Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 09:16   #321
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Laten we even aannemen dat de stemming gebeurd is zoals u het beschrijft.

Hoe hebben ze met die stemming dan die geweldige Vlaamse autonomie een mokerslag gegeven?

“De nieuwe WelkomEcho is er !
Een publicatie gebaseerd is op parlementaire verslagen en stemgedrag.”
dixit Morel onterecht!

Niet te verwonderen dat Morel dit onterecht kan vermelden. Ze weet toch dat de meesten, zoals ook de VB-ers op dit forum, die leugens en halve waarheden klakkeloos aanvaarden en niet de minste moeite doen om dit te gaan verifiëren op de website van de kamer.

Nergens wordt in haar WelkomEcho verwezen naar gedateerde parlementaire verslagen (te vinden op de website van de kamer), waarop Marie-Rose Morel zich zogezegd baseert om haar leugens en halve waarheden te publiceren.

Daarentegen is Stemming 19 terug te vinden in het “Integraal verslag - Plenaire vergaderingen N° 0046 - donderdag 22 januari 2004”

Daar kan u zonder meer vaststellen dat bij stemming 19 de autonomie van de deelstaten is teruggeschroefd mede dankzij die 18 VB-kamerleden die hebben nagelaten TEGEN te stemmen!

Richt u maar naar de VB-studiedienst met de vraag waar u al die leugens en halve waarheden om N-VA te bekladden, die Marie-Rose Morel publiceeert, kan terugvinden op de website van de kamer?!
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 09:36   #322
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is met andere zaken bezig, het leeft mentaal al een tijdje buiten België en stelt dan soms geïiriteerd vast dat het blok blijkbaar nog steeds aan zijn been hangt. De ketting verlengen zoals de NVA nastreeft is geen optie meer. En nu heeft het Belang volgens de NVA die ketting met een schakeltje ingekort...
Ik denk dat je wat kort door de bocht gaat door te stellen dat 'het inkorten van de schakel door het VB' een N-Va uitspraak is. Ik denk dat het eerder een spijker op laag water is, waar een paar verhitte militanten vrij gratuit proberen op meppen, om zich te profileren als flamingantisch alternatief voor het 'aangebrande' VB.
Bewijzen ervoor krijg ik als Belgicist te zien (hoewel ik het feit dan zou toejuichen)
Ook de VB'ers krijgen het niet te zien, hoewel het (indien waar) hoogst beschamend voor hen zou zijn, en hen degraderen tot een partijtje dat flamingantisme enkel als schaamlap gebruikt om de rest van hun agenda te kunnen uitvoeren.
Oud 31 maart 2006, 09:39   #323
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
Nergens wordt in haar WelkomEcho verwezen naar gedateerde parlementaire verslagen (te vinden op de website van de kamer), waarop Marie-Rose Morel zich zogezegd baseert om haar leugens en halve waarheden te publiceren.

Daarentegen is Stemming 19 terug te vinden in het “Integraal verslag - Plenaire vergaderingen N° 0046 - donderdag 22 januari 2004”
Conclusie: Noch Morel noch Clemens geven harde bewijzen voor hun loze praat.
Is dit een typische N-Va-ziekte die Morel naar haar nieuwe partij meegenomen heeft?

Wanneer ik over een feit praat, dan kan ik het staven, en dan wacht ik niet tot het me gevraagd wordt, en dan maak ik er mij zeker niet van af met de dooddoener van 'zoek het zelf' Wie iets beweert behoort het te staven, niet degene die het betwijfelt.
Oud 31 maart 2006, 10:11   #324
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Richt u maar naar de VB-studiedienst met de vraag waar u al die leugens en halve waarheden om N-VA te bekladden, die Marie-Rose Morel publiceeert, kan terugvinden op de website van de kamer?!
Ik heb met de VB-studiedienst niets te maken en met MR Morel nog minder, en dat wil ik zo houden. Jij daarentegen spreekt op dit forum een duidelijke aantijging uit, die je nu al weken lang weigert hard te maken, en daar heb ik als poster wel iets mee te maken. Dus: hoe is met die stemming de Vlaamse autonomie teruggeschroefd?

