Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2007, 00:24   #321
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Bij diverse soorten komen - bijvoorbeeld - ook mongoloïde exemplaren voor, maar ik zou mij er voor hoeden die uitzonderingen als 'natuurlijk' te bestempelen of te beweren dat ze bijdragen aan het 'algemeen welzijn van de soort'...
( het is mongolisme of mongoloide idiotie en da's al lang in ongebruik... nu spreken we over syndroom van Down )

enig idee wat betreft de grootorde van die uitzondering versus de uitzondering homosekseksualiteit ?

Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 00:37.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 00:28   #322
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb ik wel juist een paar 'badly written books' gelezen? Blijkbaar lezen verdedigers van uw stelling héél selectief over biologie en genetica.
wat jij dan onder selectief lezen beschrijft is niet meer of minder dan kritisch lezen, Jukes
die zogenaamde 'badly written books' hebben weinigs van doen met politiek incorrect of onconventioneel maar alles met een hoop lulkoek eerste klas
Oud 21 december 2007, 00:29   #323
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Volgens de basisregels van de evolutieleer kunnen die jongen maar best doodgaan, en wel zo snel mogelijk, vermits hun ouderpaar overduidelijk niet tot de 'fittest for survival ' behoorde en het voortbestaan van deze (zwakke) afstammingslijn nadelig voor de soort zou zijn. Uw redenering rammelt dus langs alle kanten.
Met enkel de basis van de evolutieleer kom je niet ver he.
Jouw redenering is het juist die aan alle kanten rammelt, omdat je het volgens mij totaal niet begrijpt of wilt begrijpen.
Het verstandigste in zo'n geval is om je in stilte terug te trekken, anders verlies je al je geloofwaardigheid.
Oud 21 december 2007, 00:31   #324
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit vormt wel degelijk een duidelijk en ernstig nadeel voor het functioneren van het individu: het maakt een belangrijke biologische functie, namelijk de voortplanting van de soort, onmogelijk.
neen dat doet het niet hoor... ze functioneren prima
er strikt naar leven doet dat

overigens blij dat je dit even vermeldt.... je zit dan wel in de pattaten met je 'afwijking'.... die zou al weggeslecteerd of bijna weggeselecteerd moeten zijn
wat stel je voor ? vroeger waren we allemaal homoseksueel en nu al een pak minder ?
Oud 21 december 2007, 00:34   #325
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de basisregels van de evolutieleer kunnen die jongen maar best doodgaan, en wel zo snel mogelijk, vermits hun ouderpaar overduidelijk niet tot de 'fittest for survival ' behoorde en het voortbestaan van deze (zwakke) afstammingslijn nadelig voor de soort zou zijn. Uw redenering rammelt dus langs alle kanten.
Mag ik u er op wijzen dat "adoptie" van "weesjongen" (vaak door kinderloze volwassen dieren) bij heel wat sociale zoogdieren voor komt. Blijkbaar is de natuur niet zo wreed als u.
Er is ook "power in numbers", een grote groep heeft meer kans om te overleven dan een kleine groep (indien er voldoende voedsel is).
Survival of the fittest slaat niet enkel op het individu, maar ook op de groep en de hele soort. De groep die zich het best kan aan passen aan veranderende situaties blijft overleven. En dat zijn niet steeds de sterkste, de zwakke soort van de homo sapiens sapiens bestaat nog, terwijl de veruit sterkere sabeltandtijger en mamoet niet meer bestaan.

By the way baseert u alles op "survival of the fittest"? Dan hoop ik voor u dat u nooit ziek, gebrekkig of oud wordt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 00:34   #326
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Met enkel de basis van de evolutieleer kom je niet ver he.
Jouw redenering is het juist die aan alle kanten rammelt, omdat je het volgens mij totaal niet begrijpt of wilt begrijpen.
Het verstandigste in zo'n geval is om je in stilte terug te trekken, anders verlies je al je geloofwaardigheid.
Om het u gemakkelijk en naar de zin te maken, wil ik me wel terugtrekken, maar natuurlijk niet in stilte. Voor ik van een welverdiende nachtrust ga genieten, dus nog dit als uitsmijter: Biologen zoals o.a. Midas Dekkers, die toch ook voor Jan met de Pet begrijpbare boeken heeft geschreven, benaderen homoseksualiteit op de enige realistische en eerlijke manier: als afwijking. Maar hey, geen enkele van mijn vrienden is zonder afwijking, dus lig er niet van wakker! Doe ik ook niet. Dut ze!
Oud 21 december 2007, 00:36   #327
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en volgens mij moet je terug eens dringend die hele theorie nalezen
je vertelt nonsens

1) de theorie slaat steeds op gans een populatie dus nooit op een ouderpaar dat bij toeval de pech had te komen overlijden
2) 'survivel of the fittest' heeft geen ballen te maken met sterk of zwak
Oud 21 december 2007, 00:37   #328
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Mag ik u er op wijzen dat "adoptie" van "weesjongen" (vaak door kinderloze volwassen dieren) bij heel wat sociale zoogdieren voor komt. Blijkbaar is de natuur niet zo wreed als u.
Er is ook "power in numbers", een grote groep heeft meer kans om te overleven dan een kleine groep (indien er voldoende voedsel is).
Survival of the fittest slaat niet enkel op het individu, maar ook op de groep en de hele soort. De groep die zich het best kan aan passen aan veranderende situaties blijft overleven. En dat zijn niet steeds de sterkste, de zwakke soort van de homo sapiens sapiens bestaat nog, terwijl de veruit sterkere sabeltandtijger en mamoet niet meer bestaan.

By the way baseert u alles op "survival of the fittest"? Dan hoop ik voor u dat u nooit ziek, gebrekkig of oud wordt.
Als ik ernstig ziek, gebrekkig of oud ben, is mijn eind nabij en behoor ik alvast niet meer tot 'the fittest'. Vertaal als 'de meest geschikten' niet 'de fitsten' zoals te pas en te onpas gebeurt in dit apenland. Slaap ze!

Laatst gewijzigd door Jukes : 21 december 2007 om 00:37.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 00:38   #329
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, hij baseert zich enkel op sociaal-darwinisme, heb ik zo'n vermoeden
Oud 21 december 2007, 00:45   #330
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het u gemakkelijk en naar de zin te maken, wil ik me wel terugtrekken, maar natuurlijk niet in stilte. Voor ik van een welverdiende nachtrust ga genieten, dus nog dit als uitsmijter: Biologen zoals o.a. Midas Dekkers, die toch ook voor Jan met de Pet begrijpbare boeken heeft geschreven, benaderen homoseksualiteit op de enige realistische en eerlijke manier: als afwijking. Maar hey, geen enkele van mijn vrienden is zonder afwijking, dus lig er niet van wakker! Doe ik ook niet. Dut ze!
ai véél werk voor de boeg... ook dat boek moet je eens dringend lezen
alvast de boekbespreking
die geeft al in 't kort aan over wat het precies gaat
Oud 21 december 2007, 00:48   #331
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "afwijking"? Een eigenschap die niet hetzelfde is als bij het merendeel van de bevolking?
Tja, dan heeft iedereen wel een afwijking (slechts een minderheid is blond, Rooms Katholiek, heeft blauwe ogen of een ringvinger die langer is dan de wijsvinger).

Hoe ga je er mee om, dat is de vraag! Zolang een "afwijking" geen gevaar op levert voor de anderen en voor de persoon zelf is er geen enkele reden om personen met die afwijking of zelfs de afwijking op zich te veroordelen.

Wetenschappers gebruiken "afwijking" trouwens als een wetenschappelijk neutrale term (een minderheid die "af wijkt" van de meerderheid). Niet-wetenschappers gebruiken het woord "afwijking" meestal als een negatief waarde-oordeel. Zoals "varken" op zich een neutraal woord is, maar indien het als beschrijving van een persoon gebruikt wordt wel als een belediging gebruikt wordt.

Misschien iets zorgvuldiger zijn met het gebruik van termen die zowel een positieve, neutrale of negatieve betekenis kunnen hebben. Om dergelijke misverstanden te voorkomen gebruiken wetenschappers vaker de term "numerieke minderheid" dan "afwijking".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 06:31   #332
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is omdat we in een maatschappij leven, en niet meer in de vrije natuur. En niets garandeerd dat dat altijd zo zal blijven.
ja,wij leven in een maatschappij, maar niemand belet u in de vrije natuur te gaan leven, en daar het beest te gaan uithangen.
Trouwens, zelfs bij mensen die wel degelijk in de vrije natuur leven, zoals bepaalde stammen in Afrika en Zuid Amerika, in Guinéa, gaat het er helemaal niet aan toe zoals u ons wil wijsmaken, namelijk dat enkel de oudere broers en zussen trouwen en kinderen verwekken, en de rest homo/lesbisch word en de oudsten hun kroost helpt opvoeden. Als homos daar al bestaan, dan in véél mindere maten als in het moderne, en decadente westen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 06:33   #333
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de natuur zorgt er juist voor dat het geen overgrote meerderheid wordt, je snapt het niet volgens mij.
In de evolutie kiest een soort inderdaad nooit voor een oplossing die tot uitroeiing van de soort leidt, maar wel voor een oplossing die bijdraagt aan het welzijn van een groep.
Dat heet onrechtstreekse evolutie, daar zou jij nog wat over moeten lezen voor je met zo'n stellingen afkomt.
Geen enkele homo draagt bij aan het welzijn van gelijk welke groep. In ieder geval niet door zijn geaardheid.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 09:47   #334
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "afwijking"? Een eigenschap die niet hetzelfde is als bij het merendeel van de bevolking?
Tja, dan heeft iedereen wel een afwijking (slechts een minderheid is blond, Rooms Katholiek, heeft blauwe ogen of een ringvinger die langer is dan de wijsvinger).

Hoe ga je er mee om, dat is de vraag! Zolang een "afwijking" geen gevaar op levert voor de anderen en voor de persoon zelf is er geen enkele reden om personen met die afwijking of zelfs de afwijking op zich te veroordelen.

Wetenschappers gebruiken "afwijking" trouwens als een wetenschappelijk neutrale term (een minderheid die "af wijkt" van de meerderheid). Niet-wetenschappers gebruiken het woord "afwijking" meestal als een negatief waarde-oordeel. Zoals "varken" op zich een neutraal woord is, maar indien het als beschrijving van een persoon gebruikt wordt wel als een belediging gebruikt wordt.

Misschien iets zorgvuldiger zijn met het gebruik van termen die zowel een positieve, neutrale of negatieve betekenis kunnen hebben. Om dergelijke misverstanden te voorkomen gebruiken wetenschappers vaker de term "numerieke minderheid" dan "afwijking".
Noem het voor mijn part 'afwijking' of 'eigenaardigheid', of 'speling van de natuur' of 'numerieke minderheid' of 'fantasietje', ik heb daar allemaal geen enkel probleem mee en ik vel nog veel minder een waarde-oordeel. Ik barst alleen in bulderen uit als uit het ongerijmde theorietjes worden aangesleept waarmee mordicus moet worden bewezen dat die afwijkingen bijdragen aan het welzijn van onze soort. Zo zijn er ook 10% van de mannen die aan daltonisme (gedeeltelijke kleurenblindheid) lijden. Een genetisch foutje, een afwijking dus, net als homoseksualiteit. Maar ik ben nog geen enkele malloot tegengekomen die van dat gebrek een zegen voor de mensheid heeft willen maken. Als één van de dragers van dat foute gen weet ik wél dat het me ooit al een job heeft gekost, en voor de rest lig ik er niet van wakker. Net zoals de homo's die ik ken, niet (meer) wakker liggen van hun afwijking (of de term die u het liefst hoort). Of zou het feit dat ik iets beter donkerblauw van zwart kan onderscheiden dan mijn correct kleurenziende medemens toch al mensenlevens hebben gered? En wie beweert dat de kleuren die IK zie, niet de correcte zijn? Moet ik toch eens goed over nadenken!
Oud 21 december 2007, 10:08   #335
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Mag ik u er op wijzen dat "adoptie" van "weesjongen" (vaak door kinderloze volwassen dieren) bij heel wat sociale zoogdieren voor komt.
..........
En dat zou volgens U in meerderheid moeten duiden op homosexualiteit?
Oud 21 december 2007, 12:28   #336
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het voor mijn part 'afwijking' of 'eigenaardigheid', of 'speling van de natuur' of 'numerieke minderheid' of 'fantasietje', ik heb daar allemaal geen enkel probleem mee en ik vel nog veel minder een waarde-oordeel. Ik barst alleen in bulderen uit als uit het ongerijmde theorietjes worden aangesleept waarmee mordicus moet worden bewezen dat die afwijkingen bijdragen aan het welzijn van onze soort. Zo zijn er ook 10% van de mannen die aan daltonisme (gedeeltelijke kleurenblindheid) lijden. Een genetisch foutje, een afwijking dus, net als homoseksualiteit. Maar ik ben nog geen enkele malloot tegengekomen die van dat gebrek een zegen voor de mensheid heeft willen maken. Als één van de dragers van dat foute gen weet ik wél dat het me ooit al een job heeft gekost, en voor de rest lig ik er niet van wakker. Net zoals de homo's die ik ken, niet (meer) wakker liggen van hun afwijking (of de term die u het liefst hoort). Of zou het feit dat ik iets beter donkerblauw van zwart kan onderscheiden dan mijn correct kleurenziende medemens toch al mensenlevens hebben gered? En wie beweert dat de kleuren die IK zie, niet de correcte zijn? Moet ik toch eens goed over nadenken!
Ik merk dat je niet op mijn bericht wilt reageren. Waarom?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 12:52   #337
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Geen enkele homo draagt bij aan het welzijn van gelijk welke groep. In ieder geval niet door zijn geaardheid.
Sorry hoor, ik kan echt niet tot vervelens toe in herhaling blijven vallen.
Je gaat mee met te tijd, of je blijft staan Forumspook, dat is je eigen keuze dan maar.

Het heeft echt geen zin om te blijven volharden in dingen die je waarschijnlijk al voor een hele lange tijd geloofd, maar die nu, hoe je het nu draait of keert, achterhaald zijn in de wetenschappelijke wereld.

Je gaat je toch ook niet tegen genetici en psychiaters, biologen gaan zeggen van: 'sorry jongens, jullie zijn allemaal verkeerd, jullie snappen er niks van. Ik, forumspook met mijn achtergrond in verschillende takken van de wetenschap weiger dat aan te nemen.'
Dan sta je voor aap, want HET IS ZO.
Oud 21 december 2007, 12:56   #338
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik merk dat je niet op mijn bericht wilt reageren. Waarom?
Welk bericht? Ik vind geen post van u waarin naar een reactie wordt gevraagd.

Laatst gewijzigd door Jukes : 21 december 2007 om 12:56.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 13:36   #339
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk bericht? Ik vind geen post van u waarin naar een reactie wordt gevraagd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=319
Deze.

Ik snap niet hoe jij ''niet willen voortplanten'' als een afwijking kan zien, laat staan het als een nadeel voor een individu te beschouwen. Want het voortplanten is zelfs heel goed mogelijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 18:09   #340
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dan zou de homoseksualiteit uitsterven.
Waar blijft toch die bizarre notie vandaan komen dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be