![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik ben net in het boek bezig "de stijd om de 16" van hugo deridder, wel, ik ben nog harder gedegouteerd van de franstalige politici geraakt dan ik al was. hoe meer je over belgie leest hoe harder je in je rechtvaardigheidsgevoel wordt aangetast.. ik ben voor solidariteit maar dan moet het gepaard gaan met eerlijkheid.. en van mij mag de bub best een forum krijgen in de media, hoe meer je van die hans1 leest, hoe vlaamsbewuster je wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De individuele Waal die hetzelfde werk doet als de Vlaming, wordt er grosso modo hetzelfde voor vergoed en draagt hetzelfde af. Waarom moet die "Merçi!" zeggen? Moet de hulpbehoevende Waal zijn steun weigeren omdat zijn taalgroep procentsgewijs wat meer mensen bevat in zijn geval dan in Vlaanderen? Moet hij u bedanken op de knieën? Bedanken de steuntrekkende Vlamingen u? Het is waanzin om die zaken collectief per taalgroep af te wegen. Het individu hoeft geen slachtoffer te worden van uw arbitraire groepsevaluatie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 september 2005 om 22:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zeg het nog eens: ik ben niet tegen de solidariteit! We zitten op dit moment in de realiteit van Belgie, dus het is altijd onze morele plicht geweest om het minderbedeelde landsdeel te helpen. Maar solidariteit kent zijn grenzen, het stopt waar het profiteren begint. En het is een feit dat de walen (hiermee bedoel ik hun politieke leiders) de vlamingen uitlachen waar ze bij staan. Alles krijgen ze er van gedaan, kijk recent nog naar het bhv-debacle, lambermont, etc. Geen greintje respect hebben ze voor de vlamingen, als Vlaanderen maar durft tegenpruttelen worden ze uitgescholden voor egoisten, fascisten en ander fraais. Dit heeft altijd gewerkt, maar stilaan komt de kentering, de vlaming raakt die arrogante houding beu. De frustraties stapelen zich op, en we zijn niet ver meer van de dag verwijderd dat Vlaanderen genoeg heeft van de kleineringen. En wie gaat daar het slachtoffer van worden? idd, de gewone modale waal. los hier van.. is het zo dat Belgie imo een grote vergissing ( als we het zo mogen noemen) is geweest. In realiteit zijn Vlaanderen en Wallonie 2 naties die verenigd zijn in een kunstmatig land, Belgie is een kroniek van een aangekondigde dood... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel me dan eens haarfijn wie dan wel. Cui prodest?
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja, dag Jan! Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt het zelf. Als groep. Maar je kan uw (eerder gratuite) insinuatie nooit aan een individu toeschrijven. Citaat:
Groepskeuze bestaat niet. Citaat:
Stel de vraag wie precies onrechtmatig geld beurt. En pak dat gerechtelijk aan, kort en goed. Melk dat niet uit als politieke opwarmer om stemmen mee te halen en de affaire achteraf blauw-blauw te laten, en weer op te diepen bij een volgende bollekeskermis. Aantoonbare misdrijven dienen niet politiek behandeld te worden, maar voor een rechtbank.
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
En, meest van al, al dat weggegooide geld wordt de Vlamingen onthouden, waardoor wij te weinig geld hebben voor schoolgebouwen, de SZ, wegeninfrastructuur, de Antwerpse haven etc. Alleen politiek gezien heb je gelijk: de transfers duwen Wallonië steeds verder in de put, naar het punt waar op eigen kracht terug naar boven komen onmogelijk wordt. Straks gaat ge dat ook nog eens op onze kap schuiven, zeker? Het Waalse probleem is een taak van Europa, niet langer van de Vlamingen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
Internationaal onderzoek toont aan dat de productiviteit in Vlaanderen van het hoogste is ter wereld en dus hoger dan wallonië. Toch worden daar dezelfde salarissen uitbetaald. Daardoor is investeren in Wallonië niet interessant en zijn er veel werklozen. Loon naar werken is de juiste oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onterecht kan je niet hardmaken. Citaat:
Neen. Sleep dus de ware schuldigen voor het gerecht: de voorschrijvers. Laat die door de SZ aangepakt worden. Dat is andermaal nuttiger en efficiënter dan het als politiek aas te misbruiken. Citaat:
Dat meer wil ik geloven. Dat onnodige kan je niet hardmaken. Citaat:
Dat meer wil ik geloven. Dat (on)verantwoorde kan je niet hardmaken. Citaat:
Citaat:
Ook Walen dokken af. Zolang het individu loon naar werken krijgt, is alles wmb okay. Het is niet omdat de toevallige bevolkingsgroep waartoe je behoort in procenten wat meer zieken, werklozen, behoeftigen, of staatsambtenaren heeft, dat het individu daar moet onder lijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Mij goed hoor, ik speel het zoals je wil: vermits men de cijfers niet wil geven, en goed bestuur blijkbaar geen doelstelling is, kan ik me beperken tot het steevast herhalen van de kreet "15 miljard per jaar". Is er een draagvlak voor, denk je? ![]() Citaat:
Citaat:
En ze werken minder (productiviteitscijfers). Citaat:
![]() Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 9 september 2005 om 13:41. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niks aan de hand. Citaat:
Waarom moet het individu boeten omdat hij tot een groep behoort waarin de werkloosheidsgraad toevallig hoger is, of de productiviteit lager. Even belachelijk ware om de hogere of lagere productiviteit van mensen met schoenmaat +/- 42 aan te grijpen als reden om hen uit te sluiten, te discrimineren en hun de sociale zekerheid te ontzeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan de Belgische groep in zijn geheel. Iedereen gelijk voor de wet. Geen discriminatie op basis van taal of schoenmaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 9 september 2005 om 17:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetten hebben als bedoeling gelijkberechtiging en rechtszekerheid te garanderen. Dat kan enkel wanneer ze gelden in een precies omschreven territorium. Zoniet krijg je per definitie te maken met dubbele nationaliteiten en bevoegdheidsconflicten. De dubbele nationaliteit ondergraaft de gelijkberechtiging. De bevoegdheidsconflicten brengen op hun beurt de rechtszekerheid in gedrang. Uw voorbeeld is dus a worthless piece of shit. Crap. Yes! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 9 september 2005 om 17:24. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
2) Ik verschuif juist niets, internationaal onderzoek toonde dit aan. En dit had ook NIETS te maken met taal, maar alles met productiviteit. 3) Wie behoort tot een bepaalde groep heeft daar nu eenmaal de voor- en nadelen van. 4) Voor zover ik weet heeft internationaal onderzoek nog nooit een verband gezien tussen schoenmaat en productiviteit. Beste Staaf, ik heb soms de indruk dat je je amuseert om de meest onlogische en onhoudbare stellingen te verdedigen. Een vraagje: waarom zou de werkloosheid in Wallonië zoveel hoger zijn dan in Vlaanderen? En welke maatregelen zou je voorstellen om dit te bestijden? Hopelijk ga je nu niet 'bewijzen' dat de werkloosheid lager is in Wallonië. Of dat werkloosheid eigenlijk een arbitrair gegeven is dat alleen door het VB gebruikt wordt om een andere bevolkingsgroep te stigmatiseren, en dat vooral dit laatste moet bestreden worden. Le bon amusement! |
|
![]() |
![]() |