![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaak lag bij het feit dat Saddam Hoessein zonder boe of ba zijn buurland Koeweit anexeerde. Hij moest zou en Irak veruimen. Maar omdat het niet lukte langs het noorden, (zevenjarige oorlog met Iran) probeerde hij het dan maar in het zuiden. De wereldgemeenschap is moeten tussenkomen en Irak mocht uiteraard de rekening betalen. Dat Saddam liever een paar gouden paleizen zet in plaats van voor zijn bevolking te zorgen, is niet de schuld van het Westen. Ik ga er niet op doordrammen, omdat het teveel van het eigenlijke onderwerp van de thread afwijkt. Maar mijn inziens, is er hierover absoluut een discussie mogelijk wie hier de meest beschaafde samenleving is. Irak heeft de mogelijkheden om als één de rijkste landen ter wereld te leven. De reden dat ze dat niet doen, is niet omdat ze o zo beschaafd zijn hoor. Kijk maar naar buurland Koeweit wat daar mogelijk is. Dit land is met minder oliebronnen welvarender dan België. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou Europa bvb reageren mochten hier in België een evenredig aantal extraburgerdoden (een 570.000 dus!!) vallen tgv het optreden van staten uit het middenoosten?? Hoe zou je d�*n spreken? Hoorde je niet welke verontwaardigiging de 4.000 WTC slachtoffers opwekten? Begrijp jij de gruwel achter die cijfers dan helemaal niet?? ![]() Hoor jij bij degenen die de prijs van een mensenleven bepalen door het te vermenigvuldigen met het BNP pro capita, vervolgens te delen door het aantal kilometers tussen de plaats van overlijden en jouw bed en dan een correctiefactor toepassen voor huidskleur en geloof?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander deel werd volgens de BBC gewoon in bankbriefjes overgevlogen (verschillende vluchten) naar Bagdad de invasie en ja, bankbriefjes... De verantwoordelijke diensten weten niet waar het naar toeging. Heel wat meer dan je zgn "gouden paleizen van Saddam" Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het ging erom wie er het meest beschaafd was. Daar ging het om. En je weet zo goed als ik dat wij westelingen niet overrompeld worden door vreemdelingen, omdat we niet beschaafd zouden zijn. Ik vind de levensstandaard en de levensverwachting van de inwoners van de landen een veel betere maatstaf om de beschaving te meten, dan wel het aantal doden in een oorlogssiuatie aan deze of gene zijde, zoals jij dat doet. Ik vind onderwijs, ziektekosten, wonen, water gas electriciteit, de voedselvoorziening enz... vele betere maatstaven om te kunnen meten wie, wat en waar er beschaving is. Maar, nogmaals, je hebt zeker gelijk dat deze gruwelijke cijfers die je meegeeft, een echte schande zijn voor de gehele mensheid. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of dit een goede maatstaf is om van beschaving te kunnen spreken, blijft zeer de vraag. Neem nu de hongersnood in Etiopië in de jaren '80 of Somalië de jaaren '90... Daar stierven op een bepaald ogenblik 30 000 (= 900 bussen) kinderen per dag van honger en ontbering. Dat zijn ook verschrikkelijke cijfers. En wie mocht het oplossen? Het Westen. Alle hulp en hulpgoederen, kwamen van het Westen. Nochtans ligt daar vlak aan de overkant van het Suez-kanaal de rijkste landen ter wereld, die dat onder hun neus zien gebeuren. Saoedi Arabië, Jemen enz... En een niet onbelangrijk detail, het ging om hun geloofsgenoten. Maar ze lieten ze creveren waar ze vielen. Ook dat getuigt van wie beschaafd is en wie niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#327 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft Irak: Ik ken er het fijne niet van, maar ik dacht dat sommigen bij de VN corrupt waren en geld in hun zakken stoken? Was een tijdje geleden in 't nieuws. En wat betreft Bush: Zijn blunders in Irak zijn onbegrijpelijk. Wie is er nu zo dom? Eerst stuurt hij een kleine troepenmacht en dan stuurt hij 't Iraakse leger naar huis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#328 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vergeet ook dat de doden in Irak het gevolg waren van een overwogen en gewapende interventie door je "beschaafde Westen" (ik reken een blokkade wel degelijk als militaire interventie en bombardement en invasie zeker) Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap trouwens niet dat ik slechts gelijk zou hebben al ze dat volledig zouden hebben opgelost zoals je zegt. Het ging mij erop om aan te tonen dat 'beschaving' niet meetbaar is door enkel de doden te tellen van beide partijen in een oorlogsgebied. Beschaafde landen doen ook aan ontwikkelingshulp. D�*t wou ik aantonen. Ze leggen in Saoedi Arabië golfterreinen aan in de woestijn terwijl hun geloofgenoten vergaan. Het is helemaal niet juist dat zij mee hielpen. Het zijn de Amerikanen geweest die daar geland zijn om orde op zaken te stellen, want het land werd volledig geregeerd door dievenbendes, vechtend voor de laatste voedselvoorraden. En de islamitische wereld, deed net alsof hun neus bloedde. Zo zit dat in elkaar, met hun beschaving. Een ander moet maar helpen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#331 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een andere reden is om de hen gunstig gezinde plaatselijke regering in het zadel te houden, of om andere rechten in dat land te verkrijgen. Geloof je dat die regeringen dat uit naastenliefde doen dan ben je naïef. Saoedi Arabië en de Golfstaten hebben er niets bij te winnen (en mochten ze het doen op die manier zou jij de eerste zijn om het aan te klaagen) Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2007 om 03:04. |
|||
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Content? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#333 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en hoeveel van die doden zijn op het conto te schrijven van die hoog boven ons westerlingen staande islamitische zelfmoordterroristen, mijn beste filosoof ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
(Al goed dat je hem gelijk hebt gegeven Paulus want anders maakt hij een dubbel nick aan en geeft hij zichzelf wel gelijk.....)
|
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() Filosoof is blijkbaar hevig tegen embargo's en blokkades... zou hij ook tegen het embargo zijn geweest tegen Zuid Afrika.... 't is maar een bedenking he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 juli 2007 om 08:12. |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#338 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
LEES DIT DAN, de gruwelijke boekhouding: http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm Citaat:
Dat waren de kinderen, tgv de , onder leugendruk (de WMD) door de US bekomen VN-blokkade en voor de invasie... Dat cijfer werd toegegeven door de toenmalige Usambassadeur bij de UNO, Albright in een bekend interview aan CBS (60Minutes):”It was a hard decision, but in the end, it was worth it...”zei die doodleuk ![]() Nu de burgers, na de invasie: http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...s_de_trop.html Citaat:
Citaat:
en John Hopkins University in Baltimore... berichtgeving door Le Nouvel Observateur Geen fantazie... Citaat:
Vergelijk dat met de slachtoffers van Hiroshima en Nagasaki... tel die van Dresden erbij en je komt niet aan dat getal. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2007 om 09:31. |
||||||
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() BTW, de Engelse experts van het Ministry of Defense hebben Blair ten sterkste afgeraden de cijfers van de John Hopkins University te betwisten: de door hen gebruikte methodologie is algemeen wetenschappellijk aanvaard. De Engelse regering, (en de US-regering) gingen dus ook niet in frontale aanval tegen die cijfers.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6495753.stm Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2007 om 01:18. |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
waaronder dus ook VB valt, vr een objectieve kijk moet je niet op tv zijn, en zeker niet bij de VRT. VRT= propaganda-kanaal van de soccen.