Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 15:38   #321
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Juist dat bewijst het wel, en dat "probleem" komt terug naar voren als er op Europees niveau moet gestemd worden over dergelijke dingen. Denk je nu echt dat ze in Italie, Polen, Spanje, Portugal (en andere zeer conservatieve landen) hun mening gaan overboord gooien omdat er enkel in Belgie en Nederland WEL een progressieve koers gevaren wordt ?
Nee, dat bewijst dat TOTAAL niet. N-VA zit ook met partijen in de fractie die tegen het homohuwelijk zijn. Is N-VA er daarom ook tegen?

Uiteraard hebben Poolse, Italiaanse partijen het recht daar tegen te zijn.. wat is het probleem precies? Het homohuwelijk is nog altijd een nationale kwestie, geen Europese.

Citaat:
Je snapt het nog steeds niet he. Je denk echt dat CD&V totaal los staat van alles wat er in de wereld gebeurt ?
Er valt niks te snappen. Slechts dat jij een intentieproces maakt. Het argument 'andere katholieken in de wereld zijn tegen het homohuwelijk, dus is CD&V ook eigenlijk tegen' slaat gewoon helemaal nergens op.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:42   #322
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Uiteraard hebben Poolse, Italiaanse partijen het recht daar tegen te zijn.. wat is het probleem precies? Het homohuwelijk is nog altijd een nationale kwestie, geen Europese.
Ah zo, het al dan niet homo-zijn is een nationaal probleem ?

Euhm, in de Middeleeuwen misschien, ondertussen is er zoiets als de Rechten van de Mens, en dat is geen origanisatie in Oostrozebeke, maar een universeel (op deze wereld dan toch).

LOL, het homohuwelijk is een nationaal probleem ? Zoals in Oeganda (ofzo), daar mag je op die mensen knallen.

Man man. Je ziet echt de link niet he.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:42   #323
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat CD&V ook los van het katholiek geloof op zich ? Ik bedoel dan, doet de CD&V wat ze willen, ongeacht wat hun "baas" zegt ? Die baas is : de paus.
De paus is helemaal niet de baas van de CD&V..

Citaat:
Want wat je zegt is dat er blijkbaar geen enkele link meer is met hun oude ideologie (die mensen zijn blijkbaar van gedacht veranderd, of overleden). Dat is wat je zegt, denk ik. Maar dan stel ik me de vraag of CD&V wel los staat van het katholiek geloof op zich.

Want ik dacht ... dat die tegen waren he ? Neen, was het katholiek geloof, voor, hmm, de laatste duizenden jaren niet tegen ? Ik herinner mij daar iets van, denk ik.

Maar ik heb vandaag begrepen dat CD&V daar los van staat. Of, los van wil staan.
Zo goed als geen link meer, nee. Dat was wel duidelijk dacht ik.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:43   #324
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er valt niks te snappen. Slechts dat jij een intentieproces maakt. Het argument 'andere katholieken in de wereld zijn tegen het homohuwelijk, dus is CD&V ook eigenlijk tegen' slaat gewoon helemaal nergens op.
Neen, hoe komt dan dat ze tot 2004 (of whatever) ook tegen waren.

Toevallig ?

Wat ik zeg is gewoon geweten, het probleem is of jij die waarheid wilt aanvaarden.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:44   #325
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is zo in een zuil. Snap je dat niet ? Als je zelf deel uitmaakt, kan je dat moeilijk vatten, dat is geweten.
NEE, dat is helemaal niet zo.

Of zijn de partijprogramma's van CDH en CD&V kopieën?
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:46   #326
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politieke familie. Ik heb dat zojuist uitgevonden, dat bestaat niet hoor. Ik maak maar een grap. Allez, het gedacht dat CD&V en CDH op dezelfde golflengte zitten, en meer naar elkaar luisteren dan andere partijen.

Waar verzin ik dat ?

Precies alsof die ooit samen een partij waren, en toen een taalgrens hen verplichte om te splitsen. Komaan, dat zou grappig zijn he. Ik moet misschien een boek schrijven ?
Geen touw aan vast te knopen..
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:47   #327
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De paus is helemaal niet de baas van de CD&V..

Zo goed als geen link meer, nee. Dat was wel duidelijk dacht ik.
Neen, dat antwoord had ik verwacht. Het is ook het enige dat je kan geven he. Wat een idee, dat er 1 gast in Rome mensen hun ideologie zou bepalen.

Waar haal ik het ?

Tuurlijk staat de CD&V in Vlaanderen TOTAAL BUITEN ELK ASPECT van het katholiek geloof.

Daar is geen enkele link. OK, ze gaan naar een katholieke school, worden gedoopt, twee maal een communie, en trouwen voor de kerk.

Maar, wil dat nu zeggen dat ze toegewijd zijn ?

Let op, da's een retorische vraag.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:47   #328
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, het al dan niet homo-zijn is een nationaal probleem ?

Euhm, in de Middeleeuwen misschien, ondertussen is er zoiets als de Rechten van de Mens, en dat is geen origanisatie in Oostrozebeke, maar een universeel (op deze wereld dan toch).

LOL, het homohuwelijk is een nationaal probleem ? Zoals in Oeganda (ofzo), daar mag je op die mensen knallen.

Man man. Je ziet echt de link niet he.
De beslissing over het al dan niet toelaten van een homohuwelijk is een nationale kwestie, geen Europese. Met de Rechten van de Mens heeft dit ook niks te maken. Het homohuwelijk is helemaal geen mensenrecht.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:47   #329
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, je snapt er echt niks van he.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:49   #330
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hoeft ook niet, want dat zegt ook niets. Neem bijvoorbeeld het programma van de CD&V, dat ontworpen is omp Vlaams te zijn tijdens de verkiezingen, maar daarna is het tijd om terug regeren - lees, anti-Vlaams te zijn.

Citaat:
Ik begrijp zijn gedachtegang toch.
Oud 25 juni 2014, 15:50   #331
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De beslissing over het al dan niet toelaten van een homohuwelijk is een nationale kwestie, geen Europese. Met de Rechten van de Mens heeft dit ook niks te maken. Het homohuwelijk is helemaal geen mensenrecht.
ROF

LOL

x100
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:50   #332
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat antwoord had ik verwacht. Het is ook het enige dat je kan geven he. Wat een idee, dat er 1 gast in Rome mensen hun ideologie zou bepalen.

Waar haal ik het ?

Tuurlijk staat de CD&V in Vlaanderen TOTAAL BUITEN ELK ASPECT van het katholiek geloof.

Daar is geen enkele link. OK, ze gaan naar een katholieke school, worden gedoopt, twee maal een communie, en trouwen voor de kerk.

Maar, wil dat nu zeggen dat ze toegewijd zijn ?

Let op, da's een retorische vraag.
Kalmeer.

Het ging hier over het partijprogramma van de CD&V en hun stemgedrag in het parlement. maar jij reageert niet op feiten, maar maakt continu een intentieproces op.

Dat de Kerk tegen het homohuwelijk is wil niet zeggen dat iedereen die zichzelf katholiek noemt daar ook tegen is. En als de CD&V'ers daar eigenlijk, heimelijk wél tegen zijn, stemmen ze er in elk geval niet tegen in het parlement.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:51   #333
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Dit is de reden dat het Vlaams Belang geen stuk van de taart wil, maar het recept van de taart wil veranderen.
Demper is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:52   #334
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je snapt er echt niks van he.
Ik snap dat jij denkt dat CD&V eigenlijk tégen het homohuwelijk is, maar dat je dat op geen enkele manier kan bewijzen. En wat jij dan weer niet snapt is, dat zelfs als dat zo zou zijn, dat compleet irrelevant is vermits ze het homohuwelijk, de adoptie voor homo's enz... gewoon in het parlement mee goedkeuren.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:54   #335
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet, want dat zegt ook niets. Neem bijvoorbeeld het programma van de CD&V, dat ontworpen is omp Vlaams te zijn tijdens de verkiezingen, maar daarna is het tijd om terug regeren - lees, anti-Vlaams te zijn.
Ja, en? Dat komt gewoon omdat CD&V loyaal is aan belgie, en omdat ze machtsgeil zijn. Dat wil op geen enkele manier zeggen dat zij over alles (dus ook ethische thema's) exact hetzelfde denken als CDH.

Citaat:
Ik begrijp zijn gedachtegang toch.
proficiat

Laatst gewijzigd door mvd : 25 juni 2014 om 15:55.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:55   #336
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ze moeten daarom geen exacte kopieen hebben van elkaars programa, maar ze zullen zeker niet ver uit elkaar liggen. Beiden zijn rechts, de een Waals en de ander Vlaams. En, katholiek.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:55   #337
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ROF

LOL

x100
Ga maar eens opzoeken of het homohuwelijk een mensenrecht is.
mvd is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:57   #338
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten daarom geen exacte kopieen hebben van elkaars programa, maar ze zullen zeker niet ver uit elkaar liggen. Beiden zijn rechts, de een Waals en de ander Vlaams. En, katholiek.
En anti-Vlaams.
Oud 25 juni 2014, 15:58   #339
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kalmeer.

Het ging hier over het partijprogramma van de CD&V en hun stemgedrag in het parlement. maar jij reageert niet op feiten, maar maakt continu een intentieproces op.

Dat de Kerk tegen het homohuwelijk is wil niet zeggen dat iedereen die zichzelf katholiek noemt daar ook tegen is. En als de CD&V'ers daar eigenlijk, heimelijk wél tegen zijn, stemmen ze er in elk geval niet tegen in het parlement.
Zoals daar zoveel bladzijden al stond, hebben ze tegen gestemd omdat dat politiek goed uitkwam. Ik heb daar van u weinig tegenargument over gehoord, wel herhaaldelijk gezegd dat ze voor gestemd hebben (en CDH tegen).

Ik zeg dat ze heimelijk tegen zijn, inderdaad. Je kan uit de lucht vallen, en doen dat het de eerste keer is in de wereldgeschiedenis dat een partij anders stemt (tegen zijn ideologie) omdat het politiek beter uitkwam.

Maar, dat neemt niet weg dat hun ideologie ongewijzigd is, ondanks programmastandpunten, en dat wat ze komen verklaren.

Dus de kerk is tegen het homohuwelijk. Allez, da's verrassend.

Laatst gewijzigd door Niko457 : 25 juni 2014 om 15:59.
Niko457 is offline  
Oud 25 juni 2014, 15:58   #340
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het partijprogramma van CD&V is helemaal niet katholiek. Dat zijn de FEITEN, zwart op wit. En nu kom jij weer met geroffel en een intentieproces. Sorry, maar ik ben er klaar mee.
mvd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be