Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2014, 16:35   #321
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het 'verdachte' aan de zaak is dat de jongens allemaal wel, en zij niet van school gestuurd werd. Dit doet vermoeden dat er een zeker onevenwicht in de uitwisseling van diensten geslopen moet zijn...
Misschien, maar dan zou het verkrachting zijn en dat mogen ze niet 'intern' oplossen. Ik vermoed dat dit nog een staartje zal krijgen.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:37   #322
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk dat u zeer naïef bent, ze gaan het u niet komen vertellen. Seks heeft ook niets met eerlijk, respect, waarden etc te maken. Je kan volkomen eerlijk, respectvol en waarden volgen maar voor seks een drang hebben die je niet kan onderdrukken.
Ik ben het eens met het eerste deel van je betoog. We kunnen maar beter niet naïef zijn als het om onze kinderen en seks gaat. Ik ben het er echter niet mee eens dat seks een drang is die niet kan onderdrukt worden. Tieners zijn echter, niet zonder reden, super nieuwsgierig als het om seks gaat. Ze zien niets anders, en willen zélf ervaren waar seks om draait.

Kinderen weten dat hun ouders het heel lang "te vroeg" vinden om een seksuele relatie aan te gaan. Ik acht het een grote uitzondering dat jonge mensen hun ouders voor hun 18de spontaan vertellen dat ze seks hebben. Misschien wel dat ze het toegeven als je het hen vraagt, en ze er niet om willen liegen, maar spontaan? Neen. Dat denk ik niet. Behalve als ze er pertinent zeker van zijn dat hun ouders het niet zullen afkeuren. In de regel doen ouders dat echter wel zolang ze hun kinderen te jong achten voor seks.

Mijn jongste dochter flirtte als een half jaar met de jongere broer van de man van een vriendin van mij die destijds om de hoek woonde. Ik kwam daar pas achter toen dochterlief voor het eerst niet met ons mee op vakantie wilde gaan. De jonge man was een stuk ouder dan mijn dochter, dus maakte ik mij geen illusies over wat er zou gebeuren als ze alleen thuis zou blijven. Ik heb mijn dochter niet verplicht om met ons mee te gaan, maar haar de pil gegeven voor we vertrokken. Ze was woedend omdat ik "d�*t" van haar dacht. Ik heb haar kalm maar beslist uitgelegd dat ze niet verplicht was om de pil te nemen als ze er niet klaar voor was, maar dat ze er lag voor het geval het wél nodig was.

Er kan mij verweten worden dat ik de kat op het spek bond, maar heb nooit spijt gehad van mijn beslissing. Niet lang daarna heeft dochterlief mij immers uit zichzelf gezegd dat ze dankbaar was dat ik haar de pil had gegeven. Ik wist genoeg, en heb niet verder gevraagd. Ze is op haar 18de met deze man getrouwd. Daar was ik aanvankelijk wél tegen. Ik had liever gezien dat zij, gezien ze nooit een andere jongen had gekend, eerst een tijdje met hem was gaan samenwonen. Ik heb me echter niet verzet vermits een 18-jarige geen goedkeuring van de ouders meer nodig heeft.
Oud 8 mei 2014, 16:48   #323
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JelleH Bekijk bericht
Staat nog gewoon online hoor.
Veel informatie staat daar toch niet meer op
https://www.facebook.com/sacha.delsaux.3

Op het profiel van Milquet daarentegen:
https://www.facebook.com/joelle.milquet/friends

Of zoon Raphaël Delsaux:

https://www.facebook.com/raphael.delsaux

Opvallend hoeveel die familie reist en vooral vliegt. Elk weekeinde een citytrip? Zozo.
En die vliegtuigen moeten volgens Joelle allemaal over Vlaanderen heen , maar dat terzijde.

