Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 16:46   #321
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die 500 duizend extradoden tgv vd door het westen geëiste UNO-blokkade waren kinderen onder de vijf jaar, géén soldaten!
Die minimum 655.000 extradoden na de invasie in Irak uit de oorlogsstatistiek waren burgers...

Samen minimum één miljoen honderdvijfenvijftigduizend extra burgerdoden ginds!!
Een klein beetje sereen blijven hé Filosoof?!

De oorzaak lag bij het feit dat Saddam Hoessein zonder boe of ba zijn buurland Koeweit anexeerde. Hij moest zou en Irak veruimen. Maar omdat het niet lukte langs het noorden, (zevenjarige oorlog met Iran) probeerde hij het dan maar in het zuiden.

De wereldgemeenschap is moeten tussenkomen en Irak mocht uiteraard de rekening betalen.

Dat Saddam liever een paar gouden paleizen zet in plaats van voor zijn bevolking te zorgen, is niet de schuld van het Westen. Ik ga er niet op doordrammen, omdat het teveel van het eigenlijke onderwerp van de thread afwijkt.

Maar mijn inziens, is er hierover absoluut een discussie mogelijk wie hier de meest beschaafde samenleving is. Irak heeft de mogelijkheden om als één de rijkste landen ter wereld te leven. De reden dat ze dat niet doen, is niet omdat ze o zo beschaafd zijn hoor.

Kijk maar naar buurland Koeweit wat daar mogelijk is. Dit land is met minder oliebronnen welvarender dan België.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 juli 2007, 16:48   #322
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een klein beetje sereen blijven hé Filosoof?!

De oorzaak lag bij het feit dat Saddam Hoessein zonder boe of ba zijn buurland Koeweit anexeerde. Hij moest zou en Irak veruimen. Maar omdat het niet lukte langs het noorden, (zevenjarige oorlog met Iran) probeerde hij het dan maar in het zuiden.

De wereldgemeenschap is moeten tussenkomen en Irak mocht uiteraard de rekening betalen.

Dat Saddam liever een paar gouden paleizen zet in plaats van voor zijn bevolking te zorgen, is niet de schuld van het Westen. Ik ga er niet op doordrammen, omdat het teveel van het eigenlijke onderwerp van de thread afwijkt.

Maar mijn inziens, is er hierover absoluut een discussie mogelijk wie hier de meest beschaafde samenleving is. Irak heeft de mogelijkheden om als één de rijkste landen ter wereld te leven. De reden dat ze dat niet doen, is niet omdat ze o zo beschaafd zijn hoor.

Kijk maar naar buurland Koeweit wat daar mogelijk is. Dit land is met minder oliebronnen welvarender dan België.

Paulus.
Samen minimum één miljoen honderdvijfenvijftigduizend extra burgerdoden ginds!! (in een land met 24 �* 27 miljoen inwoners, dubbel van België dus)

Hoe zou Europa bvb reageren mochten hier in België een evenredig aantal extraburgerdoden (een 570.000 dus!!) vallen tgv het optreden van staten uit het middenoosten??
Hoe zou je d�*n spreken? Hoorde je niet welke verontwaardigiging de 4.000 WTC slachtoffers opwekten?
Begrijp jij de gruwel achter die cijfers dan helemaal niet??

Hoor jij bij degenen die de prijs van een mensenleven bepalen door het te vermenigvuldigen met het BNP pro capita, vervolgens te delen door het aantal kilometers tussen de plaats van overlijden en jouw bed en dan een correctiefactor toepassen voor huidskleur en geloof??
filosoof is offline  
Oud 9 juli 2007, 17:02   #323
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Volgens Le Monde werd een niet onbelangrijk deel van het geld van het Oil for food plan rechtstreeks naar Kuwaiti petroleummaatschappij(en) gestort, ipv naar Irak.
Een ander deel werd volgens de BBC gewoon in bankbriefjes overgevlogen (verschillende vluchten) naar Bagdad de invasie en ja, bankbriefjes...
De verantwoordelijke diensten weten niet waar het naar toeging.
Heel wat meer dan je zgn "gouden paleizen van Saddam"

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2007 om 17:08.
filosoof is offline  
Oud 9 juli 2007, 17:06   #324
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samen minimum één miljoen honderdvijfenvijftigduizend extra burgerdoden ginds!! (in een land met 24 �* 27 miljoen inwoners, dubbel van België dus)

Hoe zou Europa bvb reageren mochten hier in België een evenredig aantal extraburgerdoden (een 570.000 dus!!) vallen tgv het optreden van staten uit het middenoosten??
Hoe zou je d�*n spreken? Hoorde je niet welke verontwaardigiging de 4.000 WTC slachtoffers opwekten?

Hoor jij bij degenen die de prijs van een mensenleven bepalen door het te vermenigvuldigen met het BNP pro capita, vervolgens te delen door het aantal kilometers tussen de plaats van overlijden en jouw bed en dan een correctiefactor toepassen voor huidskleur en geloof??
Het zijn inderdaad gruwelijke cijfers en het bewijst inderdaad tot welke verschrikkelijke dingen de mens in staat is, daarin heb je zeker gelijk.

Maar het ging erom wie er het meest beschaafd was. Daar ging het om. En je weet zo goed als ik dat wij westelingen niet overrompeld worden door vreemdelingen, omdat we niet beschaafd zouden zijn.

Ik vind de levensstandaard en de levensverwachting van de inwoners van de landen een veel betere maatstaf om de beschaving te meten, dan wel het aantal doden in een oorlogssiuatie aan deze of gene zijde, zoals jij dat doet.

Ik vind onderwijs, ziektekosten, wonen, water gas electriciteit, de voedselvoorziening enz... vele betere maatstaven om te kunnen meten wie, wat en waar er beschaving is.

Maar, nogmaals, je hebt zeker gelijk dat deze gruwelijke cijfers die je meegeeft, een echte schande zijn voor de gehele mensheid.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 juli 2007, 17:12   #325
filosoof
Banneling

Standaard VRT manipulatie blijft aan de orde...

Citaat:
Het zijn inderdaad gruwelijke cijfers en het bewijst inderdaad tot welke verschrikkelijke dingen de mens in staat is, daarin heb je zeker gelijk.

Maar het ging erom wie er het meest beschaafd was. Daar ging het om. En je weet zo goed als ik dat wij westelingen niet overrompeld worden door vreemdelingen, omdat we niet beschaafd zouden zijn.

Ik vind de levensstandaard en de levensverwachting van de inwoners van de landen een veel betere maatstaf om de beschaving te meten, dan wel het aantal doden in een oorlogssiuatie aan deze of gene zijde, zoals jij dat doet.

Ik vind onderwijs, ziektekosten, wonen, water gas electriciteit, de voedselvoorziening enz... vele betere maatstaven om te kunnen meten wie, wat en waar er beschaving is.

Maar, nogmaals, je hebt zeker gelijk dat deze gruwelijke cijfers die je meegeeft, een echte schande zijn voor de gehele mensheid.

Paulus.
Sorry, maar mensen die omwille van hun financiële en politieke belangen een dergelijk aantal slachtoffers op hun conto hebben en zij die er mee instemden reken ik niet als "beschaafd".
filosoof is offline  
Oud 9 juli 2007, 17:21   #326
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar mensen die omwille van hun financiële en politieke belangen een dergelijk aantal slachtoffers op hun conto hebben en zij die er mee instemden reken ik niet als "beschaafd".
Zoveel is duidelijk. En ik kan je heel goed begrijpen. De cijfers die je aangeeft zijn ronduit verschrikkelijk.

Maar of dit een goede maatstaf is om van beschaving te kunnen spreken, blijft zeer de vraag.

Neem nu de hongersnood in Etiopië in de jaren '80 of Somalië de jaaren '90...

