![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
|
![]() Citaat:
De overheid kan de gunstige voorwaarden voorzien waardoor het privéinitiatief de essentiële taken kan vervullen en dikwijls beter vervult dan de overheid. Dit wordt ontegensprekelijk aangetoond door het onderwijs. de overgrote meerdeheid van de ouders stuurt hun kinderen naar het vrij ondewijs omdat het meestal beter is. De ziekenzorg is een ander duidelijk voorbeeld. Syndikaten worden toch ook niet ingericht door de overheid Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2007 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...door Groot-Brittannië?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
|
![]() En daaruit volgt dat ik het onredelijk zou vinden als mensen in een bepaald deel van het land (in mijn voorbeeld: Cadzand) verstoken zouden blijven van of meer zouden moeten betalen voor een openbare dienst, enkel op basis van hun woonplaats. En dat ik het onredelijk zou vinden als de kwaliteit van een openbare dienst of bijv. de sociale zekerheid in het ene deel van het land beter of slechter zou zijn dan in een ander deel. En dat ik bijv. de mogelijkheid wil hebben om bij verkiezingen op mijn favoriete kandidaat te kunnen stemmen, ongeacht waar deze woont (ik wil dus niet beperkt worden tot de kandidaten uit mijn eigen kieskring).
Dat het samenlevingsgevoel in Nederland vele malen sterker is dan in België moge duidelijk zijn. Misschien is het zelfs wel sterker dan in Vlaanderen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie in je bron overigens geen wereldwijd overzicht. Kun je dat ergens vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier een privatisering al eens vergeleken met Russische roulette. Ik denk dat die vergelijking nog steeds stand houdt.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland behoort dat geen probleem te zijn denk ik. In België is de toestand wel totaal anders. Wallonië wordt zeer slecht bestuurd en maakt misbruik van de jaarlijkse transfers van meer dan 10 miljard euro uit Vlaanderen. En er komt maar geen einde aan; Daarom moet Wallonië zelf de handen uit de mouwen steken en verantwoordelijk gesteld worden voor eigen bestuur eigen inkomsten en eigen uitgaven. Solidariteit kan enkel om echte problemen op te lossen en niet om voor hen een sociale hangmat te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Bij een staatsinstelling ben je afhankelijk van de staat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
Bij privatisering gaat het om het aan marktpartijen overlaten van een dienst die voorheen in handen van de overheid was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
Heeft het echt zo lang geduurd eer je dat kon vaststellen? Leterme tracht een regering op de been te krijgen bijna twee maand na de verkiezingen met totaal andere uitslag in Vl en Wallonië. Elk onderwerp dat wordt aangesneden is een gevecht tussen Vl en Fr. Vlaanderen wil meer zelfbestuur. De Franstaligen willen de éénheid van het land versterken. Lees ze willen de transfers van meer dan 10 miljard per jaar behouden, en een deel van Vlaams Brabant inpalmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast bestaat het officiëel onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 1 augustus 2007 om 22:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat niet noodzakelijk een nadeel. Ik heb liever een samenleving waar er meer afhangt van persoonlijke inzet en verdienste dan een waar het er vooral vanaf hangt of je rijk of arm geboren bent. Natuurlijk geldt dit dan ook in twee richtingen, dat lijkt me onvermijdelijk. Je kan niet én toelaten dat armeren zich kunnen opwerken én tegelijkertijd ervoor zorgen dat er niemand verarmt. Waar je wel voor kan proberen te zorgen is dat de 'globale' beweging zo positief mogelijk is en dat die zoveel mogelijk van persoonlijke verdienste afhangt, en dat lukt hen blijkbaar beter dan het ons lukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Daarom vond ik de vergelijking niet zo goed eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
Ik verkies zeker ons systeem. ziekenzorg, ook tandarts is zeer duur en voor velen onbetaalbaar; Ik werkte voor een multinational in Antwerpen met zetel in VSA. De werkomstandigheden waren in Antwerpen veel beter. Het werk dat we leverden was ook beter denk ik. Onmiddellijk veel geld verdienen krijgt in VSA voorrang. Als ergens een gat is in de markt onmiddellijk 20 ingenieurs aanwerven, en die terug vlug ontslaan als het blijkt dat het niet meevalt. In Antwerpen ging men verstandiger en socialer te werk. Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2007 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |