Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2007, 11:52   #321
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Uw negationisme gaat van kwaad naar erger.

Het was leuk even met u te dollen, maar ik heb geen zin meer in u. Vanaf nu negeer ik uw fantastische verhalen.
Vraag anders eens aan de moderatie of ze de threat willen doorlezen voor negationistsche uitspraken!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 15:27   #322
krohn
Partijlid

Standaard El Duque de Alba (gecorrigeerde versie)

El Gran Duque de Alba (de Hertog van Alba)

Na de publicatie van haar boek "the mythen van de Belgische geschiedenis", Anne Morelli (Italiaanse van België, dochter van een communiste vader, hier ontvlucht voor de 2e wererldoorlog) sprak, met grote ergernis van sommigen, over de "anachronismus" om van Alba altijd een spookbeeld ("repoussoir") voor wolwassenen zowel kindere hier blijven maken terwil hij in Spanje nog altijd als een held van de Spaanse geschiedenis wordt vereerd....

En ik ben nog bij het boek van Antonio Carnero gegaan ter attentie van de deelnemers aan die forums (niet van allen...), in de hoofdstukken ingedoken over de aanhouding van Egmont en Hoorn en hun executie in de Grote Markt in Brussel (L.I. hoofdskuk VIII et XI)

Het was dat zo mar, en (wettelijke) terechtstelling, volgens de wetten, de gewoonten en de straffen van de maatschappij van toen. Een spottende bestrafing als voorbeeld en waarschuwing tegelijkertijd, voor het gemene volk...Een enscenering ook. Tonnelstukkenoorlog trouwens, niet alleen tussen godsdiensten, katholieken tegen protestanten...

Vlamse edelmanen als honende (en bedreigende) gueuzen verkleed, bij Margueritta van Parma, en als gevolg "auto sacramental" een jaar later in de Grote Markt van Brussel. Vlaamse kluchtzangerij tegen de Spaanse plechitgheid van de Middeleeuwen (de tijd van de Reconquista)!

'T is klaar teveel in het verhaal van Antonio Carnero, 't is waar. Zwarte kleuren die van de de Spaanse (en katholieke) Justitie in de Mideleeuwen. De schavot bovenop aan het (heel) hoge podium, alles in zwarte fries (Spaanse boerenwol) bedekt, en aan elke kant een schandpaal (voor twee hoofden)

De Orde, Spaans, het ceremonieel en de liturgische kunst ook, de rest Vlaams alles...De wonderbaar architektonische kader ten eerste, maar ook de beul en zijn manier van doen: "les dan un golpe de espada -schrijft Carnero- con tal destreza que al primero les cortan la cabeza en un pensamiento" (in een oogwenk)....

Voor eigen belangen trouwens, want al het hem mislukte, zou hij ten prooie aan de volkswoede vallen (die van de assistenten....)....(ibidem. bld.37, hofdst. 11) (Wreedster dan wat met Saddam is gebeurd? Ik ben er niet zo zeker.....)

Vlamingen ook, voor de halve bijna, de leden van de Hoogste Raad van Beroerten (tumultos), of zoals jullie zeggen de Bloederaad. Enkele namen van het boek van Carnero: de heren van Berlaymont en van Heyzel, Adriaan Nicolaes voorzitter van de Raad van Geldre, Jacques Martens vorzitter van de Vlaamse Raad, Joahan Blezer van de Mechelse Raad...allemaal, op twee uitzoderingen na, Vlamingen (en Nederlanden)

Ik zal daarover nog terugkomen. Maar een kleine commentaartje intussen ter attentie van de deelnemers hier aan de Vlamingantse kant...en ter nagedachtenis van August Borms, in Brussel in de Etterbeekse kazernen na 45 doodgeschoten. Maar niet door de Spaanjaarden...

Hel�*as kan hij als de tragische slachtoffer van een anti-Spaanse logica (en hartstocht) worden beschouwd, wat hem precies deed de Baskische nationaliste leader Jose Antonio de Aguirre onderdak te bieden, op het einde van de Spaanse burgeroorlog....

