![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van dit heerschap: ![]() Willy Vandersteen Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2020 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Lambik wist ik het, tenslotte, op een gegeven moment wordt die zo'n gladde Hollander, waar hij daarvoor een verfrommelde Antwerpenaar was. Toen dacht ik, hier is meer aan de hand.
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de leugenmedia steunen hen daarin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() straks wat plunderen en auto affixen
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu weten we eindelijk ook de bron van inspiratie bij het bedenken van de snor van Theofiel Boemerang :
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag hopen dat gij nooit gaat winkelen in de Colruyt, want de stichter van die winkelketen heeft na den oorlog ook een tijdje vastgezeten voor VNV-activiteiten.
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik las als kind vele strips van Suske en Wiske. En de verhalen van Nero van Marc Sleen die ik ook zeer tof vond. Goede humor. ‘Kuifje in Congo’ van Hergé heb ik ettelijke malen herlezen. Dit ook even terzijde. Alleen, Willy Vandersteen verborg voor vrouw en kinderen wat hij allemaal in de oorlog had uitgespookt: gore en zeer kwetsende antisemitische spotprenten getekend voor geld. Dit om de Vlaams-nationalisten van het VNV te plezieren. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2020 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 augustus 2020 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer zullen we we HO en co daar systematisch werk van zien maken?
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vader van Suske & Wiske was dan toch een beetje fout tijdens de oorlog. Hij is de auteur van een aantal antisemitische spotprenten. De vermoedens die daarover al een tijd bestonden, zijn nu door onderzoek bevestigd. De familie reageert geschrokken. De kinderen van Vandersteen reageren geschrokken op de onthulling. 'Het paste niet bij het beeld dat wij hadden en de manier waarop wij onze vader hebben gekend.' (Het Nieuwsblad, 2010) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet, iedereen moet huishuur betalen. Trouwens, anti-semitisme was al duizenden jaren de norm, in zowat de hele wereld. Je kan daar moeilijk Jerommeke verantwoordelijk voor stellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ok, maar dit gaat toch iets verder en het was duidelijk verheerlijking van de bezetter. Er zijn voor medewerking aan collaboratiegazetten anderen in den bak hevlogen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah... 't was dus niet belangrijk. Een faits divers, quoi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke manier dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Business as usual, voor de centen moet alles wijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spotprenten die de SS verheerlijkten in collaboratiekranten.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit doe ik ook niet. U insinueert dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik katholiek zijn, dan zou ik zeggen, de tekening doet wat denken aan Jezus die de tollenaars uit de tempel jaagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |