Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 11:09   #321
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Mijn beste Feremans ik dacht dat bepaalde grenzen al bereikt waren. Ik merk dat ge ze weer verlegd hebt. Ik vraag mij af waar ge dat allemaal blijft halen...
Mijn waarde vriend: Lees de geschiedenigs van Vlaanderen eens!
Onze vrouwen zijn gevogeld door al de bezetters!

Een "zuiver ras" is in Vlaanderen niet te vinden. Evenmin als maagden in een hoerenkot.

Je zal maar Vlaams racist zijn! Dan moet je onmiddellijk aan ethnische zuivering doen door uit de venster te springen!

Tussen haakjes: farmaceutische firma's doen hun testen hier: als medicamenten hier pakken, pakken ze overal...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 11:14.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:09   #322
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Je hebt het echt niet door hé. Zet die hersencel eens aan het werk:

Om een mening te vormen, ben je afhankelijk van (vermeende) feiten. Ik haal die, zoals iedereen (ook u, in tegenstelling tot wat u beweert, zie bv: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283 ) uit de pers, bij gebrek aan beter. Als je die niet vertrouwt, dan is de enige logische gevolgtrekking dat u ook geen van die elementen als argument kunt aanhalen - tenzij u halstarrig ongeloofwaardig wil blijven.

Maar als dat allemaal intellectueel te hoog is gegrepen voor u, mag u het gerust afdoen als 'chagrijn' van mijn kant hoor. Ik zou niet willen dat uw hersencel oververhit geraakt.
Neen mijn drosophilatje...Theoriën moeten altijd op feiten steunen... (en geen vermeende feiten). Maar in die bewuste bijdrage heb ik gewoon de techniek van de politiek-correcten toegepast!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:25   #323
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Dan herhaal ik nog eens mijn vraag aan Eric: wélk klimaat van racistisch geweld? En je mag "racistisch" ook vertalen als : "ingegeven door vreemdelingenhaat". Kom op: ik heb je hier al héél straffe taal horen spreken, dus het kan niet anders dan dat je ons sluitend kan overtuigen dat het hier gaat om een clear and present danger.

Als je wil, mag je me ook hier (http://forum.politics.be/showpost.ph...76&postcount=1) onderuit halen.

Liefst wel zonder sloganesk geschreeuw; daar wil ik nog wel eens glad over lezen.
Dit anecdotisch bewijzen heeft geen zin. Degenen die dit lezen zeggen onmiddellijk dat er andere zaken veel erger zijn. Of lachen met de cijfers.
Voor mij is één racist die rondschiet, één xenofoob die omwille van de propaganda van het VB mensen haat genoeg.
Het wegwuiven van fenomenen is gemakkelijk. Het oproepen van vermeend gevaar inderdaad ook.
Maar ziende blind zijn is geen bewijs van helderziendheid ;
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:28   #324
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen mijn drosophilatje...Theoriën moeten altijd op feiten steunen... (en geen vermeende feiten). Maar in die bewuste bijdrage heb ik gewoon de techniek van de politiek-correcten toegepast!
Inderdaad Jean-Pierre, feiten, theorieën moeten op feiten steunen en niet op het gewauwel van een paar blokwatch-frustrés.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:32   #325
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dit anecdotisch bewijzen heeft geen zin. Degenen die dit lezen zeggen onmiddellijk dat er andere zaken veel erger zijn. Of lachen met de cijfers.
Voor mij is één racist die rondschiet, één xenofoob die omwille van de propaganda van het VB mensen haat genoeg.
Het wegwuiven van fenomenen is gemakkelijk. Het oproepen van vermeend gevaar inderdaad ook.
Maar ziende blind zijn is geen bewijs van helderziendheid ;
Jamaar, zit je me nu wijs te maken dat er geen enkele grond is om dat fameuze "klimaat van racistisch" geweld hard te maken? Of dat er "mag verondersteld worden" dat er genoeg grond is om zo hoog van de toren te blazen. Niet vergeten welke verdomd "harde" conclusies eruit getrokken worden: als we het CGKR volgen in z'n logica, staan de fundamenten van onze rechtsstaat op het spel. En dat alles omwille van de perceptie?

Zeker dat je de kleine die vaststelt dat de keizer geen kleren draagt niet aan het beschuldigen bent van "blindheid", Eric?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:46   #326
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feiten?
Feit is dat ALLE kranten melden dat het om skinheads gaat. De skinheads die bedoeld worden, zijn PER DEFINITIE racistisch (tenzij u kunt aantonen dat het om brave ska-liefhebbers gaat). De meeste kranten berichten dat dezelfde groep de graven van oorlogsslachtoffers heeft vernield. In De Morgen stond dat dezelfde groep in verband wordt gebracht met het vandaliseren van een moskee.
Bovendien verklaart het parket in ALLE kranten LETTERLIJK dat zij sterk vermoeden dat het motief racistisch was.

(en waar zijn UW 'feiten' die moeten aantonen dat de dader op de bus even racistisch geïnspireerd was? Ik heb ze nog niet gezien)

Dat zijn de feiten. Nu kunt u zeggen - en dat is uw goed recht - dat u niks gelooft van wat er in de kranten staat (vandaar dat ik het adjectief 'vermeend' gebruikte) of dat u zelfs het parket niet gelooft. Fair enough. Maar dan is mijn vraag: waarop baseert u zich dan wél om uw oordeel te vellen? Of mogen we verwachten dat u hier voortaan alleen nog komt meepraten over dingen die u zelf als ooggetuige hebt meegemaakt?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:50   #327
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feiten?
Feit is dat ALLE kranten melden dat het om skinheads gaat. De skinheads die bedoeld worden, zijn PER DEFINITIE racistisch (tenzij u kunt aantonen dat het om brave ska-liefhebbers gaat). De meeste kranten berichten dat dezelfde groep de graven van oorlogsslachtoffers heeft vernield. In De Morgen stond dat dezelfde groep in verband wordt gebracht met het vandaliseren van een moskee.
Bovendien verklaart het parket in ALLE kranten LETTERLIJK dat zij sterk vermoeden dat het motief racistisch was.
Feiten =/= veronderstellingen.

En nogmaals, ik spreek me hier niet over uit. Enkel over de gebrekkelijke argumentatie.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:54   #328
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Feiten =/= veronderstellingen.

En nogmaals, ik spreek me hier niet over uit. Enkel over de gebrekkelijke argumentatie.
Is Saddam Hoessein wel écht onttroond? Of is dat gewoon een veronderstelling die u via de pers hebt vernomen?
Oud 30 augustus 2006, 12:59   #329
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Saddam Hoessein wel écht onttroond? Of is dat gewoon een veronderstelling die u via de pers hebt vernomen?
Een vermoeden van het parket is niets meer dan een vermoeden van het parket.
Een beetje zoals toen ze vermoedden dat de moordenaars van Joe Noord-Afrikanen waren, snappie?
Oud 30 augustus 2006, 13:06   #330
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Een beetje zoals toen ze vermoedden dat de moordenaars van Joe Noord-Afrikanen waren, snappie?
Ik vermoed dat u hierover heeft nagedacht
Oud 30 augustus 2006, 13:08   #331
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Tja, en misschien was de moordenaar van Joe in werkelijkheid wel een eskimo. Die linke media mag je voor geen haar vertrouwen.

Vraagje: u als simpele buitenstander, gegeven alle elementen die u te uwer beschikking hebt, wat is volgens u het motief van die skins om met zovelen een enkeling te molesteren en vervolgens verscheidene keren te steken?

Laatst gewijzigd door drosophila : 30 augustus 2006 om 13:08.
Oud 30 augustus 2006, 13:09   #332
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feiten?

(en waar zijn UW 'feiten' die moeten aantonen dat de dader op de bus even racistisch geïnspireerd was? Ik heb ze nog niet gezien)

Dat zijn de feiten. Nu kunt u zeggen - en dat is uw goed recht - dat u niks gelooft van wat er in de kranten staat (vandaar dat ik het adjectief 'vermeend' gebruikte) of dat u zelfs het parket niet gelooft. Fair enough. Maar dan is mijn vraag: waarop baseert u zich dan wél om uw oordeel te vellen? Of mogen we verwachten dat u hier voortaan alleen nog komt meepraten over dingen die u zelf als ooggetuige hebt meegemaakt?
Ik heb gehoord van buurtbewoners dat die Kosovaar eerst racistische uitlatingen had gedaan tegen die jongeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 13:11   #333
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb gehoord van buurtbewoners dat die Kosovaar eerst racistische uitlatingen had gedaan tegen die jongeren.
Jammer genoeg bent u NOG MINDER geloofwaardig als die verdoemde media
Oud 30 augustus 2006, 13:13   #334
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vraagje: u als simpele buitenstander, gegeven alle elementen die u te uwer beschikking hebt, wat is volgens u het motief van die skins om met zovelen een enkeling te molesteren en vervolgens verscheidene keren te steken?
Zelfverdediging waarschijnlijk, 2 tegen 6, het moet nogal een spannend gevecht geweest zijn.
Oud 30 augustus 2006, 13:16   #335
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Meestal wik ik mijn woorden en probeer ik doodoeners zoveel mogelijk te vermijden, daar kan een discussie alleen maar rijker van worden. Maar in het geval van deze opmerking zal ik het houden bij: dom.
Oud 30 augustus 2006, 13:17   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk dom! Welke slimme Kosovaar durft nu tegen een meute skinheads racistische woorden te gaan zeggen.

Dat is al bijna hetzelfde als een Vlaming die tegen een meute marokkanen iets racistisch gaat zeggen! Hoe komen ze erbij om zoiets te denken nietwaar?

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 13:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 13:33   #337
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen flauw idee, dus ik ga niemand beschuldigen.
Daarvoor dienen gerechterlijke onderzoeken enzo...
Oud 30 augustus 2006, 13:36   #338
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Daar zijn bewijzen van, peanuts. Videobeelden met name.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 30 augustus 2006, 13:40   #339
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Daar zijn bewijzen van, peanuts. Videobeelden met name.

en u gelooft zomaar videobeelden???
Oud 30 augustus 2006, 13:57   #340
van Maerlant

Standaard

Was maar één van de zovele voorbeelden... Ga misschien zelf eens kijken in Irak.

U vergelijkt appelen met peren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be