Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2004, 18:50   #321
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

aan staaf -- ook al zagen ze de pootjes vanonder de vlaams- blok-stoeltjes --uw belgische pootjes zullen ook niet lang heel blijven -- zeker weten --
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 19:09   #322
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
aan staaf -- ook al zagen ze de pootjes vanonder de vlaams- blok-stoeltjes --uw belgische pootjes zullen ook niet lang heel blijven -- zeker weten --
daar ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens, het belgische gedachtengoed is een groeiend fenomeen als reactie op de wantoestanden die flaminganten hebben gecreeërd. de vlaams nationalist kan maar 1 woord uitspreken en dat is splitsen. dit woord begint bij veel belgen een beetje als "vieux jeu" te klinken het is als een vervolgfilm waarin de eerste versie de beste was: taalgemeenschappen maken was een goede zet, maar daar bleef het niet bij, men splitste de sportbond, de wegen, ruimtelijke ordening, personenbelasting tot zelfs de stoplichten toe allemaal in de naam van een beter bestuur.

bevoegdheden zijn uitgedeeld alsof het koekjes waren. 1 regering was niet genoeg men had er 6 nodig om "efficient" te zijn. een taaleuvel is tot een communautair probleem verheven, de federalisering is te ver gegaan en men begint stillaan dit te beseffen, defederaliseren word uit het verdomhoekje gehaald, de splitsingsdrang word openlijk in vraag gesteld.

de vlaamse beweging heeft haar nut bewezen en is niet meer nodig.
elke belg met gezond verstand snapt ook wel dat 3 millioen walen geen 6 millioen vlamingen kunnen onderdrukken die tevens in één van de rijkste regios ter wereld wonen, fascisten, racisten en seperatisten zijn ontspoorde uitlopers van een gestreden strijd. u bent als één van die japanners gestrand op een eiland die nog moeten overtuigd worden dat WOII reeds afgelopen is.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 20:00   #323
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
daar ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens, het belgische gedachtengoed is een groeiend fenomeen als reactie op de wantoestanden die flaminganten hebben gecreeërd. de vlaams nationalist kan maar 1 woord uitspreken en dat is splitsen. dit woord begint bij veel belgen een beetje als "vieux jeu" te klinken het is als een vervolgfilm waarin de eerste versie de beste was: taalgemeenschappen maken was een goede zet, maar daar bleef het niet bij, men splitste de sportbond, de wegen, ruimtelijke ordening, personenbelasting tot zelfs de stoplichten toe allemaal in de naam van een beter bestuur.

bevoegdheden zijn uitgedeeld alsof het koekjes waren. 1 regering was niet genoeg men had er 6 nodig om "efficient" te zijn. een taaleuvel is tot een communautair probleem verheven, de federalisering is te ver gegaan en men begint stillaan dit te beseffen, defederaliseren word uit het verdomhoekje gehaald, de splitsingsdrang word openlijk in vraag gesteld.

de vlaamse beweging heeft haar nut bewezen en is niet meer nodig.
elke belg met gezond verstand snapt ook wel dat 3 millioen walen geen 6 millioen vlamingen kunnen onderdrukken die tevens in één van de rijkste regios ter wereld wonen, fascisten, racisten en seperatisten zijn ontspoorde uitlopers van een gestreden strijd. u bent als één van die japanners gestrand op een eiland die nog moeten overtuigd worden dat WOII reeds afgelopen is.
merci pour votre information patriot
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 20:41   #324
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
merci pour votre information patriot
de rien, et si vous souhaitez encore plus, il ne faut que me demander