En wat hem zeker verhinderde in Spanje ontvlucht te nemen, zoals andere (van minder formaat) Vlaamse nationalisten (Rene Lagrou bvd.)...of zoals Leon Degrelle.
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 15:39   #323
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Sorry dat ik even tussenkom in deze al vrij lange discussie tussen krohn en pelgrim, maar... hoe zit dat nu precies met dat Baskisch koppel? Waar zijn ze?
Oud 24 januari 2007, 16:00   #324
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn Bekijk bericht
Na de publicatie van haar boek "the mythen van de Belgische geschiedenis", Anne Morelli (Italiaanse van België, dochter van een communiste vader hier ontvlucht voor de 2e wererldoorlog) sprak met grote ergernis van sommigen over de "anachronismus" om van Alba altijd een spookbeeld ("repoussoir") voor wolwassenen zowel kindere hier blijven maken terwil hij in Spanje nog altijd als een held van de Spaanse geschiedenis wordt vereerd....
ik ben eerder geneigd de Vlaamse scholen te geloven dan het onderwijs van een staat waarvan we weten dat de Franco-invloed nog steeds groot is.

2) Het belgische gerecht heeft de beschuldigingen van de spaanse staat tegen de twee baskische politieke vluchtelingen weerlegd. En ik ben eerder geneigd ons gerecht te geloven dan het gerecht van de Spaanse staat, waarvan we weten dat die nog steeds antibaskisch en francoïstisch beïnvloed is.

Graag - nog steeds - bewijzen van antispaans racisme.

Agur. ( )

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 24 januari 2007 om 16:01.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 18:44   #325
willem1940NLD

Standaard

Die Krohn is eigenlijk wel komisch bezig; als ik de echte/normale Spanjaarden niet zo goed van nabij kende zou ik door het lezen van zijn schrijfselpogingen geneigd kunnen raken een hekel te krijgen aan zulk "ras".

Ik mis nog steeds het nu ongeveer 4 jaar geleden gesloten "Centro español de Geleen y sus alrededores" en niet in de laatste plaats de "kleine keuken" daarvan, zo vaardig bedreven door meestal Andalusische Dames.

Nee, Krohn, die maak je mij echt niet tegen.
Oud 24 januari 2007, 19:42   #326
krohn
Partijlid

Standaard Twintig jaar vervolging (en alle soort miseries)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Sorry dat ik even tussenkom in deze al vrij lange discussie tussen krohn en pelgrim, maar... hoe zit dat nu precies met dat Baskisch koppel? Waar zijn ze?
Ik zal je ikzelf beantwoorden. Die gast (de man) was in de Vlaamse perstwee jaar geleden (enenkele maanden) precies toen ik (als werkzoekende) bezig was met de mensen van de VDAB van Vilvoorde (horresco referens!) Hij liet er weten altijd in de streek van Vivoorde samen met zijn vriendin te blijven wonen, in "de logistiek" te werken, van een behoorlijk job te genieten, zowel van alle sorte beschermingen en faciliteiten e.z.w.

Het volgde erop in dezelfde verklaring een politieke speech over de toestand in het Baskenland en over het uitleveringsgeschil tussen Spanje en België, dat die die beide betroffen. Qua presentatie, ruimte en plaats in de krant, gelijk helemaal aan die van een vooraanstande Begische politicus. Zin boodschap? Gelijk ook natuurlijk aan die van de ETA. De speech van een militant in elk geval, en geenzins die van de slachtoffers van een gerechtelijke vergissing....

Later, vorig jaar, nog die man was overal in plakkaten op de Brussselse straten ter aanleiding van een vergadering (met conferencie inbegrepen) ten gunste van de "zonder papieren", dooor extreems-links georganiseerd. Wat heeft die twee met deze problematiek te maken?

Moraal van het verhaal: die echtpaar (en nog andere ETA-verdachte terroristen) leven en genieten van het leven zonder moeite nog ongemak her in België. Ik intussen die geen openstaande rekening met niemand toen ik hier landde had, zal ik hier twintig jaar vervolging (en alle soort miseries) hebben geleefd.

Van wege mijn (al uitbetaalde) "verleden" van vijf en twintig jaar geleden (in het buitenland), vanwege de (mij opgelegde) ethikeet "extreemse rechts", of vanwege mijn Spaanse nationaliteit. Alle drie misschien....

Goeien nacht!
Oud 24 januari 2007, 20:17   #327
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Krohn: .... Van wege mijn (al uitbetaalde) "verleden" van vijf en twintig jaar geleden (in het buitenland), vanwege de (mij opgelegde) ethikeet "extreemse rechts", of vanwege mijn Spaanse nationaliteit. Alle drie misschien....
Dat lijkt misschien niet veel, als je het vlug zegt, maar kan toch te denken geven.

