![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
243 | 55,86% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
192 | 44,14% |
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Moest het toeval Brussel toch tot hoofdstad van Vlaanderen bombarderen (excusez le mot in deze tijden), is het vanzelfsprekend dat, gezien het grote aantal franstaligen er voor Brussel uitzonderingen gemaakt worden. Maar dan hebben die faciliteiten een UITDOVEND karakter en stoppen ze eens onverbiddelijk. Het moment waarop de Brusselaar Nederlands spreekt. Wie het op dat moment niet spreekt, heeft pech en valt naast de boot. Fair enough, toch? Maar ik denk niet dat Brussel ooit bij een onafhankelijk Vlaanderen zal horen. Wat die Walen betreft. Foute woordkeuze van mijn kant. Het had 'franstaligen' moeten zijn, aangezien men in België niet spreekt van 6 miljoen Vlamingen en 4 miljoen Walen, maar van 6 miljoen NL-taligen, 4 miljoen FR-taligen en een klets D-taligen, maar dat had je zelf wel al door, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Waroom moeten ze eens onverbiddelijk stoppen? 3. Ik ook niet. 4. Yup
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Parlementslid
|
![]() Dus moeten de faciliteiten voor Nederlandstalige in Brussel ook eens stoppen? Ik ben daar niet voorstander. U?
Turken, Marokkanen en Italianer zijn ook geen Belgen. Trouwens, weet je dat ze in Engeland ook faciliteiten voor Hindus hebben? Als een bevolkingsgroup groot genoeg is geven ze faciliteiten...
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hebben ze faciliteiten in Zaventem, Vilvoorde laat staan Mechelen...? 2. Als er op hun paspoort Belg staat zijn ze ook geen Turken, Marrokaner of Italianen... En neen, ik bepaal niet wie Belg is. Dat doet de lieve god... of uw moeder... 3. Was dan ook enkel een voorbeeld. 4. Ik denk dat ze permanente faciliteiten geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Velen van de eerste generatie spreken ook alleen maar hun moedertaal, geven we hun dan ook maar faciliteiten? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Menneke, ik ben enkel voor faciliteiten in Nederlands, Frans of Duits. Niet zoals in Engeland. Vele van de 2de generatie spreken dan de taal van de streek... ook al spreken ze hun "moedertaal" t'huis, maar dat kan mij niet schellen. 3. Ik ben voor permanente faciliteiten, of dat nu in Vlaanderen of Wallonie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nationaliteit kan men VERWERVEN! Ga maar eens naar Israël, dan zal U weten wat uitdovend karakter wil zeggen. EEN VOLK, EEN TAAL. Anders verstaat men zijn eigen VOLK niet. (hoe moet men het nog uitleggen. Wat NV-A zegt, is hetzelfde of hetgeen het Vlaams Belang zegt. Maar toch moet U verder zueren dat het de Vlaams Belangers zijn die moeten antwoorden. Is copie past ook goe voor U? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Israel: verschillende volkeren, verschillende talen en verschillende religies... Dus neen, ik verstaa U defenitie van Volk niet. Copie past? Neen dank U. 'Eigen' woorden please... (?)-> ik heb problemen met de "conditioneel" in Nederlands, sorry...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 juli 2005 om 15:43. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=restons courtois]
Israel: verschillende volkeren, verschillende talen en verschillende religies... Dus neen, ik verstaa U defenitie van Volk niet. QUOTE] Laat U dan maar eens op de hoogte stellen van Imigratie. Israël, één taal. Wanneer u daar gaat wonen moet U het hebreews leren, anders terug naar land van herkomst. Ooit al eens gesoliciteerd om in Australië te gaan wonen? Dan zal U weten wat het wil zeggen, één volk, één taal! Anders komt U er zelfs niet in. U zal eerst bij de imigratiedienst van australië, een schriftelijk examen afleggen! Anders komt U er niet in. De vraag ik die mij bij deze stel is, "waarom kunnen die landen dat, en wij niet? Zijn wij zoveel achterlijker dan landen die hun eigen identiteit willen behouden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=fernand]
Citaat:
Trouwens, Vlaanderen kan het doch ook, is het doch ook an't maken...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Ja als U ook anderen talen wilt hebben ...geen probleem. Wie is voor faciliteiten voor de Italianen? 3. Ik dacht dat de Bourgois en Delcroix's zo goed angepaast zijn? 4. Wat is "aanpassen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Arabic zoals u zegt is de taal van de palestijnen, en tot hiertoe heb ik nog geen weet dat Palestijnen de Israëlische nationaliteit zouden bezitten.? Wanneer men in Vlaanderen dat eveneens zou toepassen, dan is er geen proleem meer met franstaligen of anderstaligen, want ze bedienen zich dan allen officieel van het Vlaams. Maar dat is wat te veel gevraagt aan de franstalige en andere inwijkelingen. Onze politiekers hebben liever dat de Vlaming zich aanpast aan de anderen. Alleen wanneer het over de duitse taal gaat, dan mag men zich plots niet aanpassen, of men is een nazie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=fernand]
Citaat:
En voor de palestijnse staatsburgers is "Arabic" de officieele taal. Pech, hé? Trouwens New-Zealand heeft ook 2 talen, Engels en Maori...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
In Israël is de voertaal Hebreews. Dat er daar russen, ruschies onder elkaar spreken. Dat zal ik niet betwisten. Maar ze zullen hebreews spreken met al hun overheidsinstantie. U haalt Nieuw -Zeeland aan, van tweetaligheid. Maorie is geen officciële taal. Het is de taal der inboorlingen, en wanneer ze een oficieële insantie raadplegen zal het ook in het engels zijn. Ik heb geen enkel probleem met een turk in Vlaanderen die onder hun eigen volksgenoten Turks spreken. Maar ze zullen bij alle overheidsinstanties en openbaar Vlaams moeten spreken. Wanneer ze onder elkaar turks blijven spreken is dat zeker geen teken van zich te willen integreren in onze cultuur, en dan kunnen ze maar beter naar hun geliefde turkijë terug keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer 17% van de Israëlische staatsburgers zijn Palestijnse Arabieren, en hun voertaal is inderdaad het Arabisch. Arabisch is een officiële taal in Israël, met uitzendingen op radio en TV in het Arabisch. Op geld en postzegels staan de vermeldingen ook in het Arabisch. U verwart met de Palestijnse inwoners in de bezette gebieden, die uiteraard geen Israëlische staatsburgers zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 juli 2005 om 18:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=fernand]
Citaat:
Zeker is Maori een officciele taal in New Zealand. En zeker kunnen de palesrijnse Israelis officcieel op arabisch babbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Banneling
|
![]() Wat hebben wij in feite te maken met Maori's, israeli's en palestijenen? Worden wij verondersteld hun modelstaat over te nemen of hoe zit het?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 23 juli 2005 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |