Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2020, 13:46   #321
Tavek
Banneling

Standaard

Ben terug aan het (telewerken). Nog steeds erg suf en moe, maarbon....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:47   #322
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Die laatste test blijkt ook niet echt betrouwbaar te zijn, teveel false positives en false negatives.

Dus wsl wel bruikbaar om een statistische onderzoeken te doen maar te gevaarlijk om er het gedrag door aan te passen. Vandaar dat deze test verboden is.
Fuck, is die anti-lichamen test verboden ?

Ik wilde dat binnenkort laten testen bij de huisarts....zodat ik weet of ik ongestoord buiten mag komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:49   #323
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat kan hé
Anders past het niet op het plaatje

Het 'leugenachtig' zit 'm dan in die horizontale
Dat is dan ook wat ik hier van in 't begin zeg. Als je de "curve wil platstrijken", ben je zoet voor de orde van jaren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:53   #324
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom is de tekst fout? 10% is >2.5%, dat is wiskundig volledig correct.
Kijk, er wordt "in het algemeen" altijd beweerd dat de CFR van de Spaanse griep rond de 2.5% draait. Het heeft totaal geen zin om te zeggen >2.5%. Je kan ook schrijven >0.001%. Wiskundig is dat ook juist, en bevat geen enkele informatie.

Het punt is dat de CFR van de Spaanse griep rond de 10% draait.

Citaat:
De CFR varieerde gewoon gigantisch.
Juist. Individueel genomen varieert die tussen 0% en 100%. Met een staal bestaande uit 1 patient overleeft die het (dan is het 0%), of sterft die (dan is het 100%).

Citaat:
In de Verenigde Staten lag het rond de 1%.
Essentieel omdat ze daar reeds de mildere versie van 1917 gehad hebben.
Oud 23 maart 2020, 13:57   #325
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook wat ik hier van in 't begin zeg. Als je de "curve wil platstrijken", ben je zoet voor de orde van jaren.
ook nooit ontkend hé

Al wat ik zei is dat ge het teveel óf optie A óf optie B zag
Vanuit A kan je naar B en iets dat er tussen ligt én ge hebt het voordeel dat er iets uit de bus valt én ge hebt het voordeel dat als het niet zo ernstig bleek sneller af te bouwen .... omgekeerd hebt ge dat niet en is het finger-crossed

Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 13:59.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:58   #326
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dan denk je dat fout. Er zijn momenteel twee soorten testen. De eerste test inderdaad de aanwezigheid van het virus. Die test is relatief duur, vereist een laboratorium, en test eigenlijk alleen of je op dat moment besmettelijk bent voor anderen. Dat is het soort waarvan België er momenteel zo'n 2000 per dag van uitvoert, en vorige week 180.000 heeft opgevorderd. Dus onze overheid heeft voor 3 maanden gehamsterd...

Daarnaast bestaat ook de test op anti-lichamen. Die is momenteel in België verboden, maar wordt in het buitenland ook door overheden massaal gebruikt. Veel gemakkelijker en goedkoper, geen labo nodig. Maar test niet of het virus nog actief is, alleen of jij er immuun voor bent.
Ik heb gelezen dat er twee ‘klassieke’ methodes zijn. De eerste is met van die testkits, maar die zijn momenteel blijkbaar opgebruikt.
Ze zijn nu blijkbaar overgeschakeld op een oudere meer arbeidsintensieve methode en ze doen de tests nu ook in meerdere labo’s (niet meer alleen in het labo van Van Ranst).

https://www.demorgen.be/nieuws/dreig...uden~b2b52867/

Citaat:
Het UZ Leuven is het referentielab voor corona. Ook dat lab heeft nog eens een oproep verspreid. “Deze reagentia zijn nodig om zelf tests te doen volgens ‘de oude methode’ met fenol-chloroform-extractie bij gebrek aan voldoende kits”, staat in een e-mail.
https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/...rus-carte.html
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 14:01   #327
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook nooit ontkend hé

Al wat ik zei is dat ge het teveel óf optie A óf optie B zag
Vanuit A kan je naar B en iets dat er tussen ligt .... omgekeerd niet
Kijk, als men mij zegt "we doen X omdat Y", dan neem ik aan dat de bedoeling van X is om Y te bereiken. Als je dan aantoont dat Y praktisch onhaalbaar is, is het statement "we doen X omdat Y" gewoon een fout statement, meer niet.

