Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2016, 23:57   #321
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laat je verzorgen Bekijk bericht
En die verhalen kloppen altijd?
Dat zei ik niet

In deze wil ik best geloven dat daar wat van aan is maar dat staat er totaal los van wat ik ervan denk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 00:01   #322
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Had misschien de discussie gevolgd.. dan had ge gemerkt dat ik uitsluitend tegen Viva begonnen ben over de conclusies die hij wou trekken uit de uitspraak van de rechter.

Maar ja ... je zag daar egens nva & calimero's staan in die post en je kon het niet laten
De aap komt, nog maar eens, uit de mouw.

Sorry hoor, maar je vergist je. Ik lees over de zever van zeveraars heen.
Ik heb dus ook niet gemerkt dat jij over wat dan ook tegen Viva begonnen bent.
Oud 26 januari 2016, 00:03   #323
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jij misschien wel... dat is nu net het probleem dat ge alles van uit eigen wereldje beschouwt.

Er zijn voldoende vrouwen die niet voor hun eigen kunnen optreden of verhinderd worden doordat ze in een machtgreep zitte.
Er zijn voldoende gevallen die pas véél later ( soms decenia's ) naar buiten komen met hun verhaal.
Je bedoelt dat jij niet alles vanuit je eigen wereldje beschouwt?

Dat er genoeg vrouwen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen weet ik, maar dat zijn ook vaak uitgerekend dezelfde vrouwen die vastzitten aan een jobke waar ze met voorspraak zijn aangeraakt. Ik laat me door niemand bepotelen die mij niet bevalt. Ook niet terwille van een baantje. Wie bekwaam is vindt er wel een ander.

Ik blijf er dus bij dat ik liever te maken heb met een man met afwijkend maar niet nader genoemd gedrag dan met een vrouwenverkrachter die zich lafhartig verzuipt om niet veroordeeld te worden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2016 om 00:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 00:17   #324
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hebben velen hier een selectief geheugen. PVDD heeft niet alleen geen klacht ingediend voor laster en eerroof tegen de vrouwen die hem beschuldigden, hij heeft zich zelfs verontschuldigd voor zijn gedrag. Als er niets was gebeurd, had hij dat natuurlijk niet gedaan.

Citaat:
De oud-journalist en huidig politicus biedt ook zijn verontschuldigingen aan tegenover de vrouwen die zijn gedrag als grensoverschrijdend hebben ervaren. "Ik heb dit toen niet zo aangevoeld en als dit vrijpostig of kwetsend overkwam: dat was nooit mijn bedoeling."
Knack

Laatst gewijzigd door Edina : 26 januari 2016 om 00:24.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 00:23   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar hebben velen hier een selectief geheugen. PVDD heeft niet alleen geen klacht ingediend voor laster en eerroof tegen de vrouwen die hem beschuldigden, hij heeft zich zelfs verontschuldigd voor zijn gedrag. Als er niets was gebeurd, had hij dat natuurlijk niet gedaan.
Om het met de woorden van praha te zeggen: als je deze draad had gevolgd .....
Juist. Dan had je geweten dat je niets nieuws vertelt.
PVDD hééft zich niet bepaald "geëxcuseerd". Dat werd ervan gemaakt.
Je mag één keer raden door welk soort.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2016 om 00:24.
Oud 26 januari 2016, 00:27   #326
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knack
Lees eens de "verontschuldigingen" van Hete Pol. Dat zijn helemaal geen verontschuldigen. Hij legt de schuld bij zijn slachtoffers die zijn gedrag volgens hem verkeerd hebben ervaren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 00:30   #327
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om het met de woorden van praha te zeggen: als je deze draad had gevolgd .....
Juist. Dan had je geweten dat je niets nieuws vertelt.
PVDD hééft zich niet bepaald "geëxcuseerd". Dat werd ervan gemaakt.
Je mag één keer raden door welk soort.
Hij heeft dat wel degelijk gedaan. Herhaaldelijk. Misschien ga je het geloven als je het hem eens zelf hoort zeggen.

Citaat:
"Ik heb fouten gemaakt. Ik heb mij daar nadrukkelijk voor verontschuldigd en ik wil dit nog eens doen"
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.1579575
Oud 26 januari 2016, 00:37   #328
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft voos Polleke erbij gezegd voor welke fouten hij zich nadrukkelijk excuseerde?

