Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2020, 08:57   #321
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
nva en vb gaan beiden voor de vlaamse onafhankelijkheid

na verkiezingen samen de meerderheid halen en dan de onafhankelijkheid uitroepen is de enige kans.

belgie zal dan maar tot in het oneindige moeten doorrotten (en vlaanderen besmetten)
Inderdaad. En daarvoor hoeven N-VA en VB niet eens te fusioneren of een kartel te vormen.
Oud 9 september 2020, 09:02   #322
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. En daarvoor hoeven N-VA en VB niet eens te fusioneren of een kartel te vormen.
Inderdaad , ook de Vlaams nationalisten moeten kunnen kiezen uit 2 partijen met
verschillende accenten.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 09:16   #323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
verschillende accenten.
Vlaams-nationalisten van n-va en de fascisten van VB lijkt me toch wel een ietsiepietsie meer te hebben dan accent verschillen hoor...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 09:20   #324
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vlaams-nationalisten van n-va en de fascisten van VB lijkt me toch wel een ietsiepietsie meer te hebben dan accent verschillen hoor...
Weet je nu al waarom, volgens jouw hoogstpersoonlijke mening, VB-ers fascisten zouden zijn, of blijft het gewoon een ranzige oprisping van uw kant ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 09:31   #325
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na Vivaldi komt er geen volgende federale regering meer.
Fout.

De juiste versie is deze:

De enige federale die nog zal gevormd worden is de federale Vlaamse minderheidsregering.

Met dank aan de traditioneel anti-Vlaamse partijen.
Oud 9 september 2020, 09:32   #326
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Fout.

De juiste versie is deze:

De enige federale die nog zal gevormd worden is de federale Vlaamse minderheidsregering.

Met dank aan de traditioneel anti-Vlaamse partijen.
Komt uw glazen bol uit de Aldi?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2020 om 09:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 09:36   #327
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verschillende accenten.
Hét probleem van 'de Vlaams-nationalisten' zoals we ze kennen, is dat hun 'blauwvoet' maar niet van de grond geraakt, hé.

Dat is overigens niet te verwonderen: het beest heeft een buitenproportioneel ontwikkelde rechtervleugel, maar het linkervleugeltje hangt er maar slapjes en een beetje geatrofieerd bij.

Als dat dier aan de overkant van het ravijn wil geraken, moet het verdomme te voet gaan of het stort te pletter nog voor het goed en wel vertrokken is.

Eventueel zou een hete-luchtballon soelaas kunnen bieden, maar daar is véél 'kostbaar weefsel' voor nodig, hé, en wat er daarvan nog bestond, is ondertussen vakkundig verscheurd en vertrappeld

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 10:00   #328
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Komt uw glazen bol uit de Aldi?
Ik ben van Antwerpen, wij zeggen, de Knaldi.
Oud 9 september 2020, 10:01   #329
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Weet je nu al waarom, volgens jouw hoogstpersoonlijke mening, VB-ers fascisten zouden zijn, of blijft het gewoon een ranzige oprisping van uw kant ???
Misschien roepen die op tot het vergassen van mensen?
Oud 9 september 2020, 10:26   #330
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hét probleem van 'de Vlaams-nationalisten' zoals we ze kennen, is dat hun 'blauwvoet' maar niet van de grond geraakt, hé.

Dat is overigens niet te verwonderen: het beest heeft een buitenproportioneel ontwikkelde rechtervleugel, maar het linkervleugeltje hangt er maar slapjes en een beetje geatrofieerd bij.

Als dat dier aan de overkant van het ravijn wil geraken, moet het verdomme te voet gaan of het stort te pletter nog voor het goed en wel vertrokken is.

Eventueel zou een hete-luchtballon soelaas kunnen bieden, maar daar is véél 'kostbaar weefsel' voor nodig, hé, en wat er daarvan nog bestond, is ondertussen vakkundig verscheurd en vertrappeld
Niets nieuws onder de zon.

Vlaams-nationalisme vroeger:
zeer katholiek en christelijk (AVV-VVK),
zeer rechts tot uiterst rechts.

Vlaams-nationalisme nu:
meer pluralistisch maar nog voor een groot stuk christelijk en zeker katholiek,

Niet zo heel veel veranderd tussen vroeger en nu.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2020 om 10:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 11:10   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die Vlaamse regering. Al wat het maar om utiliteitsredenen. Immers wat we zelf doen, doen we zeker niet altijd beter. Het zou bovendien een grote besparing zijn om het boeltje terug te herfederaliseren.Terug naar één federale kieskring zou ook niet slecht zijn.

Tot wat dient overigens die Vlaamse regering?? Niemand kan het mij zeggen. Geef de provincies meer macht.
De Vlaamse regering dient tot het bekomen van postjes, het bekomen van geld en middelen, en het kunnen uitoefenen van macht voor persoonlijk voordeel, zoals elke regering, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 11:11   #332
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het land te besturen.
Onder 'besturen' wordt in het algemeen een mengeling verstaan van "aan postjes geraken", "middelen onttrekken aan de bevolking", "macht uitoefenen voor eigen voordeel" en "uw dada's en dwingelandij aan anderen opsolferen".