oooaaaaais jusbou pour president!!!!!!
si j'étais president rien serai comme avant8)
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 12:37   #325
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste, Staafke, moet ge niet beginnen over "stemmingmakerij" of moet ik je WEERAL herinneren aan de valse beschuldiging die je hierboven maakte?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De grond van de discussie:
  • De gordel is een Vlaamse doch géén flamingantische organistatie
  • Vlaanderen ligt in België
  • Een Belgische vlag in Vlaanderen op een publiek niet-flamingantisch gebeuren, is geen echte provocatie.
  • Geweld ten opzichte van de drager ervan is een af te keuren misdrijf.
  • Diefstal van iemands vlag is een af te keuren misdrijf.
  • Zelfs in geval van echte provocatie, komt het niet aan de geprovoceerden toe om het recht in eigen handen te nemen.
Bevestig eens klaar en duidelijk dat je die zienswijze genegen bent.
De gordel is een Vlaamse organisatie, EN is opgestart met een bepaald doel voor ogen, namelijk het benadrukken van het Vlaamse karakter van de rand rond Brussel en meer bepaald van de faciliteitengemeenten. Jij mag dat niet flamingantisch vinden, anderen vinden dat echter wél. In die optiek is een Belgische vlag een mogelijke provocatie, en de drang om die vlag te interpreteren als provocatie zal bvb. afhangen van de persoon die de vlag draagt, en dus van de onderliggende bedoeling om met zo'n vlag af te komen op de gordel. Als die vlag bedoeld is met als boodschap: "België is federaal, heeft vastomlijnde taalgemeenschappen, en in Vlaanderen moet je dus maar Vlaams spreken", no problemo of course. Als die vlag echter wordt gedragen door een politieke partij die de uitdrukkelijke bedoeling heeft om van België terug een unie te maken, zonder taalgemeenschappen of whatever, en dus ook gekant tégen de eis voor Vlaamse eentaligheid in de faciliteiten, tja, dan kan dat wél aanzien worden als een provocatie op een manifestatie die juist die eentaligheid wil onderschrijven.

In dat opzicht zijn de motieven van de BUB gekend, en was de reactie dus te voorspellen. Maar niet te rechtvaardigen.

En kom nu niet af met "eindelijk" of zo, want ik heb nooit anders beweerd.
Oud 17 september 2004, 13:45   #326
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ten eerste, Staafke, moet ge niet beginnen over "stemmingmakerij" of moet ik je WEERAL herinneren aan de valse beschuldiging die je hierboven maakte?
Als dat echt waar is, en ik jou valselijk beschuldigde:
Stuur de rekening van je psychiater, en therapeut en apotheker maar.
Oud 17 september 2004, 13:53   #327
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stuur de rekening van je psychiater, en therapeut en apotheker maar.
Dat gaat moeilijk worden: ik heb ze alledrie vermoord. Ze gaven me immers geen gelijk. Ge ziet: het leven kan veel aangenamer zijt als ge gewoon doet waar ge zin in hebt. Goed dat er nog voldoende videospellekes bestaan waarmee ik me kon oefenen op het voltrekken van deze daden.

De rekening voor het wegvijlen van de serienummers op mijn vuurwapens wil ik je echter wel laten geworden. Naar waar mag ik die sturen?

Ach, een leven zonder vooroordelen...
Oud 17 september 2004, 16:43   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
De gordel is een Vlaamse organisatie, EN is opgestart met een bepaald doel voor ogen, namelijk het benadrukken van het Vlaamse karakter van de rand rond Brussel en meer bepaald van de faciliteitengemeenten. Jij mag dat niet flamingantisch vinden, anderen vinden dat echter wél.
Mooiste bewijs is trouwens nog steeds de reacties van heel wat Franstaligen die in de Vlaamse Rand wonen. In dat verband verwijs ik bijvoorbeeld naar de verontwaardiging waarmee de Franstalige personeelsleden van SF Brussels (waarvan een niet onaardig deel afkomstig uit de Rand) protest aantekenden bij de algemene directeur, nadat de dienst personeelszaken - juist met goedkeuring van de directeur - een interne e-mail had verstuurd waarin opgeroepen werd deel te nemen aan de Gordel.

Indien het "slechts" een sportieve manifestatie was, dan hadden die Franstaligen er ongetwijfeld geen graten in gezien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 16:45   #329
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Na twee weken staat deze draad nog steeds op 1.

Het moet blijkbaar pijn doen bij de BUB'ers!

ohja, RIP vlag
Oud 17 september 2004, 17:10   #330
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Na twee weken staat deze draad nog steeds op 1.
N° uno in communautaire discussies, dat is zoiets als een gouden medaille op ***********zelfcensuur************

Citaat:
Het moet blijkbaar pijn doen bij de BUB'ers!
Slachtoffer worden misdaden zoals diefstal en beroving met geweld is inderdaad een traumatiserende ervaring.
Citaat:
ohja, RIP vlag
Een ware held:

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 september 2004 om 17:51.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 17:11   #331
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard heb ik dit maar van horen zeggen!
Oud 17 september 2004, 17:29   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slachtoffer worden misdaden zoals diefstal en beroving met geweld is inderdaad een traumatiserende ervaring.
U blijft de zaken opblazen. In het verslag dat de "bevlagde" Bubbel hier neerpootte stond uitdrukkelijk vermeld dat er geen handgemeen aan te pas kwam. Toch blijft u echter voortdurend herhalen dat er sprake was van geweld.
Oud 17 september 2004, 17:33   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het belgische gedachtengoed is een groeiend fenomeen als reactie op de wantoestanden die flaminganten hebben gecreeërd.
En ik die de indruk had dat het Vlaamse gedachtengoed een groeiend fenomeen was als reactie op de wantoestanden door Belgique gecreëerd...

Hoe sommige mensen zichzelf toch iets kunnen wijsmaken...
Oud 17 september 2004, 17:45   #334
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U blijft de zaken opblazen.
U blijft de zaken minimaliseren.

Citaat:
In het verslag dat de "bevlagde" Bubbel hier neerpootte stond uitdrukkelijk vermeld dat er geen handgemeen aan te pas kwam. Toch blijft u echter voortdurend herhalen dat er sprake was van geweld.
Bestolen worden is even erg als slachtoffer worden van een gewelddaad.
Misschien laat het geen fysieke sporen achter, maar de mentale klap van een beroving is enorm.
Vraag dat maar eens aan de slachtoffers van de home-jackings.

Onbegrijpelijk hoe u criminele acties blijft vergoelijken. Mocht een lid van de door het Vlaamsblok geviseerde bevolkingsgroepen (Waal of niet-Europese allochtoon) dergelijke wandaden begaan, dan zou het kot te klein zijn, en werd de C-130 al klaargezet.
Nu gaat een flamingant behoorlijk in de fout, al dan niet met verzwarende omstandigheden van geweld, dat laat ik in het midden, maar die euveldaden worden vergoelijkt alsof het kwajongensstreken zijn.

Dat lijkt mij een schoolvoorbeeld van 2 maten-2 gewichten.
Oud 17 september 2004, 17:48   #335
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En ik die de indruk had dat het Vlaamse gedachtengoed een groeiend fenomeen was als reactie op de wantoestanden door Belgique gecreëerd...
Neen. Het Vlaams gedachtengoed is een achterhaalde ideologie uit vervlogen tijden.
De grootste strijd is gestreden.
We spreken Nederlands, krijgen er les in, onderwijzen erin, en kunnen er ons cultureel volkomen vrij in uitleven.

Citaat:
Hoe sommige mensen zichzelf toch iets kunnen wijsmaken...
Inderdaad.
Al die flaminganten die blijven razen over een Vlaams republiekske, terwijl de Belgische rijkdom als een glorierijke realiteit voor het grijpen ligt.......
Oud 17 september 2004, 17:48   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien laat het geen fysieke sporen achter, maar de mentale klap van een beroving is enorm.
Dit is allemaal naast de zaak geantwoord. De "bevlagde" Bubbel schreef in zijn verslag dat er geen sprake was van een handgemeen. Punt uit, andere lijn. U moet dan ook niet stellen dat er wel sprake was van geweld.
Oud 17 september 2004, 17:49   #337
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien dat psychiatrische hulp hier kan helpen?
Oud 17 september 2004, 17:51   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk hoe u criminele acties blijft vergoelijken.
Ik vergoeilijk niets. Ik heb alleen gesteld dat u de zaak opblaast (en alwie uw berichten over deze zaak vergelijkt met die van de ooggetuigen alsook met dat van wat de desbetreffende Bubbel schreef, zal dit onmiddellijk onderschrijven). Daarnaast heb ik gesteld dat u een dergelijke reactie begrijpelijk is. Nergens praat ik ze goed. U heeft duidelijk niet goed gelezen wat anderen schrijven...
Oud 17 september 2004, 17:55   #339
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die flaminganten die blijven razen over een Vlaams republiekske, terwijl de Belgische rijkdom als een glorierijke realiteit voor het grijpen ligt.......
Jajaja... De Belgische SZ heeft inderdaad nog bergen geld en goud in voorraad...
Oud 17 september 2004, 17:55   #340
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft de zaken minimaliseren.

Ge hebt overschot van gelijk.
Het is overduidelijk dat het slachtoffer er een trauma aan overhield.
Kan hij geen beroep doen op slachtofferhulp ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be