Ik kan mij ook excuseren als iemand zich op zijn tenen voelt getrapt, maar daarmee kan ik bedoelen dat het mij spijt dat ik niet hard genoeg trapte.
Meer bepaald op zijn Stevaerts.
Oud 26 januari 2016, 00:40   #329
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft dat wel degelijk gedaan. Herhaaldelijk. Misschien ga je het geloven als je het hem eens zelf hoort zeggen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.1579575
Citeer ook de maar die volgt:

“Ik heb fouten gemaakt. Ik heb me nadrukkelijk verontschuldigd. Ik wil dat nog eens doen”, zei Van Den Driessche over de beschuldigingen aan zijn adres. “Maar ik ben niet de misdadiger die men van mij gemaakt heeft.”

Hete Pol legt de schuld bij "men".

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 26 januari 2016, 00:41   #330
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je bent het belangrijkste "vergeten" dat PVDD zei toen hij zijn boek voorstelde. Daarom doe ik het even in jouw plaats:

Citaat:
“Maar ik ben niet de misdadiger die men van mij gemaakt heeft.”
Oud 26 januari 2016, 00:52   #331
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent het belangrijkste "vergeten" dat PVDD zei toen hij zijn boek voorstelde. Daarom doe ik het even in jouw plaats:
Dat doet niets af aan zijn herhaalde verontschuldigingen. Nogal wiedes dat hij zichzelf niet de Vlaamse DSK gaat noemen.

Tussen haakjes: mensen die zich schuldig maken aan seksuele intimidatie zeggen bijna zonder uitzondering dat ze verkeerd begrepen zijn en dat het zo niet was bedoeld.
Oud 26 januari 2016, 01:12   #332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet niets af aan zijn herhaalde verontschuldigingen. Nogal wiedes dat hij zichzelf niet de Vlaamse DSK gaat noemen.

Tussen haakjes: mensen die zich schuldig maken aan seksuele intimidatie zeggen bijna zonder uitzondering dat ze verkeerd begrepen zijn en dat het zo niet was bedoeld.
Kan je ook zeggen waaruit de 'seksuele intimidatie" waaraan Polleke zich schuldig aan maakte in zijn tsjeventijd precies bestond?
Volgens mij zijn uitdrukkingen zoals "afwijkend gedrag" en "seksuele intimidatie" begrippen waar voor de ene of de andere nogal elastiek in zit.

Verkrachting daarentegen is zo klaar als pompwater.

Verkrachtte Polleke ooit één van de vrouwen die hij "seksueel intimideerde"?
Of was dat de specialiteit van de zelfmoordenaar waarover de rooien angstvallig zwijgen?

Vindt je de framing van de N-VA niet vreemd wetend dat de partij van Stijve Stunt dat veel beter verdient?
Oud 26 januari 2016, 01:16   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tussen haakjes, mannen die zich schuldig maken aan verkrachting zeggen bijna zonder uitzondering dat ze geen misdadigers zijn.....en springen desnoods in het kanaal om hun onschuld te bewijzen.
Oud 26 januari 2016, 01:39   #334
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Verwacht ge nu serieus van mij dat ik Stevaert ga verdedigen of wat? Really?

En wilt ge nu beweren dat seksuele intimidatie eigenlijk geen probleem is, omdat verkrachting nog erger is? Nochtans is die cursus die Francken wil organiseren in eerste instantie een reactie op seksuele intimidatie...

Opmerkelijk ook wel dat de sarcastische tweet die getoond werd ("Zou Pol Van Den Driessche zich ook hebben ingeschreven voor de cursus 'omgaan met vrouwen'?") plots als "framing" wordt bestempeld door al degenen die anders zo graag Charlie zijn.

(overigens is verkrachting in praktijk blijkbaar helemaal niet "zo klaar als pompater", aangezien de meeste dossiers nog steeds worden geseponeerd en het bij de rest dan ook nog meestal niet eens tot vervolging komt... je moet dus niet vragen hoe moeilijk dat ligt bij seksuele intimidatie en al helemaal wanneer dat meer dan 20 jaar geleden gebeurde)

Laatst gewijzigd door Edina : 26 januari 2016 om 01:47.
Oud 26 januari 2016, 01:52   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwacht ge nu serieus van mij dat ik Stevaert ga verdedigen of wat?
Je weet maar al te goed dat ik van een bloedrooie niet verwacht dat zij een rooie verkrachter verdedigt.
Het is wel duidelijk genoeg dat ze het niet opneemt voor een overloper die van seksuele intimidatie beschuldigd wordt zonder er ooit voor aangeklaagd te zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2016 om 02:04.
Oud 26 januari 2016, 08:09   #336
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat klopt inderdaad. Hete Pol ziet zichzelf nog steeds als het slachtoffer. Zolang hij ergens bescherming krijgt, zoals vroeger in de media in een hoge functie, nadien bij de CD&V en nu bij de N-VA blijft hij overtuigd daarvan overtuigd.