Laatst gewijzigd door Egidius : 31 maart 2006 om 10:11.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:17   #325
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat je wat kort door de bocht gaat door te stellen dat 'het inkorten van de schakel door het VB' een N-Va uitspraak is.
De ketting is vooreerst mijn visie op de door de NVA nagestreefde autonomie: Vlaanderen ligt (vrijwillig) aan de ketting van het Belgisch establishment en de NVA wil de ketting wat verlengen zodat wij wat verder van het hok kunnen lopen. Het VB geeft er niet om of de ketting nu korter of langer is, het wil ze doorknippen. Daarmee zit die partij dichter bij de Vlaamse realiteit en het actuele denken, vermoed ik, terwijl de NVA blijft hangen in haar drive van de jaren '70. Dat jij de NVA zo hoog in je vaandel draagt, kan die visie alleen maar bevestigen.
Oud 31 maart 2006, 10:21   #326
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus: hoe is met die stemming de Vlaamse autonomie teruggeschroefd?
Die stelling had ik graag eens onderbouwd en geïllustreerd gezien.
't Lijkt mij immers nuttige info voor Belgicisten: hoe span ik (extreem-)flaminganten voor het Belgische karretje.
Oud 31 maart 2006, 10:22   #327
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Conclusie: Noch Morel noch Clemens geven harde bewijzen voor hun loze praat.
Is dit een typische N-Va-ziekte die Morel naar haar nieuwe partij meegenomen heeft?

Wanneer ik over een feit praat, dan kan ik het staven, en dan wacht ik niet tot het me gevraagd wordt, en dan maak ik er mij zeker niet van af met de dooddoener van 'zoek het zelf' Wie iets beweert behoort het te staven, niet degene die het betwijfelt.
Wel goed dat u toegeeft dat Morel geen harde bewijzen heeft voor haar loze praat!

Marie-Rose haalt immers feiten aan die ze nergens staaft met verwijzing naar gedateerde verslagen uit de kamer.

Daarentegen staaf ik de bewering aangaande de kieswethervorming waar het gaat over bevoegdheden, dat bij stemming 19 de deelstaten een deel van hun autonomie verloren, met de verwijzing naar een integraal verslag van de kamer.

U twijfelt aan het feit dat mijn bewering klopt.
U wordt verwezen waar deze info te vinden is om mijn bewering te gaan verifiëren. Wat wilt u nog meer?
Oud 31 maart 2006, 10:26   #328
Egidius

Standaard

Citaat:
Wat wilt u nog meer?
Dat u dit aantoont:

Citaat:
dat bij stemming 19 de deelstaten een deel van hun autonomie verloren,
Oud 31 maart 2006, 10:29   #329
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ketting is vooreerst mijn visie op de door de NVA nagestreefde autonomie: Vlaanderen ligt (vrijwillig) aan de ketting van het Belgisch establishment en de NVA wil de ketting wat verlengen zodat wij wat verder van het hok kunnen lopen. Het VB geeft er niet om of de ketting nu korter of langer is, het wil ze doorknippen.
Een mooie vergelijking.

Citaat:
Daarmee zit die partij dichter bij de Vlaamse realiteit en het actuele denken, vermoed ik, terwijl de NVA blijft hangen in haar drive van de jaren '70. Dat jij de NVA zo hoog in je vaandel draagt, kan die visie alleen maar bevestigen.
Laat het ons zo stellen: mijn aanvankelijke schrik voor de N-Va, toen ze in het kartel stapte, is ferm geluwd. "Waaarom?" zou je kunnen vragen:
  • Hun flamingantische invloed op de CD&V is verwaarloosbaar (Leterme aan Di Rupo: "N'ayez-pas peur")
  • Hun separatistische realisaties zijn nihil (B-H-V-splitsing beloven om achterban te sussen)
  • Hun anti-royalisme bestaat slechts op papier. In de realiteit keuren ze braafjes prinselijke dotaties goed (Loones)
  • Hun ambitie om het cordon sanitaire te doorbreken vind je enkel terug in hun congresteksten (Hasselt) In de realiteit smijten ze mandatarissen eruit die stappen in die richting ondernemen (Wetteren)
Ik beschouw de N-Va enkel nog als een soort politieke punchingbal, die voor mijn gewenste bestuursopties ongevaarlijk blijkt, en met wiens inkonsekwenties ik bovendien nog lekker de spot kan drijven.
Niet echt fraai, maar 't amuseert me.
Wie het niet graag leest, kan het overslaan.
Wie vindt dat ik ongelijk heb, mag het steeds weerleggen, dan is er amusante discussie.
8)
Oud 31 maart 2006, 10:31   #330
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel goed dat u toegeeft dat Morel geen harde bewijzen heeft voor haar loze praat!
Ik geloof u op uw woord.
Maar de parallel met uw praat is wél overduidelijk.

