![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of met andere woorden... ik geloof er geen bal van! Het citaat dat ik je gaf uit hun rubriek 'veelgestelde vragen' staat er al jaar en dag en nog steeds... En weet je waarom feremans? Omdat dit wél controleerbaar is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister
|
![]() [quote=ericferemans;2769979]
Citaat:
![]() Als je de tekst letterlijk kunt citeren, zul ons ook kunnen zeggen waar dat stond op DE website van het Vlaams Belang. ![]() Ga zo door, aan iemands vijanden kent men de waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij BEWEERT dat je militant bent van de vakbond. Indien ik je naam moest kennen kan ik dat checken. Je weet wat ik dan zal doen!
Citaat:
- zij willen de vakbonden aan banden leggen, hen omvormen tot een corportatistische middeleeuwse organisatie - zij willen het stakingsrecht aantasten of afschaffen - zij willen discriminatie invoeren - zij willen niet dat vakbonden de maatschappij veranderen: dat noemen ze aan politiek doen, maar wel willen ze dat deze met hun gat open klaar staan om de baas te "ontvangen" - "Staken schaadt, arbeid baat" is in korte bewoordingen de ideologie van het VB: het is een patroonsorganisatie.... Vlaams Belang wil de pensioenleeftijd verlaten Waar is het Vlaams Belang als de loontrekkenden protesteren? Vlaams Belang op de werkvloer: overuren �* volonté Vlaams Belang op de werkvloer: flexibelere werknemers gewenst Vlaams Belang wil daling van lonen en koopkracht Vlaams Belang neemt deel aan jacht op werklozen Vlaams Belang wil inkomsten sociale zekerheid beknotten Vlaams Belang beperkt terugbetaling ziektekosten Vlaams Belang snelt farmareuzen ter hulp Vlaams Belang zet een punt achter de verzorgingsstaat Vlaams Belang wil de vakbonden weg Willen CEO's Vlaams Belang aan de macht? Vlaams Belang wil belastingverlaging voor de rijken Vlaams Belang veroordeeld voor racisme Citaat:
Hun standpunten zijn het doorslagje van wat uiterst conservatieve liberalen niet eens durvan op papier zetten. Maar jij noemt dat niet anti-syndicaal omdat ze ZEGGEN dat ze anti-syndicaal zijn? Ze zijn niet enkel tegen de syndicaten: ze zijn tegen de "eigen werknemers eers" en voor de "eigen werkgevers nog meer". Je bent een echte verrader, hoor. Ik hoop dat ze op de vakbond uitvissen wie je bent en je met je klikken en klakken buiten gooien. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
|
![]() Norbert Van Overloop
‘Wiens Belang? Het Vlaams Belang over inkomen, werk, pensioenen.' Ik ontmoet meester Norbert Van Overloop in het kantoor van PROGRESS Lawyers Network in Gent. Hij was medeoprichter van Objectief 479.917, een petitie voor gelijke rechten voor migranten, die door meer dan een miljoen mensen werd ondertekend. Als advocaat heeft Norbert Van Overloop de handen vol met zaken van vreemdelingenrecht en sociaal recht. Waarom heb je, ondanks je drukke bezigheden, toch tijd vrijgemaakt voor het schrijven van een boek? Er verschijnt toch al veel over het Vlaams Belang? Is dat zo? Bij mijn weten is het al van het jaar 2000 geleden dat nog een degelijk, stevig boek over het Vlaams Blok/Belang geschreven werd. Kijk, als advocaat word ik in de rechtbank vaak geconfronteerd met de moeilijkheden van de mensen. Ik merk daar ook hoe groot de ontevredenheid is over het huidige sociaal-economische beleid. Veel mensen zijn ontevreden omdat hun koopkracht daalt, omdat hun pensioen wordt bedreigd, omdat ze niet worden geholpen. Zo moet je tegenwoordig al een privéverzekering nemen om de torenhoge hospitalisatiekosten te kunnen betalen. Het Vlaams Belang heeft over al die zaken standpunten die nog véél verder gaan in de sociale afbraak. Maar het verzwijgt die voor het grote publiek. Ik zie hoe het Belang zich profileert als de partij van de kleine man. Het probeert de mensen te winnen op twee slagzinnen: tegen de migranten en tegen de Walen. Daarover heeft de partij al veel gezegd en geschreven. Ze probeert het ongenoegen naar die thema's te kanaliseren. Maar in je boek heb je het vooral over de sociale thema's van loon, werk, pensioenen enzovoort. Jazeker, want hier ligt een terrein waarop we het Vlaams Belang een klinkende nederlaag kunnen toedienen. We hebben dat allemaal kunnen zien in de weken van de grote acties tegen het generatiepact. Het Belang heeft zich toen in allerlei bochten gewrongen om toch maar over te komen als die partij van de kleine man. Maar wie weet wat het standpunt van de partij is over de pensioenen? Wie weet dat het Belang ervoor pleit dat mensen pas recht op een vorm van pensioen zouden hebben na een loopbaan van 40 jaar? Dat wil in de praktijk zeggen dat vrijwel niemand nog voor zijn zestigste van het brugpensioen kan genieten. Daarom zei Annemans in de Kamer over het generatiepact: ‘Peanuts, het gaat niet ver genoeg en het is niet grondig genoeg.' Of nog een ander voorbeeld: het Belang pleit voor een loonlastenverlaging met 10%. En het wil van de index af. Maar daardoor worden de inkomsten voor de sociale zekerheid afgebouwd en komen de zieken, de ouderen en de werklozen in de kou te staan. En dat staat ook met evenveel woorden in allerlei partijdocumenten die het Belang natuurlijk probeert binnenskamers te houden. Voormannen van het Belang vinden in het Amerika van Bush een model. De eerste tekens van die Amerikaanse toestanden zie ik al in de Belgische rechtbanken: als je een privéverzekering kan afsluiten, ben je beschermd, wie dat geld niet heeft, valt uit de boot. In mijn boek heb ik al die asociale standpunten van het Belang uitvoerig en systematisch aangehaald: over werkloosheid, over flexibiliteit, over arbeidscontracten, over het stelsel van de sociale zekerheid zelf... Je beschrijft het Belang in je boek als een staalharde neoliberale partij. Maar is het niet op de eerste plaats een fascistische partij? Waar het om gaat is dat je een progressief sociaaleconomisch alternatief moet naar voor schuiven. Er bestaat vandaag een basis voor een andere politiek dan de neoliberale pletwals van de afgelopen decennia. Maar niet bij het Belang: dat is nog dieper blauw dan de blauwen. Het Belang stelt voor de economie maar één maatstaf: de winst. Daarom vindt het delokalisatie bijvoorbeeld geen probleem. Zolang de winst terugvloeit naar de Vlaamse aandeelhouders is voor het Belang alles oké. Toch zou ik het standpunt van het Vlaams Belang over de vakbonden bijvoorbeeld eerder bruin dan blauw noemen . Dat is waar. Maar ook Hitler was op de eerste plaats de man van het grote kapitaal. Wat de vakbonden betreft is de boodschap van het Vlaams Belang duidelijk, en erg negatief. Het vindt de vakbonden voorbijgestreefd. Maar bij het generatiepact schilderden ook de andere partijen de vakbonden af als ‘conservatief'. Eigenlijk wil het Vlaams Belang de vakbonden nog véél harder aan banden leggen dan wat de anderen al doen met de dwangsommen tegen stakingsposten, met de willekeurige ontslagen van afgevaardigden enz. Het Belang wil de vakbonden rechtspersoonlijkheid geven om ze helemaal op de knieën te krijgen. Een van de parlementsleden van het Belang zei dat hij de vakbonden volgaarne een duwtje in de rug wil geven, maar dan liefst op het perron en met hun gezicht naar de sporen toe. Je had het over een progressief sociaaleconomisch alternatief. Van wie moet dat komen? Is het geen ijdel gedroom? Er bestaat vandaag een basis voor die alternatieve politiek. Ik zou zeggen: kijk maar eens om u heen. Meer dan een miljoen mensen staakten een paar weken geleden in Groot-Brittannië tegen de plannen van Blair om de pensioenleeftijd tot 65 jaar op te trekken. De grootste staking sinds 1926. Het probleem is dat je er in de media zo weinig over hoort. En in Frankrijk haalde de jeugd, samen met de vakbonden, in deze lentemaand toch ook haar