Oud 26 januari 2016, 08:11   #337
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes, mannen die zich schuldig maken aan verkrachting zeggen bijna zonder uitzondering dat ze geen misdadigers zijn.....en springen desnoods in het kanaal om hun onschuld te bewijzen.
Heeft Steve Stevaert in jouw ogen zijn onschuld bewezen door in het kanaal te springen ?

Oud 26 januari 2016, 08:21   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je ook zeggen waaruit de 'seksuele intimidatie" waaraan Polleke zich schuldig aan maakte in zijn tsjeventijd precies bestond?
Volgens mij zijn uitdrukkingen zoals "afwijkend gedrag" en "seksuele intimidatie" begrippen waar voor de ene of de andere nogal elastiek in zit.

Verkrachting daarentegen is zo klaar als pompwater.

Verkrachtte Polleke ooit één van de vrouwen die hij "seksueel intimideerde"?
Of was dat de specialiteit van de zelfmoordenaar waarover de rooien angstvallig zwijgen?

Vindt je de framing van de N-VA niet vreemd wetend dat de partij van Stijve Stunt dat veel beter verdient?
Als de N-VA last heeft van de zogezegde framing tegen haar dat ze dan aan Hete Pol het advies geven om in het kanaal te springen. Zolang dat N-VA of anderen Hete Pol in bescherming nemen is de kans groot dat hij nooit tot inkeer komt en zichzelf steeds als het slachtoffer zal zien.

Oud 26 januari 2016, 08:27   #339
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de N-VA last heeft van de zogezegde framing tegen haar dat ze dan aan Hete Pol het advies geven om in het kanaal te springen. Zolang dat N-VA of anderen Hete Pol in bescherming nemen is de kans groot dat hij nooit tot inkeer komt en zichzelf steeds als het slachtoffer zal zien.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 12:24   #340
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zal het zijn, Jakko?
Je hebt zopas zelf geschreven dat ik heel goed weet dat Polleke een tsjeef was tot hij "nationaliseerde".
Kan jij lezen of lees je met opzet verkeerd wat ik schrijf?

Doenja, de vrouw die ervaring heeft met het "afwijkende gedrag" van "heet Polleke" kende ik van haar noch pluimen tot jij er haar bijsleurde in de DEZE draad. De reactie van mij op de vrouw waar jij naar doorlinkte wijst er evenmin op dat ik wist dat Doenja de briefschrijvende woordvoerster van Vangheluwe was die door vettig Polleke het zwijgen werd opgelegd.

Ik kan wél iets voorstellen bij wat zo'n christelijke truttebel bedoelt met "afwijkend gedrag". Homo's hebben niet alleen afwijkend gedrag volgens dat soort maar zelfs tegennatuurlijk gedrag. Dat niet alleen moslimmannen er een "afwijkende mening" op na houden over vrouwen weet ik ook, maar vies Polleke is nooit zo ver gegaan als Stijve Stunt anders waren zijn tegenstanders niet zo terughoudend over de aard van Polleke's "afwijkend gedrag".

Met insinuaties over afwijkend gedrag bereiken de Belgische nationalisten meer dan met in detail te treden, nietwaar?
Kan u even aanduiden waar ik dat gezegd zou hebben? De eerste klacht dateert van 2010, toen PVDD nog CD&Ver was. Hij geraakte niet verkozen in 2010 en ging op zoek naar een andere job. Hij werd uiteindelijk in 2011 fulltime politiek expert bij de VTM nieuwsdienst en onderhoudt er nu nog goede contacten. De zetel wordt er voorverwarmd voor familieman BDW.

Uit de lezersbrief:

Citaat:
"Het is helemaal niet zo moeilijk om aan getuigenissen te raken die staven wat ik zeg"
Het vervolg is u wel bekend, alhoewel u geen pulpmagazines leest.

Het stond in de sterren geschreven, maar het proces werd al wat vroeger ingezet dan toen "Polleke nationaliseerde", nl. in de periode dat PVDD nog lid was van de CD&V, zoals u opmerkte. Dat nationaliseren is voor jouw rekening maar stond er wel niet. Uw mening over humo en de dame in kwestie doen niet ter zake. U had het over de CD&V.

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 januari 2016 om 12:37.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be