![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals er Kastiliaanstalige Basken en Engelstalige Schotten zijn, zijn er Berberstalige, Arabischtalige of Franstalige Vlamingen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 juli 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() En uiteraard heb jij daar een bron voor.
![]() |
#326 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp bijzonder weinig over dat 'terug in bezit nemen', 'cultureel imperialisme', 'Vlaamse Gazastrook, 'Vlaamse stad', enzovoort. Volgens mij speelt zich dat vooral in jullie hoofd af.
Als een Vlaming voor jullie evengoed een uit Marokko overgewaaide Berbervrouw kan zijn of een verfranste arbeider uit Brussel, waarom dan geen Franstalige manager uit Sint-Genesius Rode? In Brussel spreken de meeste mensen Frans. Ik begrijp dat je het Nederlands niet wil zien verdwijnen en dat je daar dus in investeert. Maar het staat de mensen toch vrij om de taal te hanteren die hen het best ligt? Dat is toch allemaal niet gebetoneerd, dat verandert toch door de jaren en de eeuwen heen? Jullie ageren nog altijd alsof Vlaanderen onder de knoet gehouden wordt door de Franstalige bourgeosie, alsof de soldaten hun bevelen nog altijd in het Frans krijgen, alsof het hoger onderwijs en de pastoor hier nog in het Frans de les spellen en alsof je voor een document de gemeenteambtenaar nog altijd in het Frans moet bedelen terwijl je je klak in je handen staat te verfrommelen. In welke eeuw leven jullie eigenljk? Dat is een Vlaanderen dat mij vreemd en onbekend is, ik ken het alleen uit de geschiedenis maar ik zie niet in waarom ik me daar vandaag nog mee zou bezighouden. De afbraak van de sociale zekerheid, de sluipende privatisering van de Post en de NMBS, het schorsen van tienduizenden werklozen, de aanwezigheid van zware metalen in de lucht, het opsluiten van meisjes van elf jaar, de aanwezigheid van duizenden laaggeschoolde, werkloze jongeren uit de migratie, dat soort dingen vind ik belangrijk. En dat is aan beide kanten van de (taal)grens hetzelfde en het kent dus dezelfde oplossing.
![]() |
![]() |
#330 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan iemand mij uitleggen wat dat wil zeggen "Brussel terug in bezit nemen"? Als je het om welke bizarre reden ook belangrijk vindt dat daar Nederlands gesproken wordt, dan kan je dat toch alleen maar verkijgen door er als Vlamingen massaal te gaan wonen? Toch niet door het Franstaligen te verbieden om Frans te spreken?
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
1) spreek niet zo karikaturaal, je maakt jezelf daar belachelijk mee 2) spreek persoonlijk, niet tegen "jullie" 3) gebruik geen meervouden waar enkelvoud volstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaani schrijft: Citaat:
Ik spreek tegen 'jullie' en daarmee bedoel ik iedereen die het heeft over de 'Vlaamse Gazastrook', het 'terug in bezit nemen' van Brussel, 'cultureel imperialisme', enz. Alsof daardoor mijn bedenkingen aan relevantie inboeten. Je zou beter antwoorden op mijn vragen in plaats van in je broek te ziten krabben.
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Minister-President
|
![]() Laatst gewijzigd door stropdrager : 31 juli 2007 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 juli 2007 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() Een beetje serieus blijven e, een gebeuren kaderen bijv.
BHV is in mijn ogen een vooral sociaal-economisch probleem, verfransing (en misschien ook al verengelsing door EU-mensen?) door problemen op de woningmarkt Palestina is puur kolonialisme, met alles er op en er aan, geweld, (economische) onderdrukking, land- en rijkdompikkerij, racisme, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Absoluut, maar een serieus antwoord op mijn vragen en stellingen is misschien wat te hoog gegrepen?
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bijvoorbeeld: De Israeli's bouwen (illegale) nederzettingen in Palestijns gebied, passen zich niet aan en eisen gebiedsuitbreiding. De Franstaligen komen in Vlaanderen, passen zich niet aan en eisen ook gebiedsuitbreiding. Het Israelisch-Palestijns conflict is natuurlijk veel extremer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is nog altijd in de greep van franstalige grillen. Wetten voor het Vlaamse Gewest worden tegengehouden vanuit andere gewesten, het franstalig opgeheven vingertje is er nog altijd, aan de taalwet wordt er nog elke dag gemorreld. De talentelling is nog altijd niet uit het hoofd van de franstaligen verdwenen. Voor hen is het nederlands nog altijd een dialect dat men blaft. Vlaanderen en de Vlaamse Beweging worden nog altijd met hun neus in de collaboratie en aanverwante regimes (apartheid) gedrukt en vergeleken. Zelfs de tweetaligheid wordt door franstaligen in vraag gesteld, net zoals de bescherming van Vlamingen in Brussel. Die franstalige manager kan gerust in Vlaanderen wonen en als hij wil zelfs in zijn blote flikker franse chansons op straat lopen krijsen, maar waarom uitbreiding vragen van het tweetaliggebied? Waarom is het zo moeilijk ter begrijpen dat Vlaanderen nu het nederlands als bestuurstaal heeft. Wie leeft er nu decennia in het verleden? En zolang dat niet ophoudt, zal de Vlaamse Beweging verder bestaan. Want net DAAROM bestaat ze. |
|
![]() |
![]() |