Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen?
Ja 68 50,75%
Nee 66 49,25%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2008, 12:54   #321
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Neen, Vlamingen en moslims hoort niet bij elkaar.
Het Vlaming-zijn bevat ook een deel cultuur, dat haaks staat op dat van de Islam.
Ik ken anders een moslim die naar de IJzerbedevaart gaat. Hij is zelfs lokaal N-VA-bestuurslid. Blijkbaar gebeurt de invulling van "Vlaming zijn" zelfs bij flaminganten toch wel iets pluriformer dan men zou denken.

Citaat:
Ik en mijn vrienden zijn op nieuwjaars-ochtend aangevallen geweest door een bende moslims. Dat zijn voor mij geen Vlamingen, zelfs geen Belgen.
Wat is het lineaire verband tussen het geloof van die personen en hun daad?
Trouwens, is een groot deel van de kleine criminele tegenwoordig geen "christelijk" Oost-Euroepaan

(A propos, de islam mag van mij gerust verdwijnen, hoor, net als alle andere godsdiensten. Maar dit kan pas gebeuren door de vervreemding die inherent is aan het sociaal-economische systeem te bestrijden, d.i. via een zijweggetje. Gelieve mij dus nu niet af te schilderen als een verdediger van de islam.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 16:01   #322
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

een Vlaming kan perfect moslim zijn. Dit niet erkennen staat gelijk aan het niet aanvaarden van de vrijheid in keuze van godsdienst (eenmaal mensen beseffen dat godsdienst zuivere fabeltjes zijn zal dit zichzelf wel oplossen). Een moslim kan nooit Vlaming worden, daarvoor moet je naar de nationaliteit kijken; een Turk kan Belg worden enz...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 16:03   #323
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een Vlaming kan perfect moslim zijn. Dit niet erkennen staat gelijk aan het niet aanvaarden van de vrijheid in keuze van godsdienst (eenmaal mensen beseffen dat godsdienst zuivere fabeltjes zijn zal dit zichzelf wel oplossen). Een moslim kan nooit Vlaming worden, daarvoor moet je naar de nationaliteit kijken; een Turk kan Belg worden enz...
Zich beroepen op vrijheid van godsdienst zou niet mogen gelden voor gevaarlijke sektes. Ook waarom een Vlaming geen moslim kan zijn heb ik reeds eerder uitvoerig uitgelegd. Alles wat een Vlaming kenmerkt is immers HARAM.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54360&page=14

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 16:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 16:09   #324
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

en dan? als een mens goesting heeft om zich moslim te noemen dat doet hem dat.
Oud 6 januari 2008, 16:12   #325
smiley

Standaard

Citaat:
en dan? als een mens goesting heeft om zich moslim te noemen dat doet hem dat.
Dat hij of zij dan ook maar ineens ophoud zichzelf 'Vlaming' te noemen of 'Westerling' of 'Democraat' of voor 'Vrijheid' en 'Gelijkheid' (gelijke rechten) van mensen te zijn (mannen en vrouwen, moslims en niet-moslims) en tegen discriminatie van andersdenkenden is en voor 'Vrijheid van Meningsuiting' te zijn en tegen apartheid enz. enzoverder.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 16:16.
Oud 6 januari 2008, 16:16   #326
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het opmerkelijk dat de linkerkant van het politieke spectrum nog steeds in de paternalistische koloniale denkwijze verkeert.

Zeggen dat een moslim geen Vlaming kan worden, is bij hen automatisch een beslissing van Vlamingen die dit a) niet aanvaarden, of b) niet wensen.

De derde optie zoals Smiley hierboven aangeeft: nl. moslims kùnnen geen Vlaming worden net vanwege de belemmeringen die hun eigen religie hen oplegt, komt bij de paternalistische koloniale poco's geeneens op!

Deze denkwijze kan men dus overal terugvinden:

Als Mieke niet met Mohammed wil huwen is Mieke een foute racistische trut
Als Marc niet met Fatima wil huwen is Marc een foute racistische oen

Als Mohammed niet met Mieke wil huwen dan is dat behoud van eigen cultuur
Als Fatima niet met Marc wil huwen is dat omdat ze niet mag van haar religie/cultuur/vader/broer/ooms.

Het goed/fout gedeelte wordt daarbij bepaald door de paternalistische poco linkiewinkies: zij vinden namelijk dat Mieke en Marc ZELF kunnen beschikken/oordelen, en dùs zelf verantwoordelijk zijn, terwijl de arme onderontwikkelde migrantjes niet zèlf verantwoordelijk kunnen zijn, maar gebonden aan allerlei toestanden waar Marc en Mieke dan maar de oplossingen voor moeten vinden, zoals zich bekeren tot islam of zo!

Je kan zo honderden voorbeelden vinden.

Als Fatima en Mohammed thuis hun kinderen geen Nederlands wensen aan te leren, krijgen deze " bijna mindervalide" ouders extra hulp, extra ondersteuning, extra weetikveel met-behoud-van-eigen-cultuur.
Als Marc en Mieke hun kinderen in het hottentots willen opvoeden dan krijgen ze de jeugdbescherming op hun dak die hun kinderen buitenshuis zal plaatsen! (iets waarvoor ze ZELF moeten betalen natuurlijk).

Als halalslager Achmed geen onreine kaffer als slagersgast Piet wil aanwerven, dan is dat eigen culturele religieuze vrijheid.
Als bakker Piet echter geen Farid als bakkersgast wil inzetten dat komt Youssef in actie om ervoor te zorgen dat bakker Piet zijn deuren kan sluiten, de rassiest!

nog wat voorbeelden? Het is leuk om het telkens naast elkaar te leggen!

Ook een leuke is om van Marc en Mieke even Amélie en François te maken! Dat scheelt ook een pak.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 januari 2008 om 16:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 16:36   #327
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat hij of zij dan ook maar ineens ophoud zichzelf 'Vlaming' te noemen of 'Westerling' of 'Democraat' of voor 'Vrijheid' en 'Gelijkheid' (gelijke rechten) van mensen te zijn (mannen en vrouwen, moslims en niet-moslims) en tegen discriminatie van andersdenkenden is en voor 'Vrijheid van Meningsuiting' te zijn en tegen apartheid enz. enzoverder.
u hebt blijkbaar niet echt door dat een mens zichzelf mag noemen wat hij of zij goesting heeft. En niemand kan daar iets aan veranderen.
Oud 6 januari 2008, 16:37   #328
smiley

Standaard

Citaat:
u hebt blijkbaar niet echt door dat een mens zichzelf mag noemen wat hij of zij goesting heeft. En niemand kan daar iets aan veranderen.
Iedereen kan van zichzelf zeggen dat hij of zij een kieken is maar kan daarom nog geen eieren leggen.
Oud 6 januari 2008, 16:44   #329
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

idd, en ik denk dat jij het graag zou uitleggen aan dat kieken (willens nillens?) en voor mij, zolang da kieken niemand lastig valt mag hem kakelen wat hem wil.
Oud 6 januari 2008, 16:51   #330
smiley

Standaard

Citaat:
idd, en ik denk dat jij het graag zou uitleggen aan dat kieken (willens nillens?) en voor mij, zolang da kieken niemand lastig valt mag hem kakelen wat hem wil.

Daar ligt hem nu net het probleem beste dude. Dat eens die kiekens voldoende groot in aantal geworden zijn zij jou en je vrije maatschappij niet meer gerust zullen laten. Vandaar dat je tegen de ideologie van die kiekens moet ingaan.

"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst."

Koenraad Elst

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 16:52.
Oud 6 januari 2008, 17:30   #331
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ligt hem nu net het probleem beste dude. Dat eens die kiekens voldoende groot in aantal geworden zijn zij jou en je vrije maatschappij niet meer gerust zullen laten. Vandaar dat je tegen de ideologie van die kiekens moet ingaan. [/color]
dan zullen die kiekens een probleem hebben é. Ondertussen laat ik mij niet gebruiken door katholieken en joden in hun aversie tegen moslims. Alle religies zijn onverdraagzame ondingen, er is geen diversificatie.
Oud 6 januari 2008, 17:39   #332
smiley

Standaard

Citaat:
dan zullen die kiekens een probleem hebben é. Ondertussen laat ik mij niet gebruiken door katholieken en joden in hun aversie tegen moslims. Alle religies zijn onverdraagzame ondingen, er is geen diversificatie.
Wat voor een probleem zullen die kiekens dan hebben eens zij in de meerderheid zijn. Ik geloof veeleer dat jij dan een probleem gaat hebben tenzij je tegen dan moslim bent uiteraard. U laat u niet gebruiken door joden en christenen in hun aversie tegen moslims zegt u ? Wat is dat nu voor een onzin. Ik heb met deze uitspraak van u ook reeds gemerkt wat voor vlees ik in de kuip heb. De meeste islamcritici zijn trouwens atheisten en ex-moslims.

Islam = peace. Die vuil zionisten ! Is het niet dude ?

Dit nieuws hoeft ons echt niet te verbazen...

Meeste bekeerlingen tot islam zijn links
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=10958

Dit is het antwoord van een 'verrijker'.

"Ik ben voor de nederlandse regering en de wet zolang het niet tegenstrijdig wordt met de koran"

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 17:47.
Oud 6 januari 2008, 17:55   #333
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat voor een probleem zullen die kiekens dan hebben eens zij in de meerderheid zijn.
wie of wat in de meerderheid is doet weinig ter zake; Er mogen voor mijn part 40 moslims in mijn straat wonen, ik ga daardoor geen religie aanhanger worden en wij gaan vreed tof leven als we elkaar met rust laten (zij zorgen voor extra zwijnevlees voor mij op de bbq en ik zorg dat er geen alcohol is voor die gasten, houden we direct rekening met elkaar).

diversificatie: wil zeggen verschillen al of niet onderling. Geen diversificatie wil zeggen geen onderscheid tussen. g'hebt het niet echt door leid ik af uit uw vorige post.
Oud 6 januari 2008, 17:56   #334
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ligt hem nu net het probleem beste dude. Dat eens die kiekens voldoende groot in aantal geworden zijn zij jou en je vrije maatschappij niet meer gerust zullen laten. Vandaar dat je tegen de ideologie van die kiekens moet ingaan.

"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst."

Koenraad Elst
Ik geloof niet dat dat inherent is aan de islam als godsdienst. dat is gewoon een enkele mogelijkheid die vandaag nogal in de verf gezet wordt. Ik geloof dat verdraagzame moslims ook bestaan, en dat zij zich kunnen verzoenen met onze waarden en normen. Een moslim kan best vlaming zijn en omgekeerd. Een vlaming is iemand die in vlaanderen opgegroeid is en nederlands spreekt. Als jij daar een katholieke component aan wil toevoegen, mij goed, maar ik zie het anders.

Laatst gewijzigd door Rogge : 6 januari 2008 om 17:58.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:07   #335
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Ik geloof niet dat dat inherent is aan de islam als godsdienst. dat is gewoon een enkele mogelijkheid die vandaag nogal in de verf gezet wordt. Ik geloof dat verdraagzame moslims ook bestaan, en dat zij zich kunnen verzoenen met onze waarden en normen. Een moslim kan best vlaming zijn en omgekeerd. Een vlaming is iemand die in vlaanderen opgegroeid is en nederlands spreekt. Als jij daar een katholieke component aan wil toevoegen, mij goed, maar ik zie het anders.
Waar zie jij ergens katholiek staan ? En waar heb ik geschreven dat er geen mensen zijn die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn en zich moslim noemen ?

Dit neemt evenwel niet weg dat de islam het probleem is en steeds zal groter worden aangezien de moslimgemeenschap alsmaar zit aan te groeien. U legt uw hoop in handen van de moslims in naam, u bent er compleet gerust in. Dat zal helaas ijdele hoop blijken te zijn. Maar tegen dat u of uw kinderen/kleinkinderen dat door zullen hebben zal het te laat zijn. Islam is nu eenmaal geen religie in de westerse zin van het woord en dat zal het ook nooit zijn.

Als u tijd hebt bekijk dit filmpje eens (of ga eens luisteren wat ex-moslims te vertellen hebben, mensen die 'verdraagzaam' links compleet in de kou laat staan, zelfs al worden die met de dood bedreigd).

Waarom de islam wel degelijk het (wereldwijd) probleem is. Klaar en duidelijke uitleg van een islamkenner
http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 18:08.
Oud 6 januari 2008, 18:07   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie of wat in de meerderheid is doet weinig ter zake; Er mogen voor mijn part 40 moslims in mijn straat wonen, ik ga daardoor geen religie aanhanger worden en wij gaan vreed tof leven als we elkaar met rust laten (zij zorgen voor extra zwijnevlees voor mij op de bbq en ik zorg dat er geen alcohol is voor die gasten, houden we direct rekening met elkaar).

diversificatie: wil zeggen verschillen al of niet onderling. Geen diversificatie wil zeggen geen onderscheid tussen. g'hebt het niet echt door leid ik af uit uw vorige post.

Uw naïviteit kan enkel verklaard worden door een doorgedreven hersenspoeling. Niet uw schuld: we weten dat onze kinderen dit op school met de paplepel meekregen.

Er zal géén scheinenfleisch voor jou zijn: indien je moslims uitnodigt en je hebt OOK varkensvlees op je BBQ liggen, dan komen ze niet!

Er zal géén alcohol zijn: indien je moslims uitnodigt en er worden zowel alcoholische dranken als niet alcoholische dranken geschonken, dan KOMEN ZE NIET!

Onnodig te zeggen dat er géén varkensvlees en géén pintje zal beschikbaar zijn als jij wordt uitgenodigd.

Je hebt dus de keuze: ofwel pas JIJ je aan (in géén van de gevallen een koteletje en een pintje) ofwel heb je de huidige apartheidsstatus.

Leuk wonen in je wijk met 40 moslims: de laatste die dit uit volle overtuiging deed (enfin, hij was degene die éérst in de straat woonde tot ze volledig door moslims werd bewoond) werd vriendelijk verzocht door zijn buren om te verhuizen. Zijn hond moest ook weg want dat was een onrein beest, en tijdens de ramadan moest hij zich gedeisd houden.
D�*t is wat er gebeurt als de moslims in de meerderheid zijn!

Het amusement.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:16   #337
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

blijkbaar nog nie veel ge-bbq'd.

en als je denkt dat een mens zich niet kan amuseren in een straat met religieuze fanatici (zoals u ze voorstelt) dan zit je er toch serieus naast.
Oud 6 januari 2008, 18:27   #338
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof veeleer dat jij dan een probleem gaat hebben tenzij je tegen dan moslim bent uiteraard.
Precies alsof iedere gelovige practiserend is. Ik ga al eens met een moslim een pint pakken. Dat varkensvlees niet altijd wordt gesmaakt, door wie ook, heeft eerder te maken met gewoonte en smaak. Sommigen wordt varkensvlees zelfs afgeraden door de dokter. Het vlees is nu eenmaal vettig, maar wel lekker idd, ik lust wel gerookte hesp met mosterd en een Westvleteren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:37   #339
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Precies alsof iedere gelovige practiserend is. Ik ga al eens met een moslim een pint pakken. Dat varkensvlees niet altijd wordt gesmaakt, door wie ook, heeft eerder te maken met gewoonte en smaak. Sommigen wordt varkensvlees zelfs afgeraden door de dokter. Het vlees is nu eenmaal vettig, maar wel lekker idd, ik lust wel gerookte hesp met mosterd en een Westvleteren.
Ik heb nu al zoveel postings gedaan. Zoveel links geplaatst en nog steeds dringt het tot sommigen niet door. Steeds moet ik herhalen en herhalen. Ofwel zijn sommigen niet in staat op links te klikken of te lezen. Uw moslims in naam gaan u niet redden. Dat hebben ze in Iran ook niet gekunt.

En neen, moslims mogen gewoonweg geen varkensvlees eten (tenzij zij geen andere keuze hebben) dat heeft niks te maken met gewoonte of smaak.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 18:44.
Oud 6 januari 2008, 18:44   #340
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zie jij ergens katholiek staan ? En waar heb ik geschreven dat er geen mensen zijn die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn en zich moslim noemen ?
ik beken, ik zie nergens katholiek staan. maar je schrijft wel over 'DE' islam, zonder onderscheid tussen verdraagzamen en extremisten. Alsof 'de islam' als religie al zou bestaan, de verschillen in praktisering daarvan tussen marokko, kazakstan, sudan en indonesie zijn enorm...

Citaat:
Dit neemt evenwel niet weg dat de islam het probleem is en steeds zal groter worden aangezien de moslimgemeenschap alsmaar zit aan te groeien. U legt uw hoop in handen van de moslims in naam, u bent er compleet gerust in. Dat zal helaas ijdele hoop blijken te zijn. Maar tegen dat u of uw kinderen/kleinkinderen dat door zullen hebben zal het te laat zijn. Islam is nu eenmaal geen religie in de westerse zin van het woord en dat zal het ook nooit zijn.

Als u tijd hebt bekijk dit filmpje eens (of ga eens luisteren wat ex-moslims te vertellen hebben, mensen die 'verdraagzaam' links compleet in de kou laat staan, zelfs al worden die met de dood bedreigd).

Waarom de islam wel degelijk het (wereldwijd) probleem is. Klaar en duidelijke uitleg van een islamkenner
http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1
ik heb zelf ook mijn bedenkingen bij een paar aspecten van de islam en (het gebrek aan) integratie. Maar anderzijds zijn wij geen helderzienden (allee, ik toch niet ) dus ik heb geen idee hoe dat zal uitdraaien.
Het staat vast dat immigratie zowel voordelen heeft als dat het voor probemen zorgt, maar ik vind het toch wat overdreven om dat als het einde van het Westen te gaan beschouwen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be