![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Vlad;10514858]Omdat verkeersdrempels nog veel ambetanter zijn voor fietsers dan voor automobilisten, er nog steeds te hoge drempels liggen van voor de regels in voege gingen, /QUOTE]
Verkeerdrempels op fietspaden of moordstrookjes? Goe bezig.
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens al eens zware verkeersagressie gehad met een gedrogeerde of afwezige autodebielist die me vanachter aanreed toen ik over een vernauwing met verkeersdrempel reed. Ik zou op zijn auto gestampt hebben. Die mongool had niet eens door dat er een vernauwing was en hij mij aanreed. Sommige snelheid brekende constructies hebben onvoorziene gevolgen vermits veel autodebielisten afwezig in hun lelijk lawaaierig moordblik zitten. 1 miljoen dagdosissen antidepressiva, een pak andere medicatie en drugs, en 1 op 10 autodebielisten op de dumbphone kunnen dat tot gevolg hebben. Weg met dat privaat vervoer. Schaf dat af en onze openbare ordening en mobiliteitsproblemen lossen zichzelf op. Niet dat ik dat zie gebeuren, de verandering van de NV-A is 'meer van hetzelfde'.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 18 juli 2025 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Heel het land onder nazi controle voor dictatuur om geld te kunnen rapen en daarvoor breken ze zelfs de verkeersdrempels op, dan kan er sneller gereden en beboet worden, iedereen snapt al dat het niet om verkeersveiligheid maar om de poen gaat behalve gij....
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De verandering van nva is toch dat iedereen aan het werk moet, hé? ![]() Gij zou er nogal een puinhoop van maken en nog wel onhaalbaar in de praktijk. ![]() Gij noemt iedere automobilist een autodebielist en dan blijkt dat je zelf ne autodebielist zijt die ze in zijn gat rijden. ![]()
![]() |
![]() |
#325 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna de helft reed sneller dan 25 kmu Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() discussie: De Speed Pedelec en de wetgeving: https://ft.bbforum.be/de_speed_pedel...g-t1198-1.html
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2025 om 10:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 18 juli 2025 om 18:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij hoort niet met je fiets op een verkeersdrempel voor auto's. ![]()
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier moet je altijd en overal liggen zoeken en denken hoe of wat. Het is op dat vlak meer dan een apenkot. In de ochtend heb ik op 10 kilometer soms 6 maal een andere snelheid te respecteren.....het is een grote chaos van verkeersborden en sommigen daarvan staan ettelijke jaren gewoon te roesten opdat er ooit lang geleden werken waren of werken die nooit plaatsvonden. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2025 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 juli 2025 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://duitslandinstituut.nl/artike...k-van-cannabis Maar waar heb ik dan geschreven er daar niet wordt geflitst ?? Ik heb duidelijk geschreven dat de regels er een pak realistischer zijn dan hier wat uiteraard niet moeilijk is gezien het apenkot BE is op dat vlak ![]() Maar wat ga jij me nu als fervente fietser uit de Kempen leren over Duitsland hun wegen auto's en tuners aan mij die 40 jaar geleden Duitsland al doorkruiste van Noord naar Zuid en van Oost naar West en er uren ging racen op de Ring ....Op de meeste binnenwegen in de Eifel mag je overal 100 rijden ja ja 100 en in de dorpen mag je 50 en dat is dan meer dan heel duidelijk aangegeven. Ja en ik kan U verzekeren dat op veel van die wegen 100 halen enige stuurmanskunst vereist ![]() Op veel Duitse wegen buiten de bebouwde kom geldt een maximumsnelheid van 100 km/u De maximaal toegestane snelheid in Duitsland is 50 km/h binnen de bebouwde kom en 100 km/h buiten de bebouwde kom. Trajectcontroles omzeggens onbestaande https://topgear.nl/autonieuws/waarom...ctcontrole-is/ https://www.autoweek.nl/verkeer/wat-...-in-duitsland/ Dus schoenmaker blijf aub bij je leest. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2025 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België is het aantal verkeersdoden al jaren dalend terwijl dat in Duitsland stabiel is. Misschien moeten ze daar ook maar eens wat trajectcontroles invoeren en snelheden verlagen. Ik schreef overigens niets anders dan wat jij hier boven in het vet gedrukt zet, op die laatste opmerking na. Ik kom trouwens niet uit de Kempen. Uw benevelde brein geeft weer kortsluitingen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 juli 2025 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet U teleurstellen want sport is mijn drug en ik loop op mijn gezegende leeftijd nog steeds 10 km in een goede 45 minuten. Maar ik ben het hier al gewoon. Wie iets schrijft over olifanten is hier dan ogenblikkelijk ook wel een olifant. Nu inzake de Kempen heb je een punt en is een vergissing van mij.... waarschijnlijk verwarde ik je met een ander lid. Als ik iets verkeerds denk of schrijf heb ik geen moeite om dat toe te geven. Nu dat het alleen verkeersdoden in BE dalend is is niet meer dan normaal .....kan moeilijk anders. En nog steeds meer dan 40 per miljoen inw in BE en amper 33 per miljoen in Duitsland.Dus het kan niet anders dan dat het nog heel wat moet zakken in BE want nog steeds bijna 25 % meer doden ondanks de in BE vele trajectcontroles en veel lagere snelheidslimieten. Dus rare kronkels want eerst schrijf je dat het daar helemaal niet verschilt met de situatie in BE (net wat ik wilde weerleggen) en nu ga je schrijven ze de snelheden moeten verlagen en ook maar trajectcontroles moet installeren ![]() Ik fris graag even Uw brein op want je schreef ; Verschilt in bijna niets van België. ![]() Er wordt daar evengoed geflitst. Wat is het dan uiteindelijk ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2025 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 juli 2025 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je spreekt jezelf constant tegen want ook dit schreef je; In vele landen houden autodebielisten zich veel beter aan de snelheidsregels. Dat zal dan wel toevallig niet in Duitsland zijn ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2025 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duitsland 33 doden Per Miljoen inwoners en BE bijna 40 per Miljoen inwoners. Dus Duitsland is nog steeds een verkeersveiliger land dan BE. En in tegenstelling tot wat jij schreef daalt ook in D het aantal doden. Volgens gegevens van het Bundesstatistikamt kwamen in Duitsland in 2023 2.839 mensen om bij verkeersongevallen ; 1,8% of 51 personen meer dan het jaar ervoor. Vergeleken met 2019, vóór de COVID-19-pandemie, is het aantal verkeersdoden met 7% gedaald. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2025 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Significant minder bevolkingsdichtheid geeft in de regel MEER verkeersdoden per inwoner over een lange periode (best minstens 5 jaren om toeval uit te sluiten), niet minder. Het Gewest Brussel zal dan minder verkeersdoden/inwoners hebben dan Vlaanderen en Vlaanderen minder dan Wallonië, ongeacht andere parameters. En best vergelijkt men de grote Bundesländer van Duitsland onderling. Zo zullen het dichtbevolktere NordRhein-Westfalen en ook het (veel kleinere) Saarland alvast het minste verkeersdoden per inwoner hebben van alle normale Bundesländer. (stadsstaten zoals Hamburg, Berlin, Bremen natuurlijk nog minder) Citaat:
NR-W (529 inw/km²) is bevolkingsdichter dan Vlaanderen (500) en Nederland (432), Saarland (400) kan je maar met een provincie vergelijken qua grootte. België heeft 388 inw/km², Wallonië ~220 inw/km². Verkeersdoden per voertuigkilometer zegt meestal meer dan per inwoner. https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ted_death_rate Maar verkeersdoden per miljoen inwoners wordt wel het meeste gebruikt als men internationaal wil vergelijken, men gaat alvast veel juistere data hebben van meer landen. Europa doet dat elk jaar: https://germany.representation.ec.eu...-2025-03-18_de Maar helaas worden dan enkel de kilometers van motorvoertuigen geregistreerd, en niet van de kwetsbare weggebruikers. Bij (vlakke) landen met zeer veel fietsers moet men daar ook rekening mee houden.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2025 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op dijkwegen (langs kanaal of rivier) is er wel een beperking tot 30km/u Ik heb het wel over gewone fietsen. Niet over speed-pedelecs of elektrische fietsen. Het zou dom zijn om een snelheidsbeperking op te leggen. Het enige resultaat van snelheidsbeperking (en/of verplichte fietshelm) is dat het aantal mensen dat de fiets inruilt voor de auto sterk stijgt. PS Ik lees dat de borden met snelheidsbeperking voor fietsers die in Antwerpen staan onwettelijk zijn. Logisch dat men er zich niet aan houdt. Citaat:
Die dictators van Antwerpen moeten eens leren om de wetten te volgen. Dat zou een goed voorbeeld zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 juli 2025 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |