Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2020, 22:23   #321
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Het uiten van een irrationele angst is strafbaar?
Islamofobie is een oneerlijk woord dat onmiddellijk geschrapt moet worden. Fobie wijst op een irrationele angst. En angst voor de onderdrukking van de Islam is alles behalve irrationeel. Kankerfobie bestaat niet omdat die angst ook rationeel is.

Ik vind dat dit Van Quickenborne zijn job moet kosten. Zijn poging is een aanval op alle rechten/vrijheden waar onze voorouders voor hebben geknokt, en het is schandalig dat die nozem dat ongedaan wil maken. Idem dito voor dat krapuul Alexander De Croo, die sukkel die daar alleen maar zit dankzij papa. Gatlikker van het koningshuis

We zouden massaal Mohammedcartoons over het ganse land moeten verspreiden. Maar dat doen we niet omdat we net zoals Frankrijk bang zijn voor een hele resem onthoofdingen en ander zot geweld. Voor zo ver ik weet is Macron ook gestopt met zijn acties om cartoons te blijven verspreiden.

Het begin van het einde zeg ik u. Dit duurt nog hooguit 10 jaar.
Het vrije Westen tegen de allesvernietigende kanker der Islam

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 november 2020 om 22:30.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 01:11   #322
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij de 7e dag waren er twee genodigden Van Quickenborne & Somers.

Ik ben er bij in slaap gevallen.

Dus interessant zal het zeker niet geweest zijn.
De VRT noemt dat een debat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 09:27   #323
Binnenweg
Burger

Standaard

https://youtu.be/vqixy1fun6s
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 09:48   #324
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenweg Bekijk bericht
Die kan dat toch weer mooi verwoorden hé. Dikke pluim.
Oud 17 november 2020, 09:53   #325
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
JMDD de brombeer die het "wel" zegt zoals het is.
Vooral zoals veel "normale" Belgen het aanvoelen zeker in Vlaanderen, dat bewezen de vorige verkiezingen.
Verkiezing loosers die zich in groep ministerallures aanmeten ten spijt.
De Vlaming is die islam zever moe, kotsbeu zelfs, laat ons ons thuis en veilig voelen meer vragen we niet.
Oud 17 november 2020, 10:11   #326
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de zin van: "als het 'kind' maar een naam heeft?"

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 november 2020 om 10:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 13:12   #327
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Bij de VRT denken ze dat de definitie van een debat is 'een aantal mensen rond een tafel die babbelen over een thema waarover ze allen dezelfde mening hebben'.
Das gewoon een theekransje dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 13:23   #328
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is een kortzichtige houding.

Je bent zeer kortzichtig.
In Egypte was er ook een tijd dat vrouwen ongesluierd rondliepen, we weten hoe dat gelopen is.
Die dachten ook dat het verworven was.
Als je "Femmes de la Rue" gezien hebt, weet je hoe de dwang van radicale moslims werkt, en die studente is niet eens moslima.
Je kunt natuurlijk wachten tot de dwang naar jouw buurt komt.
Rechten zijn niet voor eeuwig verworven, soms moet je ervoor vechten.
Wie zwijgt speelt de radicalen in de kaart.

Je stemt niet toe, neen. Je hebt geen stem, dus je keurt ook niets af.
Lieve medeforummer, jij mag dat allemaal vinden. Maar er is niets "kortzichtig" aan de vaststelling dat we niet van iedere individuele moslim die zich niet met geloof zaken of culturele belemmeringen bezig houdt maar gewoon een eigen leven heeft op gebouwd, helemaal niet moeten eisen dat die met vlag en vaandel ten strijde trekt tegen anderen.

Omdat wij dit zelf ook niet doen, tegenover extreem links of rechts!
Wat wel kan, is dat bij bepaalde nieuwsitems eerder eens kritische stemmen worden gehoord, ongeacht origine en niet steeds de vast excuustruzen die nog meer van de samenleving verwachten en nog minder van daders.

Ja, moslimlanden, waaronder even goed Iran en Algerije, hebben de omgekeerde beweging gemaakt. Pakistan is helemaal hopeloos en ook in midden Afrika leeft radicale islam. Wat doet u daartegen? Niets toch he? Wel stop dan met te zeggen wat anderen moeten doen.
Ik verwacht dat er een beleid staat met werkbare visie en veel duidelijker aanpak.
Ik ben alert voor eigen handelen. Ik behandel iedereen met respect maar slik geen zever van wie ook uit doelgroepen. Nergens. Zo eenvoudig is dat. Nu u nog!
Oud 17 november 2020, 21:22   #329
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lieve medeforummer, jij mag dat allemaal vinden. Maar er is niets "kortzichtig" aan de vaststelling dat we niet van iedere individuele moslim die zich niet met geloof zaken of culturele belemmeringen bezig houdt maar gewoon een eigen leven heeft op gebouwd, helemaal niet moeten eisen dat die met vlag en vaandel ten strijde trekt tegen anderen.
Zoals iemand die een huis, een auto "opgebouwd" heeft, en dan komt de deurwaarder alles in beslag nemen, omdat het "opgebouwd" was op drijfzand?
In Egypte dachten de vrouwen ook dat het allemaal verworven was, ondertussen lopen ze gesluierd rond, en liggen ze weer onder de knoet.
Maar MOETEN?
Neen, u doet maar, maar kom achteraf niet janken dat je die vrijheid weer kwijtgeraakt bent.

Citaat:
Omdat wij dit zelf ook niet doen, tegenover extreem links of rechts!
De vergelijking loopt totaal mank!
Ik moet nog zien dat een extreemrechtse of -linkse mensen op straat toesnauwen hoe ze zich moeten kleden, dat doen gesluierde moslima's wel met andere die niet gesluierd rondlopen.

Citaat:
Ja, moslimlanden, waaronder even goed Iran en Algerije, hebben de omgekeerde beweging gemaakt. Pakistan is helemaal hopeloos en ook in midden Afrika leeft radicale islam. Wat doet u daartegen? Niets toch he?
Op zijn minst mensen bewust maken van het gevaar.
Met elkaar in slaap te wiegen en je kop in het zand te steken, bereik je niets.

Citaat:
Ik verwacht dat er een beleid staat met werkbare visie en veel duidelijker aanpak.
Je verwacht dus dat de gebraden kippen in je mond gaan vliegen.
Het minste dat er zou mogen gebeuren is dat de gematigde moslims zich niet oorverdovend stilhouden.

Citaat:
Ik ben alert voor eigen handelen. Ik behandel iedereen met respect maar slik geen zever van wie ook uit doelgroepen. Nergens. Zo eenvoudig is dat. Nu u nog!
Zoals de Duitsers die respect hadden voor iedereen en zich heel stil hielden, zijn de gematigde moslims ideaal voor de radicale.

Maar goed, je zult het wel geloven als het te laat is.
Oud 18 november 2020, 13:17   #330
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals iemand die een huis, een auto "opgebouwd" heeft, en dan komt de deurwaarder alles in beslag nemen, omdat het "opgebouwd" was op drijfzand?
In Egypte dachten de vrouwen ook dat het allemaal verworven was, ondertussen lopen ze gesluierd rond, en liggen ze weer onder de knoet.
Maar MOETEN?
Neen, u doet maar, maar kom achteraf niet janken dat je die vrijheid weer kwijtgeraakt bent.

De vergelijking loopt totaal mank!
Ik moet nog zien dat een extreemrechtse of -linkse mensen op straat toesnauwen hoe ze zich moeten kleden, dat doen gesluierde moslima's wel met andere die niet gesluierd rondlopen.

Op zijn minst mensen bewust maken van het gevaar.
Met elkaar in slaap te wiegen en je kop in het zand te steken, bereik je niets.

Je verwacht dus dat de gebraden kippen in je mond gaan vliegen.
Het minste dat er zou mogen gebeuren is dat de gematigde moslims zich niet oorverdovend stilhouden.

Zoals de Duitsers die respect hadden voor iedereen en zich heel stil hielden, zijn de gematigde moslims ideaal voor de radicale.

Maar goed, je zult het wel geloven als het te laat is.
Maar waar ben je toch allemaal over bezig?
Ontkent iemand dat binnen veel moslimlanden rechten werden terug geschroefd? Nee dus tegen welke windmolen wil je winnen?

Kunt u beleefd blijven? Ik jank nergens over, integendeel, ik ben me heel bewust van mijn rechten en daar blijft iedereen mooi vanaf, maar daar ging het toch niet over? Wel dat van u iedere moslim over zijn of haar religie moord en brand moet schreeuwen zelfs wanneer die persoon helemaal niet volgens religieuze voorschriften leeft of culturele gebruiken voorop zet, kortom helemaal niet bezig is met die stukken identiteit! Ik vind dat die mensen niet meer moeten dan anderen, u wel, en maakt daar een onsamenhangend en bizar betoog van .

Gebraden kippen? Waar laat het allemaal toch op? Hoe weet u nu wat ik verwacht of niet?

Ja, onder moslims is sterke sociale controle, en vooral vrouwen zijn daar slachtoffers van. Wat doet u in verband daarmee behalve tokkelen hier op je toetsenbord? " Mensen bewust maken van het gevaar?"

De meeste mensen weten heel goed waar islam voor staat en waar het over gaat, maar gaan niet voor werkbare oplossingen.

Ik zal een voorbeeld aanhalen. Moet ik moslima's bevrijden van de sociale druk over hun kleding"? Nee, dat zullen ze echt zelf moeten doen.
Wat ik wel doe, is zorgen voor een omgeving die hen in vrijheden steunt, dus geen hoofddoeken op school, niet op werkvloeren wanneer de baas dit niet wilt, niet in openbare functies, niet voor de klas, geen aparte zwamuurtjes, geen juf met hoofddoek voor een klas, en geen apartheid binnen eender welke functie. Daar ligt de taak van de samenleving.
Onderwijs binnen scholen wat wij nodig vinden. Neem de uitkering af van vrouwen die zonder hoofddoek niet willen werken. Daar ijver ik voor, en u?
Oud 18 november 2020, 13:21   #331
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontkent iemand dat binnen veel moslimlanden rechten werden terug geschroefd? Nee dus tegen welke windmolen wil je winnen?

Kunt u beleefd blijven? Ik jank nergens over, integendeel, ik ben me heel bewust van mijn rechten en daar blijft iedereen mooi vanaf, maar daar ging het toch niet over? Wel dat van u iedere moslim over zijn of haar religie moord en brand moet schreeuwen zelfs wanneer die persoon helemaal niet volgens religieuze voorschriften leeft of culturele gebruiken voorop zet, kortom helemaal niet bezig is met die stukken identiteit! Ik vind dat die mensen niet meer moeten dan anderen, u wel, en maakt daar een onsamenhangend en bizar betoog van .

Gebraden kippen? Waar laat het allemaal toch op? Hoe weet u nu wat ik verwacht of niet?

Ja, onder moslims is sterke sociale controle, en vooral vrouwen zijn daar slachtoffers van. Wat doet u in verband daarmee behalve tokkelen hier op je toetsenbord? " Mensen bewust maken van het gevaar?"

De meeste mensen weten heel goed waar islam voor staat en waar het over gaat, maar gaan niet voor werkbare oplossingen.

Ik zal een voorbeeld aanhalen. Moet ik moslima's bevrijden van de sociale druk over hun kleding"? Nee, dat zullen ze echt zelf moeten doen.
Wat ik wel doe, is zorgen voor een omgeving die hen in vrijheden steunt, dus geen hoofddoeken op school, niet op werkvloeren wanneer de baas dit niet wilt, niet in openbare functies, niet voor de klas, geen aparte zwamuurtjes, geen juf met hoofddoek voor een klas, en geen apartheid binnen eender welke functie. Daar ligt de taak van de samenleving.
Onderwijs binnen scholen wat wij nodig vinden. Neem de uitkering af van vrouwen die zonder hoofddoek niet willen werken. Daar ijver ik voor, en u?
Weten jullie nog waarover jullie ruzie maken ?
Zover vaneen liggen jullie standpunten niet hoor.
Beiden zeer kritisch tov het moslim geloof, net als ik.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 16:29   #332
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat moet men inderdaad doen, dat is werkweigering.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 08:34   #333
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat België niet ook zo'n moslimland wordt, daarover gaat het.
Dat gaat niet belet worden als de progressieve moslims (als die al bestaan) zwijgen.
Niemand heeft ooit een strijd gewonnen met zwijgen.

Citaat:
ik ben me heel bewust van mijn rechten en daar blijft iedereen mooi vanaf, maar daar ging het toch niet over?
Ik zie nochtans dagelijks stappen of tenminste pogingen in die richting.

Citaat:
Wel dat van u iedere moslim over zijn of haar religie moord en brand moet schreeuwen zelfs wanneer die persoon helemaal niet volgens religieuze voorschriften leeft of culturele gebruiken voorop zet, kortom helemaal niet bezig is met die stukken identiteit! Ik vind dat die mensen niet meer moeten dan anderen, u wel, en maakt daar een onsamenhangend en bizar betoog van.
Ik heb het al gezegd, u "moet" helemaal niets, maar zo'n passieve houding brengt een door moslims gedomineerde samenleving snel dichterbij.
Ik ben geen moslim, dus ik zit niet in die gemeenschap, maar als de gematigden in die gemeenschap zwijgen, dan hoort men enkel nog de stem van de radicalen.
Het zijn zij die als woordvoerder naar voren geschoven worden én aanvaard worden door de linkse elite.

Citaat:
Dat is ten minste een begin, maar je kunt niet verwachten dat atheïsten gaan infiltreren in de moslimgemeenschap om daar de dingen te gaan veranderen.
Als niemand binnen die gemeenschap zelf initiatieven neemt, dan vrees ik dat die sociale controle steeds erger wordt.

Citaat:
Door uw manier van schrijven kreeg ik de indruk dat u zelf moslim bent, als dat niet het geval is, dan hoeft u inderdaad niet veel te doen.

Citaat:
Wat ik wel doe, is zorgen voor een omgeving die hen in vrijheden steunt, dus geen hoofddoeken op school, niet op werkvloeren wanneer de baas dit niet wilt, niet in openbare functies, niet voor de klas, geen aparte zwamuurtjes, geen juf met hoofddoek voor een klas, en geen apartheid binnen eender welke functie.
Op welke manier doet u dat dan allemaal?
Bent u dan meer dan een gewone kiezer?
Anders weet ik niet hoe u tegelijk in de scholen, op de werkvloer, in het zwembad, enz. actief bent.

Citaat:
Daar ligt de taak van de samenleving.
Dat is allemaal goed, maar wat nog ontbreekt in het beleid is dat men blijft woordvoerders aanvaarden die standpunten vertegenwoordigen die haaks op onze maatschappij staan.
Oud 20 november 2020, 15:07   #334
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Weten jullie nog waarover jullie ruzie maken ?
Zover vaneen liggen jullie standpunten niet hoor.
Beiden zeer kritisch tov het moslim geloof, net als ik.
Ruzie? Welnee, discussie!
Ja hoor ik weet wel waarover ik discussie voer..
Oud 20 november 2020, 15:20   #335
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat België niet ook zo'n moslimland wordt, daarover gaat het.
Dat gaat niet belet worden als de progressieve moslims (als die al bestaan) zwijgen.
Niemand heeft ooit een strijd gewonnen met zwijgen.

Ik zie nochtans dagelijks stappen of tenminste pogingen in die richting.

Ik heb het al gezegd, u "moet" helemaal niets, maar zo'n passieve houding brengt een door moslims gedomineerde samenleving snel dichterbij.
Ik ben geen moslim, dus ik zit niet in die gemeenschap, maar als de gematigden in die gemeenschap zwijgen, dan hoort men enkel nog de stem van de radicalen.
Het zijn zij die als woordvoerder naar voren geschoven worden én aanvaard worden door de linkse elite.

Dat is ten minste een begin, maar je kunt niet verwachten dat atheïsten gaan infiltreren in de moslimgemeenschap om daar de dingen te gaan veranderen.
Als niemand binnen die gemeenschap zelf initiatieven neemt, dan vrees ik dat die sociale controle steeds erger wordt.

Door uw manier van schrijven kreeg ik de indruk dat u zelf moslim bent, als dat niet het geval is, dan hoeft u inderdaad niet veel te doen.

Op welke manier doet u dat dan allemaal?
Bent u dan meer dan een gewone kiezer?
Anders weet ik niet hoe u tegelijk in de scholen, op de werkvloer, in het zwembad, enz. actief bent.

Dat is allemaal goed, maar wat nog ontbreekt in het beleid is dat men blijft woordvoerders aanvaarden die standpunten vertegenwoordigen die haaks op onze maatschappij staan.
Dit een moslimland? daar hadden we het nog niet over! Ik een moslim? Haaaaa die zouden met er zo uitflikkeren hoor!

