![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het feit alleen al dat zij tijdens haar vrije tijd naar haar werkplaats is gegaan om weet ik veel welke syndicale redenen bewijst dat zij hart heeft voor haar vakbondswerk en er dan ook het beste van wil maken. Uit ervaring weet ik dat als er vakbondsvergaderingen zijn tijdens de werkuren, er meer volk opdaagt dan buiten de werkuren. Dit is natuurlijk koren op de molen van de anti-syndicalisten, maar de waarheid heeft haar rechten, en ik wil er onmiddellijk aan toe voegen dat het slechts een kleine minderheid van steeds dezelfde personen is die quasi nooit eens op een avondvergadering opdaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opmerkingen. BIAC is verantwoordelijk voor de controle op de naleving van dit soort dingen. Het feit dat haar werkgever zelf gevraagd heeft bij BIAC om haar badge in te trekken is vrij veelzeggend. Normaal is het andersom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
BIAC is wel de uitreiker van de badges, maar ik geloof niet dat ze ook intra-muros van een bedrijf controleren.
![]() |
![]() |
#326 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus de meerderheid stem dus nu tegen de vakbonden hun actie"s aliswaar hebben tot nu toe nog maar een kleine 800 mensen gestemd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is alsof Pol Pol van zijn pot is gerukt... Tjonge, tjonge... ![]() ![]() Hier is hij zijn inhoud kwijtgeraakt... [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juli 2005 om 21:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Banneling
|
![]() ach chipie,
solidarnosc heeft niveau, maar jij hebt heel leuke bewegende smiley's en onderschriftjes hoor.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 juli 2005 om 21:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een "het is een afgevaardigde dus zij is sowieso onschuldig en de bazen willen haar zoeken"-argument ben ik immers niet echt onder de indruk. Dat wijst er immers alleen maar op dat u helemaal niet weet wat er daar aan de hand is en dat u persoonlijke denkbeelden als hele waarheden komt verkopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me. De vakbonden zouden er nog niet aan denken om de luchthaven plat te leggen mochten ze ook maar vermoeden dat de persoon in kwestie boter op haar hoofd had. Ik weet dat veel mensen in de vakbondsleiding problemen hebben met het feit dat ze in de eerste plaats luistert naar haar collega's en niet naar hen maar de vakbonden weten ook dat zonder haar de werking van de vakbond in dat bedrijf zo goed als plat zal liggen, vandaar de reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Minister-President
|
![]() Moge iedereen die hier negatief is ten opzichte van een dame die nooit te te lui is geweest om te werken en die reeds jaren de werkenden verdedigd de kramp in hun kloten krijgen en dan nog liefst tijden de vlucht die hen naar hun vakantiebestemming brengt.
vriendelijke groeten Veel meer Bitter dan Sweet
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat de directie van flight-care er ook zo over denkt maar dat niet durft uit te spreken uit schrik voor stakings-chantage. Laat ze alle stakers maar een fameuze dwangsom betalen, t zal rap gedaan zijn met die komedie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En idd, ik ben bedrijfsleider en een gesyndiceerde komt er bij mij niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
HIJ MOET DRINGEND EEN BOEK OVER ECONOMIE TER HAND NEMEN! Leg jij maar eens 100 miljoen euro's ergens in een hoek of in een zwarte kous en ga, na een jaar eens kijken. Als ze niet gestolen werden natuurlijk, liggen ze er nog perfect allemaal, er zal geen euro centje bijgekomen zijn. ALLEEN WANNEER MET KAPITAAL GEWERKT WORDT,(investeringen om te produceren en om WINST TE MAKEN OP KAP VAN HET WERK VAN ANDERE MENSEN (liefst zoveel mogelijk natuurlijk) VANDAAR IS HET KAPITAAL GEKOMEN EN NEEMT HET NOG STEEDS MAAR TOE. Vorig jaar is het grootkapitaal toegenomen met bijna 25 % (cijfers van de wereldbank) terwijl het inkomen en bezit van de wereldbevolking steeds maar verder blijft dalen. (Genoeg hoofdletters PieterP? ... ) Uw steevaste reactie van "voorbijgestreefde praat, communisme" enz laat mij vermoeden dat je maar al te graag met "het patronaat" meepraat. Nochtans, vraag het maar aan alle onderhandelaars; voor de werkgevers vragen de werknemers ALTIJD veel te veel. Terwijl zij (niet allemaal hoor, maar toch) alleen maar oog hebben voor hun profijt, net alsof zij de arbeid, het werk van andere mensen, uitsluitend en alleen zichzelf mogen toeeigenen. Die praktijken heeft de vakbond voor een klein gedeelte kunnen ombuigen naar "een deel van de koek" voor hen die presteren met geest of handen. EN DAT IS PRAAT VAN MEER DAN 30 JAAR, ZELFS 100 JAAR GELEDEN, MAAR NOG ALTIJD ZEER ACTUEEL. Dus allerminst: zever, maar de rauwe werkelijkheid.
![]() |
![]() |
#340 |
Gouverneur
|
![]() Ja sorry, syndicalisten zijn idd luieriKen...
Elke seconde die ze besteden aan het proberen chanteren van de hand die hen voedt is er één die ze niet presteren. |
![]() |
![]() |