Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2006, 12:07   #321
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik lach mee, maar wel met wat je zopas hebt gezegd.
Betwist je The CIA Factbook jong?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 12:08   #322
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Indien U in de statistieken niet bij de katholieken wil gerekend worden dan kan U zich laten schrappen uit het doopregister.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 12:11   #323
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Daarvoor moeite doen, zedde zot! Ik ondervind geen enkel nadeel hierin.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat ik katholiek ben hè? Het is domheid zelve te zeggen da 75% van Vlaanderen katholiek is. Dat men dat nog durft beweren en bovendien nog eisen serieus genomen te worden...

Ik ben trouwens zelfs heiden volgens de Kerk, daar ik mijn vormsel niet voltooid heb, een katholieke heiden welteverstaand!

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 juli 2006 om 12:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 12:14   #324
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Toch geen gevolg van het feit dat er naar verhouding vier keer zoveel etnische marokkanen in de secundaire arbeidsmarkt verzeild geraken zeker?
Sinds wanneer geeft een mindere sociale status carte blanche op een carrière in de criminaliteit?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 12:43   #325
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Sinds wanneer geeft een mindere sociale status carte blanche op een carrière in de criminaliteit?
Maar hangbuikzwijntje toch, wie zegt er hier iets over carte blanche?

Tout comprendre, c'est pas tout pardonner...
Oud 10 juli 2006, 12:44   #326
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Net zo min als "allochtoonse afkomst" schat.
Maar dat neemt niet weg dat het verband er wél is.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 14:24   #327
damned
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Die statistieken bekijk ik toch wel scheef hoor.

Ik ben gedoopt, dus katholiek volgens die gegevens. Ik ga echter nooit naar de Kerk en geloof niet in een hogere macht.
Als ik ooit kinderen zou hebben, zou ik er mijn best voor doen hen niet te laten dopen. Als ik zou trouwen, zou dat niet voor de Kerk zijn als het aan mij lag. Tóch ben ik katholiek volgens de (flauwe)KUL, net zoals men zegt van drie generaties terug, toevallig waarvan de oudste generatie ook zo atheïst is als ze maar kunnen zijn.
volgens jouw logica kunnen er bij die 4 % islamieten dan ook maar 1% prakkizerend bekeken worden? wie is er bang van 1 %?

Damned
damned is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 14:32   #328
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damned Bekijk bericht
volgens jouw logica kunnen er bij die 4 % islamieten dan ook maar 1% prakkizerend bekeken worden? wie is er bang van 1 %?

Damned
Ik! 1% die vindt dat de ander een ongelovige hond is die best neergestoken mag worden, vind ik beangstigend.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 15:00   #329
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Hoewel dat laatste het feit niet goedpraat om drugsdealer of overvaller te worden. Mijn ouders en grootouders hebben ook een vicieuze cirkel armoede en hard werk gekend, toch zijn het de grootste racisten omdat ze zelf nooit misdaden pleegden.

Als ik zelfstandig geweest was, zou ik geen mensen viseren op huidskleur hoor. Echter, volgens mij is ook de pessimistische instelling van vele woestijnmensen een rol in het weigeren van werkkrachten. Ik merk zelf ook als ik vakantiewerk doe dat mannelijke moslims minder hard werken en alles gauw als "bevelen" aanhoren.
Zoiets ontsla ik natuurlijk ook vlug, want een gehoorzame werkkracht is veel lucratiever.

Oh ja, ik ga evenmin akkoord met die blinde moslimhaters hier voor alle duidelijkheid. Ik wil enkel zeggen dat die secundaire arbeidsmarkt waarin sommige ethnische groepen vastzitten geen volledige verklaring voor crimineel gedrag is (want geef toe, armoede is nog steeds geen excuus noch verzachtende omstandigheid een fatsoenlijke arme pleegt geen zware misdaden).
Citaat:
Hoewel dat laatste het feit niet goedpraat om drugsdealer of overvaller te worden.
Drugsdealer zoals Nulens of Wim Felix?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2006 om 15:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 15:01   #330
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik! 1% die vindt dat de ander een ongelovige hond is die best neergestoken mag worden, vind ik beangstigend.
1% van die Blokkers denkt dat ook

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 15:04   #331
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Man, afgaande op de vergelijkingen die je hier hebt gemaakt vind ik je beangstigender dan eender welke moslim waar ik ooit mee een babbeltje heb gemaakt
Oud 10 juli 2006, 15:14   #332
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Duym
Citaat:
1% van die Blokkers denkt dat ook
Blijkbaar lijkt het minder erg over te komen een kogel of mes van "eigen volk" in 't lijf te krijgen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2006 om 15:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 15:28   #333
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom vereenzelvigt men de multiculturele samenleving altijd met de Islam? kan men daar eens op antwoorden? wat met al die andere culturen die samen en naast ons leven?
in een multiculturele samenleving kan men leren van elkaar, kan men verder groeien, kan men nieuwe zaken ontdekken, staat men niet stil.
in een stad als bvb. Antwerpen zijn er altijd al vertegenwoordigers van andere kulturen aanwezig geweest, en redelijk veel vreemdelingen.En dat was inderdaad verrijkend.Maar het bleef wel redelijk. Die vreemde invloeden probeerden niet de zaak over te nemen, de leidinggevende norm te worden.De Islam en zijn aanhangers, die ondertussen onredelijk talrijk geworden zijn, hebben de boel verziekt, en er voor gezorgd dat hoe langer hoe meer mensen nu al de zenuwen krijgen als je enkel maar over multikul begint te praten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 15:30   #334
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door Duym

Blijkbaar lijkt het minder erg over te komen een kogel of mes van "eigen volk" in 't lijf te krijgen...
vooral veel zeldzamer dat je van "eigen volk" een messteek of een kogel krijgt...
Oud 10 juli 2006, 15:42   #335
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Volgende stap: niet alleen deportatie van islamieten, maar ook van Nederlanders, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Engelsen, Aziaten, Amerikanen, enz...?

Want dat is OOK multicul...
In feite is de énige andere kultuur die problemen met zich meebrengt, hier in Europa, en ook elders in de wereld DE ISLAM. Maar men durft het beest niet bij zijn naam te noemen...Eens dat iedereen daar over akkoord gevallen is, staan we een flinke stap verder, in de goede richting...
Oud 10 juli 2006, 15:47   #336
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
In feite is de énige andere kultuur die problemen met zich meebrengt, hier in Europa, en ook elders in de wereld DE ISLAM. Maar men durft het beest niet bij zijn naam te noemen...Eens dat iedereen daar over akkoord gevallen is, staan we een flinke stap verder, in de goede richting...
Je hebt gelijk maar als je dat als krant of TV station durft te zeggen moet je niet verbaast zijn dat één of ander ajatollah je zonder schromen ter dood veroordeeld.

Voorbeelden te over.

anderzijds is zwijgen ook geen oplossing.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 16:37   #337
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vooral veel zeldzamer dat je van "eigen volk" een messteek of een kogel krijgt...
Daar gaat het hem precies om. Elke dag hoor ik in de media zeggen 'jongeren' hebben dit en 'jongeren' hebben dat. Men wil de indruk wekken dat 'kleine criminaliteit' iets is dat aan jongeren gebonden is. Zeg verdorie over wie je praat. De baas van het Chinees restaurant dat ik dikwijls bezoek, moet je horen over die 'jongeren'. Wat racisme betreft kan den Dolf bij hem in de leer gaan. Multiculturele samenleving

Recht op veiligheid begint met te weten waar het kwaad zit.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 16:38   #338
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt gelijk maar als je dat als krant of TV station durft te zeggen moet je niet verbaast zijn dat één of ander ajatollah je zonder schromen ter dood veroordeeld.

Voorbeelden te over.

anderzijds is zwijgen ook geen oplossing.

Paulus.
Zie zie hier, de pater van het forum begint horens te krijgen.
Oud 10 juli 2006, 16:56   #339
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus er zijn veel criminelen moslim, bijgevolg zijn alle moslims slecht. Wat gebeurt er met de onschuldige islamieten in jouw redenering? Ze hadden maar de verkeerde keuze niet moeten maken voordat ze in jouw gaskamers kwamen, achteraf neuten helpt niet, i guess...
Er is een statistische oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenis, zullen we dan maar ook alle mannen uitroeien?

De bekrompenheid van sommige mensen....
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:11   #340
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Dus er zijn veel criminelen moslim, bijgevolg zijn alle moslims slecht. Wat gebeurt er met de onschuldige islamieten in jouw redenering? Ze hadden maar de verkeerde keuze niet moeten maken voordat ze in jouw gaskamers kwamen, achteraf neuten helpt niet, i guess...
Er is een statistische oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenis, zullen we dan maar ook alle mannen uitroeien?

De bekrompenheid van sommige mensen....
De onschuldige islamieten zouden kunnen meewerken om die minderheid binnen hun gemeenschap die hen een héél erg slecht naam bezorgd aan te pakken zoals het hoort.

Maar ze zwijgen in alle talen om niet te zeggen dat zij ze laten begaan en zelfs in bescherming nemen.

Waar blijft de aanklacht van de moslimgemeenschap tegenover degenen die binnen hun gemeenschap voor heel wat last bezorgen.

Als we ooit het migrantenprobleem willen opgelost zien, dan zal de migrantengemeenschap die het wel goed meent haar medewerking moeten verlenen. De koe moet men aanpakken aan beide horens en dat wil zeggen én de Vlamingen én de vreemdelingen dringend moeten optreden tegen die krapuleuze minderheid die de sfeer verziekt en het samenleven moeilijk maakt.

Helaas horen we niks anders dan dat wij racisten zijn. Ook van de onschuldige migranten die het wel goed menen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2006 om 17:12.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be