Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2022, 11:56   #321
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Moet ik als partijlid het op elk vlak altijd eens zijn met de mening van de partijvoorzitter? Ik ben op héél veel punten het met Bart De Wever volkomen eens. Maar inzake de schutkring niet.
Heerst er bij OVLD soms een kadaverdiscipline? Als dat zo zou zijn dan zou uw partij best van naam veranderen.
Niet rond de pot draaien, quercus... Dit gaat niet over 'alles altijd mee eens zijn' maar over één van de meest fundamentele en principiële beslissingen die de voorzitter(s) namen.
Het afwijzen van samenwerking met extreem-rechts kent geen nuancering zolang die laatsten geen doorgedreven 'grote kuis' houden.

Voor mezelf : moest Lachaert het ooit in zijn hoofd halen om zijn akkoord te geven om het Blok in een meerderheid op te nemen, zelfs al was het maar voor het schepencollege van Bommerskonten dan stuur ik mijn lidkaart terug.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 12:01   #322
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht
Dat weten we. En daarom weet je het ook niet.

Neen, daar gaat het niet over.

Als het over Het Vlaams Belang gaat, ben ik eerder geneigd te geloven wat de voorzitter van de partij openlijk zegt op TV, dan wel een forummer op politics.be, die zichzelf belachelijk maakt doordat hij door meer dan de helft van de mensen voortdurend teruggefloten wordt.
Mag ik ervan uitgaan dat je tot de grote groep volgers hoort, die in realiteit het 70 puntenplan zelfs nooit gelezen hebben ?
Oud 16 augustus 2022, 12:08   #323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het over hetgeen u schrijft.
Eerst wilt u mensen vergassen en nu dit.
Ongelooflijk.
Gewoon even de moeite doen om punt 5 en punt 28 uit het 70 ptn plan van '92 te lezen, en je bent terug mee in de discussie. Dan moet je niet meer veinzen dat je niet weet wat PhDW en dus het VB hun bedoelingen zijn.
Oud 16 augustus 2022, 12:09   #324
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien, quercus... Dit gaat niet over 'alles altijd mee eens zijn' maar over één van de meest fundamentele en principiële beslissingen die de voorzitter(s) namen.
Het afwijzen van samenwerking met extreem-rechts kent geen nuancering zolang die laatsten geen doorgedreven 'grote kuis' houden.

Voor mezelf : moest Lachaert het ooit in zijn hoofd halen om zijn akkoord te geven om het Blok in een meerderheid op te nemen, zelfs al was het maar voor het schepencollege van Bommerskonten dan stuur ik mijn lidkaart terug.
Die “grote kuis” bij het VB mag er wat mij betreft zo vlug mogelijk komen. Maar de schutkring heeft de macht nog versterkt van diegenen die geen grote kuis wensen.
Oud 16 augustus 2022, 12:12   #325
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die “grote kuis” bij het VB mag er wat mij betreft zo vlug mogelijk komen. Maar de schutkring heeft de macht nog versterkt van diegenen die geen grote kuis wensen.
Je kunt niet realistisch verwachten dat men de rollen gaat omdraaien hee...

Eerst moet die partij zichzelf grondig ontluizen en pas dan kunnen ze als een normale oppositiepartij behandeld worden.

TVG vertikt het om dat te doen, hij weet heel goed dan hij dan binnen de kortste keren zelf op straat staat.
Oud 16 augustus 2022, 12:14   #326
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Mag ik ervan uitgaan dat je tot de grote groep volgers hoort, die in realiteit het 70 puntenplan zelfs nooit gelezen hebben ?

Ik geef toe dat ik ten minste de laatste tien jaar, nooit meer iets heb gehoord over dat plan. Tenzij dan, dat het in een ver verleden afgevoerd is. En ik volg nochtans de actualiteit, meer dan de gemiddelde Vlaming.

Toen ik het las bij jouw reacties, dacht ik spontaan: "Waar komt die nu toch weer mee af? Dan plan is al afgevoerd voor de veroordeling van de drie vzw's" Al van voor het cordon zelfs.

Maar volgens dat ik u begrijp moet Dewinter dat plan eerst ritueel verbranden en bij ede op zijn blote knieën zweren,....

Zoiets?
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 12:17   #327
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon even de moeite doen om punt 5 en punt 28 uit het 70 ptn plan van '92 te lezen, en je bent terug mee in de discussie. Dan moet je niet meer veinzen dat je niet weet wat PhDW en dus het VB hun bedoelingen zijn.
5. Uitvoeren van een studie in verband met de kosten/batenanalyse van de massale aanwezigheid van vreemdelingen in ons land.

28. Invoeren van een burgerschapsproef voor het verwerven van de nationaliteit

Los vh feit dat het Vlaams Blok al 18jaar niet meer bestaat (samen met dat 70 puntenplan, maar dat zint jou natuurlijk niet, want dan lukken uw scheldpartijen niet meer), zie ik echt niet in wat er verkeerd is aan die punten 5 en 28.

https://nl.wikipedia.org/wiki/70-pun...lingenprobleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 12:19   #328
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik ten minste de laatste tien jaar, nooit meer iets heb gehoord over dat plan. Tenzij dan, dat het in een ver verleden afgevoerd is. En ik volg nochtans de actualiteit, meer dan de gemiddelde Vlaming.

Toen ik het las bij jouw reacties, dacht ik spontaan: "Waar komt die nu toch weer mee af? Dan plan is al afgevoerd voor de veroordeling van de drie vzw's" Al van voor het cordon zelfs.

Maar volgens dat ik u begrijp moet Dewinter dat plan eerst ritueel verbranden en bij ede op zijn blote knieën zweren,....

Zoiets?
Hij moet te voet en op blote voeten van Antwerpen naar Ronse, om daar vergiffenis te vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 12:32   #329
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
5. Uitvoeren van een studie in verband met de kosten/batenanalyse van de massale aanwezigheid van vreemdelingen in ons land.

28. Invoeren van een burgerschapsproef voor het verwerven van de nationaliteit

Los vh feit dat het Vlaams Blok al 18jaar niet meer bestaat (samen met dat 70 puntenplan, maar dat zint jou natuurlijk niet, want dan lukken uw scheldpartijen niet meer), zie ik echt niet in wat er verkeerd is aan die punten 5 en 28.

https://nl.wikipedia.org/wiki/70-pun...lingenprobleem
Inderdaad, zooooo schokkend vind ik dat nu toch ook niet. Er worden zoveel, kosten/baten analyses uitgevoerd omtrent de meest uiteenlopende items.

En wat betreft die burgerschapsproef, is dat werkelijk "onaanvaardbaar"??? Dan mag men mij wel eens verklaren waarom. Als ik mij niet vergis bestaat dergelijke burgerschapsproef reeds sinds onheuglijke tijden in de USA (tot nader order nog steeds een democratie).
Oud 16 augustus 2022, 15:28   #330
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat het 70 puntenplan er ver over is. Dat is de visie van de auteur : Philip Dewinter.

De kerel die velen hier willen behandelen als een normale politicus...
Ik begrijp niet wat er "ver over" is aan het 70-punten plan. Dat het inconsistent is, dat wel. Het is niet door het probleem te verplaatsen dat je het oplost. Het is door het ter plaatse en finaal op te lossen. Het is belachelijk om nazaten van probleemgevallen die zelf probleemgevallen zijn 'ergens heen willen te sturen' waar ze niet eens vandaan komen. Maar ja, de betere oplossingen zijn zelfs illegaal om te vernoemen he, op die manier kan je zelfs geen werkende oplossingen voorstellen, als het formuleren ervan al illegaal is.

Broken by design noemen ze dat.

Bovendien was het 70-puntenplan teveel op "vreemdelingen" en te weinig op "moslims" gebaseerd (hoewel dat in de werkelijkheid niet veel verandert).

Kortom, ja, het 70-puntenplan was een beetje een draak. Voor veel verbetering vatbaar.

