Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 30 mei 2014, 12:52   #321
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Te gevaarlijk dat al die nva'ers hier de straat op gaan ipv clicks te genereren op politics.be
Ook op dat vlak zijn Walen en Vlamingen totaal verschillend .. Wat mede verklaart waarom Belgie in dergelijke situatie zit.

Zou je liever hebben dat Vlamingen zich meer gedroegen als Noord-Iren, of Basken ? Is het dat wat je bedoelt ?
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 12:56   #322
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
IK zie dat niet als een verwijt, lees wat ik schrijf. Het zijn de Walen die dat zouden verwijten aan Bart.
De Franstaligen zijn niet happig om met N-VA in zee te gaan. Ik denk niet dat ze Bart De Wever zouden verwijten dat hij een Koninklijke opdracht weigert. Waarom denk jij dat zij dat wel zouden doen ?

Citaat:
Bart zal inderdaad zeer veel op tafel moeten leggen. Maar, wat verwacht je nu, dat ie gewoon zijn partijprogramma op tafel legt en zegt : teken of vertrek ? Elke partij moet toegeven, maar de een minder als de andere. De Walen vragen meestal niks, omdat zij in het verleden alle voordelen al gebetonneerd hebben, en als enigste doel hebben om zo weinig mogelijk te veranderen. Zo moet de staatshervorming (een Vlaamse eis) zolang mogelijk worden uitgerokken, en telkens zo weinig mogelijk toegevingen doen.

By the way;
Je zegt "counteren", of "tegenwerken", niet "tegen counteren"
Als Bart De Wever de macht wil grijpen dan komt zijn programma gewoonweg niet te sprake. Lees maar eens de nota van Bart De Wever " 't Stad is van de vreemdelingen" die hij geschreven heeft als beleidsverklaring voor het bestuur van Antwerpen. Daar is niets van N-VA in terug te vinden en is een copy/paste van het beleid dat Patrick Janssens in Antwerpen heeft gevoerd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 mei 2014, 12:56   #323
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus als jij het over Belgicisten hebt dan heb jij het over sp.a. Het zou de discussie vergemakkelijken als jij sp.a gewoon bij naam noemt.

Noem eens namen.

Zijn de PS, cdH en MR voor jou ook belgicisten ?
Ja, dat heb ik 3 posts geleden toch al gezegd; alle Walen zijn Belgicisten. Nuja, niet letterlijk ALLE Walen he, maar neem een minimum van 80% of 90%.

Maar ik zie uw punt, je probeert uit de lucht te vallen, en hebt geen idee wat een Belgicist dan zou moeten zijn, neen ? Mensen die een Belgische vlag buitenhangen tijdens regeringsonderhandelingen die aanslepen, dat zijn de extreme gevallen. Vooral in Brussel zag je die wel, een koppel jaar geleden, nu waarschijnlijk terug.

Denk voor uzelf eens na, ge je bvb. kijken naar de nationale parade, op de nationale feestdag ? Op dat evenement is het aandeel Belgicisten vrij groot. Vraag anders hun namen eens, en maak een lijst, als u dat zo hard interesseert.
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 12:59   #324
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat heb ik 3 posts geleden toch al gezegd; alle Walen zijn Belgicisten. Nuja, niet letterlijk ALLE Walen he, maar neem een minimum van 80% of 90%.
Dus iedereen die niet Vlaams Belang is of niet N-VA is zijn in jouw ogen "belgicist" ? Volgens Hendrick Vuye ( N-VA) is het N-VA confederalisme een belgicisme. Misschien is dat een openbaring voor jou.

Citaat:
Maar ik zie uw punt, je probeert uit de lucht te vallen, en hebt geen idee wat een Belgicist dan zou moeten zijn, neen ? Mensen die een Belgische vlag buitenhangen tijdens regeringsonderhandelingen die aanslepen, dat zijn de extreme gevallen. Vooral in Brussel zag je die wel, een koppel jaar geleden, nu waarschijnlijk terug.

Denk voor uzelf eens na, ge je bvb. kijken naar de nationale parade, op de nationale feestdag ? Op dat evenement is het aandeel Belgicisten vrij groot. Vraag anders hun namen eens, en maak een lijst, als u dat zo hard interesseert.
Ik heb die mensen zich nog nooit belgicist weten noemen. Jij wel ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:02   #325
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Franstaligen zijn niet happig om met N-VA in zee te gaan. Ik denk niet dat ze Bart De Wever zouden verwijten dat hij een Koninklijke opdracht weigert. Waarom denk jij dat zij dat wel zouden doen ?
De naieve proberen uit te hangen gaat niet lukken hoor, je moet er niet constant op terugkomen. Di Rupo heeft de afgelopen jaren tijdens elke speech die hij maakte in het parlement, verweten aan "de anderen" dat enkel zij (de PS en de coalitie) WEL de verantwoordelijkheid wilden nemen, in tegenstelling tot de NVA. Hij las dat dan voor vanop zijn papiertje, in gebrekkig nederlands, omdat hij geen discussie kan aangaan in het nederlands. En telkens moest hij ook vermelden dat alles koet kaat, en dat we het beter deden als alle andere buurlanden.

Nu doen alsof de Walen er niks van zouden zeggen, geloof jijzelf misschien, maar daarbij zal het blijven. Hij zal trouwens hetzelfde blijven doen als Di Rupo II er komt. Je moet echt naief zijn om te denken dat hij niet zal benadrukken dat Bart iets slechts gedaan heeft, wat er zich ook achter de schermen afspeelt.
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:05   #326
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus iedereen die niet Vlaams Belang is of niet N-VA is zijn in jouw ogen "belgicist" ? Volgens Hendrick Vuye ( N-VA) is het N-VA confederalisme een belgicisme. Misschien is dat een openbaring voor jou.
Neen, 't is gewoon niet juist, een partij die de splitsing wel genegen is kan niet tegelijk een aanhanger zijn van dat land in kwestie. 't is zoals een kapitalist die vind dat communisme wel een goed systeem is. Volgens mij ben je jezelf aan het tegenspreken, maar weet je het nog niet. Iemand die Vive La Belgique uitspreekt (en ook meent), da's bvb. een Belgicist. Noteer ook dat het een frans woord is, toevallig.

Laatst gewijzigd door Niko457 : 30 mei 2014 om 13:05.
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:07   #327
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb die mensen zich nog nooit belgicist weten noemen. Jij wel ?
Je moet uzelf niet benoemen om iets te zijn. Echt geen argumenten meer ?

Net zoals de Walen zich nooit Waals Nationalist zullen noemen, of Belgisch Nationalist, zullen ze zich niet direct Belgicist noemen, maar ze zijn het wel.

Anderen zo noemen, dat mag uiteraard wel ..
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:11   #328
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pedal Bekijk bericht
Ik begrijp echt niet wat de Vlamingen tegen Elio II heeft.

Heeft de PS soms in Wallonië (en Brussel)niet bewezen dat hun beleid goed is voor de burger?

Elio zou tenminste aan 25% meer Vlamingen een beter bestaan kunnen garanderen door van hen ambtenaren te maken. Die worden tegenwoordig betere betaald dan in de privé en hun pensioen ligt in hogere sferen.

Welke Vlaming kan daar nu tegen zijn?
Wie beweert dat de Vlamingen iets tegen Elio II hebben?
De cijfers geven u ongelijk, een meerderheid Vlamingen ziet geen graten in een voortzetting van de regering Di Rupo I...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 mei 2014 om 13:11.
Another Jack is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:11   #329
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als Bart De Wever de macht wil grijpen dan komt zijn programma gewoonweg niet te sprake. Lees maar eens de nota van Bart De Wever " 't Stad is van de vreemdelingen" die hij geschreven heeft als beleidsverklaring voor het bestuur van Antwerpen. Daar is niets van N-VA in terug te vinden en is een copy/paste van het beleid dat Patrick Janssens in Antwerpen heeft gevoerd.
Dat heb ik niet gelezen. Maar je beweert dus dat NVA geen eigen beleid heeft of zou kunnen hebben ? Klopt niet he, want dan zijn de Walen bang van het partijprogramma van de SP.A, aangezien dat het programma is dat BDW aan het volgen is dan ?

Ik raak echt niet wijs uit uw vreemde argumentering, volgens mij heb je moeite om argumenten tegen BDW en NVA te vinden, en sla je daarom wartaal uit. NVA heeft trouwens nog niet nationaal geregeerd, of kan je ook nog eens in de toekomst kijken ?

Laatst gewijzigd door Niko457 : 30 mei 2014 om 13:12.
Niko457 is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:27   #330
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Censuur, te gevaarlijk voor la Belgique nu de brave Vlamingen en masse willen gaan betogen in Bruxelles?
Liever alle Vlaamse stoerheid en zucht naar rechtvaardigheid in de kiem smoren; ze zouden maar eens druk moeten uitoefenen op de Vlaamse knechten van de grote francofonie en hen onder druk zetten om de Vlaamse belangen te verdedigen en niet de franstalige zoals ze, waarschijnlijk crimineel gechanteerd, nu 100% doen.
Ik zeg u: Het is een complot !
Henri1 is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:29   #331
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zeg nog meer: 't is allemaal de schuld v.d. NVA.
Boduo is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:30   #332
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou je liever hebben dat Vlamingen zich meer gedroegen als Noord-Iren, of Basken ? Is het dat wat je bedoelt ?
Neenee het is goed zoals het is. Ik beschrijf slechts de situatie.

De krant lezen, het nieuws bekijken, en dan met herwonnen krachten naar de computer om te posten op politics.be. Het houdt hen van de straat.
Klein Licht is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:32   #333
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...
Als BDW het zo slecht doet in A'pen, hoe komt hij dan, samen met Liesbeth aan zóveel voorkeurstemmen ?
Wil je dat eens uitleggen ?
Boduo is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:44   #334
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is het allereerste wat ik daarvan hoor. heb je daar een bronnetje voor? of is dit de zoveelste hoax uit Le Soir?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 mei 2014, 14:47   #335
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Te gevaarlijk dat al die nva'ers hier de straat op gaan ipv clicks te genereren op politics.be
Oh er waren er vele bij van andere Vlaamse partijen die zeiden dat ze zouden komen; er waren zelfs franstaligen bij die uit sympathie en rechtvaardigheidsgevoel zouden meegaan.

U wil toch niet zeggen dat het zou kunnen zijn dat het forum van hogerhand de opdracht heeft gekregen om die draad in te trekken en de naam '1 augustus' moest dan ook maar mee verdwijnen.

Totale hersenspoeling geëist?
Wat moeten ze bang zijn daarboven?
marie daenen is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:08   #336
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ga naar Google en vraag naar de 1 augustus 2014 betoging; buiten een nietszeggend commentaar van de VRT krijg je niets.
Dit riekt hier uren in het rond naar censuur!!!!!

La Belgique verlaagd zich nu tot regelrechte anti-Vlaamse censuur!!!!!

Moet er nog zand zijn. Inderdaad er is geen complot, ze doen het open en bloot en kindjes zoals u blijven braaf in de zandbak spelen!!!!!!!!!!!
marie daenen is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:10   #337
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neenee het is goed zoals het is. Ik beschrijf slechts de situatie.

De krant lezen, het nieuws bekijken, en dan met herwonnen krachten naar de computer om te posten op politics.be. Het houdt hen van de straat.
En als er ene toch in slaagt om ze op de been te brengen voor een betoging dan maken ze hem toch gewoon monddood.
Leve la Belgique!!!!!!!!!!!!!!!!!
marie daenen is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:20   #338
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Calimero's : precies ook niet handig met google.

gele mars gepland

Citaat:
Bart De Wever is nog maar pas tot informateur benoemd en er is al een gele mars gepland om te protesteren tegen een mogelijke uitsluiting van N-VA uit de federale regering. Het Facebookevenement ‘N-VA moet in de federale regering’ is gisterenavond gelanceerd en heeft al meer dan 3000 mensen die zich op aanwezig zetten. De informateur Bart De Wever onderhandelt momenteel met de verschillende politieke partijen om tot een regering te komen. Zonder de N-VA is het ook mogelijk om een regering te vormen en er wordt volop gespeculeerd dat dat wel eens zou kunnen gebeuren. Zo loopt de N-VA toch het risico, ondanks de grote verkiezingsoverwinning, in de oppositie terecht te komen.

Voorlopig plannen de organisatoren de betoging op 1 augustus. Naar eigen zeggen focussen ze vooral op de vraag of een exit van N-VA wel democratisch is. Ze willen voorkomen dat de grootste partij van Vlaanderen voor de tweede keer op rij uitgesloten zou worden in de regering.
http://nieuws.vtm.be/binnenland/9434...en-boycot-n-va
https://www.facebook.com/pages/N-VA-...622723?fref=ts

opgericht 26 mei

Like's= 3747

Gene vette precies. Dan weet ge meteen waarom ge daar niet te veel van terugvindt.

Petitie: voorlopig 2268: Ook al gene vette.
bron: http://www.petities24.com/signatures...ng_zonder_nva/

Er zijn er hier precies een paar die eens terug met de voeten op de grond moeten komen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 30 mei 2014 om 15:23.
pajoske is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:23   #339
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ga naar Google en vraag naar de 1 augustus 2014 betoging; buiten een nietszeggend commentaar van de VRT krijg je niets.
Dit riekt hier uren in het rond naar censuur!!!!!

La Belgique verlaagd zich nu tot regelrechte anti-Vlaamse censuur!!!!!

Moet er nog zand zijn. Inderdaad er is geen complot, ze doen het open en bloot en kindjes zoals u blijven braaf in de zandbak spelen!!!!!!!!!!!
Jakko is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:26   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Calimero's : precies ook niet handig met google.

gele mars gepland

https://www.facebook.com/pages/N-VA-...622723?fref=ts

opgericht 26 mei

Like's= 3747

Gene vette precies. Dan weet ge meteen waarom ge daar niet te veel van terugvindt.

Petitie: voorlopig 2268: Ook al gene vette.
bron: http://www.petities24.com/signatures...ng_zonder_nva/

Er zijn er hier precies een paar die eens terug met de voeten op de grond moeten komen.
En dan kunt u mij ook zeggen waarom ze link hier van het forum hebben weggehaald?
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be