Vertel vooral wat meer hierover.

Zoals algemeen bekend, noemt "links" (waar in Nederland de kogels van komen) alle andersdenkenden categorisch "extreem" maar daartegenover staat dat o.a de Franquistas geen haar minder griezelig zijn in hun opvattingen, uitingen en daden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 januari 2007 om 20:18.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:14   #328
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal je ikzelf beantwoorden. Die gast (de man) was in de Vlaamse perstwee jaar geleden (enenkele maanden) precies toen ik (als werkzoekende) bezig was met de mensen van de VDAB van Vilvoorde (horresco referens!) Hij liet er weten altijd in de streek van Vivoorde samen met zijn vriendin te blijven wonen, in "de logistiek" te werken, van een behoorlijk job te genieten, zowel van alle sorte beschermingen en faciliteiten e.z.w.

Het volgde erop in dezelfde verklaring een politieke speech over de toestand in het Baskenland en over het uitleveringsgeschil tussen Spanje en België, dat die die beide betroffen. Qua presentatie, ruimte en plaats in de krant, gelijk helemaal aan die van een vooraanstande Begische politicus. Zin boodschap? Gelijk ook natuurlijk aan die van de ETA. De speech van een militant in elk geval, en geenzins die van de slachtoffers van een gerechtelijke vergissing....

Later, vorig jaar, nog die man was overal in plakkaten op de Brussselse straten ter aanleiding van een vergadering (met conferencie inbegrepen) ten gunste van de "zonder papieren", dooor extreems-links georganiseerd. Wat heeft die twee met deze problematiek te maken?

Moraal van het verhaal: die echtpaar (en nog andere ETA-verdachte terroristen) leven en genieten van het leven zonder moeite nog ongemak her in België. Ik intussen die geen openstaande rekening met niemand toen ik hier landde had, zal ik hier twintig jaar vervolging (en alle soort miseries) hebben geleefd.

Van wege mijn (al uitbetaalde) "verleden" van vijf en twintig jaar geleden (in het buitenland), vanwege de (mij opgelegde) ethikeet "extreemse rechts", of vanwege mijn Spaanse nationaliteit. Alle drie misschien....

Goeien nacht!

Uw blabla en uw bullshit neemt niet weg dat het Belgische gerecht heeft bepaald dat er geen reden is om die twee Basken uit te leveren. Zij zijn politieke vluchtelingen. En daarmee uit. Uw hetze en uw fascistoïde gal zal daar niets aan veranderen.

Deze twee Baskische politieke vluchtelingen verdienen alle hulp.

Arratsalde on.
Oud 25 januari 2007, 19:43   #329
krohn
Partijlid

Standaard "Pena cumpida, pena extinguida"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat lijkt misschien niet veel, als je het vlug zegt, maar kan toch te denken geven.

Vertel vooral wat meer hierover.
Die (nieuwsgierige) Hollandese vriend komt rap terug van zijn allergies (goed! )

Ik zal daarover nog terugkomen alhoewel er hier zeker zijn dat van mijn indentiteit volledig op de hoogte zouden zijn. Intussen kunnen jullie maar naar de Google gaan (met mijn volledige naam)

Maar een opmerking nu. Ik was veroordeeld een eerste keer hier in België vanwege schriftvervalisng door het verzuimen bij min inschrijving aan de Nedelandse balie van Brussel, in 1993) van een in Portugal voltooid utigezeten gevangenisstraf vanwege min protestactie daar tegen de Paus Joannes Paulus, de twede, de 12 mei 1982 (gaan maar naar Google), dus van meer dan tien jaar vroeger.

Ik houd het vol: ik zweeg opzettelijke daarover. Ik paste toen maar een algemene rechtsbeginsel nog in werking in de Spaanse jridische systeem (in de verhandelingen over Spaanse strafrechter die ik in daar aan de Universiteit van Madrid studeerde), dat men zo kan formuleren: "de uitgezeten straf verdwijnt (gewoon)" ("pena cumplida, pena extinguida")

Hier in Belgie is een gaanse problematiek errond sinds een twintigtal jaar bij het Belgische rechtsleer weer opgeleefd (over "het uitwissen van straffen"), vooral aan de Vlaamse kant precies ...

