Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 april 2003, 12:55   #321
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
M.a.w. er is dus duidelijk een meerderheid van de bevolking die Dewinter liever als burgemeester heeft.
33% is idd een duidelijke meerderheid.
.
Het ging over de voorkeursstemmen, niet over de partijstemmen. Van alle Antwerpse politici haalde Filip Dewinter het grootst aantal. Bij een rechtstreekse burgemeesterverkiezing (die er dus aan staat te komen) wordt Dewinter, als het resultaat zich herhaalt, dan ook burgervader.
Wel, ik wens hem veel succes met zijn 'ondemocratisch' schepencollege en de steun van de volledige oppositie.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 17 april 2003, 13:09   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALLES valt te omzeilen beste vriend
Neen, wees gerust dat de VLD zich geen twee maal als versiersel zal laten gebruiken voor deze SP-kermis.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2003, 13:12   #323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie persistent weigeren in te gaan op een serieuze manier (voor sommige van je partijgenoten) op de gestelde vragen ...
U weet waarom. Het is niet uitgesloten dat ik met de hier aangekomen gesprekpartner wel daarover van gedachten kan wisselen, maar u hebt de toon gezet en dat was voldoende. Aan u om de zaken nog eens na te lezen, misschien er even over te bezinnen en een andere houding aan te nemen. Misschien wordt dat dan wel beloond.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2003, 13:19   #324
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Tja, wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil. Het krioelt van de concrete oplossingen, maar ja, wie door haat verblind is...
Beste Jan, DIT was uw eerste antwoord.
Oud 17 april 2003, 13:24   #325
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jullie persistent weigeren in te gaan op een serieuze manier (voor sommige van je partijgenoten) op de gestelde vragen ...
U weet waarom. Het is niet uitgesloten dat ik met de hier aangekomen gesprekpartner wel daarover van gedachten kan wisselen, maar u hebt de toon gezet en dat was voldoende. Aan u om de zaken nog eens na te lezen, misschien er even over te bezinnen en een andere houding aan te nemen. Misschien wordt dat dan wel beloond.
Veel geluk met je charmeoffensief.
Oud 17 april 2003, 13:37   #326
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

ORDE!! Alsjeblief seg, iedereen hier, probeer een discussie te voeren op basis van argumenten zonder elkaar persoonlijk te beginnen viseren etc. (dat geldt ook voor u Bartje)
En sorry Godfried dat ik er in het midden van de nacht niet direct veel aandacht aan besteed of ik dt fouten maak, maar ik denk dat dat hier wel het minste is ook en het is maar beetje kleintjes om daarover te beginnen vitten, Het gaat over inhoud!!!!
En dat moeders de bron zijn van elke economische activiteit is wel een zeer religieus getinte uitspraak lijkt mij zo, als licenciaat in de economie zou ik iets meer deskundigheid verwachtten van jou.
Ik blij mij afvragen waarom u zo'n problemen heeft omtrent bisexualiteit (en niet met homosexualiteit, ten slotte kunnen bisexuelen zich nog voort planten, en dat is een argument van waaruit u misschien nog zou kunnen redeneren ingegeven door u geloofsovertuiging) maar ik vind het wel alles behalve dat u het op 1hoopje gooit met strafbare feiten!! zoals pedofilie etc. en daar u allen zulke fervente aanhangers bent van het Grieks en Latijn, wie is Mvr Coolen om te veroordelen wat reeds onder de Grieken de meest normale zaak van de wereld was (nl bisexualiteit)
Ik herhaal even mijn vraag of er geen aparte topic is over onderwijs? Ik vind helemaal niet dat de onderwijsvrijheid beknot dient te worden en ik vind het helemaal niet correct dat de verschillende onderwijsnetten niet dezelfde behandeling krijgen en net daarom is het veel beter en gestructureerder om 1onderwijsnet te hebben (bent u in alle eerlijkheid niet gewoon bang dat dat tot gevolg zou hebben dat er ook op uw katholieke - bijna allochtoon-vrije school - ook allochtonen zullen toestromen ?)
En Jan ivm die abortus ik zei ik zal i NIET veroordelen. Maar goed dat is een punt waar discussie geen zin heeft daar het toch onmogelijk is om u van mijn standpunt te overtuigen en visa versa, al is dat natuurlijk ook niet echt meer nodig navenant abortus en euthanasie opgenomen zijn in de wetgeving.
U redenatie ivm de burgemeester gaat anders toch heus wel niet op (voorlopig) want - zelfs wanneer de burgemeester rechtstreeks verkozen zou worden - nooit zal De Winter (en het VB) een meerderheid achter zich krijgen in de gemeenteraad. Bijgevolg is besturen ook onmogelijk en dit is helemaal niet ondemocratisch want de meerderheid beslist doodeenvoudig (en bij die meerderheid hoort het VB dus niet bij)
Ik vind het trouwens best wel een boeiende discussie ondertussen ondanks alles
Dies is offline  
Oud 17 april 2003, 14:53   #327
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dus in wat hebben de twee met elkaar te maken???
Zoals al gezegd heb ik in die andere reeks daar al op geantwoord. Hier is het niet de plaats daar nogmaals op in te gaan.
Wat hebben pedofilie en homofilie met elkaar te maken? Graag had ik dat eens geweten???
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 14:57   #328
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
... wat wel een feit is, is dat een burgemeester een meerderheid achter zich dient te hebben en da De Winter die niet heeft daar het Vlaams Blok nog absoluut geen 50% heeft in de gemeenteraad en niemand wenst De Winter zijn meerderheid te verstrekken dus......want als het VB 30% van de stemmen haalt is er nog steeds 70% dat niet op het VB stemt (en volgens u redenatie is dat dan 70% dat De Winter Niet! als burgemeester wil)
Had de nu zetelende burgemeester Detiège dan 50% voorkeurstemmen? Me dunkt dat dit niet het geval is. En had de partij waarvan ze lid was 50% van de stemmen? Me dunkt dat dit ook niet het geval is. De SP.a haalde in Antwerpen 19,5%, de VLD 16,9%. En dat terwijl het Vlaams Blok 33% haalde. Het gaat niet op een tegenstelling te zoeken tussen het Vlaams Blok en de andere partijen anderzijds: was dat wel de bedoeling van de kiezer? Het zijn de politici die een cordon in stand houden.

En Filip Dewinter kon zich verheugen op meer dan het dubbele aantal voorkeursstemmen dan Detiège en daarmee behaalde hij ook het hoogst aantal voorkeurstemmen in de Scheldestad. M.a.w. er is dus duidelijk een meerderheid van de bevolking die Dewinter liever als burgemeester heeft. Dat zegt mijns inziens wel genoeg. Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal de burgemeester voortaan ook rechtstreeks verkozen worden. Eens kijken wat dat zal worden!
Er is een meerderheid voor FDW als burgemeester. Tiens, tiens, waar gaan we naar toe, hoevéél voorkeurstemmen haalde hij. Ga er geen getal opplakken maar toch zeker niet de helft van de kiesgerechtigde Antwerpenaren zeker. Trouwens Agalev, SPA, VLD en CD&V vormen een meerderheid! Dus waar zit zich het probleem?

