Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2018, 11:33   #321
Tavek
Banneling

Standaard

Ik moet er wel bij vertellen dat de meeste millenials torenhoge hypotheken dragen. Bij mij valt dat nog mee, ik heb een bestaande woning gekocht in het Limburgse. Maar mijn collegas uit Leuven dragen hypotheken van 1800-2000 euro per maand. Die houden niks over als alles betaald is aan het einde van de maand. En dit is een gewoon huisje met 3-4 slaapkamers voor 2-tal kinderen, geen vrijstaande villa.

Dit is in princiepe een deel welvaartstransfer van jong naar oud, want ze kopen van de ouderen in vele gevallen.

Mannen van middelbare leeftijd die nu claimen dat ze "voor zichzelf hebben gezorgd" vergeten het feit dat de toeren die zij hebben uitgehaald (eigen woning gekocht en 400-500 euro per maand afbetalen op 15 jaar, en een paar jaar later tweede huurwoning kopen, enz....) niet meer mogelijk zijn, of je wilt ergens in Wallonie met krotten beginnen te dealen.

Ik heb letterlijk reeds navraag gedaan bij de bank of ik een tweede hypotheek kon nemen voor een appartement om dan te verhuren. Ik kan het betalen, zelfs al komt er geen huur binnen. Ik kreeg een negatief antwoord. Een paar jaar eerder deden ze dit wel.

Ik ben echter toen niet verder gaan vragen, misschien doen andere banken het wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 11:46   #322
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar mijn collegas uit Leuven dragen hypotheken van 1800-2000 euro per maand. Die houden niks over als alles betaald is aan het einde van de maand. En dit is een gewoon huisje met 3-4 slaapkamers voor 2-tal kinderen, geen vrijstaande villa.
2000 euro/maand afleggen? Dan hoop ik dat het tweeverdieners zijn en ze elk meer dan 3000-3500 euro/maand netto binnen halen. Anders zijn het de sukkelaars van een hoop bakstenen.

Een dikke 20 jaar geleden heb ik gebouwd en was de lening op 20 jaar net geen 600 euro/maand. Wel opmerkende dat ik bijna ALLES zelf heb gedaan. Van uitgraven, metselwerk, het dak, elektriciteit, sanitair ... Elke vrije moment en dat jaren lang ging daar naar toe. Geen restaurantbezoeken, niet op reis, zelfs geen dag naar Blankenberge, geen zotte aankopen en gadgets ... Wij hebben ook nooit een kuisvrouw, een ruitenwasser of een bedrijf voor tuinonderhoud ingehuurd. Wat nu voor de jeugd bijna een must is en dit omdat ze anders niet genoeg "vrije tijd" meer hebben. Nu zit de jeugd tijdens een zonnig weekend 's morgens al ergens op een zonnig terras van een café op hun "Aaaiphone" te tokkelen of zijn ze onderweg naar de kust.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:19   #323
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
2000 euro/maand afleggen? Dan hoop ik dat het tweeverdieners zijn en ze elk meer dan 3000-3500 euro/maand netto binnen halen. Anders zijn het de sukkelaars van een hoop bakstenen.

Een dikke 20 jaar geleden heb ik gebouwd en was de lening op 20 jaar net geen 600 euro/maand. Wel opmerkende dat ik bijna ALLES zelf heb gedaan. Van uitgraven, metselwerk, het dak, elektriciteit, sanitair ... Elke vrije moment en dat jaren lang ging daar naar toe. Geen restaurantbezoeken, niet op reis, zelfs geen dag naar Blankenberge, geen zotte aankopen en gadgets ... Wij hebben ook nooit een kuisvrouw, een ruitenwasser of een bedrijf voor tuinonderhoud ingehuurd. Wat nu voor de jeugd bijna een must is en dit omdat ze anders niet genoeg "vrije tijd" meer hebben. Nu zit de jeugd tijdens een zonnig weekend 's morgens al ergens op een zonnig terras van een café op hun "Aaaiphone" te tokkelen of zijn ze onderweg naar de kust.
Daar komt het riedeltje weer "wij gingen niet op vakantie, de jeugd nu wordt overladen met luxe".

Klopt niet.
Oud 28 mei 2018, 12:25   #324
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Klopt niet? Nu zie je bijna elke 20-jarige met een dikke nieuwe BMW met een iPhone in de hand rond rijden. En dat is maar een voorbeeld uit honderden. Als 20-jarige had ik een versleten golf diesel die bijna volledig geroest was. Maar wel geen dikke autolening lopen.

