![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel libertairen en marxisten zullen me wel gelijk geven denk ik. En on topic: als marxist kan uw burgerlijk gezeik over geweld me eerlijk gezegd gestolen worden. Ik denk in termen van materiële belangen van het volk en de werkende klasse, en als er omwille van die belangen naar de wapens moet gegrepen worden zal ik desnoods mee op de barricaden staan. Het zijn kaviaarsossen zoals jij die telkens weer de georganiseerde arbeidersbeweging hebben tegengehouden, net door dat kleinburgerlijk gemoraliseer over 'je mag ni dit en je mag ni dat en wij zullen het wel oplossen'. De staat is, om het met Engels te zeggen, uiteindelijk niet meer dan een bende gewapende mannen, en om van het juk van deze dictatuur af te komen, is een machtsstrijd onvermijdelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, want u beschiklt reeds over de Opperste Waarheid, hoe zou ik het in mijn vermetele minderwaardige hoofd kunnen krijgen om nog maar te denken dat ik u edelachtbare Wijze iets nieuw zou kunnen bijbrengen, laat staan van nieuwe inzichten voorzien?
Vergeef mij, o edele vernuftige wijze Denker, ik ben niet eens waardig om in Uw schaduw te staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar de democratische samenleving vraagt uiteraard niet "wat is goed, en hoe dat respecteren", maar "wat denk ik, en waarom zouden anderen dat ook moeten doen". Het vraagt naar hoe jij de zaken verbreedt naar de samenleving, een model van "ik vind" dus "ik verbied" of "leg op". Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je zei van Zidane, dat is echt libertarisme ten top. Daarom dat ik het verwerp. Voor de rest kan het voorbeeld zelf me helemaal niet schelen. Citaat:
Achterbuurten opkuisen? Repressief nest.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 20 juli 2006 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, BC, prijs jezelf gelukkig want op het recente congres van de LP in Portland werd er een kleine "staatsgreep" gepleegd van gematigden.
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Ruwart, Mary J., Healing our World, ch. 16) [21: Carol Ruth Silver and Donald B. Kates, Jr., "Self-Defense, Handgun Ownership, and the Independence of Women in a Violent, Sexist Society," in Restricting Handguns: The Liberal Skeptics Speak Out, Donald B. Kates, ed. (Croton-on-Hudson, N.Y.: North River Press, 1979), p. 25] Het is met andere woorden vaak 'Mr. Macho' die door zijn vrouw afgeknald wordt, vooraleer 'Mr. Macho' zijn vrouw halfdood kan slaan. Citaat:
Citaat:
Een samenleving waarin eerlijk je brood verdienen rendeert, en waarin oneerlijke praktijken effectief bestraft worden, dat zijn de twee pijlers die criminaliteit grotendeels kunnen terugdringen. Ook de meeste criminelen maken kosten-batenanalyses: niemand zal zijn leven riskeren voor honderd euro als hij op een eerlijke manier twééhonderd euro kan verdienen. Dat is een karikatuur, maar het toont wel aan dat criminaliteit geen zaak is, of niet uitsluitend, van "kwade wil". Indien het aantal alarminstallaties en waakhonden stijgt terwijl er meer jobs voorhanden zijn die bovendien netto meer opbrengen, helt de economische balans iets meer over richting eerlijkheid. Echter, het verwezenlijken van zo'n samenleving is geen kleinigheid. Het zou fundamenteel oneerlijk zijn aan een individu zijn recht op zelfverdediging te ontzeggen, "omdat we aan het werken zijn aan een rechtvaardiger samenleving dus je zal dat binnenkort niet meer nodig hebben." Het privé-wapenbezit kan net een factor zijn die het risico van misdaad gevoelig verhoogt en zo de criminaliteit minder aantrekkelijk maakt. Overigens, een fait divers: de hoogte van de criminaliteit hangt samen met het aantal abortussen +/- vijftien jaar eerder (negatieve correlatie).
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
Dat, indien een meerderheid van de bevolking beslist dat alcohol drinken not done is, dit "de inhoud van een rechtvaardige samenleving" uitmaakt? Natuurlijk niet, het is wat lombas omschreef: "wat denk ik, en waarom zouden anderen dat ook moeten doen".
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien is het interessant om eens te kijken naar de volgende discussie: Noam Chomsky vs Michel Foucault (deel1 & deel 2: een celebrity deathmatch avant la lettre) Misschien leer je wel een of ander bij over discussietechnieken, voor mij is het alleszins gedaan qua politics.be voor de volgende tien dagen en wanneer ik van kamp terugkom hoop ik in deze thread een kleinere discrepantie te zien in de kwaliteit van argumentatietechnieken gebruikt door beider partijen in deze discussie. Laat dat alstublieft geen ijdele hoop zijn.
Laatst gewijzigd door netslet : 21 juli 2006 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Leer je reactie van buiten en denk er voortdurend aan)
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 14:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus: studeren maar. Veel succes!
![]() |
![]() |
#334 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ja, dat krijg je met een levensbeschouwing gebazeerd op bedrog en misleiding, ontworpen om misbruik te legitimeren. In de (Mechelse) volksmond zou men daarop antwoorden: "Kijk eens hier HET zal ook eens iets zeggen!".
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk is dat echter niet veel vet. We kunnen natuurlijk BC een koekje van eigen deeg geven en hem voortaan bij alles wat hij zegt antwoorden: "mannekes toch wat zijn die zwarte katten pretentieuse nesten! Ongeloofelijk zulk een arrogantie. Maar ja, dat krijg je met een levensbeschouwing gebazeerd op bedrog en misleiding, ontworpen om misbruik te legitimeren." maar geef toe, dat zou al te gemakkelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Prafraseerobssessie weerhoudt je van het schrijven van zinnige replieken. Heb je ondertussen iets on-topic toe te voegen?
![]() |
![]() |
#337 |
|
![]() Dat klopt, Zwitserland is inderdaad veiliger dan de USA.
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() Jij blijkbaar niet, maar dat heeft jou er niet van weerhouden om deze thread te vullen, toch? Waarom dan hetzelfde recht aan Pelgrim ontzeggen?
Bang van andersdenkenden, Black Cat?
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Bestuur met princies vind ik niet in de Boeken van de Grote Wijsheid, trouwens. Bestuur met prinsjes wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Minister-President
|
![]() Je doet mijn omschrijving jou eer aan.