Misschien zijn er dan andere redenen om X te doen. Maar Y zal het niet zijn, en dus elk statement dat nadien Y aanhaalt als reden voor X is een fout statement (leugen, idiotie, propaganda, weet ik veel).

Maw, als we zeggen "we moeten confinement toepassen OM DE CURVE PLAT TE STRIJKEN" dan is mijn simpel antwoord 'ge kunt de curve niet platstrijken, tenzij ge totaal zot geworden zijt en van Europa een economisch kerkhof wil maken, stijl Noord-Korea of Venezuela of Ethiopie'.

Dat is en blijft een juist statement. Maw, "de curve platstrijken" werkt niet. Als ge dus iets doet OM de curve plat te strijken, zijt ge onnozel bezig, zoals proberen een kanon te bouwen om iemand naar de maan te schieten.

Als men nu zegt "we zijn overrompeld, we moeten nu even nadenken, iedereen ondertussen in huisarrest", dan moeten de kwiebussen die dat zeggen, direct aan de hoogste boom opgeknoopt worden, want wat hebben die tussen eind januari en nu dan gedaan ? Wat hebben die toen NIET gedaan dat ze nu op een maand wel gaan doen ?

Moet ge gans het land opsluiten omdat ge twee maanden met uw duimen hebt zitten draaien en niks gedaan hebt ? En ge er nu pas aan begint ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 14:04.
Oud 23 maart 2020, 14:03   #328
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fuck, is die anti-lichamen test verboden ?

Ik wilde dat binnenkort laten testen bij de huisarts....zodat ik weet of ik ongestoord buiten mag komen.
Mss mag het wel via de huisarts, alhoewel. Als die niet voldoende betrouwbaar is zal dit toch niet veel zin hebben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 14:10   #329
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt chloroquine en hydrochloroquine. Allebei anti-malariamiddelen. Hydrochloroquine zou minder bijwerkingen hebben dan chloroquine.

Beiden 'zouden' de duur en symptomen kunnen verminderen (al dan niet in combinatie met azithromycin).

Het meeste van wat we weten is 'anecdotal' er zijn geen klinische studies.

Er zijn ook geen klinische studies over de confinement maatregelen, over de eventuele gedroomde maatregelen om dat weer op te heffen, en vooral, er zijn geen "klinische studies" over de economische katastrofe die men aan het organiseren is, maar men doet het toch.

Er zijn WEL studies in China over die chloroquinine. Ze gebruiken het ook in Zuid Korea.

Waar wacht men op ? Als het niet werkt, of minder goed werkt dan men hoopt, is er niks ergs aan he.

Ik vind dat ongelofelijk, dat men nu de neus ophaalt op die manier voor een behandeling waar serieuze aanwijzingen voor bestaan dat ze wel degelijk iets doet, terwijl men gewoon aan het improviseren is tegen de sterren op "om iets te doen" zonder dat men weet of die maatregelen iets doen.
Oud 23 maart 2020, 14:12   #330
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Australië bv heeft het lange tijd kunnen buiten houden door zijn grenzen hermetisch af te sluiten en hadden het 'geluk' dat ze al een mildere vorm op hun dak kregen
... en toen hadden ze in 1919 prijs...
Oud 23 maart 2020, 14:13   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ben terug aan het (telewerken). Nog steeds erg suf en moe, maarbon....
Bij mij heeft dat 14 dagen geduurd. Sommige dagen wat beter, andere dagen weer "enkel maar goesting om in mijn bed te kruipen".

Maar goed, wij hebben misschien een "ander" virus gehad he...
Oud 23 maart 2020, 14:13   #332
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, als men mij zegt "we doen X omdat Y", dan neem ik aan dat de bedoeling van X is om Y te bereiken. Als je dan aantoont dat Y praktisch onhaalbaar is, is het statement "we doen X omdat Y" gewoon een fout statement, meer niet.

Misschien zijn er dan andere redenen om X te doen. Maar Y zal het niet zijn, en dus elk statement dat nadien Y aanhaalt als reden voor X is een fout statement (leugen, idiotie, propaganda, weet ik veel).

Maw, als we zeggen "we moeten confinement toepassen OM DE CURVE PLAT TE STRIJKEN" dan is mijn simpel antwoord 'ge kunt de curve niet platstrijken, tenzij ge totaal zot geworden zijt en van Europa een economisch kerkhof wil maken, stijl Noord-Korea of Venezuela of Ethiopie'.

Dat is en blijft een juist statement. Maw, "de curve platstrijken" werkt niet. Als ge dus iets doet OM de curve plat te strijken, zijt ge onnozel bezig, zoals proberen een kanon te bouwen om iemand naar de maan te schieten.

Als men nu zegt "we zijn overrompeld, we moeten nu even nadenken, iedereen ondertussen in huisarrest", dan moeten de kwiebussen die dat zeggen, direct aan de hoogste boom opgeknoopt worden, want wat hebben die tussen eind januari en nu dan gedaan ? Wat hebben die toen NIET gedaan dat ze nu op een maand wel gaan doen ?

Moet ge gans het land opsluiten omdat ge twee maanden met uw duimen hebt zitten draaien en niks gedaan hebt ? En ge er nu pas aan begint ?
Zou het niet kunnen dat ze het wat onderschat hebben? Voordien hadden ze alleen cijfers van China. Nadien is Italië gekomen en hebben ze gezien wat het daar teweeg gebracht heeft.

Tijdens de krokusvakantie hebben ze meermaals gezegd dat het aantal besmettingen ging toenemen eenmaal de vakantiegangers terugkwamen. Ik denk dat ze niet geanticipeerd hadden dat er zoveel besmettingen waren en dat het zo snel ging gaan, anders hadden ze iedereen in quarantaine kunnen plaatsen.

Maar dan ging de publieke opinie protesteren en klagen dat dit een overdreven maatregel was (wat sommige nu al doen).

Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 14:19   #333
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt chloroquine en hydrochloroquine. Allebei anti-malariamiddelen. Hydrochloroquine zou minder bijwerkingen hebben dan chloroquine.
Beiden 'zouden' de duur en symptomen kunnen verminderen (al dan niet in combinatie met azithromycin).
Het meeste van wat we weten is 'anecdotal' er zijn geen klinische studies.
https://techcrunch.com/2020/03/20/hy...nts-explained/
Het betreft hier een bijwerking van een bestaand medicament, dat in combinatie van antivirale middelen en antibiotica, een betere kans biedt aan de risico-groepen (>60 jaar + onderliggende aandoeningen) om deze epidemie door te komen. En bovendien ook gunstige gevolgen heeft voor de jongere bevolkingsklassen.

Het kan dan in de puur wetenschappelijke medische sfeer als anekdotisch afgedaan worden, niettemin heeft men zowel in Korea, China, Singapore, Taiwan en ook her en der in Europa kunnen vaststellen dat het gebruik van deze medicatie gunstige gevolgen had.

Baat het niet, het schaadt ook niet.
Oud 23 maart 2020, 14:19   #334
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het niet kunnen dat ze het wat onderschat hebben? Voordien hadden ze alleen cijfers van China. Nadien is Italië gekomen en hebben ze gezien wat het daar teweeg gebracht heeft.
Italie was goed bezig, tot ze iedereen hebben opgesloten.

Citaat:
Maar dan ging de publieke opinie protesteren en klagen dat dit een overdreven maatregel was (wat sommige nu al doen).
Ik heb het NIET over confinement maatregelen. Ik heb het over wat ze gaan doen (behandelingen of zo) in de maand dat we ze nu tijd moeten geven met een confinement. Aangezien "de curve platstrijken" niet werkt. En dat het een berekeninkje van 2 regels vraagt om te zien dat het niet kan werken.

Dat is mijn punt: de ENIGE goeie reden voor een confinement is "we hebben nog een maand nodig om een oplossing uit te werken". Het kan niet zijn "we willen de curve platstrijken". Dat werkt niet.

Maar die maand, die hebben ze al gratis gehad, en niks mee gedaan. Moet de economie naar de kelder omdat al die administraties die zogezegd daar zijn voor het welzijn van de burger, "niks zagen komen", en nu pas gaan nadenken over een oplossing ?

Want als er binnen een maand of binnen 2 maanden geen oplossing is, dan is het de moeite niet om confinement toe te passen. Dan kunnen beter nu hebben, wat we binnen 2 maanden zullen hebben als we die confinement om economische redenen moeten opheffen in elk geval, zonder oplossing.

Gaat men nu pas BEGINNEN met testen van sommige middelen, zoals chloroquinine ? Gaat men nu pas BEGINNEN met stocks aan te leggen ? Is het omdat er niet het minste vooruitzicht was van al die openbare diensten die zoveel kosten, dat die nu pas wakker zijn, en nu pas iets gaan uitwerken ?

Of erger, hebben ze zelfs nu geen gedacht van wat ze gaan doen, waren ze er niet over aan 't nadenken, en hebben ze nu ook geen idee waarover na te denken, maar sluiten ze de mensen ondertussen toch maar op ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 14:20.
Oud 23 maart 2020, 14:24   #335
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mss mag het wel via de huisarts, alhoewel. Als die niet voldoende betrouwbaar is zal dit toch niet veel zin hebben.
Ik wist niet dat de antilichaam test al bestond. Dank zij de link van gertc:

Citaat:
Sensitiviteit: IgG 100% / IgM 85%
• Specificiteit: IgG 98% / IgM 96%
• Resultaat binnen 10 minuten na testen
• Eenvoudig in gebruik
Dat is, als die cijfers juist zijn, HEEL GOED. Ik vraag mij af hoe ze aan die cijfers komen. Om een procent precisie te hebben moeten ze minstens 10 000 gevallen getest hebben...
Oud 23 maart 2020, 14:27   #336
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de ineenstorting van de gezondheidszorg is goed bezig zijn. Genoteerd.
Oud 23 maart 2020, 14:35   #337
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wil ik mee inkomen maar die Y°° is nooit uitdrukkelijk gesteld hé
Het is nu Y' : onmiddellijk flatten om een worst-case scenario Italië te voorkomen en tijd te winnen

Citaat:
Ik zie het probleem of de 'leugen' niet hoor
Er is altijd gesteld dat we een toestand zoals in Italië ( da's dus hogere sterfte + falen van het medisch systeem all the way ) best konden vermijden door nu te reageren.
Er is zelfs expliciet gezegd dat we hopen dit te doen maar dat het lange niet zeker is.
'
t Is te zeggen dat is wat virologen al zo lang stelden.

Als er iemand dient opgeknoopt te worden dan is zijn het politiekers die daar geen oren naar hadden omdat ze de zaak rustig ( en zonder lock down ) optimaal hadden kunnen voorbereiden wachtende op
Daar hebben ze ergens te laks in geweest of gefaald...anders is het ondenkbaar dat er plots sprake zou zijn dat alles aan een zijde draadje hangt vanwege een vertraging in de levering van wat onbenullige mondmaskerkes etc

Citaat:
Snap ik geen reet van

Ook al waren ze twee maanden eerder begonnen dan was het nog op z'n minst 'opsluiten' zoals we dat nu kennen om het onder controle te houden.

Elimineren van een beginned haardje of hermetisch voorkomen van één enkele besmetting hoort tot fabelland.

Dus dan komt het gelijk weer terug op wat jij steeds komt te stellen : eens je daarmee begint kun je maar moeilijk terug vieren

In dat geval moogt ge dus ergens 'blij' zijn dat het met twee maanden vertraging is opgestart omwille van het economische aspect..wat jou toch het meeste zorgen baart

maw
Ipv van ophangen dienen ze dus een eerbetoon te krijgen van jou om het zo lang mogelijk uit te stellen ?

Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 14:39.
Oud 23 maart 2020, 14:38   #338
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het NIET over confinement maatregelen. Ik heb het over wat ze gaan doen (behandelingen of zo) in de maand dat we ze nu tijd moeten geven met een confinement. Aangezien "de curve platstrijken" niet werkt. En dat het een berekeninkje van 2 regels vraagt om te zien dat het niet kan werken.

Dat is mijn punt: de ENIGE goeie reden voor een confinement is "we hebben nog een maand nodig om een oplossing uit te werken". Het kan niet zijn "we willen de curve platstrijken". Dat werkt niet.

Maar die maand, die hebben ze al gratis gehad, en niks mee gedaan. Moet de economie naar de kelder omdat al die administraties die zogezegd daar zijn voor het welzijn van de burger, "niks zagen komen", en nu pas gaan nadenken over een oplossing ?

Want als er binnen een maand of binnen 2 maanden geen oplossing is, dan is het de moeite niet om confinement toe te passen. Dan kunnen beter nu hebben, wat we binnen 2 maanden zullen hebben als we die confinement om economische redenen moeten opheffen in elk geval, zonder oplossing.

Gaat men nu pas BEGINNEN met testen van sommige middelen, zoals chloroquinine ? Gaat men nu pas BEGINNEN met stocks aan te leggen ? Is het omdat er niet het minste vooruitzicht was van al die openbare diensten die zoveel kosten, dat die nu pas wakker zijn, en nu pas iets gaan uitwerken ?

Of erger, hebben ze zelfs nu geen gedacht van wat ze gaan doen, waren ze er niet over aan 't nadenken, en hebben ze nu ook geen idee waarover na te denken, maar sluiten ze de mensen ondertussen toch maar op ?
Uw vragen zijn erg pertinent.

Ik hou het hart vast als ik verneem wie hier de macht hebben kunnen grijpen.

Ik zou willen dat ze durven toe te geven dat we er met z'n allen samen op los aan 't improviseren zijn, hoewel sommigen dat gelukkig maar wat doelgerichter, gedisciplineerder en georganiseerder doen dan anderen.

Dat zal er allicht niet van komen.

Ik zou ook willen dat ze beseffen dat er vooral na zonsondergang hier in Brussel (en ongetwijfeld elders ook) nogal wat 'figuren' rondhangen die duidelijk nog niet hebben begrepen wat van hen verwacht wordt.

Ik neem voorlopig alvast het openbaar transport niet meer.

Ondertussen probeer ik te genieten van de rust die hier hangt.
En de frissere lucht.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 14:49   #339
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook geen klinische studies over de confinement maatregelen, over de eventuele gedroomde maatregelen om dat weer op te heffen, en vooral, er zijn geen "klinische studies" over de economische katastrofe die men aan het organiseren is, maar men doet het toch.

Er zijn WEL studies in China over die chloroquinine. Ze gebruiken het ook in Zuid Korea.

Waar wacht men op ? Als het niet werkt, of minder goed werkt dan men hoopt, is er niks ergs aan he.

Ik vind dat ongelofelijk, dat men nu de neus ophaalt op die manier voor een behandeling waar serieuze aanwijzingen voor bestaan dat ze wel degelijk iets doet, terwijl men gewoon aan het improviseren is tegen de sterren op "om iets te doen" zonder dat men weet of die maatregelen iets doen.
Waarom laat je nu de referentie weg waar alle uitleg staat. Zo laat je uitschijnen dat ik dat zomaar uit mijn mouw schud.
Bovendien geef je niet aan dat er iets weggelaten is.

Dat is onfatsoenlijk
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 maart 2020 om 15:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 14:51   #340
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tijdens de krokusvakantie hebben ze meermaals gezegd dat het aantal besmettingen ging toenemen eenmaal de vakantiegangers terugkwamen. Ik denk dat ze niet geanticipeerd hadden dat er zoveel besmettingen waren en dat het zo snel ging gaan, anders hadden ze iedereen in quarantaine kunnen plaatsen.

Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal.
idd klopt ergens

Je kan uitgaan van een worst case scenario vanwege veilig spelen maar als dat flink onderschat is ?
Wat moet ge dan doen : van zodra er iets van nieuws uit China kwam uitgaan alles in lock down brengen, grenzen sluiten, overdruk-pakjes voor iedereen aanschaffen, iedereen met een cyaancapsule bedelen... just in case, weet ik veel nog ?

Achteraf is het allemaal makkelijk gezegd : we hadden dit of dat moeten doen
Als nu blijkt dat het totale dodental ( want dat kan je maar weten nádat ge weet dat iedereen besmet geraakt is en de overlevers genezen en immuun zijn verklaard ) neerkomt op 0,1 ipv 2 a 3 dan was het misschien allemaal niet nodig
In Italië kan het goed zijn dat die overbelasting weldra ten einde komt ómdat de ongelukkigen al bijna allemaal de revue gepasseerd zijn
Hoeveel mensen zijn er in Belgïe die het ondertussen al gehad hebben en weer genezen zonder dat er een haan naar kraait ?

Zeer moeilijk in te schatten op voorhand... de data vervolledigd zich dag na dag
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be