Maar ook typisch aan de jongeren vandaag : klagen, zagen en staken. Gelukkig heb ik mijn kinderen wel deftig opgevoed en ze de echte waarden van het leven meegegeven.

Dat noemt zich ingenieur maar heeft duidelijk oogkleppen op. Of destijds zot gestudeerd? Dat kan een logische verklaring van de uitleg van een tienjarige verantwoorden.
Oud 28 mei 2018, 12:27   #325
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar komt het riedeltje weer "wij gingen niet op vakantie, de jeugd nu wordt overladen met luxe".

Klopt niet.
Als ik van jou dan lees dat 100 euro pp voor wat vreet in een restaurantje voor jou een minimum is moet je niet klagen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:32   #326
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt niet? Nu zie je bijna elke 20-jarige met een dikke nieuwe BMW met een iPhone in de hand rond rijden. En dat is maar een voorbeeld uit honderden. Als 20-jarige had ik een versleten golf diesel die bijna volledig geroest was. Maar wel geen dikke autolening lopen.

Maar ook typisch aan de jongeren vandaag : klagen, zagen en staken. Gelukkig heb ik mijn kinderen wel deftig opgevoed en ze de echte waarden van het leven meegegeven.

Dat noemt zich ingenieur maar heeft duidelijk oogkleppen op. Of destijds zot gestudeerd? Dat kan een logische verklaring van de uitleg van een tienjarige verantwoorden.
De jongeren van vandaag leven inderdaad een pak duurder dan wij destijds. Welke jongeren willen nu nog in een simpel rijhuisje wonen Enkel allochtonen kopen nu nog zo een huisje. Welke jongere wil nu nog met een tweedehands autootje rijden Welke jongere wil nu op vakantie naar de ardennen
Oud 28 mei 2018, 12:33   #327
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Twee weekends geleden zondag moeten reserveren om afgelopen vrijdagavond in een restaurant te gaan eten. De parking leek een soort autosalon van BMW, Audi, Mustangs (de wagen van de jonge snob) en andere dure bakken. In het restaurant was het precies een bijeenkomst van de jonge yuppies. Niet gereserveerd was pech hebben. Jonge afgeborstelde gasten met hun barbiepoppen. Maar geen manieren en precies uit een bos los gelaten. Gelukkig ook nog een paar ouderen zodat ik mij geen babysit voelde. En het was geen restaurant waar je met 100 euro met twee kon gaan eten.
Oud 28 mei 2018, 12:57   #328
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch ff relativeren.

Wie zulke hoge leninglast heeft, bzzit meestal een zeer moderne woning met weinig kosten.
Hele lage waterfactuur omdat het overgrote deel uit eigen regenwaterton komt.
Hele lage elektriciteitsfactuur (verwarming verlichting enz omdat ze zonnepanelen hebben.
Soms jarenlang géén grondbelasting (onroerende voorheffing) vanwege energiezuinige woning.
Als je dan ook nog één (of 2) bedrijfswagen(s) hebt, moet je niet zo heel veel per maand overhebben om goed te kunnen leven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 13:03   #329
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
toch ff relativeren.

Wie zulke hoge leninglast heeft, bzzit meestal een zeer moderne woning met weinig kosten.
Hele lage elektriciteitsfactuur (verwarming verlichting enz omdat ze zonnepanelen hebben.
Soms jarenlang géén grondbelasting (onroerende voorheffing) vanwege energiezuinige woning.
Als je dan ook nog één (of 2) bedrijfswagen(s) hebt, moet je niet zo heel veel per maand overhebben om goed te kunnen leven.
Lol. Als ge zo kunt/wilt rekenen veronderstel ik dat ge een krak zijt.
Om uzelf rijk te rekenen.
Op papier alleeen, wel te verstaan!
Oud 28 mei 2018, 13:09   #330
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit is de bevestiging van "Bankdirekteurs zijn eigenlijk bankrovers"
Dat zou ik nog niet willen beweren.
De bankdirecteur vandaag is ook maar een mens.
Een "hogere" werknemer die kort op de hielen gezeten wordt door het management.
Oud 28 mei 2018, 13:23   #331
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Twee weekends geleden zondag moeten reserveren om afgelopen vrijdagavond in een restaurant te gaan eten. De parking leek een soort autosalon van BMW, Audi, Mustangs (de wagen van de jonge snob) en andere dure bakken. In het restaurant was het precies een bijeenkomst van de jonge yuppies. Niet gereserveerd was pech hebben. Jonge afgeborstelde gasten met hun barbiepoppen. Maar geen manieren en precies uit een bos los gelaten. Gelukkig ook nog een paar ouderen zodat ik mij geen babysit voelde. En het was geen restaurant waar je met 100 euro met twee kon gaan eten.
Of stigmatiseren bijdraagt aan onze levenskwaliteit betwijfel ik?
Bijna 75, met "getunede BMW 5" voelde ik mij nog nooit "opa" alhoewel ik het met veel liefde ben en bewonder hoe de jeugd in onze familie vooruit komt.
Ze "leven anders" maar misschien hebben ze zelfs gelijk zolang ze de echte waarden maar respecteren.
Het enige soort mensen waar ik last met heb is het profitariaat en jaloerse mensen.
Oud 28 mei 2018, 13:35   #332
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Oei en ik behoor bijna tot het profitariaat
Maar misschien heb je het er minder moeilijk mee als de duizenden illegalen zonder 1 seconde een bijdrage geleverd te hebben direct de gouden hangmat krijgen toegeworpen?

