![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die zouden ze wrs ook kunnen buitengooien. maar zoals pietje reeds aangaf, gebeurt dat niet. wel probeert de vakbond hen te overtuigen om niet op het vb te stemmen. bovendien zullen ze weinig kans maken om vakbondsmandataris te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus omdat ik VB stem mag ik geen lid meer zijn van den ABVV,en volgend jaar willen ze mij vaksbonsafgevaardigde maken op mijn werk?
Kan dit dan nog wel ![]() Of moet ik dan ook njet zeggen ![]()
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() Mag een prive bedrijf de carriere van een werknemer dan sabotteren omdat hij een sticker van een politieke partij op zijn auto heeft plakken? Of is dat een voorrecht enkel voor de vakbonden?
oohoooh. De herauten van de anti-discriminatie lallen zichzelf zo de knoei in. Voor de rest willen ze bedrijven wel verplichten om werknemers aan te nemen, desnoods geblindoekt of met een papieren zak over het hoofd. Bekwaam of niet bekwaam. Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juni 2007 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want in dat geval valt dat niet objectief te rechtvaardigen. Dat is nu toch niet zo ingewikkeld?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
dat de overheid blijkbaar een minder goede service levert, is een probleem dat onze verkozen politici moeten oplossen, niet de vakbonden. mss moet het vb zijn peilen maar richten op de hulpkas, ipv op de vakbonden die duidelijk goed werk leveren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mits een kleine vriendendienst kan iets al snel "objectief rechtvaardig" gemaakt worden. Ik kan me al voorstellen wat uw prijs zou zijn (moest ge in dergelijke positie zitten, quod non) Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juni 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er dan als verhuurder ook ineens maar van uit dat ik mensen die lid zijn van partijen (SPA om het niet te vernoemen) die de rechten van de verhuurders wil ondermijnen, ook de mogelijkheid mag ontnemen om bij mij iets te komen huren.
Ik heb nl. geen monopolie op het verhuren van appartementen, dus ze kunnen gerust ergens anders naartoe. Me dunkt ligt dit volledig in lijn met de bedoelingen van de vakbonden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
een politieke partij die mensen tewerkstelt kan mss wel problemen maken van een sticker van een andere partij. een bedrijf kan wrs ook wel eisen van haar vertegenwoordigers dat ze geen stickers van politieke partijen op bedrijfswagens kleeft. er zijn dus wel situaties waar dit een verschil in behandeling rechtvaardigd, maar het zullen er niet zo veel zijn. wie trouwens heeft er hier gepleit voor het aanwerven van onbekwame mensen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() Niemand. Net zoals er niemand pleit voor armoede. niemand voor milieuvervuiling, niemand voor het doden van mensen (zelfs GW niet)
Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juni 2007 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we ineens vragen aan de vakbonden dat ze ervoor gaan zorgen dat stemmen niet meer geheim mag zijn? (de partijen die ertegen zijn: gooi al hun kandidaten buiten).... dan kunnen we ineens ook de verkeerde stemmers weigeren (zowel ik als de vakbonden). Heel deze discussie laat me er ineens aan denken dat ik amper één jaartje vakbondslid bent geweest ![]() ![]() ![]() Wat een besparing zeg!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() de SPA handelt haar immo transacties wel met de overheid af. Sowieso moeilijk om daar een voet tussen te krijgen vermoeden we.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
![]() allez, je mag me gerust proberen overtuigen dat het wel te rechtvaardigen is hoor. en over de vrijheid van vereniging: een groepje homo's kan gerust beslissen zich te verenigen en een homo-vereniging starten, die als doelstelling heeft discriminatie die homo's tegenkomen aan te kaarten. zij mogen sexuele voorkeur wel als relevant criterium gebruiken om lidmaatschap te bepalen, aangezien dit namelijk het doel is van hun vereniging. ze mogen dan weer niet discrimineren obv huidskleur bv, omdat dit niet relevant is. omgekeerd voor een allochtone vereniging die streeft naar empowerment voor allochtonen. zij kunnen wel autochtonen weren uit hun vereniging, maar mogen geen homo's weigeren, want dat zou discriminatie zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
|
![]() ge moet geen rechter zijn om sommige eenvoudige wetten en principes te begrijpen.
|
![]() |
![]() |