Daar stierven op een bepaald ogenblik 30 000 (= 900 bussen) kinderen per dag van honger en ontbering. Dat zijn ook verschrikkelijke cijfers. En wie mocht het oplossen? Het Westen. Alle hulp en hulpgoederen, kwamen van het Westen.

Nochtans ligt daar vlak aan de overkant van het Suez-kanaal de rijkste landen ter wereld, die dat onder hun neus zien gebeuren. Saoedi Arabië, Jemen enz...

En een niet onbelangrijk detail, het ging om hun geloofsgenoten.

Maar ze lieten ze creveren waar ze vielen. Ook dat getuigt van wie beschaafd is en wie niet.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 juli 2007, 22:05   #327
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
kijk eerst naar de balk in eigen oog, voor je naar de splinter in andermans oog kijkt...
Lees alstublieef nog eens opnieuw wat ik schreef over Oncelinx. Lees dat stukje nog eens opnieuw. Dat mens is ronduit middeleeuws en barbaars in mijn ogen. Is de PS soms geen politieke partij in een Westers land? Heeft de PS dan helemaal niets te maken met het Westen? Me dunkt dat dat balk in eigen oog is.

Wat betreft Irak: Ik ken er het fijne niet van, maar ik dacht dat sommigen bij de VN corrupt waren en geld in hun zakken stoken? Was een tijdje geleden in 't nieuws. En wat betreft Bush: Zijn blunders in Irak zijn onbegrijpelijk. Wie is er nu zo dom? Eerst stuurt hij een kleine troepenmacht en dan stuurt hij 't Iraakse leger naar huis.
Stefanie is offline  
Oud 9 juli 2007, 22:08   #328
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Daar stierven op een bepaald ogenblik 30 000 (= 900 bussen) kinderen per dag van honger en ontbering. Dat zijn ook verschrikkelijke cijfers. En wie mocht het oplossen? Het Westen. Alle hulp en hulpgoederen, kwamen van het Westen.

Nochtans ligt daar vlak aan de overkant van het Suez-kanaal de rijkste landen ter wereld, die dat onder hun neus zien gebeuren. Saoedi Arabië, Jemen enz...

Maar ze lieten ze creveren waar ze vielen. Ook dat getuigt van wie beschaafd is en wie niet.

Paulus.
De EU geeft geld aan de Palestijnen. Nochtans is Saoedi Arabië rijk genoeg om de Palestijnen te helpen.
Stefanie is offline  
Oud 9 juli 2007, 22:19   #329
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoveel is duidelijk. En ik kan je heel goed begrijpen. De cijfers die je aangeeft zijn ronduit verschrikkelijk.

Maar of dit een goede maatstaf is om van beschaving te kunnen spreken, blijft zeer de vraag.

Paulus.
Je zou gelijk hebben wat betreft die hongersnoden indien het Westen die effectief had opgelost, maar dat lijkt mij het geval niet: inderdaad, er werd voedsel geparachuteerd herinner ik me, te weinig en te laat: door internationale instanties (ook met geld van arabische landen dus, de VS weigerden lang hun bijdragen aan internationale instanties te betalen)

Je vergeet ook dat de doden in Irak het gevolg waren van een overwogen en gewapende interventie door je "beschaafde Westen" (ik reken een blokkade wel degelijk als militaire interventie en bombardement en invasie zeker)

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2007 om 22:27.
filosoof is offline  
Oud 9 juli 2007, 22:31   #330
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou gelijk hebben wat betreft die hongersnoden indien het Westen die effectief had opgelost, maar dat lijkt mij het geval niet: inderdaad, er werd voedsel geparachuteerd herinner ik me, te weinig en te laat: door internationale instanties (ook met geld van arabische landen dus, de VS weigerden lang hun bijdragen aan internationale instanties te betalen)
Pardon? Op dit ogenblik sterft daat niemand meer van honger en of ontbering hoor?! Trouwens was een grote droogte de oorzaak van de hongersnood.