Jaloers ben ik niet. Eerder een beetje medelijden. Maar als ze het kunnen betalen -of niet- dan is dat hun luxe of stommiteiten. En ik ben nog maar 50 maar voel mij ook geen opa. Ik heb zelfs geen kleinkinderen. En ik zie met een gerust hart hoe dat mijn kinderen hun droom laten uit komen. En die leven inderdaad heel anders dan wij vroeger. En hebben zelfs al op hun jeugdige leeftijd veel meer dan ik destijds bereikt. Het verschil is wel dat ik toen nog aan het studeren was en zij al even aan het werken zijn. En binnenkort beiden zelfstandigen, mits wat financiële steun en advies van mijn vrouw en ik.
Oud 28 mei 2018, 13:39   #333
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
toch ff relativeren.

Ik las : en dit is een gewoon huisje met 3-4 slaapkamers voor 2-tal kinderen, geen vrijstaande villa. Dus een moderne woning? Sommigen ja maar de meesten niet. Maar ik moet hun rekening niet maken. Op mijn werk had ik ook een collega die na werktijd nooit iets mee ging drinken. 2 euro voor een pint was teveel. Die zijn loon ging volledig naar de leningen. En zijn vrouw haar loon werd elke maand met veel rekenen en kopzorgen opgedaan. Een oud dieselwrak en geen centen voor eens een deftig onderhoud te laten doen. Geen euro sparen en alles voor een oude renovatiewoning. Goed zot zeg ik dan. Maar hij wil het betalen dus hij doet maar.
Oud 28 mei 2018, 13:55   #334
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lol. Als ge zo kunt/wilt rekenen veronderstel ik dat ge een krak zijt.
Om uzelf rijk te rekenen.
Op papier alleeen, wel te verstaan!
Waarom alleen op papier? Waar zijn de grove fouten in mijn berekening?

Regenwaterton: 5.000 liter.
Verwarming ganse woning vloerverwarming op grondwater-warmtepomp.
Tiental zonnepanelen op dak.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 15:13   #335
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik van jou dan lees dat 100 euro pp voor wat vreet in een restaurantje voor jou een minimum is moet je niet klagen.
Had je maar meer en harder moeten werken in je leven.
Oud 28 mei 2018, 15:17   #336
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan bevestigen dat zonnepanelen zéér interessant zijn: een van onze kinderen heeft zonnepanelen op het dak + achteraan in de tuin een exemplaar dat meedraait en "kantelt" naargelang de stand v.d. zon.
De rekening v.d.elektriciteitsmaatschappij is een lachertje !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 15:26   #337
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft mijn manier van leven en of werken daar nu mee te maken Jij bent toch diegene die steeds klaagt hoe moeilijk de jongeren het nu hebben. Mijn generatie zwemmen allemaal in het geld en de tijd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2018 om 15:27.
Oud 28 mei 2018, 17:38   #338
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Denk maar al rap eerder aan 2*10.000l als ge daar iets mee wilt aanvangen met uw regenwater.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 18:12   #339
Tavek
Banneling

Standaard

5000l oftewel 5 cuub is niet veel hoor.

Sinds dat mijn ouders op pensioen zijn is de put meer leeg dan vol (voorheen zaten ze op het werk door de dag en verbruiken ze daar een groot deel water).
Oud 28 mei 2018, 18:17   #340
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tavekske voor hoeveel of waar men eet is onbelangrijk. Ik eet liever een lekkere boterham samen met een geestesgenoot dan een gastronomisch 7 gangen menu met een blaaskaak rechtover mij.
Hoe ouder men wordt hoe meer men beseft dat welzijn zo veel belangrijker is dan welvaart.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2018 om 18:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be