Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 19:57   #321
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Was u toevallig niet (ooit) afkomstig uit Limburg?
Ooit. Ja hoor!

Maar gezien zelfs de Wijzen uit het Oosten geen behoefte hadden aan het gezelschap van een os en en ezel....

Mijn voeten zijn nog altijd in perfecte staat.
Hoe zit het met de jouwe?
Oud 29 maart 2014, 20:08   #322
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
dit is nog altijd een vrij forum waar dat niet verboden is.
begin bij uzelf en val de mensen niet aan op hun schrijfwijze en fouten, nu ja als je het niet kan halen is dat voor u de gemakkelijkste weg, zo kennen wij u.
Helaas voor jou. Forummers hoeven niet te pikken dat er leugens over hen verteld worden.

Wat je goede raad betreft. Die kan je beter aan het forumschoolmeesterke geven. Die neemt elke gelegenheid te baat om zijn tegenstanders op hun fouten te wijzen bij gebrek aan argumenten. Zo kennen we hem.

Behalve jouw fouten. Daar heeft hij blijkbaar geen last van.
Al kan het ook zijn natuurlijk dat daar teveel verbeterwerk aan is.
Oud 29 maart 2014, 20:35   #323
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zogenaamde 'Taalunie', zou pas een geloofwaardig overkomen , indien ze niet slaafs en klakkeloos het Noord-Nederlandse taaleigen overneemt, maar respect zou betonen voor ons Vlaams- of Belgisch-Nederlands taaleigen.

En bijgevolg, veel van wat de zogenaamde 'Taalunie' allemaal oreert, moeten we zonder enige schroom naast ons neerleggen en gewoon onze taal blijven spreken.
Je doet maar... Als jij wil overkomen als iemand uit het einde van de 18e eeuw is dat jouw zaak. Je zou best ook je kledij aanpassen en een gepoederde pruik dragen. Staat jou goed.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:37   #324
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je doet maar... Als jij wil overkomen als iemand uit het einde van de 18e eeuw is dat jouw zaak. Je zou best ook je kledij aanpassen en een gepoederde pruik dragen. Staat jou goed.
Volgens mij draagt u nog steeds een lorgnet. Niet voor niets dat die knijpbril u zo chagrijnig maakt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 20:39.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:40   #325
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nuance, een Franse vriendin 'van hoge afkomst'.

Het is me allemaal wat.
In ieder geval een Franse vriendin die het Nederlands beter beheerst dan jij.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:41   #326
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval een Franse vriendin die het Nederlands beter beheerst dan jij.
Bent u weer daar mislukt schoolmeesterke. Maak maar dat u uw Nederlands beter beheerst in plaats van over de anderen te oordelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 20:42.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:42   #327
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Helaas voor jou. Forummers hoeven niet te pikken dat er leugens over hen verteld worden.

Wat je goede raad betreft. Die kan je beter aan het forumschoolmeesterke geven. Die neemt elke gelegenheid te baat om zijn tegenstanders op hun fouten te wijzen bij gebrek aan argumenten. Zo kennen we hem.

Behalve jouw fouten. Daar heeft hij blijkbaar geen last van.
Al kan het ook zijn natuurlijk dat daar teveel verbeterwerk aan is.
is uw Franse pen leeg geschreven Knuppel.
hollande is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:42   #328
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aan wat uw regeltjes wie denkt u wel dat u bent. omhooggevallen forumster van politicks.
Gij kunt uw regeltjes steken waar de zon niet schijnt.
Laat u maar inschrijven voor een cursus Nederlands.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:45   #329
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat u maar inschrijven voor een cursus Nederlands.
daar is het schoolmeesterachtige beestje terug, ik schrijf hoe ik dat wil reserveman.
hollande is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:46   #330
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit is nog altijd een vrij forum waar dat niet verboden is.
begin bij uzelf en val de mensen niet aan op hun schrijfwijze en fouten, nu ja als je het niet kan halen is dat voor u de gemakkelijkste weg, zo kennen wij u.
Leer eerst de elementaire regels en kom later eens terug.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:47   #331
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar is het schoolmeesterachtige beestje terug, ik schrijf hoe ik dat wil reserveman.
Dit is geen forum voor opzettelijke verloederaars van de taal.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:49   #332
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer eerst de elementaire regels en kom later eens terug.
uw regels kunnen de pot op.
hollande is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:51   #333
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uw regels kunnen de pot op.
Ga naar uw bed, het is tijd om lastige kinderen slapen te leggen. Met of zonder fopspeen.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:51   #334
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote][quote=marie daenen;7078578][quote=Pandareus;7078465]
Citaat:

Staat en niet stond; dus geef je hier duidelijk het verraad van de klassieke partijen aan want nu staan ze inderdaad alleen, maar toen stonden ze niet alleen.
Ja, het stond er in. In partijprogramma's staan wel meer futiliteiten hoor. Niemand kan in alle ernst zeggen dat de liberalen, en eigenlijk ook niet de tsjeven enige -echte- belangstelling gehad hebben voor het communautaire. Volgens mij hebben ze dat thema er gewoon bij gezet om niet het verwijt te krijgen van 'slechte' vlaming te zijn vanuit de kliek van de vendelzwaaiers.
Ik moet toegeven dat Yves Leterme daar in zijn opportunisme véél te ver is gegaan. Dat interesseert hem geen zak volgens mij. Hij gebruikte het als thema om aan de top te geraken, wat tijdelijk lukte.

Citaat:
800.000 stemmen voor Yves Le Terme, hoofdzakelijk dank zij het communautaire. U geeft inderdaad een heel enge invulling aan het woord democratie, openheid, inlichting van de bevolking, samenwerking, en vooral politieke geloofwaardigheid.
Hij is een echte tsjeef, wat wil je nu meer verwachten van die mensen ? Ze zijn zo gekweekt, je zult ze zo moeten verslijten.
Toch deze belangrijke nuance : het is vééél te kort door de bocht om te stellen dat Leterme zijn populariteit haalde uit het communautaire. Dat is de geschiedenis geweld aan doen. Paars was totaal versleten, hij heeft zich het aura van nieuwe staatsman op zijn jean-luc dehaene's kunnen aanmeten in in die zeitgeist was dat de ideale mix om in de volksgunst te geraken. Wees realist : geen enkele politicus blijft daarin, ook BDW zal die ijzeren wet op een moment leren onderkennen.

Citaat:
Men heeft het experiment inderdaad naar de uitgang geschoven; niet omdat het Vlaams kiezerspubliek er niet meer voor te vinden is of was maar omdat het in la Belgique onmogelijk kan en mag werken van la francophonie, zelfs indien alle Vlamingen het zouden willen.
Dat is jouw invulling van de waarheid, maar niet noodzakelijkerwijze juist. Wel is het waar dat grote massa's mensen dat gekibbel kotsende beu waren, en men is in recordsnelheid overstag gegaan voor de verbaal sterkste politicus die nu eenmaal BDW is.

Als n-va zo groot is geworden in zo korte tijd is dat door 2 factoren : een talent 'hors catégorie' dat BDW nu eenmaal is, en een dwaze Yves Leterme die zijn machiavellistische plannetje om via een kartel de grootste terug te worden zag ontploffen in zijn eigen gezicht.

Wie de lont steekt aan het vat met twee explosieve ingrediënten (klagers naar de mond praten, en een vijandbeeld cultiveren bij een specifieke bevolkingsgroep en dat tot centraal thema verheffen) moet zich niet verwonderen dat bij een breuk van een kartel die klagers + degenen die geloven dat de walen de oorzaak van alle ellende zijn meegaan met de nationalisten, en de oude standenpartij verlaten.
Leterme weet dat nu ook, maar vaagt er zijn voeten aan gezien hij hoog en droog zit bij de Oeso.

Citaat:
Daarom dan ook dat de francofonie er voor gezorgd heeft via de zesde staatsmisvorming dat de Vlamingen wettelijk gedwongen worden om, in of buiten Belgique, de torenhoge prijs van die Belgische constructie te blijven betalen.
Niks 'daarom', de vlamingen wilden een splitsing, er moest mordicus een staatshervorming komen, de walen wilden dat niet. WIJ wilden dat.
Je moet de geschiedenis nu ook niet te veel verkrachten hee...