Citaat:
Marie-Rose haalt immers feiten aan die ze nergens staaft met verwijzing naar gedateerde verslagen uit de kamer.
Net zoals jij.

Citaat:
Daarentegen staaf ik de bewering aangaande de kieswethervorming waar het gaat over bevoegdheden, dat bij stemming 19 de deelstaten een deel van hun autonomie verloren, met de verwijzing naar een integraal verslag van de kamer.
U twijfelt aan het feit dat mijn bewering klopt.
U wordt verwezen waar deze info te vinden is om mijn bewering te gaan verifiëren. Wat wilt u nog meer?
Je verwijzing is onbestaande.
Een echte verwijzing bestaat uit een citaat én een link.
Dat laat je evengoed als Morel dapper achterwege.
Waarom?
Oud 31 maart 2006, 10:40   #331
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik beschouw de N-Va enkel nog als een soort politieke punchingbal, die voor mijn gewenste bestuursopties ongevaarlijk blijkt, en met wiens inkonsekwenties ik bovendien nog lekker de spot kan drijven.
De analyse kan elke objectieve toeschouwer alleen maar onderschrijven.

Terzijde: de NVA gedraagt zich niet enkel op Vlaams vlak als een punchbal. Op andere terreinen, die me ook nauw aan het hart liggen, is het identiek hetzelfde. Het is onbegrijpelijk dat die partij, na het vertrek van de Spiritisten, toch nog kans gezien heeft om de VU-ziekte ("gedaan met geven en toegeven", "wij stappen nooit in een regering die het franstalig onderwijs meer goed wil toestoppen" etc.) over te nemen en met vele factoren te vermenigvuldigen.

Ik denk hierbij speciaal, met bezorgdheid en zonder leedvermaak, aan nogal wat vrienden en kennissen die als trouwe VU-militant de vanzelfsprekende overstap naar de NVA maakten en waarvan sommigen daar BMW nog steeds zitten. Hoe moeten zij zich voelen? Wat vangen ze met hun eergevoel en hun oprechtheid aan? Zijn ze te moe om een duidelijke lijn te trekken?

Als ik aan deze mensen denk, vaak vijftigers en ouder, dan kan ik niet anders dan het ergste te vrezen voor de komende verkiezingsuitslag van de NVA

Citaat:
Niet echt fraai, maar 't amuseert me.
Geen fraai schouwspel, maar ook niet ongeoorloofd.

Laatst gewijzigd door Egidius : 31 maart 2006 om 10:43.
Oud 31 maart 2006, 10:46   #332
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terzijde: de NVA gedraagt zich niet enkel op Vlaams vlak als een punchbal. Op andere terreinen, die me ook nauw aan het hart liggen is het identiek hetzelfde.
Verstrek je me een voorbeeldje?
Citaat:
Het is onbegrijpelijk dat die partij, na het vertrek van de Spiritisten, toch nog kans gezien heeft om de VU-ziekte over te nemen en met vele factoren te vermenigvuldigen.
Was dat niet heel voorspelbaar wegens quasi onvermijdelijk?

Citaat:
Ik denk hierbij speciaal, met bezorgdheid en zonder leedvermaak, aan nogal wat vrienden en kennissen die als trouwe VU-militant de vanzelfsprekende overstap naar de NVA maakten en waarvan sommigen daar BMW nog steeds zitten. Hoe moeten zij zich voelen? Wat vangen ze met hun eergevoel en hun oprechtheid aan? Zijn ze te moe om een duidelijke lijn te trekken?
Als ik aan deze mensen denk, vaak vijftigers en ouder, dan kan ik niet anders dan het ergste te vrezen voor de komende verkiezingsuitslag van de NVA
De vraag is: "Hoe percipiëren zij de 'prestaties' van hun partij?"
Je merkt hier op het forum voldoende dat er zelfs bij de jongere generatie velen probleemloos de ruggegraat slap maken, en meedraaien met alles wat vanuit de partijhoek gedecreteerd wordt, niet? Zelfs staalharde bewijzen van inkonsekwentie, woordbreuk en miskenning van de achterban, volstaan niet om de ogen te openen.............

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 31 maart 2006 om 10:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:00   #333
Egidius

Standaard

Citaat:
Verstrek je me een voorbeeldje?

Niet vergeten dat ik me, in tegenstelling tot jij, niet verheug in de NVA-afgang.

Maar ook in de zaak-Doel is de houding van de NVA, en dhr. De Wever in het bijzonder, lamentabel.

Citaat:
Was dat niet heel voorspelbaar wegens quasi onvermijdelijk?
Ik denk het niet.

Ik was aanwezig bij de overwinningsviering toen de NVA-strekking in de VU het pleit gewonnen had. De sfeer was er een van grote opluchting: eindelijk waren de eeuwige foefelaars, krompraters en cabinettards afgeschud; eindelijk konden we voluit gaan en ons hoofd recht houden. Ik heb er ook in geloofd...

Vlamingen hebben blijkbaar een uitgekiende aanleg om hun goede projecten te laten kapen door profiteurs en bedriegers, en Vlaamsnationalisten lijden daar misschien nog meer aan dan de doorsnee Vlaming.

Alvorens je te hard triomfeert: ondanks die onpraktische eigenschap, zijn we er toch in geslaagd om het Belgisch separatistisch project te torpederen, ongeloofwaardig te maken en binnenkort te begraven.

Citaat:
De vraag is: "Hoe percipiëren zij de 'prestaties' van hun partij?"
Je merkt hier op het forum voldoende dat er zelfs bij de jongere generatie velen probleemloos de ruggegraat slap maken, en meedraaien met alles wat vanuit de partijhoek gedecreteerd wordt, niet? Zelfs staalharde bewijzen van inkonsekwentie, woordbreuk en miskenning van de achterban, volstaan niet om de ogen te openen.............
De mensen die ik voor ogen heb kunnen niet anders dan:
- of moegetergd vertrokken zijn
- of permanente gewetensproblemen en een eindeloos rekbaar incasseringsvermogen hebben
- of zwaar onder de drugs zitten.

Laatst gewijzigd door Egidius : 31 maart 2006 om 11:19.
Oud 31 maart 2006, 13:31   #334
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geloof u op uw woord.
Maar de parallel met uw praat is wél overduidelijk.
Geen parallel te bespeuren.

Citaat:
Net zoals jij.
Fout, want ik verwijs naar gedateerde verslagen uit de kamer!

Citaat:
Je verwijzing is onbestaande.
Een echte verwijzing bestaat uit een citaat én een link.
Dat laat je evengoed als Morel dapper achterwege.
Waarom?
Ik laat niets achterwege, ik zeg waarover het gaat nml de kieswethervorming en een artikel (artikel 14) betreffende de bevoegdheden van de deelstaten dienaangaande, waarover gestemd is bij stemming 19. Het verloop en het resultaat van die stemming is te zien op het integraal verslag van de kamer. Datum en nummer van de plenaire vergadering is reeds meermaals opgegeven.

Nogmaals

Nergens wordt in de VB WelkomEcho verwezen naar gedateerde parlementaire verslagen, waarop Marie-Rose Morel zich zogezegd baseert om haar leugens en halve waarheden te publiceren.

Daarentegen is Stemming 19 terug te vinden in het “Integraal verslag - Plenaire vergaderingen N° 0046 - donderdag 22 januari 2004” op de website van de kamer.

Daar kan u zonder meer vaststellen dat bij stemming 19 de autonomie van de deelstaten is teruggeschroefd mede dankzij die 18 VB-kamerleden die hebben nagelaten TEGEN te stemmen!

Richt u maar naar de VB-studiedienst met de vraag waar u al die leugens en halve waarheden om N-VA te bekladden, die Marie-Rose Morel publiceert, kan terugvinden in officiële gedateerde parlementaire verslagen?!
Oud 31 maart 2006, 13:38   #335
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen parallel te bespeuren.
De parallel is overduidelijk: noch jij, noch Morel maken hun beweringen hard met citaten en bronnen.

Citaat:
Fout, want ik verwijs naar gedateerde verslagen uit de kamer!
Ik lees daar nogabollen dat jouwstelling kan onderbouwen.
Citeer dus met link naar de tekst die jouw woorden zouden hard maken.
Ik vind ze niet (omdat ze niet bestaan?)

Citaat:
Ik laat niets achterwege, ik zeg waarover het gaat nml de kieswethervorming en een artikel (artikel 14) betreffende de bevoegdheden van de deelstaten dienaangaande, waarover gestemd is bij stemming 19. Het verloop en het resultaat van die stemming is te zien op het integraal verslag van de kamer. Datum en nummer van de plenaire vergadering is reeds meermaals opgegeven.
Je laat achterwege om de precieze tekst te citeren en er met een link naar te verwijen zoals ik het b.v. deed om jouw leugens over Taylor en Wichelen te ontkrachten.

Citaat:
Daarentegen is Stemming 19 terug te vinden in het “Integraal verslag - Plenaire vergaderingen N° 0046 - donderdag 22 januari 2004” op de website van de kamer.
Citeer en link, en dan kunnen we erover discussiëren.
Zolang je dat niet kunt beschouw ik het als een van jouw talrijke brokjes plattestemmingmakerij.

Citaat:
Richt u maar naar de VB-studiedienst met de vraag waar u al die leugens en halve waarheden om N-VA te bekladden, die Marie-Rose Morel publiceert, kan terugvinden in officiële gedateerde parlementaire verslagen?!
Neen, ik richt me tot u.
Jij moet je eigen beweringen hard maken.
Oud 31 maart 2006, 14:10   #336
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De parallel is overduidelijk: noch jij, noch Morel maken hun beweringen hard met citaten en bronnen.
Nogmaals!
Nergens wordt in de VB WelkomEcho verwezen naar gedateerde parlementaire verslagen, waarop Marie-Rose Morel zich zogezegd baseert om haar leugens en halve waarheden te publiceren.

Sedert wanneer is een verwijzing naar een integraal verslag van een specifieke plenaire vergadering geen bron?

Citaat:
Ik lees daar nogabollen dat jouwstelling kan onderbouwen.
Citeer dus met link naar de tekst die jouw woorden zouden hard maken.
Ik vind ze niet (omdat ze niet bestaan?)
Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil!
Oud 31 maart 2006, 14:16   #337
Egidius

Standaard

Citaat:
De BUB van het Vlaamsnationalisme, als het ware...
Oud 31 maart 2006, 14:17   #338
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik laat niets achterwege, ik zeg waarover het gaat nml de kieswethervorming en een artikel (artikel 14) betreffende de bevoegdheden van de deelstaten dienaangaande, waarover gestemd is bij stemming 19.
Maar u zegt niet wat er in dat artikel 14 staat, en waarom het niet goedkeuren daarvan een terugschroeven van de Vlaamse autonomie zou inhouden.
Oud 31 maart 2006, 16:55   #339
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sedert wanneer is een verwijzing naar een integraal verslag van een specifieke plenaire vergadering geen bron?
Uit uw 'bron' komt niet het water dat jij belooft.
Citeer dus uit uw bron, en verwijs met een link naar uw bron, zodat we uw citaat kunnen verifiëren, en bediscussiëren of uw interpretatie van het citaat correct is.
Oud 31 maart 2006, 22:48   #340
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uit uw 'bron' komt niet het water dat jij belooft.
Citeer dus uit uw bron, en verwijs met een link naar uw bron, zodat we uw citaat kunnen verifiëren, en bediscussiëren of uw interpretatie van het citaat correct is.
U gelooft mij niet en vindt de bron niet naar waar verwezen wordt, alhoewel die zonder twijfel te vinden is op de website van de kamer.
www.dekamer.be

Ooit zal u wel eens stuiten op die 18 slapende VB-kamerleden!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be