Mijn 1-puntenplan is veel beter: open grenzen, open blaffers. Laat ze komen, en we knallen af wie we niet leuk vinden. Zij die we wel leuk vinden en niet afknallen, mogen uiteraard blijven. Geen fundamentele xenofobie he

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 augustus 2022 om 15:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 15:31   #331
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoort oproepen tot moord daar ook bij ???
Dat iemand die oproept mensen te vermoorden dat woord nog durft gebruiken tart elke verbeelding !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 15:44   #332
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dit is er ver over.
Dat u er zo over denkt! En dan het VB verwijten dat ze racistisch zijn.

Na de mensen vergassen is dit uw tweede uitschuiver.

Sorry dat wij u nog steeds behandelen als een normale forumgenoot.
Schaamte kent hij niet.
Oud 16 augustus 2022, 15:55   #333
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Er schort iets aan het vermogen van menig Vlaming om begrijpend te lezen. Dit forum maakt dit heel duidelijk. Dit gegeven geeft het 'succes' van het VB en de N-VA wel een heel bepaald cachet.
Oud 16 augustus 2022, 16:07   #334
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat jouw bedoelingen zijn weten we ook na het lezen van jouw punt.
Ter informatie, PhDW en het VB gaat nergens zover als jij zou willen gaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 augustus 2022 om 16:08.
Oud 16 augustus 2022, 16:20   #335
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Er schort iets aan het vermogen van menig Vlaming om begrijpend te lezen. Dit forum maakt dit heel duidelijk. Dit gegeven geeft het 'succes' van het VB en de N-VA wel een heel bepaald cachet.
Als jij dat zegt klinkt dit als een compliment.
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 17:16   #336
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCAD licht je persoonlijk daarover in natuurlijk.
Nee, OCAD licht u daar persoonlijk over op.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 17:30   #337
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als men dat zegt, is omdat men wil beletten dat er uiteindelijk toch klanten zijn die van gedacht veranderen, en vinden dat den Aldi, eigenlijk alles bij elkaar, meevalt. Zodat ze die nadien met de vinger kunnen wijzen.
Voil?*, dat is wat ik al jaren zeg, en wat P. standvastig ontkent.
Nochtans is het eenvoudig: men sluit geen overeenkomst over zaken die men spontaan (niet) doet.
Men sluit overeenkomsten af, als er op zijn minst een wantrouwen is dat die andere misschien wel eens omwille van de machtshonger van gedacht zou veranderen.
Oud 16 augustus 2022, 17:32   #338
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Elke partij en bij eenparigheid al hun verkozenen in het parlement was akkoord met het voorstel tot resolutie in het VP en keurde die goed. Dat toont aan dat er een kamerbrede overtuiging was dat de Bruine partij opnemen in een bestuursorgaan niet gewenst was en is.
Neen, dat toont aan dat het maffiakartel elkaar voor geen haar vertrouwt, en schrik heeft dat die ander TOCH met het VB in zee zal gaan.
Als ze het immers allemaal eens zijn, en dat dat een principieel standpunt is, waarom moeten ze dan een overeenkomst sluiten?
Oud 16 augustus 2022, 18:01   #339
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat media Tom Van Grieken als gewone politicus benaderen?

Ja, sommige mensen begrijpen sommige dingen niet. Dat durft al wel eens gelegen zijn aan een gebrek aan intelligentie. Maar ook wel bijvoorbeeld het fenomeen van een paardenbril. Een psychologische kramp. Een mentale impotentie.
Dat is inderdaad zo iemand die het "onbegrijpelijk" vindt dat niet iedereen denkt zoals hij, en niet iedereen zich haast om hem op zijn wenken te bedienen.
Oud 16 augustus 2022, 18:05   #340
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:

Oooooh... "Wij behoren tot de ongenaakbaren, les intouchables... wij zijn zooooo veel beter!"
Panda staat aan de 'juiste' kant van de geschiedenis.
Let op, die juiste kant wil nogal evolueren.
Zo zijn er die jarenlang beweerden dat de Sovjetunie een lichtend voorbeeld was, of dat Pinochet de juiste man was, dat Leopold de negertjes kwam beschaven.
Ondertussen heet het dat er helemaal geen beschavinswerk was, en de negertjes mogen ook niet meer zo genoemd worden.
Maar troost u: het is nog altijd over de koppen lopen aan de 'juiste' kant van de geschiedenis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be