Maar alle gekheid op een stokje, die " progressieve" moslims, hoeven helemaal niets omwille van een stuk identiteit die u hen toe schrijft, terwijl ze zelf daar absoluut niet van wakker liggen.

Die mensen zijn onder die vlag van islam geboren, tja..kun je niet echt iets aan doen.
Maar wel aan hoe je daarmee omgaat en die mensen doen precies waar we op hoopten
Ze liggen wakker van vragen zoals" zal ik het als zelfstandige redden" want ze zijn ondernemend en nee, geen zaken gericht op eigen groep

Of ze vragen zich af of iemand hun boek zal kopen, naar hun voorstelling komt kijken of hun film wat vindt
Ze dromen groot want dat kan in dit land

Maar meestal; ze maken zich los van verstikkende families en sociale controle, ze ontvluchten uitzichtloze huwelijken met mens onwaardige situaties en bezwijken niet voor de druk uit de moskee
U ziet hen niet want ze dragen geen hoofddoek en zouden familie kunnen zijn van meneer De Winter, zelfde donkere ogen en haren maar voor de rest onderscheiden ze zich niet
Ze willen met hun vrienden, meestal geen moslims op vakantie naar Ibiza of gaan eten met hun vriend Ze gaan naar Walibi, lopen festivals af en werken hard en tja wie hen niet kent zal hen louter omdat ze onder het juk geboren werken, rekenen tot " de moslims"

Ik niet
omdat ik er echt heel veel ken Persoonlijk dus Mee nu? Mooi

Laatst gewijzigd door alice : 20 november 2020 om 15:22.
Oud 20 november 2020, 17:44   #336
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit een moslimland? daar hadden we het nog niet over! Ik een moslim? Haaaaa die zouden met er zo uitflikkeren hoor!

Maar alle gekheid op een stokje, die " progressieve" moslims, hoeven helemaal niets omwille van een stuk identiteit die u hen toe schrijft, terwijl ze zelf daar absoluut niet van wakker liggen.

Die mensen zijn onder die vlag van islam geboren, tja..kun je niet echt iets aan doen.
Maar wel aan hoe je daarmee omgaat en die mensen doen precies waar we op hoopten
Ze liggen wakker van vragen zoals" zal ik het als zelfstandige redden" want ze zijn ondernemend en nee, geen zaken gericht op eigen groep

Of ze vragen zich af of iemand hun boek zal kopen, naar hun voorstelling komt kijken of hun film wat vindt
Ze dromen groot want dat kan in dit land

Maar meestal; ze maken zich los van verstikkende families en sociale controle, ze ontvluchten uitzichtloze huwelijken met mens onwaardige situaties en bezwijken niet voor de druk uit de moskee
U ziet hen niet want ze dragen geen hoofddoek en zouden familie kunnen zijn van meneer De Winter, zelfde donkere ogen en haren maar voor de rest onderscheiden ze zich niet
Ze willen met hun vrienden, meestal geen moslims op vakantie naar Ibiza of gaan eten met hun vriend Ze gaan naar Walibi, lopen festivals af en werken hard en tja wie hen niet kent zal hen louter omdat ze onder het juk geboren werken, rekenen tot " de moslims"

Ik niet
Alice, heel moedig en ik denk dat je in de grond gelijk hebt; maar dat is zonder de waard, nl. de islam gerekend.... en de eerste slachtoffers van die islam zullen dan ook jouw vrienden zijn...
Zo lang het hier blijft zoals het was, zo lang kunnen ze hun leven leiden zoals ze willen, maar de dag dat ook hier, want zoals Somers het stelde, de multikul is een feit, die mensen zijn hier, en die mensen hebben hun democratische rechten en gebruiken en hun leiders misbruiken ze om hun islamidealen aan iedereen, de moslims zelf eerst op te dringen...
Jouw vrienden zullen als eerste moeten inbinden en zullen hun vrijheid, die ze hier tot nu toe wel nog hebben, mogen opgeven...

Hoeveel mensen die hier al jarenlang leefden zonder kopvod voelen zichzelf nu verplicht om hem terug op te zetten??? Voelen de sociale druk op hen groeien om zich terug aan de moslimidealen te houden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:20   #337
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dit een moslimland? daar hadden we het nog niet over!
Daar gaat het wat mij betreft al de hele tijd over: door te verdraagzaam te zijn voor de islam en zijn uitwassen, laten we hen steeds meer toe van ons land een islamitisch land te maken.

Citaat:
En dat is nu net die kortzichtigheid.
Als je met een gematigde groep zit die zich muisstil houdt, en niet vertegenwoordigd is in de pers, en daarnaast een radicale groep die sociale controle (lees: sociale dwang) uitoefent op de gematigden, en heel luidkeels haar eisen verkondigt, wie denk je dan dat het pleit gaat winnen?
De onzichtbaren, of diegene die voortdurend van zich laten horen?

Citaat:
Ze dromen groot want dat kan in dit land.
Dat is allemaal voorlopig, want er kan steeds minder in dit land.

Citaat:
U ziet hen niet want ze dragen geen hoofddoek en zouden familie kunnen zijn van meneer De Winter, zelfde donkere ogen en haren maar voor de rest onderscheiden ze zich niet.
Mensen die je niet ziet of hoort, hebben geen invloed.
Of dacht je dat de vrouwen stemrecht zouden gekregen hebben, als ze niet op straat gekomen waren om voor hun rechten op te komen?

Citaat:
Ze willen dus van de vrijheid genieten, maar die vrijheid verdedigen, dat moet maar een ander komen doen.
Zo werkt het niet in de maatschappij.

Citaat:
Ik niet
Tja, dat waren dus holle woorden wanneer u zei dat u van alles deed in de scholen, de bedrijven, etc.

Citaat:
U mag nog alle moslims van België persoonlijk kennen, dat helpt hun emancipatie geen stap vooruit.
Oud 21 november 2020, 13:24   #338
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoeveel mensen die hier al jarenlang leefden zonder kopvod voelen zichzelf nu verplicht om hem terug op te zetten??? Voelen de sociale druk op hen groeien om zich terug aan de moslimidealen te houden???
Maar haar vriendinnen willen dus geen enkele inspanning doen om hun verworven vrijheid te vrijwaren.
Dat is wat ik bedoelde met die gebraden kippen die hen in de mond zouden komen vliegen.

De grootste fout is denken dat iets voor eeuwig verworven is.
Mensen dachten ook dat onze sociale rechten voor eeuwig verworven waren.
Maar dan komen er bedrijven als Uber en Deliveroo, die het niet te nauw nemen met die rechten, en dan begint het toch weer erg op uitbuiting te lijken.
Hadden wij dezelfde mentaliteit gehad als die moslima's, dan waren de vakbonden al lang afgeschaft, want alles was toch "verworven".
Oud 21 november 2020, 13:24   #339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het wat mij betreft al de hele tijd over: door te verdraagzaam te zijn voor de islam en zijn uitwassen, laten we hen steeds meer toe van ons land een islamitisch land te maken.

En dat is nu net die kortzichtigheid.
Als je met een gematigde groep zit die zich muisstil houdt, en niet vertegenwoordigd is in de pers, en daarnaast een radicale groep die sociale controle (lees: sociale dwang) uitoefent op de gematigden, en heel luidkeels haar eisen verkondigt, wie denk je dan dat het pleit gaat winnen?
De onzichtbaren, of diegene die voortdurend van zich laten horen?

Dat is allemaal voorlopig, want er kan steeds minder in dit land.

Mensen die je niet ziet of hoort, hebben geen invloed.
Of dacht je dat de vrouwen stemrecht zouden gekregen hebben, als ze niet op straat gekomen waren om voor hun rechten op te komen?

Ze willen dus van de vrijheid genieten, maar die vrijheid verdedigen, dat moet maar een ander komen doen.
Zo werkt het niet in de maatschappij.

Tja, dat waren dus holle woorden wanneer u zei dat u van alles deed in de scholen, de bedrijven, etc.

U mag nog alle moslims van België persoonlijk kennen, dat helpt hun emancipatie geen stap vooruit.
Inderdaad, goed uitgelegd...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 november 2020 om 13:24.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 22:25   #340
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
De vrije mening moet en zal wijken voor de islam, is het dat wat hij wil?
Zo speel je natuurlijk in de kaart van de terroristen !
Mensen de kop afsnijden helpt zullen ze denken, politici luisteren naar ons.

https://www.hln.be/binnenland/van-qu...omments-anchor
De volgende zet is kritiek op de overheid bestraffen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be