![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() Ben terug aan het (telewerken). Nog steeds erg suf en moe, maarbon....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde dat binnenkort laten testen bij de huisarts....zodat ik weet of ik ongestoord buiten mag komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat de CFR van de Spaanse griep rond de 10% draait. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat ik zei is dat ge het teveel óf optie A óf optie B zag Vanuit A kan je naar B en iets dat er tussen ligt én ge hebt het voordeel dat er iets uit de bus valt én ge hebt het voordeel dat als het niet zo ernstig bleek sneller af te bouwen .... omgekeerd hebt ge dat niet en is het finger-crossed Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn nu blijkbaar overgeschakeld op een oudere meer arbeidsintensieve methode en ze doen de tests nu ook in meerdere labo’s (niet meer alleen in het labo van Van Ranst). https://www.demorgen.be/nieuws/dreig...uden~b2b52867/ Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn er dan andere redenen om X te doen. Maar Y zal het niet zijn, en dus elk statement dat nadien Y aanhaalt als reden voor X is een fout statement (leugen, idiotie, propaganda, weet ik veel). Maw, als we zeggen "we moeten confinement toepassen OM DE CURVE PLAT TE STRIJKEN" dan is mijn simpel antwoord 'ge kunt de curve niet platstrijken, tenzij ge totaal zot geworden zijt en van Europa een economisch kerkhof wil maken, stijl Noord-Korea of Venezuela of Ethiopie'. Dat is en blijft een juist statement. Maw, "de curve platstrijken" werkt niet. Als ge dus iets doet OM de curve plat te strijken, zijt ge onnozel bezig, zoals proberen een kanon te bouwen om iemand naar de maan te schieten. Als men nu zegt "we zijn overrompeld, we moeten nu even nadenken, iedereen ondertussen in huisarrest", dan moeten de kwiebussen die dat zeggen, direct aan de hoogste boom opgeknoopt worden, want wat hebben die tussen eind januari en nu dan gedaan ? Wat hebben die toen NIET gedaan dat ze nu op een maand wel gaan doen ? Moet ge gans het land opsluiten omdat ge twee maanden met uw duimen hebt zitten draaien en niks gedaan hebt ? En ge er nu pas aan begint ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Europees Commissaris
|
![]() Mss mag het wel via de huisarts, alhoewel. Als die niet voldoende betrouwbaar is zal dit toch niet veel zin hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook geen klinische studies over de confinement maatregelen, over de eventuele gedroomde maatregelen om dat weer op te heffen, en vooral, er zijn geen "klinische studies" over de economische katastrofe die men aan het organiseren is, maar men doet het toch. Er zijn WEL studies in China over die chloroquinine. Ze gebruiken het ook in Zuid Korea. Waar wacht men op ? Als het niet werkt, of minder goed werkt dan men hoopt, is er niks ergs aan he. Ik vind dat ongelofelijk, dat men nu de neus ophaalt op die manier voor een behandeling waar serieuze aanwijzingen voor bestaan dat ze wel degelijk iets doet, terwijl men gewoon aan het improviseren is tegen de sterren op "om iets te doen" zonder dat men weet of die maatregelen iets doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, wij hebben misschien een "ander" virus gehad he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tijdens de krokusvakantie hebben ze meermaals gezegd dat het aantal besmettingen ging toenemen eenmaal de vakantiegangers terugkwamen. Ik denk dat ze niet geanticipeerd hadden dat er zoveel besmettingen waren en dat het zo snel ging gaan, anders hadden ze iedereen in quarantaine kunnen plaatsen. Maar dan ging de publieke opinie protesteren en klagen dat dit een overdreven maatregel was (wat sommige nu al doen). Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan dan in de puur wetenschappelijke medische sfeer als anekdotisch afgedaan worden, niettemin heeft men zowel in Korea, China, Singapore, Taiwan en ook her en der in Europa kunnen vaststellen dat het gebruik van deze medicatie gunstige gevolgen had. Baat het niet, het schaadt ook niet.
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is mijn punt: de ENIGE goeie reden voor een confinement is "we hebben nog een maand nodig om een oplossing uit te werken". Het kan niet zijn "we willen de curve platstrijken". Dat werkt niet. Maar die maand, die hebben ze al gratis gehad, en niks mee gedaan. Moet de economie naar de kelder omdat al die administraties die zogezegd daar zijn voor het welzijn van de burger, "niks zagen komen", en nu pas gaan nadenken over een oplossing ? Want als er binnen een maand of binnen 2 maanden geen oplossing is, dan is het de moeite niet om confinement toe te passen. Dan kunnen beter nu hebben, wat we binnen 2 maanden zullen hebben als we die confinement om economische redenen moeten opheffen in elk geval, zonder oplossing. Gaat men nu pas BEGINNEN met testen van sommige middelen, zoals chloroquinine ? Gaat men nu pas BEGINNEN met stocks aan te leggen ? Is het omdat er niet het minste vooruitzicht was van al die openbare diensten die zoveel kosten, dat die nu pas wakker zijn, en nu pas iets gaan uitwerken ? Of erger, hebben ze zelfs nu geen gedacht van wat ze gaan doen, waren ze er niet over aan 't nadenken, en hebben ze nu ook geen idee waarover na te denken, maar sluiten ze de mensen ondertussen toch maar op ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de ineenstorting van de gezondheidszorg is goed bezig zijn. Genoteerd.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu Y' : onmiddellijk flatten om een worst-case scenario Italië te voorkomen en tijd te winnen Citaat:
Er is altijd gesteld dat we een toestand zoals in Italië ( da's dus hogere sterfte + falen van het medisch systeem all the way ) best konden vermijden door nu te reageren. Er is zelfs expliciet gezegd dat we hopen dit te doen maar dat het lange niet zeker is. ' t Is te zeggen dat is wat virologen al zo lang stelden. Als er iemand dient opgeknoopt te worden dan is zijn het politiekers die daar geen oren naar hadden omdat ze de zaak rustig ( en zonder lock down ) optimaal hadden kunnen voorbereiden wachtende op Daar hebben ze ergens te laks in geweest of gefaald...anders is het ondenkbaar dat er plots sprake zou zijn dat alles aan een zijde draadje hangt vanwege een vertraging in de levering van wat onbenullige mondmaskerkes etc Citaat:
Ook al waren ze twee maanden eerder begonnen dan was het nog op z'n minst 'opsluiten' zoals we dat nu kennen om het onder controle te houden. Elimineren van een beginned haardje of hermetisch voorkomen van één enkele besmetting hoort tot fabelland. Dus dan komt het gelijk weer terug op wat jij steeds komt te stellen : eens je daarmee begint kun je maar moeilijk terug vieren In dat geval moogt ge dus ergens 'blij' zijn dat het met twee maanden vertraging is opgestart omwille van het economische aspect..wat jou toch het meeste zorgen baart maw Ipv van ophangen dienen ze dus een eerbetoon te krijgen van jou om het zo lang mogelijk uit te stellen ? Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 14:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het hart vast als ik verneem wie hier de macht hebben kunnen grijpen. Ik zou willen dat ze durven toe te geven dat we er met z'n allen samen op los aan 't improviseren zijn, hoewel sommigen dat gelukkig maar wat doelgerichter, gedisciplineerder en georganiseerder doen dan anderen. Dat zal er allicht niet van komen. Ik zou ook willen dat ze beseffen dat er vooral na zonsondergang hier in Brussel (en ongetwijfeld elders ook) nogal wat 'figuren' rondhangen die duidelijk nog niet hebben begrepen wat van hen verwacht wordt. Ik neem voorlopig alvast het openbaar transport niet meer. Ondertussen probeer ik te genieten van de rust die hier hangt. En de frissere lucht.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien geef je niet aan dat er iets weggelaten is. Dat is onfatsoenlijk
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 maart 2020 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan uitgaan van een worst case scenario vanwege veilig spelen maar als dat flink onderschat is ? Wat moet ge dan doen : van zodra er iets van nieuws uit China kwam uitgaan alles in lock down brengen, grenzen sluiten, overdruk-pakjes voor iedereen aanschaffen, iedereen met een cyaancapsule bedelen... just in case, weet ik veel nog ? Achteraf is het allemaal makkelijk gezegd : we hadden dit of dat moeten doen Als nu blijkt dat het totale dodental ( want dat kan je maar weten nádat ge weet dat iedereen besmet geraakt is en de overlevers genezen en immuun zijn verklaard ) neerkomt op 0,1 ipv 2 a 3 dan was het misschien allemaal niet nodig In Italië kan het goed zijn dat die overbelasting weldra ten einde komt ómdat de ongelukkigen al bijna allemaal de revue gepasseerd zijn Hoeveel mensen zijn er in Belgïe die het ondertussen al gehad hebben en weer genezen zonder dat er een haan naar kraait ? Zeer moeilijk in te schatten op voorhand... de data vervolledigd zich dag na dag |
|
![]() |
![]() |