Raphael is vroeger naar Athénée Royal Jean Absil geweest.
Een prima alternatief voor Saint Miche'. Minder gangbangs, meer boeken.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 mei 2014 om 16:51.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:56   #324
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of seks en verliefdheid automatisch aan elkaar moeten gelinkt zijn is nog maar de vraag....ik denk dat dit voor éénieder anders is en niet voor iedereen opgaat ! Lust en liefde zijn 2 verschillende dingen !
Ik kan begrijpen dat sommige volwassen mensen er geen graten in zien om seks te hebben uit pure lust, zonder dat er liefde of verliefdheid aan te pas komt. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Maar als "de eerste keer" enkel uit lust gebeurt, vind ik dat persoonlijk heel zielig voor de jongen en meisje in kwestie.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:59   #325
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat je reactie zal zijn als die uit de kast komt.
Hihi, ik heb het me inderdaad al eens afgevraagd, en eerlijk: voor mij en mijn echtgenoot zou dat geen énkele rol spelen. Maar we hebben het er al grappend wel al eens over gehad, en nee: hij valt écht niet op jongens.
Oud 8 mei 2014, 17:02   #326
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat sommige volwassen mensen er geen graten in zien om seks te hebben uit pure lust, zonder dat er liefde of verliefdheid aan te pas komt. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Maar als "de eerste keer" enkel uit lust gebeurt, vind ik dat persoonlijk heel zielig voor de jongen en meisje in kwestie.
Inderdaad doelde ik op relaties en verhoudingen onder volwassenen....bij pubers en hun kalverliefdes ligt dat nog heel anders.....alleen al opdat je op die leeftijd veel vlugger en om de haverklap verliefd wordt....
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 17:07   #327
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben het eens met het eerste deel van je betoog. Ze zien niets anders, en willen zélf ervaren waar seks om draait.
Ik weet niet.... ik stel zelf vast dat ikzelf vroeger, toen seks nog min of meer taboe was, véél nieuwsgieriger was naar seks dan nu mijn eigen kinderen, die met seks en bloot om de oren worden geslagen. Ik keek in 't geniep en met rode oortjes naar "Open en Bloot" op de Nederlandse tv en zocht in de reeks "Het Boek van de Mens" de artikels over seks op. Ik heb dat ook aan mijn kinderen verteld, en ze lachen zich daar kreupel mee.

Citaat:
Ik acht het een grote uitzondering dat jonge mensen hun ouders voor hun 18de spontaan vertellen dat ze seks hebben.
Mee eens, en dat verwacht ik ook niet. Maar als je zoon je zélf en spontaan vertelt dat hij nog geen seks heeft gehad, waarom zou je daar dan aan twijfelen?
Oud 8 mei 2014, 17:13   #328
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet.... ik stel zelf vast dat ikzelf vroeger, toen seks nog min of meer taboe was, véél nieuwsgieriger was naar seks dan nu mijn eigen kinderen, die met seks en bloot om de oren worden geslagen. Ik keek in 't geniep en met rode oortjes naar "Open en Bloot" op de Nederlandse tv en zocht in de reeks "Het Boek van de Mens" de artikels over seks op. Ik heb dat ook aan mijn kinderen verteld, en ze lachen zich daar kreupel mee.

Mee eens, en dat verwacht ik ook niet. Maar als je zoon je zélf en spontaan vertelt dat hij nog geen seks heeft gehad, waarom zou je daar dan aan twijfelen?
De verboden vrucht smaakt altijd het beste.....
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 17:16   #329
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk echt dat die jullie aan het voorbereiden is voor belangrijk nieuws.

Maar je hebt gelijk, ik heb ook de indruk dat dit onder jongeren geen taboe meer is, game-scores zijn belangrijker dan sex.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 17:50   #330
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben het eens met het eerste deel van je betoog. We kunnen maar beter niet naïef zijn als het om onze kinderen en seks gaat. Ik ben het er echter niet mee eens dat seks een drang is die niet kan onderdrukt worden. Tieners zijn echter, niet zonder reden, super nieuwsgierig als het om seks gaat. Ze zien niets anders, en willen zélf ervaren waar seks om draait.

Kinderen weten dat hun ouders het heel lang "te vroeg" vinden om een seksuele relatie aan te gaan. Ik acht het een grote uitzondering dat jonge mensen hun ouders voor hun 18de spontaan vertellen dat ze seks hebben. Misschien wel dat ze het toegeven als je het hen vraagt, en ze er niet om willen liegen, maar spontaan? Neen. Dat denk ik niet. Behalve als ze er pertinent zeker van zijn dat hun ouders het niet zullen afkeuren. In de regel doen ouders dat echter wel zolang ze hun kinderen te jong achten voor seks.

Mijn jongste dochter flirtte als een half jaar met de jongere broer van de man van een vriendin van mij die destijds om de hoek woonde. Ik kwam daar pas achter toen dochterlief voor het eerst niet met ons mee op vakantie wilde gaan. De jonge man was een stuk ouder dan mijn dochter, dus maakte ik mij geen illusies over wat er zou gebeuren als ze alleen thuis zou blijven. Ik heb mijn dochter niet verplicht om met ons mee te gaan, maar haar de pil gegeven voor we vertrokken. Ze was woedend omdat ik "d�*t" van haar dacht. Ik heb haar kalm maar beslist uitgelegd dat ze niet verplicht was om de pil te nemen als ze er niet klaar voor was, maar dat ze er lag voor het geval het wél nodig was.