slag thuis tegen de Villepain. Die moest zijn jongerenbanenplan opbergen. En onze dokwerkers haalden hun slag thuis tegen wat de Europese Unie van plan was met lossen en laden van schepen door onbevoegde scheepsbemanningen. Als je mensen wil losweken van het Belang, moet je die beweging steunen. En omgekeerd: wie zich tégen die beweging keert en de maatregelen van sociale afbraak helpt doorvoeren, maakt extreem rechts slapend rijk. Als de mensen opkomen voor hun rechten, komt het Belang in nauwe schoentjes. Zeg je daarmee dat de vakbeweging het eerste alternatief is tegen het Vlaams Belang? Jazeker. Het is niet toevallig dat extreem rechts zo tegen de vakbonden tekeergaat. Zij zijn de organisaties die in staat zijn het protest tegen de sociale afbraak te organiseren. Het is dus geen toeval dat twee belangrijke vakbondsverantwoordelijken zorgden voor een voorwoord. Kijk, mijn boek is geschreven voor wie de concrete standpunten van het Belang wil leren kennen. Het is een verzameling argumenten voor gesprek en discussies over het Belang. Want er is geen betere stem dan een bewuste stem. Het zou mooi zijn als die argumenten ter sprake komen op kantoor of op de werkvloer, bij een pot of een pint, onder vrienden… Als dat lukt, ben ik een tevreden auteur. Met een voorwoord van Ferre Wyckmans, Algemeen Secretaris van LBC-NVK van het ACV en Bruno Verlaeckt, voorzitter van de Algemene Centrale van het ABVV Antwerpen - Waasland ISBN 90 6445 403 5 - Paperback (12,5 x 20 cm ) - ca. 136 blz. Prijs: 12,50 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Vreemdeling
|
![]() sorry, maar van iemand die Fidel verheerlijkt hoef ik geen lessen te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt om andermaal zo duidelijk te illustreren wie hier discrimineert op grond van politieke overtuiging. Paulus. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
Vooral de vroegere Spa-stemmers, die uit woede voor de verkeerde houding van de partijleiding gingen op het VB stemmen kunnen hier eens kijken hoe "sociaal" het VB is. Indien men niet accoord is met de huidige Spa leiding: daar kan ik inkomen. Maar omdat je geen confituur lust, en hesp niet goed is op je boterham moet je dan persé stront gaan eten? De gevolgen zijn merkbaar: binnenkort is pensioen een theoretisch begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt helemaal niks of... je kletst uit je nek. Je boekske is geschreven door iemand die denkt dat hij het beter weet dan het Vlaams Belang zelf waar zij voor staan. Iemand zoals jij die zonder enige bron dingen concludeert die het Vlaams Belang nooit beweert of beweert heeft. Als je wil weten waar het Vlaams belang echt voor staat, lees dan hun programma. Praten met iemand is altijd veel beter dan praten over iemand als je weten wil, wat iemand bezielt. Het programmaboekje "Wiens Belang" is al lang achterhaald en weggelachen. Je loopt achter feremans. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
Het is ook zo dat je blijkbaar hun programma niet kan lezen of wil lezen. De aantuigingen die ik opperde volgen er onweerlegbaar uit, net zoals zij volgen uit de houding van het VB in alle sociale conflicten. Je ontkende de uitspraak "Staken schaadt, arbeid baat". Het is een uitspraak van de STICHTER van het VB: Karel Dillen! VB: "Staken schaadt, werken baat" ![]() ![]() ![]() ![]() Traag van begrip Het was weer eens wat anders, het ogenschijnlijk softe VB-standpunt over de nationale staking en betoging van vrijdag 28 oktober 2005 tegen het Generatiepact van de paarse regering Verhofstadt II. “Het Vlaams Belang begrijpt de woede van vele werknemers,” luidt het in een officiële persmededeling. En: “wij hebben begrip voor de acties”. Die persmededeling kwam er nadat de krant De Morgen zelf naar VB-voorzitter Frank Vanhecke had gebeld met de vraag of hij de stakingsacties steunde [PDF 74 kb]. “Nationale staking duwt Vlaams Belang in spagaathouding,” kopte de krant op 25 oktober 2005 boven het artikel waarin Vanhecke zich in allerlei bochten wrong om de staking noch goed te praten noch al te nadrukkelijk af te keuren: ![]() Maar De Morgen-journalist Tom Cochez was zo clever ook parlementslid Freddy Van Gaever op te bellen, daarbij geduid als vertegenwoordiger van de ‘ondernemersvleugel’. Terwijl Vanhecke de kerk nog in het midden leek te willen houden, ging Van Gaever – die ook als ondernemer berucht was om zijn anti-syndicale opstelling – voluit in de aanval. Bij Van Gaever geen begrijp voor de stakers: ![]() Diezelfde dag nog poogde het VB de vermeende onduidelijkheid weg te werken middels een officiële persmededeling. Daarin luidt het dat de partij “begrip” heeft voor de acties tegen de regering (want het VB is als oppositiepartij ook gekant tegen deze regering) – commentaar van VB-parlementslid Jurgen Verstrepen op zijn weblog (25.10.2005): “Hoezo we begrijpen de vakbonden? Uitspraken zoals ‘we begrijpen de vakbonden’ gaan in tegen mijn persoonlijke mening. (...) Ik heb geen begrip voor de vakbonden op dit ogenblik. Met oogkleppen misbruiken ze hun – hardwerkende – leden om hun macht te tonen.” Maar het echte venijn zit hem in de staart van dat VB-standpunt: ![]() In de laatste paragraaf maakt het VB immers duidelijk dat het een staking als actiemiddel afkeurt (omdat dat de ondernemingen treft), dat blokkades van bedrijfsterreinen niet getolereerd worden en dat werkwilligen aan de slag moeten kunnen – staking of niet. Bovendien wordt geïnsinueerd dat om een regering te treffen een staking geen democratisch actiemiddel is. Daarmee zit het Vlaams Belang weer volledig op de lijn die ook door het Vlaams Blok werd gevolgd: politieke stakingen - die het regeringsbeleid viseren - moeten verboden worden. Stakingsrecht? Wie het officiële programma van het Vlaams Belang raadpleegt, zal daarin vruchteloos zoeken naar een standpunt over stakingen. De woorden “staking” of “stakingsrecht” komen niet één maal voor in het 75 bladzijden tellende document: ![]() De laatste keer dat het VB daar een standpunt over verwoordde was in… 1993 – meer dan tien jaar geleden inmiddels. Onder de kop “De vakbonden: vriend of vijand” schreef huidig parlementslid Jan Penris in het partijblad van april 1993 het volgende: ![]() Stakingsverbod In de jaren tachtig eiste het VB ook nog “stakingsverbod in economische sleutelsectoren en het openbaar vervoer” (Vlaams Blok, mei 1983). Eind jaren negentig haalt Jan Penris het idee opnieuw boven water. Na de – “naar slechte gewoonte” - zoveelste Antwerpse havenstaking suggereert hij om de sluizen “van openbaar veiligheidsbelang te verklaren” (Vlaams Blok, januari 1997). En na een staking van de treinmachinisten in de zomer van 1998 schrijft het VB-partijblad (september 1998): “Spoorstakingen zijn bijna altijd zinloos. (...) Stakers bij het spoor beweren graag dat ze actie voeren voor het behoud van de publieke dienstverlening, maar ze zijn de eersten om het publiek geen diensten te verlenen.” Op 21 december 1995 schoot Wim Verreycken daarover in de Senaat ook al eens uit zijn krammen. De vakbonden gijzelen niet enkel de treinreizigers, ze gijzelen de hele economie, stelde hij: “De werkgelegenheid wordt zeker bemoeilijkt door degenen die een werkgever verbieden winst te maken. En laat nu net winst maken het enige oogmerk zijn van een risiconemende onderneming. Wanneer vakbonden opdagen die vertellen dat de verworven rechten, of soms zelfs voorrechten, belangrijker zijn dan de rendabiliteit van een onderneming, dan moet ik veronderstellen dat dergelijke vakbonden de gever van werk elke activiteit bewust bemoeilijken. Alle media berichten de voorbije dagen over vakbonden die de eigen bedrijven opzadelen met miljardenverliezen en die tegelijk de werkwilligen van alle andere bedrijven, de pendelaars dus, verhinderen om te werken. (...) Mevrouw de minister, indien u echt iets wil doen aan de tewerkstelling, dan adviseer ik u om naar uw vakbondsvrienden te stappen en hen te zeggen dat ze vandaag werkvernietigend zijn, dat ze niet enkel de eigen bedrijven in moeilijkheden brengen maar ook bedrijven die afhankelijk zijn van de aanvoer van werkkrachten met het openbaar vervoer.” Het VB wil:
“Ik blijf erbij dat stakingen als deze niet kunnen. Ons model is het sociaal overleg, niet de druk van de straat,” beaamde Vlaams parlementlid Wim Van Dijck op zijn weblog (07.10.2005). “Professor Blanpain noemt toestanden zoals blokkades van bedrijventerreinen door vliegende stakingsposten in strijd met rechtsstaat. Hij heeft gelijk. Maar werkgevers aarzelen om naar de rechtbank te stappen en burgemeesters om de politie in te zetten. (...) Politieke stakingen die enkel bedoeld zijn om het aan de gang zijnde overleg te beïnvloeden, zijn uit den boze.” Gents gemeenteraadslid en parlementslid Ortwin Depoortere kondigde op zijn weblog (10.10.2005) aan de Gentse burgemeester Frank Beke op het matje te zullen roepen omdat die geen politie had afgestuurd op stakersblokkades: “Arbeiders en bedienden die niet willen meestaken en willen werken, moeten daartoe de kans krijgen. Op de burgemeesters rust de taak om hen vrije doorgang te garanderen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel de nodige instructies geven aan hun politiekorps.” Depoortere diende op 26 oktober 2005 in de Gentse gemeenteraad een motie in die zin in [PDF 110 kb]. Staken is misdaad Tegen het stakingsrecht heeft het VB altijd al storm gelopen. Ook in de beginjaren van de partij – die volgens sommigen toen slechts een Vlaams-nationalistisch partij was – was het VB reeds volbloed extreem-rechts. ![]() “De vakbonden worden de jongste jaren gekenmerkt door gevaarlijke demagogie. Hun aandeel in de verantwoordelijkheid voor het ontstaan van de toestand, welke vandaag erg is en morgen rampzalig kan worden, is niet gering. Vandaag echter moeten hun stakingsparolen gewoonweg als misdadig bestempeld worden. Stakingen leiden alleen tot een verdere verergering en verslechtering van de algemene toestand. Stakingen leiden op korte en lange termijn tot een verdere ontwrichting en ondermijning van de economische en ook uiteraard van de sociale toestand. (...) Vandaag worden stakingen een wapen tegen de economie van het land. (...) Het Vlaams Blok heeft steeds beklemtoond: Staken schaadt, werken baat. Vandaag zegt het Vlaams Blok: Staken is misdaad!” Vandaag denkt het VB eerst twee keer na voor het nog zulke stoere taal spreekt: al is de boodschap dezelfde gebleven (“geen politieke stakingen”), de verpakking is veranderd (“begrip voor de stakers”). Op zijn weblog denkt ex-persverantwoordelijke Wim Wienen, Gents gemeenteraadslid en parlementair medewerker van het VB, met heimwee terug naar die tijd toen het VB nog voluit kon zeggen wat het dacht. Onder de titel “Staken schaadt” schrijft hij (06.10.2005): “Vroeger was er een partij die naar buitenkwam met de slogan: ‘Crisis? Staken schaadt, werken baat!’ Het was een mooie partij, de mooiste partij die ik in mijn nog jonge leven gekend heb. Spijtig genoeg bestaat die partij nu niet meer. Maar ze hadden gelijk. Zoals ze in zoveel zaken gelijk hadden. We zijn wat dat eindeloopbaandebat betreft in een crisis terechtgekomen.” ![]() “Staken schaadt, werken baat.” Ooit verspreidde het VB zelfs stickertjes met die kreet (zie illustratie). Misschien moeten ze die, nu er duidelijk een hete herfst op komst is, wel opnieuw uitgeven. En als het VB dat niet durft, doet Blokwatch het misschien wel. Als vriendendienst... Blokwatch in de pers :
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet. Dat zou al te absurd zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wil weten waar het Vlaams belang echt voor staat, lees dan hun programma. Praten met iemand is altijd veel beter dan praten over iemand als je weten wil, wat iemand bezielt. Denk je nu echt dat je de partijstandpunten van het Vlaams belang gaat vinden bij Marc Spruyt, in de Morgen of in de Knack? Je bent toch niet achterlijk mag ik hopen? En het is niet omdat zij tegen één bepaalde staking waren (alhoewel ze zelfs d�*t niet expliciet zeggen) dat men tegen het stakingsrecht in het algemeen is. Bij een staking is daar altijd iemand tegen uiteraard. Zelfs als ze zeggen dat ze begrip hebben voor de actie wordt dat verdraait naar 'dat politieke stakingen niet kunnen'... Je moet maar durven. Dat staken schaadt heeft ook voormalig premer Dehaene gezegd bij de nationale stakingen tegen het Globaal Plan. Hij treiterde de vakbonden door elke dag opnieuw in het Nieuws te zeggen hoerveel deze stakingen de belastingsbetaler uiteindelijk zouden kosten.. Maar ik hoor jou niet zeggen dat de CD&V tegen stakingen zou zijn?! Het is nochtans exact hetzelfde argument. En dat is ook al een paar keer gezegd geweest. Zelfs de liberalen, Bart Somers op kop, pleiten om het staken aan banden te leggen bij openbare diensten zoals het openbaar vervoer. Ze willen daar een minimuumbezetting garanderen. Hetzelfde in de luchthavens. Daar spreekt men van gijzeling van passagiers voor een maaltijdcheques... Ik hoor jou nooit zeggen dat de liberalen tegen het stakingsrecht zijn? En in weet natuurlijk ook wel waarom niet. Omdat het zo niet is natuurlijk. En zo is het ook niet voor het Vlaams Belang die uitgesproken niet tegen vakbonden is en zelfs begrip uitspreekt voor syndicale acties. Maar wat hun politieke tegenstanders daarvan maken, is helemaal wat anders natuurlijk. En jij loopt daar in. Maar ik, en vele anderen met mij, gelukkig niet. Verder vraag ik me af of jij eigenlijk nog wel zelf een eigen mening hebt ook. Want veel verder dan anti-VlaamsBlok site kopiëren raak je blijkbaar niet. Je plaatst er dan nog niet eens een bronvermelding bij, alsof jij dat allemaal heb opgezocht. http://www.blokwatch.be/content/view/574/149/lang,nl/ Hoe laag kan men vallen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2007 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
En, voor uw cursor zich naar het driehoekje beweegt: doe geen moeite. Uit de battle Moderatie vs. Maximus heb ik geleerd dat dit geen persoonlijke belediging is. ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
Maar ik weet niet of men nog zo gek is om Goebeltjes te geloven ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laat me die tekst eens zien? Citaat:
Het VB is inderdaad een ULTRA liberale partij, nog sterker: een middeleeuwse partij die terug wil naar het corporatistische systeem, het solidarisme! Nog een stap verder terug en we zitten aan lianenen te slingeren: in de bomen! Citaat:
![]() Snap je nu nog altijd niet waarom je in een vakbond niet welkom bent? Citaat:
Indien je, klein nalopertje, wil beweren dat ik hier de partijslaaf ben en de meeloper dan zal je ook daarmee de mensen van één ding overtuigen: je bent ziende blind, horende doof en oostindisch doof daarenboven. Dat blijkt uit de ellenlange threads die je steeds op onstopbare wijze blijft vullen met telkens weer bijna religieuze herhalingen van je debiliteits mantra: het vb heeft gelijk, ook als het Vb ongelijk heeft heeft het toch gelijk. Je techniek om doof te zijn voor argumenten en koppig te blijven herhalen is grotesk. Je bent een parodie op iemand die een eigen gedacht heeft: je bent een partijslaaf, die dan nog klaagt omdat hij niet bij zijn vakbond zou mogen blijven.... Zielig hoor! Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 22:48. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() Nu persoonlijk heb ik toch ook de indruk dat wilde stakingen niet altijd lonen. Ik denk dat het postpersoneel in Gent het resultaat van hun staking heeft gevoeld, in tonnen achterstand, wat meer werk betekent.