Ik snap trouwens niet dat ik slechts gelijk zou hebben al ze dat volledig zouden hebben opgelost zoals je zegt. Het ging mij erop om aan te tonen dat 'beschaving' niet meetbaar is door enkel de doden te tellen van beide partijen in een oorlogsgebied.

Beschaafde landen doen ook aan ontwikkelingshulp. D�*t wou ik aantonen. Ze leggen in Saoedi Arabië golfterreinen aan in de woestijn terwijl hun geloofgenoten vergaan. Het is helemaal niet juist dat zij mee hielpen.

Het zijn de Amerikanen geweest die daar geland zijn om orde op zaken te stellen, want het land werd volledig geregeerd door dievenbendes, vechtend voor de laatste voedselvoorraden.

En de islamitische wereld, deed net alsof hun neus bloedde.

Zo zit dat in elkaar, met hun beschaving. Een ander moet maar helpen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 juli 2007, 02:46   #331
filosoof
Banneling

Standaard VRT manipulatie blijft aan de orde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Beschaafde landen doen ook aan ontwikkelingshulp. D�*t wou ik aantonen. Ze leggen in Saoedi Arabië golfterreinen aan in de woestijn terwijl hun geloofgenoten vergaan. Het is helemaal niet juist dat zij mee hielpen.

Het zijn de Amerikanen geweest die daar geland zijn om orde op zaken te stellen, want het land werd volledig geregeerd door dievenbendes, vechtend voor de laatste voedselvoorraden.

Zo zit dat in elkaar, met hun beschaving. Een ander moet maar helpen.
"beschaafde landen" doen aan ontwikkelingshulp om er zelf béter van te worden: voor elke € ontwikkelingshulp vloeien er meestal meerdere terug naar de industrie in de landen waarvan de regeringen de ontwikkelingshulp storten: dat werkt zo voor geïndustrializeerde landen en dat is hun reden om aan ontwikkelingshulp te doen.
Een andere reden is om de hen gunstig gezinde plaatselijke regering in het zadel te houden, of om andere rechten in dat land te verkrijgen. Geloof je dat die regeringen dat uit naastenliefde doen dan ben je naïef.

Saoedi Arabië en de Golfstaten hebben er niets bij te winnen (en mochten ze het doen op die manier zou jij de eerste zijn om het aan te klaagen)

Citaat:
Ze leggen in Saoedi Arabië golfterreinen aan in de woestijn terwijl hun geloofgenoten vergaan.
We zullen maar niet opsommen hoe "beschaafd" westers geld over de balk wordt gegooid terwijl Afrika en zuid Amerika van honger en ziektes kreperen... Mochten Saoedi Arabië, Iran, Syrië ea landen systematisch hun geloofsgenoten helpen zou dit forum hier het inmenging noemen en klagen dat zo de christenen worden achteruitgeschoven tov moslims...

Citaat:

Mocht de islamietische werd op Amerikaanse manier politieagent in de wereld willen spelen zou dit forum het ergste brullen over "moslimexpansionisme en bemoeienis" en vervolgeng van christenen, cfr het verhaal van Darfoer, waar moslimbevolkingsgroepen elkaar bestrijden (met China en de VS er onderhands achter want er zit waarschijnlijk petroleum in de ondergrond), waar de moslimwereld géén troepen stuurt maar waar hier toch steeds weer het verhaaltje herhaald wordt over de "Arabieren" die de christenen" etc, hoewel die zogenaamde "Arabieren" net zo min arabisch zijn als de rest van het land...gewoon een blanket name, een etiket dat hen ooit werd opgeplakt, maar dat het goed doet bij de publieke opinie hier die graag wit/zwart verhaaltjes hoort, met "goeden" en "slechten".

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2007 om 03:04.
filosoof is offline  
Oud 10 juli 2007, 07:04   #332
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"beschaafde landen" doen aan ontwikkelingshulp om er zelf béter van te worden: voor elke € ontwikkelingshulp vloeien er meestal meerdere terug naar de industrie in de landen waarvan de regeringen de ontwikkelingshulp storten: dat werkt zo voor geïndustrializeerde landen en dat is hun reden om aan ontwikkelingshulp te doen.
Een andere reden is om de hen gunstig gezinde plaatselijke regering in het zadel te houden, of om andere rechten in dat land te verkrijgen. Geloof je dat die regeringen dat uit naastenliefde doen dan ben je naïef.

Saoedi Arabië en de Golfstaten hebben er niets bij te winnen (en mochten ze het doen op die manier zou jij de eerste zijn om het aan te klaagen)

We zullen maar niet opsommen hoe "beschaafd" westers geld over de balk wordt gegooid terwijl Afrika en zuid Amerika van honger en ziektes kreperen... Mochten Saoedi Arabië, Iran, Syrië ea landen systematisch hun geloofsgenoten helpen zou dit forum hier het inmenging noemen en klagen dat zo de christenen worden achteruitgeschoven tov moslims...

Mocht de islamietische werd op Amerikaanse manier politieagent in de wereld willen spelen zou dit forum het ergste brullen over "moslimexpansionisme en bemoeienis" en vervolgeng van christenen, cfr het verhaal van Darfoer, waar moslimbevolkingsgroepen elkaar bestrijden (met China en de VS er onderhands achter want er zit waarschijnlijk petroleum in de ondergrond), waar de moslimwereld géén troepen stuurt maar waar hier toch steeds weer het verhaaltje herhaald wordt over de "Arabieren" die de christenen" etc, hoewel die zogenaamde "Arabieren" net zo min arabisch zijn als de rest van het land...gewoon een blanket name, een etiket dat hen ooit werd opgeplakt, maar dat het goed doet bij de publieke opinie hier die graag wit/zwart verhaaltjes hoort, met "goeden" en "slechten".
Allé 't is goed. Moslimlanden zijn veel beschaafder en veel meer ontwikkeld dan wij hier in het westen.

Content?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 juli 2007, 08:05   #333
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en hoeveel van die doden zijn op het conto te schrijven van die hoog boven ons westerlingen staande islamitische zelfmoordterroristen, mijn beste filosoof ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 10 juli 2007, 08:06   #334
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Heb jij daar een bron van die cijfers ? Naam, adres, datum van overlijden en oorzaak van overlijden is ook goed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 10 juli 2007, 08:11   #335
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Allé 't is goed. Moslimlanden zijn veel beschaafder en veel meer ontwikkeld dan wij hier in het westen.

Content?

Paulus.
Yep zo is het goed. Nu is filosoof een gelukkig mens.

(Al goed dat je hem gelijk hebt gegeven Paulus want anders maakt hij een dubbel nick aan en geeft hij zichzelf wel gelijk.....)

Oud 10 juli 2007, 08:11   #336
Tegendradigaard

Standaard

Filosoof is blijkbaar hevig tegen embargo's en blokkades... zou hij ook tegen het embargo zijn geweest tegen Zuid Afrika.... 't is maar een bedenking he....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 juli 2007 om 08:12.
Oud 10 juli 2007, 08:35   #337
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Yep zo is het goed. Nu is filosoof een gelukkig mens.

(Al goed dat je hem gelijk hebt gegeven Paulus want anders maakt hij een dubbel nick aan en geeft hij zichzelf wel gelijk.....)
Ik ken filosoof anders als iemand met zin voor rede. Maar deze keer slaat hij toch wel het één en ander door elkaar. Enfin, iedereen trapt wel eens naast de bal.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 juli 2007, 09:10   #338
filosoof
Banneling

Standaard VRT manipulatie blijft aan de orde...Wir haben es nicht gewust

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Hoe zou je d�*n spreken? Hoorde je niet welke verontwaardiging de 4.000 WTC slachtoffers opwekten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Heb jij daar een bron van die cijfers ? Naam, adres, datum van overlijden en oorzaak van overlijden is ook goed.
Ik plaatste dit reeds op politics.be...
LEES DIT DAN, de gruwelijke boekhouding: http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UNICEF
....
Ms. Bellamy noted that if the substantial reduction in child mortality throughout Iraq during the 1980s had continued through the 1990s, there would have been half a million fewer deaths of children under-five in the country as a whole during the eight year period 1991 to 1998.
....
Dat waren de kinderen, tgv de , onder leugendruk (de WMD) door de US bekomen VN-blokkade en voor de invasie...
Dat cijfer werd toegegeven door de toenmalige Usambassadeur bij de UNO, Albright in een bekend interview aan CBS (60Minutes):”It was a hard decision, but in the end, it was worth it...”zei die doodleuk
Nu de burgers, na de invasie:
http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...s_de_trop.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Nouvel Observateur
Nouvel Observateur | 14.12.2006 | 13:12
Iraq
655.000 morts de trop
Depuis l’intervention des Etats-Unis et de ses alliés en mars 2003, plus de 500 décès supplémentaires sont survenus chaque jour en Irak. Des chercheurs américains et iraquiens publient aujourd’hui une nouvelle estimation de la surmortalité depuis l’invasion de l’Irak, de mars 2003 jusqu’�* juillet 2006. Ils estiment �* 655.000 le nombre de morts supplémentaires d’Iraquiens –soit 2,5% de la population- par rapport �* la période antérieure.
Le taux de mortalité était de 5,5 pour mille avant mars 2003 contre 13,3 pour mille depuis cette date, écrivent les chercheurs de l’Université John Hopkins (Baltimore) et de l’Université Al Mustansiriya (Bagdad).
Gilbert Burnham et ses collègues, qui publient ces travaux dans la revue médicale The Lancet, n’ont pas compté les corps �* la morgue pour calculer la surmortalité. Ils ont enquêté auprès de 47 ensembles, répartis sur tout le territoire, contenant chacun 40 foyers. Ils ont recensé le nombre de naissances et de décès par foyer entre 2001 et 2006. Ils ont ensuite extrapolé les résultats �* l’ensemble de la population iraquienne.
Ces chercheurs avaient déj�* publié une première analyse en 2004, affirmant que 100.000 décès supplémentaires étaient imputables �* la guerre en Iraq entre mars 2003 et septembre 2004. Leur méthode avait été critiquée, notamment �* cause de sa trop grande part d’incertitude.
Cette nouvelle enquête confirme les chiffres publiés en 2004, expliquent aujourd’hui Burnham et ses collègues. La violence est la cause de 92% des décès, selon leur enquête, qui ne distingue pas les civils des personnes engagées dans le combat, quel qu’il soit. Les hommes âgés de 15 �* 44 ans représentent 59% des cas de morts violentes. La part des morts imputables �* la coalition menée par les Etats-Unis est en diminution, notent les chercheurs, elle est passée de 31 �* 26%.
Burnham et ses coauteurs appellent de leurs vœux la création d’un corps international indépendant pour calculer la surmortalité due �* la guerre en Irak. Le seul bilan clairement établi est celui des pertes militaires de la coalition : 2.717 soldats américains ont été tués (�* la date du 8 octobre 2006), 119 du côté britannique (�* la date du 3 octobre).
Cécile Dumas
11/10/06
In de Engelse vertaling :

Citaat:
Iraq
655.000 excess deaths
NOUVELOBS.COM ¦ 14.12.2006 ¦ 13:12
Since the intervention of the United States and his(her) allies in March, 2003, more than 500 supplementary deaths arose every day in Iraq
American and Iraki researchers publish a new estimation of the abnormally high death rate since the invasion of Iraq , today from March, 2003 till July, 2006. They estimate(esteem) at 655.000 the number of supplementary deaths of Irakis – is 2,5 % of the population with regard to the previous period.
The mortality rate was 5,5 for one thousand before March, 2003 against 13,3 for one thousand since this date, write the researchers of the University John Hopkins (Baltimore) and the University Al Mustansiriya (Bagdad).
Gilbert Burnham and his colleagues, who publish these works in the medical magazine(review) The Lancet, did not count bodies in the mortuary to calculate the abnormally high death rate. They investigated with 47 sets(groups), distributed on all the territory, containing each 40 homes(foyers). They listed(counted) the number of births and death(deaths) by home(foyer) between 2001 and 2006. They then extrapolated the results(profits) to the whole Iraki population.
These researchers had already published a first analysis in 2004, asserting that 100.000 supplementary deaths were attributable in the war in Iraq between March, 2003 and September, 2004. Their method had been criticized, notably because of his(her,its) excess big part of uncertainty.
This new inquiry confirms figures published in 2004, explain today Burnham and his(her) colleagues. The violence is the cause of 92 % of the deaths, according to their inquiry, which does not distinguish the civilians of the persons engaged(started) in the fight, whoever it is. The men(people) from 15 to 44 years old represent 59 % of the cases of violent deaths. The part of the deaths attributable in the coalition led by the United States is in decrease, note the researchers, it is crossed(spent) from 31 to 26 %.

Burnham and his(her) co-authors call of their wishes the creation of an independent international body to calculate the abnormally high death rate due to the war in Iraq.
The only balance sheet(assessment) clearly established is that of the military losses of the coalition: 2.717 American soldiers were killed (in the date of October 8th, 2006), 119 of the British side (in the date of October 3rd).
Cécile Dumas
11/10/06
DUS bronnen: UNICEF (directe link erbij)
en John Hopkins University in Baltimore... berichtgeving door Le Nouvel Observateur
Geen fantazie...

Citaat:
.
minstens 500.000+655.000= minstens 1.155.000 (één miljoen honderdvijfenvijftigduizend) burgerdoden te veel tgv het US optreden!!!
En sindsdien zijn er nog héél wat bijgekomen tgv de door de US ontketende burgeroorlog!! (en 't is nog niet gedaan)
Vergelijk dat met de slachtoffers van Hiroshima en Nagasaki... tel die van Dresden erbij en je komt niet aan dat getal.
Citaat:
Wir haben es nicht gewust...
BTW, de Engelse experts van het Ministry of Defense hebben Blair ten sterkste afgeraden de cijfers van de John Hopkins University te betwisten: de door hen gebruikte methodologie is algemeen wetenschappellijk aanvaard. De Engelse regering, (en de US-regering) gingen dus ook niet in de aanval tegen die cijfers.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2007 om 09:31.
filosoof is offline  
Oud 3 november 2007, 01:17   #339
filosoof
Banneling

Standaard

BTW, de Engelse experts van het Ministry of Defense hebben Blair ten sterkste afgeraden de cijfers van de John Hopkins University te betwisten: de door hen gebruikte methodologie is algemeen wetenschappellijk aanvaard. De Engelse regering, (en de US-regering) gingen dus ook niet in frontale aanval tegen die cijfers.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6495753.stm

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2007 om 01:18.
filosoof is offline  
Oud 3 november 2007, 01:32   #340
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Tja, dat is het typische aan deze 'democratie'. Jaren lang 1 partij constant negeren (met uitzondering als het negatieve publiciteit betreft weliswaar). En bij de werkelijke verkiezingen effe laten zien op tv (om dan niet het verwijt te kunnen krijgen dat ze genegeerd worden). Maar ik ben dat nu al zo gewoon (en velen onder ons) dat we er echt niet wakker van hoeven te liggen. Er is altijd internet ook.
idd, internet is een goeie ( lees betere bron ) om je te informeren over sommigen dingen.

waaronder dus ook VB valt, vr een objectieve kijk moet je niet op tv zijn, en zeker niet bij de VRT.

VRT= propaganda-kanaal van de soccen.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be