En wat die rechtstreekse burgemeestersverkiezing betreft, als dat FDW zal zijn tegen een andere kandidaat die niet uit VLD kamp zou komen zou mijn keuze héél vlug gemaakt zijn. Maar ik berust op het gezond verstand van de Antwerpenaren.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 14:59   #329
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
M.a.w. er is dus duidelijk een meerderheid van de bevolking die Dewinter liever als burgemeester heeft.
33% is idd een duidelijke meerderheid.
.
Het ging over de voorkeursstemmen, niet over de partijstemmen. Van alle Antwerpse politici haalde Filip Dewinter het grootst aantal. Bij een rechtstreekse burgemeesterverkiezing (die er dus aan staat te komen) wordt Dewinter, als het resultaat zich herhaalt, dan ook burgervader.
Tja met 2 kandidaten zal dat dan zijn. En dan zullen alle andere partijen samenspannen en één kandidaat steunen ook al behoort deze niet tot hun partij. Weet dat de burgemeesterskandidaat dan een volstrekte meerderheid moet halen hé, ttz meer dan 50 % van de stemmen moet halen.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 15:01   #330
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel, als de 'ondemocratische' partijen hun brains gebruiken, spelen ze samen 1 kandidaat uit tegen FDW.
Dan mag hij nog 49% halen.
Dat staat de wet nu eenmaal niet toe: de verschillende partijen moeten eigen kandidaten voor de burgemeestersjerp vooruit schuiven. Dit kan slechts ontweken worden door op gemeentelijk vlak één grote verbondspartij te stichten. En dat zie ik echt niet gebeuren.
Idd, in de eerste ronde worden eigen kandidaten naar voorgeschoven, indien in de eerste ronde niemand de volstrekte meerderheid haalt volgt er een tweede ronde met de 2 sterkste kandidaten. Een beetje analoog naar het systeem van de presidentsverkiezingen in Frankrijk. En in de tweede ronde zullen de afvallers dan hun keuze bekend maken.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 15:03   #331
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
ALLES valt te omzeilen beste vriend
Neen, wees gerust dat de VLD zich geen twee maal als versiersel zal laten gebruiken voor deze SP-kermis.
Maar als een VLD'er de keuze heeft tussen een SPA'er (P. JAnssens in dat geval) en Vlaams Blokker FDW, dan zal zijn keuze vlug gemaakt zijn.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 15:04   #332
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tiens tiens PAulus welke toon heb jij hier gezet? Jij zegt gewoon op een deftige manier je mening.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 15:06   #333
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tiens tiens PAulus welke toon heb jij hier gezet? Jij zegt gewoon op een deftige manier je mening.
Wel, heb je zijn eerste antwoord gelezen?

Ik denk met toon dat hij bedoelt : tegenspreken.
En ja, da's iets modern hé. Komt ook niet voor in oud noch nieuw testament waarschijnlijk.
Oud 17 april 2003, 15:06   #334
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
ORDE!! Alsjeblief seg, iedereen hier, probeer een discussie te voeren op basis van argumenten zonder elkaar persoonlijk te beginnen viseren etc. (dat geldt ook voor u Bartje)
Waarom noem je hier expliciet mijn naam?????
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 15:07   #335
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel, heb je zijn eerste antwoord gelezen?

Ik denk met toon dat hij bedoelt : tegenspreken.
En ja, da's iets modern hé. Komt ook niet voor in oud noch nieuw testament waarschijnlijk.
Daar heb je het en tegenspreken en Vlaams Blok gaat niet goed samen hé... dictatuur???
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 17:04   #336
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Vlaam Blok 8:a "De overheid moet misbruiken voorkomen en de economische ontwikkelingen zonodig bijsturen op cultureel, sociaal en ecologisch vlak"

Oud 17 april 2003, 19:52   #337
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Vlaams Blok 3:e Kinderbijslag

Kan ik mij in terugvinden!

'k verschiet er zelf van

Waarom de herverdeling tussen lage en hoge inkomsten daar nu bijgesleurd wordt snap ik echter NIET.
Oud 17 april 2003, 20:23   #338
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

En? Nog altijd geen antwoord van onze Jan? Hij moet nu toch al kans gehad hebben om met zijn companen te overleggen over een mogelijke uitleg van het VB-programma?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 17 april 2003, 20:58   #339
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En? Nog altijd geen antwoord van onze Jan? Hij moet nu toch al kans gehad hebben om met zijn companen te overleggen over een mogelijke uitleg van het VB-programma?
Ik denk dat de leider belangrijker zaken aan z'n hoofd heeft.
Oud 17 april 2003, 21:00   #340
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik denk dat de leider belangrijker zaken aan z'n hoofd heeft.
Er is nog een leven buiten het internet hé!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be