Staken mag zeker niet ondoordacht gedaan worden. Persoonlijk vind ik bv de betalingsstakingen bij de LIJN beter: ze schaden enkel de werkgever. Het personeel blijft werken, hun loon moet uitbetaald worden, maar ze brengen er niets voor binnen en de reizigers komen nog steeds ter plaatse. Dat moet de bazen meer pijn doen, dan personeel dat staakt. De zaak Opel kan men helaas niet met De Post, De Lijn, ziekenhuispersoneel en ga zo verder aanzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Belang wil de vakbonden niet verbieden. Jij bent het die leugens herhaalt. En je toont niet waarop deze leugens gebasseerd zijn omdat je dat ook niet kan uiteraard. Voor jou moet het Vlaams Belang tegen de vakbonden zijn. Anders heeft je strijd niet veel zin. Maar daarom is het nog niet zo. Nogmaals; het Vlaams Belang verklaart zelf op hun website niet tegen de vakbonden te zijn. Vind je het dan niet een klein beetje arrogant van je zelf om zonder mee te stellen dat ze daarin liegen en dat jij hun programma eigenljk beter kent dan zijzelf? Zie je dan niet in hoe onredelijk je bent? Ik kan net zo goed stellen dat de socialisten tegen de sociale zekerheid zijn. En als ze het anders zeggen dan is dat omdat ze liegen. Op dat niveau ben je bezig Citaat:
Maar jij beweer van wel. Jij beweert dat het Vlaams Belang tegen vakbonden is. Wel dan moet ook jij dat kunnen aantonen en dat doe je hoegenaamd niet. Citaat:
Allee nu zijn de liberalen ook al tegen de vakbond. Wat doe je dan met de liberale vakbond? Citaat:
Bovendien kiezen ze niet steeds de kant van de werkgevers. In je eigen citaten staat dat ze zich afzijdig houden. je leest toch je eigen knipsels mag ik hopen? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik zeg alleen maar wat er staat. En er staat dat het Vlaams Belang niet tegen vakbonden is. Aan jou om te tonen waar wat anders staat, of anders ga je de mist in met je boude beweringen. Zoals gewoonlijk mag ik nu wel zeggen. Menen dat je het beter weet dan het Vlaams Belang zelf waar zij voor staan is niet alleen erg arrogant, het is bovendien erg dom en ongeloofwaardig. Maar je doet maar hoor. Wat ik niet snap is waarom het Vlaams belang persé tegen de vakbonden moet zijn van jou? Wat kan jou dat eigenljk schelen? Waarom steek jij zoveel energie om mensen van dingen te overtuigen die niet eens waar zijn? Je weet toch dat zij het tegendeel beweren? Ik ga toch ook niet beweren dat de socialisten tegen de sociale zekerheid zijn? En weet je waarom niet? Omdat ik me zo belachelijk zou maken. Denk je niet? Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 juli 2007 om 00:13. |
||||||||||||
![]() |
![]() |