Citaat:
Maar u heeft gelijk de Vlamingen in la Belgique blijven quantité négligeable, tenminste zolang de franstaligen, samen met hun Vlaamse overlopers er ook maar op om het even welke wijze erin slagne om ze te blijven neutraliseren. Zo lang het kan op schijn wettelijke basis en anders? Waarschijnlijk zal de toekomst ons dat uitwijzen.
De klassieke denkfout, 'de' vlamingen gelijkstellen met de eigen politieke fractie zijnde de vlaams nationalisten. En dan kun je o zo leuk iedereen die daar niet toe hoort afschilderen als vijanden & overlopers.
Overlopen naar wat ? Er is helemaal geen francofoon complot, dat bestaat alleen tussen jouw oren.
Jullie zijn een politieke fractie, niet beter of niet slechter dan de andere politieke families.
Niemand geeft je het recht om je eigen obediëntie tot staatsgodsdienst uit te roepen.
En als je jezelf dat recht toe eigent zul je er moeten mee leren leven dat je op tegenstanders botst. Zoals hier.
En die tegenstanders kunnen tellen, zelfs tot honderd. En weten dus dat n-va met zijn indrukwekkende score nog altijd een minderheid is.

Citaat:
Blijf uw Eigen leugens geloven; de rest van de bevolking die meer weet, weet dat hoofdzakelijk via andere berichtgeving dan die komende van de regeringspartijen en hun regimekranten, en bovendien die rest van de Vlaamse bevolking die inderdaad meer weet schreeuwt zijn ongenoegen uit over de daken en heeft inderdaad geen andere keuze meer dan NVa stemmen en hopen dat ze nog iets van dit débacle kunnen redden.
Ai... hier loopt het al mis. Ik stelde de vraag al meerdere keren : je kakt altijd op de media, maar wat is dan jouw bron van info ? Welk geheim genoodschap initieert jou in kennis die blijkbaar niet publiek voorhanden is ? En waarom is die duistere informatiebron niet wat publieker ?
Trouwens, wat voor een bespottelijke aanname is dat nu weer : de bevolking die 'meer weet'... Zijn dat degenen die Brusselsjournal lezen ? Of Stormfront ? Of Rechts Actueel ?

Sorry hoor, maar in je lange tussenkomsten geef je eigenlijk nooit precieze feiten aan die je aanklaagt, altijd algemeenheden en intenties die je bij de andersdenkenden legt. Het is niet omdat je je toespraken lardeert met containerbegrippen, veralgemeningen en je obsessie voor de woorden 'verraad' en 'de waarheid' dat je ook al één steekhoudend argument hebt aangedragen.

Citaat:
De meeste hebben inderdaad nog niet door hoe diep het débacle wel is, waarop onze Vlaamse overlopers ons nu getrakteerd hebben door hun serviliteit aan de francofonie.
Opnieuw die aanname... Kijk Marie, het is niet omdat JIJ het niet begrijpt of niet wil begrijpen dat je die eigenschap moet veralgemenen op heel je omgeving. Hoor jij hier veel mensen klagen dat ze niet weten wat de zesde als inhoud heeft ? Ik niet in elk geval. Je mag ze gerust nominatief oplijsten.
Doen ? Ik wacht met spanning af.
Hier op het forum zijn er wel héél veel met kritiek op de zesde, meestal op deelaspecten, meestal met behoorlijk precieze en punctuele kritiek. Soms zelfs keihard en dat mag, daar is niets mis mee.
Maar jij klaagt altijd in algemeenheden, om te maskeren dat je to-taal niet weet waarover het gaat. Je blijft hangen in platitudes.
In het begin is dat vermakelijk, er mag al eens gelachen worden en dat mag van mijn part gerust al eens ad hominem zijn.

Maar er komt een moment dat het begint te vervelen, dat de inhoudsloosheid van je jeremiades echt begint tegen de borst te stoten en
dan moet ik alvast kiezen : ofwel negeer ik het oeverloos gezwam, ofwel vraag ik naar factuele argumenten, en als ik die niet krijg dan ga ik er een potje mee lachen. Je mag zelf invullen in welk stadium we nu gekomen zijn.

