![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Minister-President
|
![]() Een centrumvolkspartij begraaft een deel de geschillen van verschillende visies. Daarom kan een zo groot deel van de bevolking zich min of meer vinden in de standpunten, maar daarom ook blijft men vaak met een gevoel van onbehagen zitten, men heeft immers niet grondig kunnen van mening kunnen verschillen, wat m.i. noodzakelijk is om 'zijn hart eens te kunnen luchten' en zodoende terug tevreden te kunnen meewerken.
|
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik ben op sociale zekerheid progessief, maar ik ben op justitie vlak, groen vlak, onderwijs, misschien wel vrij conservatief tot heel. Waarom heeft België een sterke conservatieve partij nodig? 1 De linkse partijen slagen er niet in om de justitie te verbeteren, ik bedoel daar mee te verstrengen, wat dus conservatief is. Ik zou dit graag doen zonder het Vlaams blok. Op een meer christelijkere manier. 2 De vld zal kapot gaan, zowaar ik christen democraat ben! De jongeren van de vld komen in opstand en zonder jongeren geen toekomst. Ik weet ook dat de CD&V niet zo veel jongeren heeft, maar dat komt wel ![]() Thomas
![]() |
#323 |
Minister
|
![]() [quote="Thomas Heynderickx
2 De vld zal kapot gaan, zowaar ik christen democraat ben! De jongeren van de vld komen in opstand en zonder jongeren geen toekomst. Ik weet ook dat de CD&V niet zo veel jongeren heeft, maar dat komt wel Thomas[/quote] Och Thomas, stel je van die "partijjongeren" maar niet teveel voor! Elke partij heeft een jongerenafdeling omdat dat mooi modern oogt! In werkelijkheid zijn het meestal attente jonge carrièrejagers die weten dat ze een kans maken om nadien een verkiesbaar plaatsje op de lijst te krijgen! Zij vertegenwoordigen niemand, tenzij zichzelf! Kijk maar eens goed rond in je regio! Het is niet omdat ze af en toe eens van een persmededeling bevallen dat ze ook maar wat gewicht in de schaal leggen!
#324 |
Minister-President
|
![]() Mja,
dus m.a.w. die jongeren blijven jong en die oudjes sterven niet? Aja ![]() Thomas
#325 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Thomas:
1. Kan je dit wat meer verduidelijken? Wat bedoel je precies met verstrengen? Doodstraf terug invoeren, langere gevangenisstraffen, ...? En wat bedoel je eigenlijk met "christelijkere manier"? 2. De VLD is volgens mij al voor een groot deel een centrumpartij en volgens de laatste opiniepeiling is er van "kapot gaan" zeker geen sprake. |
![]() |
![]() |
#326 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 Met die christelijke manier bedoel ik ook juist de doodstraf niet invoeren een goede opvoeding geven als jongeren mislopen en ze lang vasthouden, dan kunnen ze een goede opvoeding krijgen. 2 Opniepeilingen, da woord ik moet daarvan ...... Thomas
![]() |
#327 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Thomas:
1a. Gevangenissen zijn alles behalve ideaal voor een "goede opvoeding". Delinkwenten verlaten de gevangenis soms "crimineler" dan ze er ingegaan zijn en dus zorgt een systeem dat zou moeten instaan voor de veiligheid van de burgers soms voor meer onveiligheid en dat kan toch niet de bedoeling zijn. 1b. Mijn voorkeur gaat uit naar een alternatief systeem; geen vaste straffen maar stapsgewijze invrijheidsstelling wat wil zeggen dat men "misgelopen mensen" enkel meer vrijheid geeft als men nagenoeg zeker is dat hierdoor geen herhaling van de feiten zal ontstaan. In het laatste stadium (en in sommige gevallen misschien wel levenslang) zou men dan via een GPS-systeem (waar momenteel mee wordt ge-experimenteerd) de gedetineerde kunnen volgen en indien nodig ingrijpen. Zo'n GPS-systeem biedt ook nog andere mogelijkheden; "stalkers" effectief uit de buurt houden van hun slachtoffers, "hooligans" uit de buurt van voetbalstadia houden, ... 2. Het is idd slechts een peiling maar deze geeft toch een indicatie dat jouw "wens" niet voor de nabije toekomst is. |
![]() |
![]() |
#328 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1b) Voor volwassen inderdaad, maar liefst niet voor pedo's. 2) ![]() ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
#329 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 1a. Ook voor die gesloten instellingen zijn er alternatieven (vb intensieve begeleiding in de vertrouwde omgeving) die meer succes lijken te hebben. Een belangrijk probleem van gesloten instellingen is dat de probleemjongeren niet alleen contact hebben met opvoeders maar ook en misschien wel meer met andere probleemjongeren.
1b. Ook "pedo's" zouden in aanmerking moeten komen voor stapsgewijze invrijheidsstelling maar de vrijheid kan voor hen misschien nog meer worden beperkt. |
![]() |
![]() |
#330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1b) Absoluut niet mee eens. Thomas
![]() |
#331 |
Minister-President
|
![]() Er zijn echt wel pedo's die weten dat ze verkeerd zitten, en die bereid zijn om zich te laten behandelen. Moeten zij dan ook voor eeuwig en een dag opgesloten worden?
Iedereen mag nog een kans krijgen, als ze die willen, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
#332 |
Minister-President
|
![]() Er zijn echt wel pedo's die weten dat ze verkeerd zitten, en die bereid zijn om zich te laten behandelen. Moeten zij dan ook voor eeuwig en een dag opgesloten worden?
Iedereen mag nog een kans krijgen, als ze die willen, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
iedereen moet vergeven worden, maar dat ligt echt wel heel gevoelig. Ik ben echter ook tegen het strafblad, of toch dat iedereen dit mag inkijken. Thomas |
|
![]() |
![]() |
#334 |
Minister-President
|
![]() Weg met het strafblad, met uitzondering voor functies als rechter bijvoorbeeld.
Lijkt me een goed idee, idd. |
![]() |
![]() |
#335 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zo zullen ze rapper werk vinden en belanden ze niet terug in de criminaliteit, een heel christelijk voorstel van mij ![]() Thomas
![]() |
#336 |
Minister-President
|
![]() Ik zal er zelfs onmiddelijk een thread over opstarten bij Maatschappelijke discussies.
Ik zie je daar? |
![]() |
![]() |
#337 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas
![]() |
#338 |
Minister-President
|
![]() Daarnet zag ik in 't nieuws die actie in Aarschot. Een protest tegen winkels die "open deuren" hebben. Dat die deuren openstaan, is één ding, maar ik vind dat het in veel winkels te warm is. Als je buiten in de kou loopt, met je winterkleren aan, met je sjaal aan of met een muts aan, dan hoef je geen hoge temperaturen. En als je dan buiten komt, moet je weer wennen aan die kou.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Minister-President
|
![]() Toch nog voor correcter energiegebruik?
|
![]() |
![]() |
#340 |
Minister-President
|
![]() Die warmte in die winkels is niet nodig. Als je buiten loopt, ben je de kou gewoon. Bovendien is het heel vervelend als je winkel in winkel uit loopt. Als je verschillende winkels doet, moet je iedere keer wennen aan het temperatuursverschil. Ik vond diene gast in zijn zwembroek wel neig. Ze zouden zoiets vaker moeten doen.
|
![]() |