![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk... - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
boven de 3% norm te mogen brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk telt nog altijd de grootste fortuinen van Europa en eerlijk gezegd Landen zoals Duitsland en Nederland zeggen me echt niets moest men me de keuze geven om daar te gaan wonen. In Europa gaat mijn voorkeur in de eerste plaats naar een Latijns land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had in jou geen Transsylvanische kasteelbewoner gezien.
![]()
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar zou dit Roemeens kasteel in Zemelen ,Transsylvanië niet iets voor onze Belgicisten zijn ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2017 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Schepen
|
![]() Wanneer gaat dat hier in Vlaanderen eindelijk eens gedaan zijn met dat eeuwige flamingantische gezaag over de Walen die geen Nederlands willen leren?
Kijk, ik woon in Assenede, aan de grens met Nederland en Zeeuws-Vlaanderen. Veel mensen van Waalse of Franse oorsprong wonen er hier niet, maar er zijn er. Ik ben er in mijn hele leven al verscheidene tegengekomen. En ze spreken allemaal Nederlands! Zelfs onze dialecten! Welnu, leg mij 'n keer uit hoe het komt dat al die van oorsprong Franstaligen hier in en rond Assenede onze taal geleerd hebben en die van Brussel niet? Daar moet 'n reden voor zijn, hé? Ik begin echt te geloven dat de positie van de Vlamingen in en rond Brussel aan henzelf gelegen is, als ze erover klagen. Norbert |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij die allemaal dachten dat ze te lomp waren. Mea culpa, mea culpa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ons Vlamingen niets,maar
voor een Franstalige blijkbaar veel , want er wonen bijna geen Franstaligen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 augustus 2017 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat deze afschuwelijke mic-mac van architectuur moet voorstellen maar er staan inderdaad kastelen te koop in Frankrijk voor een symbolisch bedrag die een pak mooier zijn. Helaas zijn die doorgaans zo afgezonderd dat ge in het beste geval ge u alle dagen kunt bezatten en aftrekken in eenzaamheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfde vraag als "welk zinnig mens zou in een boerengat in Roemanië gaan wonen?".
![]() |
#338 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Overigens ken ik een Waalse vrouw die al minstens 19 jaar in Antwerpen woont en nog geen woord Nederlands spreekt. Waarom niet? Omdat het niet hoeft voor haar. Overal waar ze in Antwerpen komt om te shoppen, van de bakker, slager, grootwarenhuis, schoenmaker of couturier, wordt ze in 't Frans bediend. Waarom zou zij dan Nederlands leren als ze er in slaagt om een prettig leven te leiden in een Vlaamse (?) stad waarin alle mensen die ze nodig heeft in haar dagelijks leven haar in haar eigen taal kunnen helpen? Hoe zoudt ge zelf zijn? De noodzaak moet er zijn ook, hé? Hoe komt het trouwens dat Franstaligen, die in Nederland komen wonen, wèl gemakkelijk Nederlands leren? Gewoon omdat ze zich dan nergens verstaanbaar kunnen maken want 'n Ollander spreekt moeilijk Frans. Daarom! Ge moet de werkelijkheid kunnen en durven zien zoals ze is. De verfransing van Vlaanderen hebben we kunnen stoppen en dat is een overwinning geweest. Een overwinning op de Walen? Neen, een overwinning op de Vlaamse bourgeoisie, die ook Frans sprak en dat in sommige gevallen nog doet. In Brussel en de Rand vlot het nog niet, maar hoe komt dat? Omdat, als er ginder een huis vrijkomt van een Vlaming er 7 Franstaligen klaarstaan om dat huis op te kopen en slechts 3 Vlamingen. Dat is een werkelijkheid die ik enige jaren geleden nog gelezen heb van een Brusselse vastgoedmakelaar. Geen wonder dat Brussel, etc., verder verfranst. Het zijn de centjes die tellen en niet de taal. Dat verklaart meteen waarom België niet kan splitsen: in Belgisch verband is het grootkapitaal hier nog altijd voor minstens twee derden in handen van Franstaligen en niet in de handen van Vlamingen. Dat zoudt ge niet zeggen als ge weet dat de Waalse economie een stuk minder is dan de Vlaamse, maar toch is het zo. Vlaanderen doet het goed, dat wel, maar alles tezamen genomen is het Vlaams kapitaal nog altijd maar de helft van het Franstalige. En zolang dat het geval is zullen de Vlamingen zich wel inhouden om de Franstaligen teveel voor de voeten te smijten. Voor geld danst de duivel! Voor mij heeft de N-VA de laatste jaren niets meer gedaan voor Vlaanderen dan hier en daar wat "Vlaamsche Leeuwkens" op straatnaamborden geplakt. En dat was alles. Ik geloof niet meer in het Vlaamsnationalisme. "Erst kommt das Fressen" en "voor geld danst de duivel!" Dat geldt voor iedereen, al is het een "inconveniant truth!" Beste groeten, Norbert Laatst gewijzigd door Strandkruier : 27 augustus 2017 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier strijken Vlamingen neer in Zeeuws Vlaanderen en jagen de lokale Hollanders weg omdat ze de immobiliën prijzen niet meer kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten zuiden van Brussel zit meer geld dan in gans Vlaanderen te samen. |
|
![]() |
![]() |