Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2016, 00:07   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat het in de schoolopleiding zit zegt al genoeg. Het moet artificieel levend gehouden worden door kinderen te dwingen het te leren. Uitsterven doet het toch.
Ieder respecterend volk geeft culturele traditie door. Zelfs in het o zo voortuitstrevende Scandinavië geeft men het door. Op school. Er zijn daar zelfs hogere opleidingen voor volksmuziek. Hetzelfde met Ierland.

Alleen in België zijn we zo onverschillig over onze eigen culturele geschiedenis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 00:08   #322
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat de Baltische republieken de welvarendste waren van heel de Sovjet-Unie...
De anderen werden nog harder uitgezogen. Dat weet ik van een Hongaarse vriendin.
Ge ziet, ik weet over alles meer dan gij.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 00:10   #323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen grensdorp. Zoek een iets van Hodonin en Holic.
Slovaakse kant, met de typische Slovaakse hoeden die onbekend zijn aan Tsjechische kant:

Oud 5 juni 2016, 00:12   #324
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ieder respecterend volk geeft culturele traditie door. Zelfs in het o zo voortuitstrevende Scandinavië geeft men het door. Op school. Er zijn daar zelfs hogere opleidingen voor volksmuziek. Hetzelfde met Ierland.

Alleen in België zijn we zo onverschillig over onze eigen culturele geschiedenis.
Dat is omdat Darwin geldt. Het meest efficiënte gedrag overleeft. Als Ierse muziek overleeft is omdat het zelfs voor niet Ieren aangenaam is om te beleven. Waardoor het verwatert want commercieel wordt. De rest verdwijnt na een x aantal generaties. De Vlaamse cultuur heeft het niet gehaald. Niet verwonderlijk. Dat gezwaai met vlaggen is belachelijk.
De smartlap is in de plaats gekomen. Hopelijk verdwijnt dat ook.
Oud 5 juni 2016, 00:12   #325
geertvdb

Standaard

Citaat:
Slovaakse kant, met de typische Slovaakse hoeden die onbekend zijn aan Tsjechische kant:

Zoek een iets van Hodonin en Holic.
Oud 5 juni 2016, 00:15   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is omdat Darwin geldt. Het meest efficiënte gedrag overleeft. Als Ierse muziek overleeft is omdat het zelfs voor niet Ieren aangenaam is om te beleven. Waardoor het verwatert want commercieel wordt. De rest verdwijnt na een x aantal generaties. De Vlaamse cultuur heeft het niet gehaald. Niet verwonderlijk. Dat gezwaai met vlaggen is belachelijk.
De smartlap is in de plaats gekomen. Hopelijk verdwijnt dat ook.
Schrijnend welke culturele armoede u hier tentoonspreidt. Wie Vlaamse cultuur herleidt tot gezwaai, moet wel heel onwetend zijn.

Mocht u het niet weten: ook in Zwitserland zwaaien ze met vlaggen. Heel levendig element van hun volkscultuur. Bij ieder feest.
Oud 5 juni 2016, 00:15   #327
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hodonin ligt in Tsjechië. Maar goed, u vraagt, wij draaien:

lecebne-lazne.cz/upload/images-cache/432/800.jpg[/IMG]
Ja, dat is natuurlijk de bedoeling.

Ik zie geen verschillen. Maar stop zeker niet met uw mooie foto's, ik ga ze inkaderen.
Oud 5 juni 2016, 00:15   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek een iets van Hodonin en Holic.
Die twee foto's zijn daar van, beste.
Oud 5 juni 2016, 00:16   #329
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen verschillen. Maar stop zeker niet met uw mooie foto's, ik ga ze inkaderen.
Brilletje kopen. Dan geniet u nog meer. En ziet u eindelijk ook de verschillen.
Oud 5 juni 2016, 00:18   #330
geertvdb

Standaard

Citaat:
Schrijnend welke culturele armoede u hier tentoonspreidt. Wie Vlaamse cultuur herleidt tot gezwaai, moet wel heel onwetend zijn.

Mocht u het niet weten: ook in Zwitserland zwaaien ze met vlaggen. Heel levendig element van hun volkscultuur. Bij ieder feest.
Ja, en dat ook is belachelijk. Een vlag is een primitief symbool van territoriumdrang.
Net zoals een hond zijn territorium afbakent met zijn urine. Gelukkig dat honden niet met hun urine rondzwaaien.

Als ge toch over culturele armoede wilt hebben. Ik ben een jazz en Bach liefhebber.
Dat is tijdloos. Folklore niet.
Oud 5 juni 2016, 00:18   #331
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ja, en dat ook is belachelijk. Een vlag is een primitief symbool van territoriumdrang.
Net zoals een hond zijn territorium afbakent met zijn urine. Gelukkig dat honden niet met hun urine rondzwaaien.

Als ge toch over culturele armoede wilt hebben. Ik ben een jazz en Bach liefhebber.
Oud 5 juni 2016, 00:21   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U verwart eigen smaak met cultuur. Wat u schijnbaar niet lust, is geen cultuur. Dat is pas echt armoede van geest.
Oud 5 juni 2016, 00:38   #333
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Moest ik een Waal/Franstalige zijn, zou ik ook geen vertrouwen meer hebben in mijn politici. Franstalige Belgische politici moeten zowat de meest onbekwame politici van héél Europa zijn: hoe verklaar je anders dat je gewest de facto failliet is, en al decennia leeft van transfers vanuit een ander landsdeel!? Torenhoge werkloosheid, armoede, een falend onderwijs, putten in de wegen en instortende tunnels. D�*t is Wallonië (én Bruxelles!) nog stééds anno 2016, alle 'Plan Marchals' ten spijt. (En dan zwijgen we nog over het klimaat -door Franstalige politici gecreëerd- waarin het jihadisme in Bruxelles zo welig kon tieren)

Met zo'n triest palmares zou je denken dat de Waalse kiezer andere recepten zou verkiezen, maar neen! Au contraire! Meer van hetzelfde, maar dan nog extremer! Votons PTB!

Compleet gaga zijn ze daar. Daar wil ik als Vlaming niks meer mee te maken hebben.
Wat ik hier lees, dat zijn stereotypes over Franstalig België en een blinde haat tegenover de Franstalige Belgen. Het Vlaams-Nationalisme in andere woorden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 00:39   #334
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Geen kat buiten een paar procent separatisten heeft interesse in onafhankelijkheid. Het is niet omdat jullie hier op een forum met een half dozijn veel lawaai maken dat ge uw dromen voor werkelijkheid moet nemen.
Alles is gezegd!
Oud 5 juni 2016, 00:43   #335
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ja zeg, stel je voor dat we een mooie stad als hoofdstad zouden krijgen. Zijn we niet gewoon.

Ik weet niet of jij veel buitenlandse contacten hebt, maar door de vele contacten die ik heb, heb ik ondervonden wat een barslecht imago Brussel heeft in het buitenland (al voor de aanslagen trouwens, nu is het helem�*�*l om zeep). Ja, de stad is bekend. Daar pakken belgicisten ook continu mee uit: Brussel kent iedereen! Brussel is ons visitekaartje! (lol) Maar weet je ook waarmee Brussel bekend staat? Als lelijke, bureaucratische EU-zetel. En nu recent ook als nest van jihadi's. Neem de EU weg en er blijft een arme stad over. Brussel is tot�*�*l niet geliefd, laat staan een populaire bestemming voor een citytrip. Mensen komen omdat ze er MOETEN komen. Ga anders zelf eens kijken. Ga één straatje verder dan de Grand Place en je ziet verval, lelijkheid en vuil.

Als mijn buitenlandse contacten in Brussel overnachten, snappen ze niet waarom wij zo uitpakken met deze stad. Ze vinden de stad grim en gritty. Wat een verschil met de ervaringen als ze overnachten in pakweg Gent, Antwerpen of Leuven. Lyrisch zijn ze achteraf. Vol lof over de schoonheid van deze steden - en maken dan ook steevast de vergelijking met het vuile Bruxelles.

Dus ja, als we bij de zelfstandigheid van Vlaanderen Brussel "kwijtspelen" (alsof we het nu 'hebben'), zie ik dat meer als een bonus. Een opportuniteit om één van onze Vlaamse kunststeden te bevorderen tot hoofdstad. Eindelijk een mooi visitekaartje.
Nog bezig met uw stereotypes en met uw blinde haat van de anderen zoals ik zie!
Oud 5 juni 2016, 00:47   #336
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laat het mij zo stellen: langs Vlaamse kant is geen kat meer geïnteresseerd in het voortbestaan van België-Belgique. Ook al zijn die "België-onverschilligen" daarom geen militanten voor Vlaamse onafhankelijkheid toch kan het die mensen eigenlijk niet veel schelen indien Vlaanderen zich afscheurt van het zelfverklaarde "WalloBrux". Om de eenvoudige reden dat in het noorden van dit idiote land de mensen steeds meer de buik vol hebben van de arrogante balorigheid van de francofonie. Hoe vlugger we daar van af zijn hoe beter. We onderhouden dat achterop hinkende Wallonië en het luizige "Bruxelles" reeds decennia lang met nooit eindigende transfers. Het is genoeg geweest. Geen solidariteit meer met dat volkje.
Ik wist niet dat u alle Vlamingen van Vlaanderen kende...................... Neen, serieus, u neemt uw wensen als werkelijkheid.
Oud 5 juni 2016, 00:57   #337
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik wist niet dat u alle Vlamingen van Vlaanderen kende...................... Neen, serieus, u neemt uw wensen als werkelijkheid.
Gij kent ze dus wel,en gij hebt ze allemaal bevraagd wat hun mening betreft het onderwerp splitsing....

Heel vreemd,ik heb u nochtans niet langs mijn deur weten passeren om mijn mening daarover te bevragen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 08:21   #338
geertvdb

Standaard

Citaat:
U verwart eigen smaak met cultuur. Wat u schijnbaar niet lust, is geen cultuur. Dat is pas echt armoede van geest.
Nee, integendeel. U vindt folklore waardevol omdat u het verwart met een illusie: de volksidentiteit. Dat is zoals een verzamelaar die postzegels waardevol vindt, omdat het postzegels zijn.
Ik kan mij inbeelden dat u op reis ging met uw gezin, en dat u overal op zoek ging naar folklore in elk dorp dat u bezocht. En dat u het al op voorhand goed vond, net omdat u een bevestiging zocht van de illusie waar u zo in gelooft.
(Ocharme uw kinderen, die moeten nogal afgezien hebben met uw obsessie).
Maar die folklore is waardeloos. Tenzij voor de mensen uit dat dorp zelf. Want kijk zelf eens goed naar die foto's die u hier verspreidde, dat zijn gewoon rare kleren. Niet meer, niet minder.

Bach is niet goed omdat het typische Duitse folklore is uit Leipzig uit de 18e eeuw. Bach is goed omdat hij goed is voor ieder mens op aarde die enig muzikaal gevoel heeft. In 1750, in 2016 en ook in 2550.
Bach hoeft men niet aan te leren in scholen. Die muziek hoeft niet artificieel in leven gehouden worden. Als iets goed is, dan blijft dat bovendrijven.

Uw voorbeelden uit de folklore bewijzen het tegendeel van wat u beoogt. Elke folklore is typisch voor elk dorp, net omdat elk dorp zich wil onderscheiden van het volgende dorp. Volgens uw definitie van een volk is eigenlijk elk dorp een eigen volk. En zou elk dorp een eigen land moeten zijn.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2016 om 08:43.
Oud 5 juni 2016, 08:41   #339
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, integendeel. U vindt folklore waardevol omdat u het verwart met een illusie: de volksidentiteit. Dat is zoals een verzamelaar die postzegels waardevol vindt, omdat het postzegels zijn.

Bach is niet goed omdat het typische Duitse folklore is uit Leipzig uit de 18e eeuw. Bach is goed omdat hij goed is voor ieder mens op aarde die enig muzikaal gevoel heeft. In 1750, in 2016 en ook in 2550.
Bach hoeft men niet aan te leren in scholen. Die muziek hoeft niet artificieel in leven gehouden worden. Als iets goed is, dan blijft dat bovendrijven.

Uw voorbeelden uit de folklore bewijzen het tegendeel van wat u beoogt. Elke folklore is typisch voor elk dorp, net omdat elk dorp zich wil onderscheiden van het volgende dorp. Volgens uw definitie van een volk is eigenlijk elk dorp een eigen volk.
Citaat:
En zou elk dorp een eigen land moeten zijn.
Geen eigenland meer en geen echte identiteit en geen echte gegronde cultuur meer hebben is een rijker gegeven ... inderdaad . Leve de multiculturele chaos.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 08:45   #340
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Geen eigenland meer en geen echte identiteit en geen echte gegronde cultuur meer hebben is een rijker gegeven ... inderdaad . Leve de multiculturele chaos.
Was ik niet op uw negeerlijst?

Zet mij er eens rap terug op! Vooruit!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be