Besturen heeft in het algemeen meestal een positief effect op bestuurders, en een negatief op bestuurden. Het is zoals boer en vee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2020 om 11:11.
Oud 9 september 2020, 11:17   #333
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Vlaams-nationalisme nu:

U bent niet veranderd , de politieke situatie wel.
De NV-A zie ik als gematigd rechts , zoals de VVD in Nederland
en VB zie ik als populistisch rechts zoals de PVV in Nederland
Echt extreem rechtse partijen, kent België niet.

Zeker is nog een groot deel van de CD&V Vlaams Nationalistisch ,
toch ook veel VLD burgmeesters vallen onder die noemer.

Vivaldi zal een flinke verschuiving veroorzaken.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 11:18   #334
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar een regering in lopende zaken (notabene door de schuld van de vaandelvluchtige politici van de NVA...), is tijdelijk bedoeld. Dat de onbekwame politici, waaronder-weer eens- vaandelvluchtige politici van de NVA, niet tot een vergelijk kunnen komen heeft maar weinig met de bekwaamheid van een regering te maken.
Inderdaad, dat heeft meer te maken met de verscheidenheid van meningen die de expressie zijn van de volksvertegenwoordiging.

Jij vergeet precies dat er tussen "de N-VA gaat lopen" en nu er ondertussen verkiezingen geweest zijn.

Even herinneren: toen de N-VA ging lopen, zou de NORMALE manier van doen geweest zijn, om direct verkiezingen uit te schrijven. Men heeft dat toen NIET GEDAAN omdat men toen wist dat op 6 maanden in Belgie geen regering meer gevormd kan worden. Dus wachten op de verkiezingen van mei 2019. Op dat ogenblik was men dus eigenlijk al "6 maanden in de fout" maar goed.

Na die verkiezingen was het uiteraard aan de NIEUWE volksvertegenwoordiging om na te gaan of er nog een meerderheid kan gevonden worden om een regeringsprogramma mee te steunen. De diversiteit van de verkozenen is echter zo, dat zij moeten vaststellen dat de mandaten die het volk hen gegeven heeft, niet samen te stellen zijn tot een meerderheid die achter eenzelfde bestuursprogramma kan staan.

Dat is geen falen. Dat is een vaststellen, op democratische wijze, dat er geen bestuurlijke meerderheid BESTAAT. Men moet die dan niet "uitvinden", de keuze van het volk is zo, dat er geen meerderheden bestaan die achter een bestuurlijk programma KUNNEN staan.

De enige manier om dat te doen, is om zwaar tegen het mandaat in te gaan waarvoor kiezers een vertegenwoordiger hebben gekozen. Dat een vertegenwoordiger die gekozen werd om bvb kernenergie AF TE BOUWEN, moet meedoen aan een bestuurlijk programma dat kernenergie uitbreidt, en hiervoor dus zijn mandaat MISBRUIKT.

Het is maar 1 voorbeeldje. Er is gewoon geen meerderheid meer die achter een coherent bestuursprogramma zou kunnen staan. Omdat het volk zodanig versnipperd is in meningen en wensen dat die wensen haaks op elkaar staan.

De juiste democratische oplossing is dan van geen bestuur te hebben.

Wat uiteraard iedereen ten goede komt, behalve de potentiele bestuurders.
Oud 9 september 2020, 11:30   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat heeft meer te maken met de verscheidenheid van meningen die de expressie zijn van de volksvertegenwoordiging.

Jij vergeet precies dat er tussen "de N-VA gaat lopen" en nu er ondertussen verkiezingen geweest zijn.

Even herinneren: toen de N-VA ging lopen, zou de NORMALE manier van doen geweest zijn, om direct verkiezingen uit te schrijven. Men heeft dat toen NIET GEDAAN omdat men toen wist dat op 6 maanden in Belgie geen regering meer gevormd kan worden. Dus wachten op de verkiezingen van mei 2019. Op dat ogenblik was men dus eigenlijk al "6 maanden in de fout" maar goed.
HO gaat op zijn bek met zijn eeuwige gezeik op zijn aarsvijanden van de N-VA. En nog geen beetje.

Mijn voorspelling van tien jaar geleden komt uit. Het wordt na elke verkiezing moeilijker om een WERKBARE federale regering te vormen.

Ik voeg daar aan toe: als er toch een regering gevormd geraakt is het een onwerkbare. De gevolgen zijn voorspelbaar.
Het is hoogtijd om onder ogen te zien dat het afgelopen is met Belgique.
De Vlaams-nationalisten hoeven niets anders te doen dan toe te kijken hoe Belgique zich naar zijn einde sleept.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 september 2020 om 11:38.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 13:47   #336
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vlaams-nationalisme nu:

Ik weet niet goed waar u dat rechts tot uiterst rechts op baseert. Het is net zoals 'links' immers een begrip dat vanalles kan betekenen.