Citaat:
U schijnt niet ongeletterd te zijn, maar ofwel lees u met een paardenbril op ofwel gooit u alles wat niet van de officiële instanties komt onmiddellijk in de prullenmand.
Sta je op het punt om jouw geheime bron van info over 'de waarheid' en 'het verraad' aan ons te openbaren in het publiek.
Ik zit vol spanning te wachten !

Citaat:
Voor zover ik weet heeft u geen enkel commentaar gegeven op de open brief van een ex-burgemeeser van de rand die Knuppel hier prijsgegeven heeft. Die brief spreekt nogthans boekdelend.
Waarom moet ik commentaar geven op een tekst van wie de auteur zijn identiteit niet is weergegeven ?
Ik heb geen weet van een burgemeester in functie uit de rand die de splitsing bekritiseert. Geen enkele.
Als een forumlid hier zou afkomen met een open brief uitgaande van een oude volksunie burgemeester uit vervlogen tijden heeft dat geen impact op de realiteit van vandaag.

Citaat:
En u moet echt iets doen aan uw oogkleppen, want het wordt legendarisch.
Dank voor je bezorgdheid.
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 20:52   #335
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u weer daar mislukt schoolmeesterke. Maak maar dat u uw Nederlands beter beheerst in plaats van over de anderen te oordelen.
"Bent u daar weer" is beter.

Je moet echt nog veel leren hoor.
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 21:03   #336
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen forum voor opzettelijke verloederaars van de taal.
Is het woord 'verloederaar' wel correct Nederlands Quercus?

Synoniemen.net

'verloederaar'
verloederaar komt niet voor als trefwoord.
verloederaar komt niet voor als synoniem voor andere trefwoorden.
Wel zijn er 4 woorden gevonden die weinig letters verschillen van verloederaar:
verloederd, verloederen, verloedering, verzekeraar.

van Dale.
'verloederaar'
Geen resultaat voor 'verloederaar '.

Het groene boekje.
Gezocht naar 'verloederaar'
Deze schrijfwijze werd niet gevonden in de Woordenlijst.

En dus schoolmeesterke, weer eens mislukt... De 'verloederaar', dat bent u!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 21:08.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 21:08   #337
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dit niet. Er ontbreekt een komma en een vraagteken.
fonne is offline  
Oud 29 maart 2014, 21:24   #338
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat enkele kwajongens het tijdens mijn afwezigheid al te bont hebben gemaakt. Dat mevrouw Knuppel daarbij zo gewillig is geweest om hen als speelbal te gebruiken is op zich reeds een eer die zij geenszins verdienen, dus enige bijkomende aandacht mijnerzijds ware ruim te veel van het goede.

Wijl wij ons hier opmaken voor de tweede ronde van de gemeenteraadsverkiezingen, wens ik u allen een leuk weekeinde toe.
Gwylan is offline  
Oud 29 maart 2014, 21:48   #339
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het woord 'verloederaar' wel correct Nederlands Quercus?

Synoniemen.net

'verloederaar'
verloederaar komt niet voor als trefwoord.
verloederaar komt niet voor als synoniem voor andere trefwoorden.
Wel zijn er 4 woorden gevonden die weinig letters verschillen van verloederaar:
verloederd, verloederen, verloedering, verzekeraar.

van Dale.
'verloederaar'
Geen resultaat voor 'verloederaar '.

Het groene boekje.
Gezocht naar 'verloederaar'
Deze schrijfwijze werd niet gevonden in de Woordenlijst.

En dus schoolmeesterke, weer eens mislukt... De 'verloederaar', dat bent u!
"Verloederaar" is een afleiding van "verloederen". Zoals "zeveraar" een afleiding is van "zeveren". Jij zult dat ongetwijfeld weten, nietwaar schoolmeestertje?
quercus is offline  
Oud 29 maart 2014, 21:50   #340
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Zorg maar dat" klinkt beter, schoolmeestertje.
quercus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be