Ik was trouwens nog Belg noch had ik iets te maken met de problematiek van de zogenoemde "incivieken" (eerherstelproceduur e.z.w.), maar niets te doen: drie jaar gevangenis (met uitstel)...

(Wordt vervolgd)

Ondergetekende:

Juan Fernandez Krohn
Oud 25 januari 2007, 21:36   #330
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Intussen kunnen jullie maar naar de Google gaan (met mijn volledige naam)
Dat loont alleszins de moeite !!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 00:37   #331
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat loont alleszins de moeite !!
Ach ja; dit bevestigt enige van mijn vermoedens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Ma...A1ndez_y_Krohn

Tenminste, �*ls de poster hier niet een "imposter" is die met andermans veren wil pronken.
Oud 26 januari 2007, 00:58   #332
evilbu

Standaard

Citaat:

Goeien nacht!
Kortom : beiden leven vrij in Vlaanderen.
Hoe zit dat als zij België zouden verlaten? Richting Duitsland of zo? Elk EU lid mag er gewoon het zijne mee doen?
Oud 26 januari 2007, 01:03   #333
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja; dit bevestigt enige van mijn vermoedens.

Tenminste, �*ls de poster hier niet een "imposter" is die met andermans veren wil pronken.
Serieus? Die vent zit hier op dit forum? De man die de paus, Albert of Juan Carlos wilde vermoorden?
Man, man, man, en ik vond de werkgroep morkhoven al extreem.
Oud 26 januari 2007, 01:07   #334
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Serieus? Die vent zit hier op dit forum? De man die de paus, Albert of Juan Carlos wilde vermoorden?
Alles k�*n en zeker op een forum; aanzuigende werking enzo.

Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar het percentage forumgangers dat een psychiatrische voorgeschiedenis heeft.

Overigens heb ik niets met paus- en koningachtigen maar ook die zijn waarschijnlijk Mensen en ik ben tegen doodmaken.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 januari 2007 om 01:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 01:15   #335
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles k�*n en zeker op een forum; aanzuigende werking enzo.

Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar het percentage forumgangers dat een psychiatrische voorgeschiedenis heeft.

Overigens heb ik niets met paus- en koningachtigen maar ook die zijn waarschijnlijk Mensen en ik ben tegen doodmaken.
Ja, op zo'n moment vind ik mensen zoals jij en ik plots weer bijzonder normaal.
Niet dat wij zo op elkaar lijken, maar we zijn toch al minstens alletwee tegen het doodmaken van mensen.
Oud 26 januari 2007, 02:02   #336
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Tiens, ik had daar nog nooit van gehoord?
Wat is me dat? Een antisemitische priester die beweert dat de Paus een communistische agent is? Die rechters slaat? Die daarnaast OOK een vete heeft met Batasuna?
Oud 26 januari 2007, 12:40   #337
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Kortom : beiden leven vrij in Vlaanderen.
Hoe zit dat als zij België zouden verlaten? Richting Duitsland of zo? Elk EU lid mag er gewoon het zijne mee doen?
Als zij het land verlaten, kunnen zij het risico lopen aan Spanje uitgeleverd te worden, denk ik.
Dan kan Spanje aan dit ander land de uitlevering vragen, en begint de hele procedure opnieuw.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:00   #338
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ah 't is nen échte fasco? Nen beruchte, beroemde fasco?

nou breekt m'n klomp
Oud 26 januari 2007, 15:11   #339
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Juan Mar�*a Fernández y Krohn (born in Spain in 1950) is a former Roman Catholic priest and former Belgian lawyer who tried to assassinate Pope John Paul II in 1982.

...

On May 12, 1982 he tried to stab Pope John Paul II with a bayonet in Fatima, Portugal;

...

In 1996, in Spain he was charged with setting fire to a local centre of the Herri Batasuna, the Party of Basque separatists.
Een messentrekker dus, én een bommenlegger.

En zo iemand komt hier Baskische activisten van terrorisme beschuldigen...

De kwaliteit van de tegenstanders van Baskenland is nooit van een erg hoog niveau geweest.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 15:38.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:16   #340
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
min protestactie daar tegen de Paus Joannes Paulus, de twede
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
On May 12, 1982 he tried to stab Pope John Paul II with a bayonet in Fatima, Portugal;

Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 15:18.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be