- Op economisch vlak zou ik N-VA als vrij liberaal bekijken (dus eerder rechts) en Vlaams Belang als eerder links.

- Op persoonlijke vrijheden / individualisme scoren ze in mijn ogen geen van beiden erg 'rechts'. I.e. rechts in de klassiek liberale zin van veel vrijheid en verantwoordelijkheid voor de burger, kleine overheid.

Het Vlaams Belang heeft hier voor op N-VA dat ze op papier voorstander zijn van een systeem van referenda a la Zwitserland (niet zeker of dat nog steeds het geval is), N-VA is op dat vlak voor zover ik weet ronduit tegen en wil geen macht zien verschuiven weg van de particratie naar de inwoners.

Op dat vlak scoren allebei de partijen dus niet bijster hoog, het VB is er misschien centrum-rechts, N-VA eerder centrum links. (Hier definieer ik rechts als veel vrijheid/verantwoordelijkheid/macht bij de burger, links als veel macht voor de overheid)

- Op migratievlak is VB duidelijk rechtser dan N-VA, maar extreem-rechts zjn ze nu ook weer niet. I.e. rechts (VB) en centrum-rechts (N-VA).
Oud 9 september 2020, 13:57   #337
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet goed waar u dat rechts tot uiterst rechts op baseert. Het is net zoals 'links' immers een begrip dat vanalles kan betekenen.

- Op economisch vlak zou ik N-VA als vrij liberaal bekijken (dus eerder rechts) en Vlaams Belang als eerder links.

- Op persoonlijke vrijheden / individualisme scoren ze in mijn ogen geen van beiden erg 'rechts'. I.e. rechts in de klassiek liberale zin van veel vrijheid en verantwoordelijkheid voor de burger, kleine overheid.

Het Vlaams Belang heeft hier voor op N-VA dat ze op papier voorstander zijn van een systeem van referenda a la Zwitserland (niet zeker of dat nog steeds het geval is), N-VA is op dat vlak voor zover ik weet ronduit tegen en wil geen macht zien verschuiven weg van de particratie naar de inwoners.

Op dat vlak scoren allebei de partijen dus niet bijster hoog, het VB is er misschien centrum-rechts, N-VA eerder centrum links. (Hier definieer ik rechts als veel vrijheid/verantwoordelijkheid/macht bij de burger, links als veel macht voor de overheid)

- Op migratievlak is VB duidelijk rechtser dan N-VA, maar extreem-rechts zjn ze nu ook weer niet. I.e. rechts (VB) en centrum-rechts (N-VA).
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 14:44   #338
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Inderdaad.
Oud 9 september 2020, 14:47   #339
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De migratie standpunten van VB zijn inderdaad nogal slap, in vergelijking met de geldende migratie wetten in vele Aziatische landen he.

Mijn gematigd-rechts standpunt van open grenzen, open blaffers willen ze waarschijnlijk niet eens beschouwen omdat het te "radikaal" zou zijn.

Ik ben altijd voorstander geweest van gelijk welke migrant binnen te laten, maar op Belgisch grondgebied heeft die dan het statuut van een vogelvrije. Als die nadien gecoopteerd wordt door een meerderheidsstemming van Belgen, wordt die dan zelf een echte Belg en is dan niet meer vogelvrij.

Zolang hij vogelvrij is, mag iedereen daar dus mee doen wat hij wil, waaronder vermoorden, zonder last te krijgen met enig gerecht. Dat is dan wel reciprook: een vreemdeling mag vrij de moordenaar uithangen ook. Dat is trouwens al het geval, dus in die richting verandert dat niet veel.
Oud 9 september 2020, 15:09   #340
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De migratie standpunten van VB zijn inderdaad nogal slap, in vergelijking met de geldende migratie wetten in vele Aziatische landen he.

Mijn gematigd-rechts standpunt van open grenzen, open blaffers willen ze waarschijnlijk niet eens beschouwen omdat het te "radikaal" zou zijn.

Ik ben altijd voorstander geweest van gelijk welke migrant binnen te laten, maar op Belgisch grondgebied heeft die dan het statuut van een vogelvrije. Als die nadien gecoopteerd wordt door een meerderheidsstemming van Belgen, wordt die dan zelf een echte Belg en is dan niet meer vogelvrij.

Zolang hij vogelvrij is, mag iedereen daar dus mee doen wat hij wil, waaronder vermoorden, zonder last te krijgen met enig gerecht. Dat is dan wel reciprook: een vreemdeling mag vrij de moordenaar uithangen ook. Dat is trouwens al het geval, dus in die richting verandert dat niet veel.
2

In Japan bijvoorbeeld zitten nauwelijks islamitische migranten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be