Er kan mij verweten worden dat ik de kat op het spek bond, maar heb nooit spijt gehad van mijn beslissing. Niet lang daarna heeft dochterlief mij immers uit zichzelf gezegd dat ze dankbaar was dat ik haar de pil had gegeven. Ik wist genoeg, en heb niet verder gevraagd. Ze is op haar 18de met deze man getrouwd. Daar was ik aanvankelijk wél tegen. Ik had liever gezien dat zij, gezien ze nooit een andere jongen had gekend, eerst een tijdje met hem was gaan samenwonen. Ik heb me echter niet verzet vermits een 18-jarige geen goedkeuring van de ouders meer nodig heeft.
Wij zijn het meestal oneens, maar hier zeg ik : "hoed af".
Oud 8 mei 2014, 19:25   #331
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Daar ik eerder zei dat de feiten wel degelijk hebben plaatsgevonden, zal ik ernaar van uitgaan dat u slecht genoteerd hebt, zeker?

Of is het gewoon een probleem van begrijpend lezen?
Ach jongeman, ik heb al sinds lang begrepen dat belgicisten bij gebrek aan argumenten wel eens durven beweren dat zij zowat het tegengestelde bedoelden van wat zij schreven en dat de lezer die dit niet meteen snapte een probleem van begrijpend lezen heeft…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 20:25   #332
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ach jongeman, ik heb al sinds lang begrepen dat belgicisten bij gebrek aan argumenten wel eens durven beweren dat zij zowat het tegengestelde bedoelden van wat zij schreven en dat de lezer die dit niet meteen snapte een probleem van begrijpend lezen heeft…
Zijn het dan vrouwelijke belgicisten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 20:27   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar slaat die onzin in hemelsnaam op?
Oud 8 mei 2014, 21:32   #334
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zijn het dan vrouwelijke belgicisten ?
Wie ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 21:35   #335
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie ?
"Zij die het tegengestelde schreven van wat ze bedoelden"...Sommigen noemen zoiets: vrouwelijke logica.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:00   #336
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik denk echt dat die jullie aan het voorbereiden is voor belangrijk nieuws.

Maar je hebt gelijk, ik heb ook de indruk dat dit onder jongeren geen taboe meer is, game-scores zijn belangrijker dan sex.
En daar is niets mis mee. Ik heb liever dat mijn kinderen gamen dan dat ze aan de drank of drugs zitten. Natuurlijk moet ook dat gamen wel met mate gebeuren. Maar dit geldt voor de meeste dingen in het leven: de gulden middenweg zoeken, zoals dat heet.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:01   #337
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
2! Vooral de eerste keer moet speciaal zijn, vind ik. Liefst met een persoon waar je veel van houdt.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:03   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Zij die het tegengestelde schreven van wat ze bedoelden"...Sommigen noemen zoiets: vrouwelijke logica.
Wie ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:08   #339
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2! Vooral de eerste keer moet speciaal zijn, vind ik. Liefst met een persoon waar je veel van houdt.
Als ik 13 was dacht ik alleen maar om hem er in te stoppen.
Bij nader nadenken ben ik feitelijk nog niet veel veranderd.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 mei 2014 om 22:08.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:13   #340
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

En daar sta je dan met je normen en waarden. Als gristen. Als activiste tegen prostitutie en hoerenlopers. Als victoriaanse après la lettre.

En toen ging je verwende zoontje Sacha los op een vijftienjarig meisje.

En werd hij van zijn prestigieuze college verwijderd. Vervelend van het College Saint Michel is de broedplaats van de toekomstige Belgische elite, de ontmoetingsplaats van ouders die er toe doen in La Belgique.

En toen sloeg kennelijk de paniek toe bij Milquet:

*Volgens een getuige zou de minister via een anoniem interview in een Franstalige krant het meisje *afgeschilderd hebben als nymfomane en uitlokster van de orgie. De minister minimaliseerde op die manier de rol van de jongens alsook haar eigen zoon Sacha, verzet zich ook tegen de maatregel die de school nam, namelijk de uitsluiting van de jongens.

Als dit later bevestigd wordt, dan kan het interview dat de minister zou hebben gegeven *worden beschouwd als een beïnvloeding van de rechtsgang en een schending van de scheiding der machten.

Joëlle Milquet zit midden in een strontstorm en ik vermoed dat we daar nog wel een tijdje van gaan genieten.

PS:
Inmiddels zijn allerlei actoren sinds 2 dagen druk bezig alle sporen op het net uit te wissen:

Zalig...

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be