![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#322 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Keuzes berusten *soms* (niet meestal) op een vooroordeel. En dan nog, stel je er niet a priori een bevolkingsgroep mee achteruit. Kom op, zeg. Gaan we dat semantische spelletje blijven spelen ? Iedereen weet goed genoeg wat het verschil is, maar ze willen de discussie liever op een ander plan voeren. Over de rechtsgeldigheid van de e-mail. Die zal er wel zijn, anders zou CGKR geen rechtszaak hebben ingespannen. Ik ben geen jurist, maar volgens mij zijn alle geschreven documenten rechtsgeldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat een e-mail onder bepaalde omstandigheden ondertussen als rechtsgeldig wordt aanzien.
In dit geval was de "stoute" email echter niet aan de sollicitant gericht, maar wel aan de secretaresse. Deze heeft per ongeluk gewoon een forward gedaan waardoor de mail mee aan haar afwimpelingsantwoord bleef hangen: het was alleszins niet de bedoeling dat de stoute mail naar de sollicitant werd gestuurd. Waarschijnlijk stond in de officiële brief die naar de sollicitant werd gestuurd: "Uw profiel beantwoordt niet aan onze eisen"...... Als elke kattebel tegenwoordig de status van rechtsgeldigheid gaat krijgen, dan wordt het hier hoe langer hoe leuker.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Staatssecretaris
|
![]() De knaap in kwestie heeft nieuw werk gevonden, en voor het overige lijkt hij mij nu een echte trienebleiter te zijn. Ik heb al het voorbeeld hierboven aangegeven wat er met een belg op mijn werk gebeurd is en hoe die daarop reageert.
Maar los daarvan heb ik nu toch meer en meer het gevoel dat dit een heel slechte zaak begint te worden voor de Turken in het algemeen. Gaat me nu niet de indruk creeren dat die ook bleiten als ze een promotie mankeren? Kan je zo iemand wel op fouten wijzen? Bij een bedrijfovername werden wij ooit 's allemaal gepasseerd door de knapen die uit de overnamer kwamen hoewel wij de 'moneymakers' waren. Gaat een turk dan ook grienen als hij gepasseerd wordt en een rechtszaak aanspannen in zo een geval? Zet hij zijn individuele grieven altijd voorop? Zijn ganse optreden wordt toch wel in dat daglicht geplaatst als je bedenkt dat de knaap in kwestie wel al een job heeft. En hoe reageert een nieuwe werkgever als hij beseft dat een nieuwe werknemer een bedrijf voor de rechtbank laat dagen waar hij niet eens gewerkt heeft? Bij ons werken ook Turken. Morgen zijn ze samen met Belgen en enkele Italianen in Tatarstan, en de competitie is Marubeni en Koreaans (Daewoo denk ik). Enkel radicaal teamwork kan ons de job doen winnen. Ik heb soms het gevoel dat er hier teveel mensen door de verzorgingsstaat behoorlijk verwekelijkt zijn en de band met de realiteit hebben verloren. Mottebolle-Vlaanderen hé? In het hoofd van sommigen ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede weet je al wat ik van je voorbeeld heb gezegd, dat hoef ik niet te herhalen. Citaat:
En opnieuw een anekdote, maar kom. Gaat een Turk dan ook grienen ? Nee, waarom ? Hij wordt niet a priori gepasseerd vanwege zijn huidskleur. Dus nee, hij zet zijn individuele grieven niet altijd voorop. Denk je niet dat het gemakkelijker zou zijn om dat bedrijf *niet* aan te klagen ? Dan zou je zelfs kunnen stellen dat hij zijn individuele grieven aan de kant schuift door het bedrijf aan te klagen. Citaat:
Citaat:
Dit heeft hoegenaamd niks met de verzorgingsstaat te maken, of met week woren. Dit heeft te maken met het (hard) optreden tegen overtredingen van wetten. Net het tegenovergestelde, zou ik durven beweren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet NIET discrimineren. Sorry, maar elke keuze heeft consequenties. Als jij als blanke een zwarte afwijst, kan deze je aanklagen hiervoor, als blijkt als je toch voor een blanke kiest. Het woord kiezen en het woord discrimineren klinken trouwens een beetje hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja dat woordgebruik 'anekdote' is leuk bedacht om wat ik zeg te minimaliseren.
Het jammere voor jou is dat ik al 15 jaar werk met Turken en Marokkanen, en dus een beter beeld heb van wat er gebeurt in de wereld dan wat jij laat blijken in je reacties. In die zin ben ik uiteraard zeer vervelend voor jou. Ik werk met Turken, en graag ja, en die grienen niet. En deze Turk wel, want hij is verwekelijkt (ja ik geef het toe dat is enkel mijn mening) en verwacht veel heil van deze welvaartsmaatschappij en het 'gelijk' krijgen. En een Belg hier is inderdaad op grond van zijn belg-zijn buitengezet hier. Ja wat vond je alweer van dat verhaal? Eénzijdig, niet objektief, kortom een echte leugen. Tja, ik vind dat die knaap in elk geval als een 'man' reageerde die en gezin heeft en niet blijft stilstaan om slachtoffer te spelen. Het feit is dat ik in staat ben de reaktie van de persoon in het geval bij Eurolock te vergelijken met dat van een belg en zijn houding met dat van andere turken, en in beide gevallen komt hij er slecht uit. En dat is enkel mijn verhaal. En zoals je gelijk hebt dat je er geen algemene conclusies moet uittrekken geldt dit ook voor de persoon bij Eurolock. Bewijs is dat de knaap intussen ander werk heeft gevonden. En wees voorzichtig met je verwijzingen naar het '(hard) optreden van het overtreden van de wet'. Het lijkt wel op een heksenjacht als ik het zo lees waarin alle frustraties moeten worden uitgewerkt die ver dit individuele geval te boven gaan. Daarom mijn verwijzing naar de negatieve weerslag die dit kan hebben voor Turken. Voor veel Vlamingen komt dat over als een poging hen als racisten te bestempelen. Zijn de Turkse jongeren die in Beringen met stenen smeten naar joden voor de rechtbank gesleept door de joodse gemeenschap? Alweer een anekdote, ik geef het toe. Maar toch een relevante vraag: verkoos die gemeenschap zich verzoenend op te stellen (bij gewelddaden wel te verstaan, geen mail), of wou ze haar eigen superioriteit via institutioneel geweld laten gelden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een werkgever mag kiezen wie hij aanneemt. Nee, hij discrimineert niet, ook niet volgens mij. Dat staat overal te lezen. Je kan wel NIET discrimineren. Als er een blanke en een zwarte aankomt, en je kiest de blanke, enkel en alleen omdat de andere zwart is, dan discrimineer je(want dan kies je hem op basis van zijn huidskleur). Als je de zwarte kiest, omdat je niet wilt "discrimineren" en bang hebt om uitgemaakt te worden voor racist, dan discrimineer je (want dan kies je hem op basis van zijn huidskleur). Als er echter twee mannen aankomen, en jij kiest de *beste* daaruit, dan discrimineer je niet. Erg, hè ? Dat ik zeg dat een bedrijf de beste moet kiezen, ongeacht zijn huidskleur ? Wat een vreselijk degoutante en vrijheidsfnuikende stelling... Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
En er zit inderdaad iets van in dat veel van de opvallende criminaliteit, zoals diefstal, homejacking, inbraken en (gewapende) overval meer gepleegd worden door allochtonen. Het is ook opvallend dat deze groep nogal strek vertegenwoordigd is in onze gevangenissen, zeker als men de nieuwe Belgen achter de tralies gaat meerekenen. Dat wil dus niet zeggen dat alle Belgen doetjes zijn. Enkele miljoenen verduisteren voor de fiscus is ook een grote misdaad, maar er zijn nergens levens bij in gevaar. Ik ben al een overvallen geweest met het mes op de keel: rara door welke bevolkingsgroep. Ik heb al een doodsbedreigingen gekregen en inbraken, omdat ik niet uit HUN buurt wil verhuizen. Wie pest de Belgen hier buiten? Juist en daarom zou ik inderdaad sceptisch staan moest zo 1 van hen mijn sloten komen plaatsen. Het is een vooroordeel tegenover die persoon, maar de echte schuldigen hieraan zijn de gepamperde, allochtone crimineeltjes, die op klaarlichte dag oude dametjes revolvers tegen het hoofd drukken voor hun tasjes, die auto's van hardwerkende autochtonen in brand steken, die dealen, helen en ga zo verder. Doe niets tegen hen, geef hen vooral niet aan, want met hun vuile trukjes en de hulp van De Witte brigade, zal jij sneller brommen als racist dan zijn boeten voor hun misdrijven. Als het gerecht zou gaan discrimineren door deze importcriminelen eerst op te pakken en desnoods a priori terug naar hun vaderland te sturen, dan zouden de vooroordelen ook minderen tegenover de normale migranten, die hier niets verkeerd doen. Met andere woorden: het is mede dankzij de positieve discriminatie keuze van links dat we hier een bende banjoels heer en meester van onze straten kunnen noemen en dat vele eerlijke mensen niet meer aan de bak komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik 'anekdote' schrijf, doe ik dat omdat het een anekdote is. Niet om iets te minimaliseren, maar om er de waarde aan toe te kennen die het verdient. Het is niet meer dan "jouw bevinding". Zoals je zelf zegt, zijn daar geen algemeenheden aan te verbinden. En toch doe je het elke keer opnieuw. Ik heb jouw eerste verhaaltje trouwens ook nergens een leugen genoemd. Enkel een subjectief verhaal, dat precies in je kraam paste. Ik trek ook geen algemene conclusies uit de gebeurtenissen bij Eurolock. Ik zeg enkel dat de wet moet toegepast worden... Mijn "(harde) optreden" weerlegd jouw stelling dat dit te maken had met een verzwakking van de maatschappij... Dat was pertinent onjuist. En de Joodse gemeenschap besloot zich verzoenend op te stellen. Dat is haar recht. Niet haar plicht. En nog eens, van superioriteit is er geen sprake in een minderheidsgroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten eerste: Ben jij overvallen door een hele bevolkingsgroep ? Dan zou je de eerste zijn. Dit is veelbetekenend en illustreert mooi mijn stelling. Ten tweede: vooroordelen berusten zelden op feiten. Ze worden zogezegde feiten omdat iedereen ze blijft herhalen. Ten derde: Als iemand een blonde secretaresse had die dom was, mag hij er dan vanuit gaan dat de volgende blonde secretaresse ook dom zal zijn ? Ten vierde: Inderdaad, je hebt gelijk. Discriminatie licht aan de grond van de criminaliteit op straat. ![]() Ten vijfde: Het gaat hier gvd niet om positieve discriminatie. Voor de hoeveelste keer nog ? Leer toch eens lezen, alsjeblieft. Ik wil dat echt niet elke post moeten herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dit brengt even weinig toe aan de discussie als de interpretatie van conscience. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
|
![]() Citaat:
2) Daar ben ik het een stuk mee eens, maar de grote meerderheid van de mensen die ik ken die op openbare plaatsen overvallen zijn geweest, zijn juist slachtoffer van hetzelfde type daders dan ik. Misschien wel dezelfde daders. 3) Ik zeg toch nergens dat alles wat voor bepaalde individuen opgaat, voor een hele groep opgaat. 4) De kip en het ei. Als er minder volk was, zouden er minder werklozen en kansarmen zijn, dus minder criminaliteit in het geheel. Met andere woorden: we hebben de gastarbeiders niet meer nodig. 5) Je snapt er geen bal van. Als een Belg wordt uitgesloten om zijn afkomst, kan deze in dit apenland nergens terecht. Als een migrant zich uitgesloten voelt, staan er 1001 organistaties voor hem klaar. Ik spreek uit ervaring. Persoonlijk wordt ik hier dus door mijn mening ook aangevallen en gediscrimineerd door mensen als jij. Zeg me niet dat jouw soort geen vooroordelen heeft. Ik ben hier al genoeg uitgemaakt geweest voor dingen die ik niet ben, door mensen die mij niet kennen, enkel en alleen omdat ik het met hen niet eens ben. Zegt genoeg over jouw soort, niet? Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 januari 2007 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 12 januari 2007 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
Vat het niet persoonlijk op. Ik maak hier enkel duidelijk dat we allemaal vooroordelen hebben en discrimineren, ook links. Daar maak ik geen probleem van. We hebben allemaal onze onhebbelijkheden. Is daar iets verkeerd mee? Of worden we geacht geen mensen meer, maar en soort van foutloze superwezens te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
|
![]() Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil? Die discussie voer ik al lang niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vat niks persoonlijk op. Je zegt dat we allemaal vooroordelen hebben. Dat klopt. Maar ik handel daar niet naar. Daar gaat het hem om. Dat is net discriminatie. En jij zegt: iedereen discrimineert, ook links. Je zit echt vol (voor)oordelen over groepen, hè ? Aan de hand van twee mensen die tot een groep behoren, vel jij een oordeel over groepen. Ik bedoel er niks mee, ik zeg alleen dat als je daarnaar handelt, dat je dan discrimineert, en dat mag niet. Dat is strafbaar, en dan krijg je een rechtszaak aan je been. Boe. Fucking. Hoe. |
|
![]() |
![]() |