![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gehoorzaam in den HEERE.
Nu we het kind met badwater weg gooiden en de wereld gelijk werden, zal Europa de wereld gelijk worden en oogsten wat ze in de wereld zaaide.
|
|
|
#322 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jezus nazi.
Mattheus 23:33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jezus nonsens:
Mt. 6:25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding? 26 Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Openbaringen 22:1-5
En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams. In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen. En geen vervloeking zal er meer tegen iemand zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen; En zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn. En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid.
|
|
|
#326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het water van boven is ook al behoorlijk gaan stinken.... Ja, ik verdenk beiden ervan daar te staan pissen...
|
|
|
|
#327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jezus aan het kruis, symbool voor een zeer sterke neurose.
|
|
|
#328 |
|
Europees Commissaris
|
met touwen vastgebonden
|
|
|
#329 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://m.youtube.com/watch?v=P-gf-91bMA0
Jakobus 5 Welaan nu, gij rijken, weent en huilt over uw ellendigheden, die over u komen. Uw rijkdom is verrot, en uw klederen zijn van de motten gegeten geworden; Uw goud en zilver is verroest; en hun roest zal u zijn tot een getuigenis, en zal uw vlees als een vuur verteren; gij hebt schatten vergaderd in de laatste dagen. Ziet, het loon der werklieden, die uw landen gemaaid hebben, welke van u verkort is, roept; en het geschrei dergenen, die geoogst hebben, is gekomen tot in de oren van den Heere Sebaoth. Gij hebt lekkerlijk geleefd op de aarde, en wellusten gevolgd; gij hebt uw harten gevoed als in een dag der slachting. Gij hebt veroordeeld, gij hebt gedood den rechtvaardige; en hij wederstaat u niet. Zo zijt dan lankmoedig, broeders, tot de toekomst des Heeren. Ziet, de landman verwacht de kostelijke vrucht des lands, lankmoedig zijnde over dezelve, totdat het den vroegen en spaden regen zal hebben ontvangen. Weest gij ook lankmoedig, versterkt uw harten; want de toekomst des Heeren genaakt. Zucht niet tegen elkander, broeders, opdat gij niet veroordeeld wordt; ziet, de Rechter staat voor de deur. Mijn broeders, neemt tot een voorbeeld des lijdens, en der lankmoedigheid de profeten, die in den Naam des Heeren gesproken hebben. Ziet, wij houden hen gelukzalig, die verdragen; gij hebt de verdraagzaamheid van Job gehoord, en gij hebt het einde des Heeren gezien, dat de Heere zeer barmhartig is en een Ontfermer. Doch voor alle dingen, mijn broeders, zweert niet, noch bij den hemel, noch bij de aarde, noch enigen anderen eed; maar uw ja, zij ja, en het neen, neen; opdat gij in geen oordeel valt. Is iemand onder u in lijden? Dat hij bidde. Is iemand goedsmoeds? Dat hij psalmzinge. Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der Gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren. En het gebed des geloofs zal den zieke behouden, en de Heere zal hem oprichten, en zo hij zonden gedaan zal hebben, het zal hem vergeven worden. Belijdt elkander de misdaden, en bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt; een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel. Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden. En hij bad wederom, en de hemel gaf regen, en de aarde bracht haar vrucht voort. Broeders, indien iemand onder u van de waarheid is afgedwaald, en hem iemand bekeert, Die wete, dat degene, die een zondaar van de dwaling zijns wegs bekeert, een ziel van den dood zal behouden, en menigte der zonden zal bedekken.
|
|
|
#330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goud en zilver verroesten niet en bedenk dat het eeuwige Jeruzalem ook een stad van goud zal zijn. Wat op aarde is zal ook in de hemel zijn, alleen dan nog veel erger met Jezus als Lam en Lamp om de mensen dag en nacht (die er niet meer is) te verblinden met zijn licht zodat niemand meer slapen kan. En dan zult Gij zeggen: "geef mijn maar een gewone boterham!"....
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is de man, die geile duivel en het is de man die oorlog maakt.
Maar de vrouw is de Liefde en de Vrede. Zij is de ware Godin.
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Solutie Christus.....zo gemakkelijk voor de lekke band...
|
|
|
#334 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus, en het sterven is mij gewin.
Filippenzen 3 Voorts, mijn broeders, verblijdt u in den Heere. Dezelfde dingen aan u te schrijven, is mij niet verdrietig, en het is u zeker. Ziet op de honden, ziet op de kwade arbeiders, ziet op de versnijding. Want wij zijn de besnijding, wij, die God in den Geest dienen, en in Christus Jezus roemen, en niet in het vlees betrouwen. Hoewel ik heb, dat ik ook in het vlees betrouwen mocht; indien iemand anders meent te betrouwen in het vlees, ik nog meer. Besneden ten achtsten dage, uit het geslacht van Israel, van den stam van Benjamin, een Hebreer uit de Hebreen, naar de wet een Farizeer; Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk. Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht. Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen. En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof; Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende; Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden. Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben. Broeders, ik acht niet, dat ik zelf het gegrepen heb. Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus. Zovelen dan als wij volmaakt zijn, laat ons dit gevoelen; en indien gij iets anderszins gevoelt, ook dat zal u God openbaren. Doch, daar wij toe gekomen zijn, laat ons daarin naar denzelfden regel wandelen, laat ons hetzelfde gevoelen. Weest mede mijn navolgers, broeders, en merkt op degenen, die alzo wandelen, gelijk gij ons tot een voorbeeld hebt. !!! Want velen wandelen anders; van dewelken ik u dikmaals gezegd heb, en nu ook wenende zeg, dat zij vijanden des kruises van Christus zijn; Welker einde is het verderf, welker God is de buik, en welker heerlijkheid is in hun schande, dewelken aardse dingen bedenken. !!! Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus; Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat hetzelve gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelven kan onderwerpen.
|
|
|
#335 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Solus Christus, hij heeft 2000 jaar lang de kans gehad om zichzelf waar te maken, maar hij heeft er een puinhoop van gemaakt.
|
|
|
#336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De puinhoop heeft Hij niet gemaakt, ze kostte Hem zelf een kruisdood. Maar Hij heeft het wel aangewezen en bekend gemaakt. Het is niet omdat Hij als boodschapper iets aanwijst dat Hij daarom ook de oorzaak is. Mattheus 24:4-14 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet. Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden. En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden. Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
|
|
|
|
#337 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl hij toch door zijn kruisdood de zonden van de mensen zou hebben opgeheven. En hij zou bovendien spoedig terug komen. Dat zijn al twee dikke leugens bij elkaar. Maar gelukkig ben ik er nog om de waarheid te vertellen. Citaat:
Citaat:
Of het ook op aarde zal komen hangt af of de mensen mij willen geloven of niet.
|
|
|
|
#338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het einde der tijden.
In de uitleg van de droom van Nebukadnessar (in Daniël) wordt Griekenland beschouwd als het laatste van vier degenerende rijken in de volgorde van Babylonië, Medië en Perzie en dan het rijk van Alexander de Grote. Maar juist met de Grieken begint de heilige geest van het denken en is het jodendom daaraan ten onder gegaan. En nogmaals aan dat van de Romeinen: het christendom. Jezus dus en is de paus op de troon van Ceasar gaan zitten. Aldus is er toch nog iets gered. Verder is de Openbaring van Johannes afgekeken van Daniël. Het einde der tijden was al reeds aan Nebukadnessar voorspeld (Daniel 2:28) Dat zou dus al reeds met de Grieken moeten zijn geschied. Maar we zijn er nog steeds.
|
|
|
#339 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als Jezus nu een lekker kontje had en flinke tieten, dan zou ik zeker wel van hem houden.
Maar hij heeft alleen lang haar en een soepjurk aan...
|
|
|
#340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|