Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2022, 13:54   #34081
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook dat zal niet lukken. Om de Russen te demoraliseren moet je stevig uit de hoek komen, zelfs Hitler die 30 miljoen Sovjet-burgers vermoordde slaagde daar niet in. Ze kunnen tegen een stootje. Het Westen ook? Het gemor neemt overal toe.
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Oud 8 november 2022, 13:55   #34082
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Tegen dan is Oekraïne een glasplaat en vecht de 4e mobilisatie aan troepen met pijl en boog aan de Russische kant. Puur leedvermaak is dat
Volgens de westerse propaganda had Rusland al in maart geen wapens meer.
Gewoon zever.

Wat er werkelijk zal gebeuren is dat uiteindelijk het Westen de stekker uit het conflict zal trekken door Zelensky te verplichten om te onderhandelen. Dan komt er waarschijnlijk een "frozen conflict", dat decennia kan duren, en soms eens opflakkert, net zoals in Nagorno Karabakh, Abchazië, Transdnistrië, etc. En ja ook de toestand tussen Israël en de buurlanden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 13:56   #34083
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Omdat ik in België woon en werk. Veel mensen kunnen hun rekeningen niet meer betalen.
Oud 8 november 2022, 13:56   #34084
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat zolang ge aan de 'goede' kant van het conflict zit, ge daar helemaal geen last van hebt. Dus voor mij is het pas een oorlogsmisdaad als ze die tegen 'ons' begaan.

Ergens hebben de Russische trollen wel een punt dat wij hetzelfde ook wel eens durven doen, en wij weten dat ook wel. Alleen kan ons dat geen sikkepit schelen want dat is een ver-van-ons-bed-show. En dat laatste kunnen die gewoon niet vatten.

In dit conflict zijn de UKR geen deel van 'ons', dus maak ik me helemaal niet druk over wat de Russen daar uitfreten. Ik heb vooral leedvermaak bij knullige manier dat het Russisch leger zich belachelijk maakt tegen een flutlandje. En daarom moet dit conflict blijven duren, zodat onze vijand veel troepen en materieel verliest om een lapje grond extra te veroveren.
Een lapje...en in Georgie ook al een lap...en wie is de volgende ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 13:59   #34085
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, maar dan moesten ze maar niet toetreden he Niks belet hen trouwens om te vertrekken. De UK is ook vertrokken. 't zal zijn dat het toch zo slecht niet is, zekers ?
OK, ze moesten maar niet toetreden...
Die "ze" dat waren de politiekers, niet de Roemenen zelf.
Oud 8 november 2022, 14:01   #34086
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of het Biden regime hier oprecht is zullen we pas na de verkiezingen zien. Het klinkt goed tegenover de kiezer te doen alsof men er alles aan doet Rusland aan de onderhandelingstafel te krijgen. In de praktijk heeft men tot nu toe Zelensky weggetrokken van de onderhandelingstafel.
Dit klopt. Maar zoals bekend denken de Amerikanen strategisch en durft hun politiek snel veranderen. Misschien is het een verkiezingsstunt, misschien klopt het dat Duitsland en Frankrijk het beu zijn, en dat binnenskamers hebben laten weten.
Oud 8 november 2022, 14:01   #34087
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Unhappy

Citaat:
Omdat ik in België woon en werk. Veel mensen kunnen hun rekeningen niet meer betalen.
Maar veel mensen gaan nog altijd op reis en gewoon op restaurant en...alsof die rekeningen "gewoon" zijn.
Oud 8 november 2022, 14:01   #34088
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef toe, wij gaan ook ne keer per week minder op restaurant. Maar verder dan dat voel ik en mijn omgeving daar niks van.
Oud 8 november 2022, 14:02   #34089
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Maar veel mensen gaan nog altijd op reis en gewoon op restaurant en...alsof die rekeningen "gewoon" zijn.
Ja, dat zijn verworven rechten he. Ge kunt toch niet verwachten van het plebs dat ze de tering naar de nering zetten?
Oud 8 november 2022, 14:03   #34090
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

"Ergens hebben de Russische trollen wel een punt dat wij hetzelfde ook wel eens durven doen, en wij weten dat ook wel. Alleen kan ons dat geen sikkepit schelen want dat is een ver-van-ons-bed-show. En dat laatste kunnen die gewoon niet vatten."

Iedereen weet dat het Westen daar niet van wakker ligt, en dat de verwijten en beschuldigingen aan Rusland gewoon een hypocriete schertsvertoning zijn.
Oud 8 november 2022, 14:04   #34091
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon zever.

Wat er werkelijk zal gebeuren is dat uiteindelijk het Westen de stekker uit het conflict zal trekken door Zelensky te verplichten om te onderhandelen. Dan komt er waarschijnlijk een "frozen conflict", dat decennia kan duren, en soms eens opflakkert, net zoals in Nagorno Karabakh, Abchazië, Transdnistrië, etc. En ja ook de toestand tussen Israël en de buurlanden.
Hier zit veel waarheid in de voorlaatste zin.
Oud 8 november 2022, 14:06   #34092
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef toe, wij gaan ook ne keer per week minder op restaurant. Maar verder dan dat voel ik en mijn omgeving daar niks van.
Misschien zijn U en uw omgeving dan ook niet representatief.
Vooral jonge mensen voelen het hard. De oudere generaties in België hebben dikwijls goed geboerd, hun huis afbetaald, mooie erfenis gekregen, etc. omdat België betere tijden gekend heeft.
Wie nu moet rondkomen van een gewoon loon zonder hulp van de ouders is echter gezien. Zelfs een kot huren lukt niet meer.
Oud 8 november 2022, 14:08   #34093
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Ergens hebben de Russische trollen wel een punt dat wij hetzelfde ook wel eens durven doen, en wij weten dat ook wel. Alleen kan ons dat geen sikkepit schelen want dat is een ver-van-ons-bed-show. En dat laatste kunnen die gewoon niet vatten."

Iedereen weet dat het Westen daar niet van wakker ligt, en dat de verwijten en beschuldigingen aan Rusland gewoon een hypocriete schertsvertoning zijn.
Goh, iedereen is veel gezegd. Maar de geinformeerde mensen (niet het plebs dus) weten dat en vinden het prima zo. Ik ben er zeker van dat de Russen er ook zo in staan tegenover ons. Net dat maakt hun de vijand!
Oud 8 november 2022, 14:08   #34094
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Internationale politiek werkt zo niet hoor. Het grootste deel van de wereld ziet dit als een conflict tussen Rusland en het Westen, en beschouwt Oekraïne als behorend tot de Russische invloedssfeer.
Een land gewapend binnenvallen is wel wat meer dan "invloed uitoefenen", zou ik zo durven zeggen.
Oud 8 november 2022, 14:10   #34095
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vooral jonge mensen voelen het hard. De oudere generaties in België hebben dikwijls goed geboerd, hun huis afbetaald, mooie erfenis gekregen, etc. omdat België betere tijden gekend heeft.
Wie nu moet rondkomen van een gewoon loon zonder hulp van de ouders is echter gezien. Zelfs een kot huren lukt niet meer.
Daar krijg ik dus iets van he. Alsof een kot noodzakelijk is om te studeren... Pak dan de trein.
Oud 8 november 2022, 14:15   #34096
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de huidige economie van Oekraine zal dat geen vetten worden. Het zou wel eens kunnen dat de integratie van die Oblasten in Rusland nog duurder zal uitvallen dan de oorlog zelf.
Voor het geld moeten ze het alvast niet doen.
Je snapt het niet, maar is begrijpelijk als je moet vertrouwen op de westerse berichtgeving.
Om een voorbeeld te geven het graf van Potemkin werd uit Kherson weggehaald. Rusland ziet deze Russisch talige gebieden als traditioneel Russisch gebied sinds de 18de eeuw. Veel inwoners zien het blijkbaar ook zo want ondanks dreigementen van het regime in Kiev vroeg de meerderheid een Russisch paspoort aan. (de hogere lonen, pensioenen en betere basisomstandigheden in Rusland zullen ook wel een rol spelen).
Alsook de aanwezigheid van Russische militairen, waarschijnlijk ...
Oud 8 november 2022, 14:33   #34097
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon zever.

Maar met heel West-Oekraïne als NAVO-bondgenoot.

We hebben dus weer een stukje erbij.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 14:34   #34098
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, take that Western filth.

We kunnen onze kinderen niet meer op kot sturen... wat een drama in vergelijking met het luxe leven dat een gemiddelde Rus kent.

Hoe verzoen je trouwens de onmogelijkheid om een kot te huren met het feit dat een tekort aan koten een groter en groter probleem wordt (terwijl er constant koten worden bijgebouwd)?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 15:01   #34099
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar krijg ik dus iets van he. Alsof een kot noodzakelijk is om te studeren... Pak dan de trein.
Die jonge studenten(s) willen poepen en zuipen zonder ouderlijke controle. Il ne faut pas chercher midi a 14 heures.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2022, 15:14   #34100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een land gewapend binnenvallen is wel wat meer dan "invloed uitoefenen", zou ik zo durven zeggen.
Nochtans is de VS al tientallen landen binnengevallen dus ook een vorm van "invloed uitoefenen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be