![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind niet dat we de tekst van Nadine moeten afdoen als natrappen. Integendeel: ik vind dit zeer verhelderend in die zin dat het heel duidelijk maakt waarom Nadine als leidend kader niet meer thuis hoort in PvdA. Het is alsof de aanvoerder van een voetbalploeg zou zeggen:' Ik heb geen goesting meer in voetbal. Ik zou liever willen schaatsen.' Tja, dan heeft de trainer en de ploeg weinig keuze: ofwel met zijn allen gaan schaatsen, ofwel die aanvoerder buiten zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Schepen
|
![]() Ik heb niet de tijd gehad om de hele discussie helemaal na te lezen, maar ikheb er toch een mening over.
PVDA+ heeft de stuctuur, de mensen en de financiële middelen om op lokaal vlak door te breken. Helaas zitten ze wat vast aan hun communistisch imago en blijft het voor mij een beetje hangen in een utopisch-communisme. En dat heeft wat mij betreft een zeer beperkt electoraal vermogen. CAP heeft voor mij wel een realistischer programma, met een groot potientieel aan stemmen. Ipv de verschillen met elkaar te benadrukken, zouden we beter samenwerken aan één groot sociaal project. Namelijk de uitsluiting van armoede in België, los van een of ander historisch, idiologisch verleden. Hoe? Werk eerst een gemeenschappelijk programma uit over hoe je die armoede gaat uitsluiten. Let wel, armoede heeft veel meer dan alleen een financieel aspect. Enkele zaken die ik graag zou verwezenlijkt zien: 1) Welvaartsvastheid van pensioenen. 25% van de gepensioneerden in Brussel leeft onder de armoede grens. Met de vergrijzing in aantocht valt hier wel wat stemmen mee te winnen. 2)Onderwijs: opwaardering van beroepsonderwijs en dat in samenwerking met bedrijven. Dat is een win-win-situatie voor bedrijven en lagergeschoolden. 3)werklozen: investeer in de begeleiding van langdurig werklozen. ipv een opbod over hoeveel we er hebben kunnen schorsen is het van belang dat werklozen daadwerkelijk aan het werk geraken. 4) belastingsverlaging op de 30% laagste lonen. dit om werken aantrekkelijker te maken en om het systeem van de working-poor niet te laten ingrijpen. 5) Extra belastingen voor de 20% rijksten. dit door elke vorm van inkomen als reeel inkomen te beschouwen. Extra belasting op enorme ontslagvergoedingen van managers. 6) gratis gezondheidszorg 7) huisvesting: enorme belastingen op leegstand, zware controle op huisjesmelkerij.
![]() |
#323 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw punt 4 suggereert dat mensen zonder werk blijven omdat ze zich genesteld hebben in hun werkloosheid. In punt 2 pleit u voor wat in de feiten neerkomt op een onderwijs op maat van de bedrijven. Interessant om te zien welke ideeeën er allemaal de ronde doen binnen CAP (of althans bij mensen die zich in zoverre met CAP vereenzelvigen dat ze het logo ervan als avatar gebruiken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Parlementslid
|
![]() Abou, zo ga je de Cappers niet overtuigen denk ik. Mijn vragen aan FF: wat bedoel je concreet als je stelt dat de PvdA bliojft hangen in een utopisch communisme?
Verder: ga eens kijken op de website van PvdA naar hun programma: er zijn heel concreet uitgewerkte voorstellen inzake alle themas die je aanhaalt. Wat onderwijs betreft: er is een werkgroep demokratisering onderwijs die een volledig uitgewerkte visie hebben, daarin zit de opwaardering van het beroepsonderwijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#326 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Working poor tegen te gaan" - door de minimumlonen op te trekken en op die manier hun arbeid duurder te maken zodat ze niet langer een job vinden. Dat is óók een manier om de working poor uit te roeien, inderdaad. Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Basisinkomen of geen basisinkomen: een samenleving zonder minimumloon is een stap vooruit. Een samenleving met minder belastingen op loon - zodat de kersvers tewerkgestelden ook iets overhouden van hun arbeid - zou nog meer stap vooruit zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ga in de VS wonen! 't Is daar echt een stap vooruit ten opzichte van hier ![]()
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de VS is er trouwens wel een minimumloon (dat weliswaar te laag is om van te leven maar dat is een andere discussie.) In Duitsland is er bijvoorbeeld geen minimumloon.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juni 2007 om 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij neemt aan dat lagere lonen er automatisch tot zouden leiden dat er meer mensen worden aangeworven. Deze stelling is zeer discutabel. Werkloosheid heeft veel meer andere oorzaken, zoals ouderdom, discriminatie, niet aangepaste scholing, of juist massa's ervaring in een sector die nu amper nog bestaat, ... En dan moet je er volgens jouw theorie ook nog van uitgaan dat de kapitalisten hetgeen ze besparen op lonen zullen gebruiken om (hier) nieuwe jobs te creëren, wat wel zeer optimistisch is.
![]() |
![]() |
#334 |
|
![]() zo, jij neemt de burerlijke media als norm. Dat zegt ook veel over de consistentie van de PVDA.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 15 juni 2007 om 05:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Vreemdeling
|
![]() Ah? En waarom niet?
![]()
![]() |
#337 |
Minister-President
|
![]() Qua "de burgerlijke media als norm" nemen kan een protestactie omdat je niet aan bod komt in een TV-programma van de burgerlijke media ook wel tellen. Nu, elk (sub)forum heeft een clown nodig, zeker ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Parlementslid
|
![]() Een goeie raad Abou: spendeer gewoon geen enkele aandacht meer aan de uitlatingen van Driewerf. Iemand die van de PvdA nog maar een ding wil horen: doodsgereutel, hoort wat mij betreft bij de te negeren idioten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen het optrekken van de minimumnettolonen en de totale loonkost. in mijn eerder betoog pleitte ik al voor een belastingsverlaging op de loonkost van de 30% laagste lonen. die bekostigen we dan via extra heffingen op toplonen (20% hoogste) + extra belasting op andere vormen van inkomen (kapitaal, immobiliën,...). vind jij het normaal dat managers zichzelf een loonsverhoging geven van 25% terwijl ze langs de andere kant mensen ontslaan wegen te "hoge loonkost"? Citaat:
Voor mensen die niet (meer) voldoen aan de huidige arbeidsmarkt moet er absoluut gekozen worden voor een betere begeleiding. En dat niet alleen gericht op werken, maar uitbreiden naar de gehele ontplooiing van elk individu.
![]() |
![]() |
#340 |
|
![]() En we weten allemaal dat in Duitsland de armoede groter is dan in de V.S.!
![]() |