Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2007, 15:25   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig dat het toch zo moeilijk blijkt te zijn een heel eenvoudige vraag met ja of neen te beantwoorden.

Dus nogmaals de vraag: "Heeft u thuis zo'n biogasinstallatie?"

U hoeft maar te onderstrepen:

a. ja

b. neen
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 15:25   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik was namelijk opzoek naar investerders om ze zelf te kunnen bouwen en opstarten.
Aha, investeerders. Dus is het dan toch niet zo goedkoop en voor iedereen toegankelijk zoals u eerst beweerde.
Oud 25 november 2007, 15:51   #323
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, investeerders. Dus is het dan toch niet zo goedkoop en voor iedereen toegankelijk zoals u eerst beweerde.
Het ging toen wel over een industriele installatie van om en bij de 5.000.000 Euro.
Kleine huishoudelijke installaties kosten je 1m³ beton( prijs; 32€), 100 bakstenen aan 0.8€/stuk, opvangzak ( 2m³; 150€), en wat koperen buizen voor 25€ en een stroomgroepje dat je tweedehands koopt en geluidsisolatie voor 150€ en een overdrukklep van 10€.
De enige duurdere kostprijs is dus idd het stroomgroepje.
De rest is gewoon je levenswijze aanpassen en je energie niet meer door de riool of via de vuilbak buiten smijten.
Dus een huisleijke installatie is helemaal niet onbetaalbaar voor de doorsnee mens, maar voor de meeste gezinnen weldegelijk betaalbaar.
Voor zuivere gaswinning zelf binnen de 6 maanden terugverdiend door uitsparen van aankoop gas of mazout.
De aankoop van een gasstroomgroep kan echter wel de prijs wat opjagen naar een paar duizend Euro, maar zeker niet naar het onbetaalbare en blijft voor huishoudelijk gebruik makelijk onder de 5000€, terwijl men dan wel stroom kan verkopen inplaats van inkopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 17:23   #324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleine huishoudelijke installaties kosten je 1m³ beton( prijs; 32€), 100 bakstenen aan 0.8€/stuk, opvangzak ( 2m³; 150€), en wat koperen buizen voor 25€ en een stroomgroepje dat je tweedehands koopt en geluidsisolatie voor 150€ en een overdrukklep van 10€.
Daarom nog steeds dezelfde vraag: heeft u zo'n kleine, huishoudelijke installatie?
Oud 25 november 2007, 20:40   #325
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Strontproductie veronderstelt dat je iets te eten hebt. De laagste uitkeringen van bijvoorbeeld het RIZIV (bestaansminimum voor invaliden) bedragen echter slechts 25,28 € X 26 dagen = 657,28 brutto per maand, ... of 876,46 € indien er een bijkomend mondje te vullen is. Hun stronten zijn te dun voor zo'n huishoudelijke installatie. In Duitsland kan je niet eens leven met 1500,- netto.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 20:51   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Strontproductie veronderstelt dat je iets te eten hebt. De laagste uitkeringen van bijvoorbeeld het RIZIV (bestaansminimum voor invaliden) bedragen echter slechts 25,28 € X 26 dagen = 657,28 brutto per maand, ... of 876,46 € indien er een bijkomend mondje te vullen is. Hun stronten zijn te dun voor zo'n huishoudelijke installatie. In Duitsland kan je niet eens leven met 1500,- netto.
Wie dergelijke inkomens heeft, heeft ook recht op allerlei tegemoetkomingen. Een gehandicapte met dat inkomen krijgt bijvoorbeeld een maandelijkse premie variërend van 200 tot 400 euro. Er zijn allerlei verminderingen: telefoon, elektriciteit, water... Korting bij de NMBS en zo goed als gratis bij De Lijn. Enz.
Oud 25 november 2007, 21:04   #327
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ben je nu hier weer bezig met armenbashing vrome christene ?

nog niet genoeg catechismus gekregen vandaag ?

Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 november 2007 om 21:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 21:21   #328
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wie dergelijke inkomens heeft, heeft ook recht op allerlei tegemoetkomingen. Een gehandicapte met dat inkomen krijgt bijvoorbeeld een maandelijkse premie variërend van 200 tot 400 euro. Er zijn allerlei verminderingen: telefoon, elektriciteit, water... Korting bij de NMBS en zo goed als gratis bij De Lijn. Enz.
Niet waar!
Ik krijg geen bijkomende premie of vermindering, niet voor water, niet voor stroom, niet voor openbaar vervoer of wat dan ook. Voor de belastingen ben ik mezelf wel ten laste waardoor ik niets hoef te betalen. Ik krijg daardoor echter ook nooit belastingaftrek voor het isoleren van mijn woning of iets dergelijks. Vertien dagen geleden heben ze mijn verhoogde tegoetkoming voor geneeskundige zorgen ook nog afgenomen (wet van april dit jaar), en dat terwijl ik op de schaal van zelfredzaamheid nog 9 punten scoor (categorie 2). Gij lult maar wat vriendje!

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 november 2007 om 21:22.
Oud 25 november 2007, 21:28   #329
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom nog steeds dezelfde vraag: heeft u zo'n kleine, huishoudelijke installatie?
Jan leest gij eigenlijk wel wat de mensen posten als antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Hoe zou ik anders het echte rendement ervan kunnen weten?
Oud 25 november 2007, 21:54   #330
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jan leest gij eigenlijk wel wat de mensen posten als antwoord.
En vertel me eens waar ik die bijkomende premie van tot 400 euro kan aanvragen. Dat zou mijn inkomen bijna verdubbelen. Ik geef jou de helft!
Oud 25 november 2007, 23:15   #331
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vertel me eens waar ik die bijkomende premie van tot 400 euro kan aanvragen. Dat zou mijn inkomen bijna verdubbelen. Ik geef jou de helft!
als invalide kan ik je hier beter een antwoord op geven dat Jan van den Berghe.

die premie krijg je enkel als je volledig bedlegerig bent en er dus geen gebruik van kan maken, want je moet daarvoor 75% hulpbehoevend zijn.
En ik dacht dat er zelfs een minimum leeftijd op staat van 70 jaar.
Oud 26 november 2007, 01:10   #332
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
als invalide kan ik je hier beter een antwoord op geven dat Jan van den Berghe.

die premie krijg je enkel als je volledig bedlegerig bent en er dus geen gebruik van kan maken, want je moet daarvoor 75% hulpbehoevend zijn.
En ik dacht dat er zelfs een minimum leeftijd op staat van 70 jaar.
Een categorie 3 of 4 van de door mij genoemde schaal krijgt zelfs meer. 't Is te zeggen: zijn erfgenamen krijgen het bedrag vanaf de aanvraag tot de dood van de aanvrager. In die categoriën is de kans dat je nog leeft op het moment van de goedkeuring namelijk nogal klein.
Oud 26 november 2007, 08:17   #333
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een categorie 3 of 4 van de door mij genoemde schaal krijgt zelfs meer. 't Is te zeggen: zijn erfgenamen krijgen het bedrag vanaf de aanvraag tot de dood van de aanvrager. In die categoriën is de kans dat je nog leeft op het moment van de goedkeuring namelijk nogal klein.
Je moet er dan wel in slagen om door heel de procedure te geraken voor je kaarsje word uitgeblazen, anders mogen zij er nog naar fluiten.

Mijn Vader(80% hulpbehoevend) heeft er 16jaar over gedaan om er door te geraken.
Mijn moeder( 93%hulpbehoevend na hersenbloeding) was reeds 18 jaar bezig met de procedure en is 2 dagen voor het zoveelste medische onderzoek naar de echtheid van haar invaliditeit door de staat, overleden en de vergoeding word dus niet toegekend, wegens gebrek aan medische bewijzen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 26 november 2007 om 08:22.
Oud 26 november 2007, 08:57   #334
Laya
Minister

Standaard

Deze ochtend in het radionieuws: mensen die een energiebesparende verbouwing willen doen aan hun huis moeten niet langer de investering eerst volledig zelf betalen eer ze de bijhorende premies kunnen aanvragen.
De premies zullen binnenkort aan de banken gegeven worden die ze in mindering kunnen brengen van een lening. Bvb: Wie zijn dak laat isoleren voor €4000 eur en €1.600 premies krijgt moet maar €2.400 gaan lenen. Het maandelijks af te betalen bedrag is evenredig aan de besparing.
Allé Jantje, wat houd je nog tegen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 09:33   #335
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Deze ochtend in het radionieuws: mensen die een energiebesparende verbouwing willen doen aan hun huis moeten niet langer de investering eerst volledig zelf betalen eer ze de bijhorende premies kunnen aanvragen.
De premies zullen binnenkort aan de banken gegeven worden die ze in mindering kunnen brengen van een lening. Bvb: Wie zijn dak laat isoleren voor €4000 eur en €1.600 premies krijgt moet maar €2.400 gaan lenen. Het maandelijks af te betalen bedrag is evenredig aan de besparing.
Jantje zijn dak is al lang geïsoleerd en Jantje mag achter al die premies fluiten. Want hij verdiend te veel om er recht op te hebben.
Oud 26 november 2007, 15:51   #336
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Idem hier trouwens Jantje. Premies enzo worden door de neur geboord door regeltjes X Y en Z². teveel verdienen, niet gedaan door een erkend instalateur, de voorwaarden zijn niet voldaan, de woning is te oud,te jong, te klein, te groot, te dik, te dun.
En de dooddoener der dooddoeners, jamaar, die woning was zonevreemd.

Eneuh Laya, een dak isoleren. Per m² krijg je met moeite 1€ terug; daar sta je mooi als de isolatieplaat, samen met montage €12 per m² kost. Want de isolatie moet gedaan worden door een erkend instalateur.

En de staat gaat banken geld geven dat naar de klanten moet doorgesluisd worden? Prachtige truk om de banken meer postjes te laten maken in de beheersraden. Verafstoot wil zeker zijn zeker, als ie niet in de Europese bureaucratie kan geraken, dat ie nog aan de geldtiet van de grootindustrie kan gaan lurken.
Want, de regeltjes zijn nog steeds hetzelfde hoor. Alleen gaan de banken hun "experts" erop af sturen om te kijken dat de werken wel gedaan zijn volgens het boekje.
Oud 27 november 2007, 00:35   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eneuh Laya, een dak isoleren. Per m² krijg je met moeite 1€ terug; daar sta je mooi als de isolatieplaat, samen met montage €12 per m² kost. Want de isolatie moet gedaan worden door een erkend instalateur.
Dat klopt helemaal niet. Voor mij ligt een nummer van het Eandis magazine. Welnu, daarin staat te lezen dat je recht hebt op 4 euro m2, ongeacht of je de isolatie zelf aanbrengt of door een (erkend) vakman laat aanbrengen.

Daarnaast kan je voor dakisolatie een bijkomende premie aanvragen bij het Vlaams Gewest als onderdeel van de verbeteringspremie.

Voor het fiscaal voordeel moeten de werken dan weer wel door een erkend aannemer worden uitgevoerd.
Oud 27 november 2007, 00:37   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Idem hier trouwens Jantje. Premies enzo worden door de neur geboord door regeltjes X Y en Z². teveel verdienen, niet gedaan door een erkend instalateur, de voorwaarden zijn niet voldaan, de woning is te oud,te jong, te klein, te groot, te dik, te dun.
De woning kan nooit "te oud" zijn voor een premie, ook nooit "te groot" of "te klein". Surf maar eens naar http://www1.premiezoeker.be/guestpremiezoeker.cgi
Oud 27 november 2007, 07:39   #339
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De woning kan nooit "te oud" zijn voor een premie, ook nooit "te groot" of "te klein". Surf maar eens naar http://www1.premiezoeker.be/guestpremiezoeker.cgi
De ouderdom en grote doen er idd weinig toe, dacht ik, maar je brutto inkomen mag niet boven de grens liggen.
Oud 27 november 2007, 07:40   #340
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Hebt U al de moeite gedaan om zulke premies te krijgen?

Ik wel, en ik heb tot nu toe geen enkele eurocent ontvangen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be