Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2012, 22:20   #3401
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik leef van 0 zoals je weet.
Ik ben zeer blij voor je dochter, dat haar deze kans nog gegund wordt, maar ik vind dit wel onbegrijpelijk sorry.
Ten eerste omdat het om een master diploma gaat dat volledig door de gemeenschap wordt ondersteund.
Ten tweede omwille van haar leeftijd en de relatief lage return-on-investment die er dan nog kan worden verwacht. Men weet heel goed dat mensen van een zekere leefheid gediscrimineerd worden.
Ten derde en nog veel belangrijker: een master in geschiedenis leidt echt niet naar werk!!!!
En dat nadat ze slechts één jaar werkloos was!

Ongelofelijk, men moet dringend iets doen aan het feit dat men in die instanties (ocmw en rva, ocmw recent nog meegemaakt, ik moet ook nog maar één jaar doen en ben afgewezen terwijl ik een voltijdse stage moet doen dus combinatie met werk is onmogelijk!, het is door ziekte chance dat ik nu op de gezegende leeftijd van 27 jaar, een leeftijd waarop ik volgens het ocwm niet meer student mag zijn, gewoon op basis van willekeur allerlei toestanden doet met overheidsgeld waarbij gelijkheid meestal echt niet een feit is. (In het ocmw van hier, lokaal, was men stomverbaasd over de keuze van mijn ocmw waar ik gedomicilieerd ben, dat vond men mensonterend omdat het voor hun nogal duidelijk was dat je niét voor medische omstandigheden en andere lotgevallen kiest, maar men kon er niks tegen doen, zij zijn wettelijk niet bevoegd).

Het zal trouwens meer zijn dan 600 euro... daarbij zoals je weet krijg ik maandelijks geen 600 euro noch de voordelen die komen bij werkloosheids- of leefloonstatuut. Ik krijg 0 de botten en enkel hyperventilatie-aanvallen als ik mijn rekening bekijk en hoelang ik daarmee moet rondkomen.
Ik ben een lening gaan vragen om te studeren vandaag. Dat bestaat ook! En ik moet nog beginnen aan het leven, ik heb geen auto, geen dak boven het hoofd, ik heb niet eens één meubel (!!!), ik heb geen rijbewijs, ik heb geen apparaten behalve mijn laptop en gsm, ... Ik moet nog beginnen met alles op te bouwen. Wanneer ga ik alles opgebouwd hebben?
Je dochter heeft zo lang gewerkt, allicht al heel wat kunnen opbouwen als ze slim is en ook wat kunnen sparen. Gezien jij in armoede hebt geleefd heeft ze hopelijk geleerd dat dit noodzakelijk is.

Soit ik hoop dat ze een job vindt conform het master niveau, ik zeg niet dat ik het haar niet gun, maar toch vind ik het onbegrijpelijk dat dit met overheidsgeld gefinancieerd wordt.
Ja groentje, ik neem aan dat jij een soort jezus gevoel hebt om je alles te ontzeggen in functie van je hoger doel?

Ieder ander gaat gewoon gaan werken éh?

Maar jij geeft niet op.
Ik hoop voor u dat het de moeite waard zal geweest zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 08:53   #3402
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik leef van 0 zoals je weet.
Ik ben zeer blij voor je dochter, dat haar deze kans nog gegund wordt, maar ik vind dit wel onbegrijpelijk sorry.
Ten eerste omdat het om een master diploma gaat dat volledig door de gemeenschap wordt ondersteund.
Ten tweede omwille van haar leeftijd en de relatief lage return-on-investment die er dan nog kan worden verwacht. Men weet heel goed dat mensen van een zekere leefheid gediscrimineerd worden.
Ten derde en nog veel belangrijker: een master in geschiedenis leidt echt niet naar werk!!!!
En dat nadat ze slechts één jaar werkloos was!

Ongelofelijk, men moet dringend iets doen aan het feit dat men in die instanties (ocmw en rva, ocmw recent nog meegemaakt, ik moet ook nog maar één jaar doen en ben afgewezen terwijl ik een voltijdse stage moet doen dus combinatie met werk is onmogelijk!, het is door ziekte chance dat ik nu op de gezegende leeftijd van 27 jaar, een leeftijd waarop ik volgens het ocwm niet meer student mag zijn, gewoon op basis van willekeur allerlei toestanden doet met overheidsgeld waarbij gelijkheid meestal echt niet een feit is. (In het ocmw van hier, lokaal, was men stomverbaasd over de keuze van mijn ocmw waar ik gedomicilieerd ben, dat vond men mensonterend omdat het voor hun nogal duidelijk was dat je niét voor medische omstandigheden en andere lotgevallen kiest, maar men kon er niks tegen doen, zij zijn wettelijk niet bevoegd).

Het zal trouwens meer zijn dan 600 euro... daarbij zoals je weet krijg ik maandelijks geen 600 euro noch de voordelen die komen bij werkloosheids- of leefloonstatuut. Ik krijg 0 de botten en enkel hyperventilatie-aanvallen als ik mijn rekening bekijk en hoelang ik daarmee moet rondkomen.
Ik ben een lening gaan vragen om te studeren vandaag. Dat bestaat ook! En ik moet nog beginnen aan het leven, ik heb geen auto, geen dak boven het hoofd, ik heb niet eens één meubel (!!!), ik heb geen rijbewijs, ik heb geen apparaten behalve mijn laptop en gsm, ... Ik moet nog beginnen met alles op te bouwen. Wanneer ga ik alles opgebouwd hebben?
Je dochter heeft zo lang gewerkt, allicht al heel wat kunnen opbouwen als ze slim is en ook wat kunnen sparen. Gezien jij in armoede hebt geleefd heeft ze hopelijk geleerd dat dit noodzakelijk is.

Soit ik hoop dat ze een job vindt conform het master niveau, ik zeg niet dat ik het haar niet gun, maar toch vind ik het onbegrijpelijk dat dit met overheidsgeld gefinancieerd wordt.
Pak je gat onder je arm en maak iets van je leven!! Je lijkt me verstandig genoeg maar je gebruikt je verstand liever om je gal te spuwen op een forum terwijl je ons wil laten geloven dat je hyperventileert bij het bekijken van je rekeningstand; bekijk je die dan op je gsm?

Mss je prioriteiten 's aanpassen?

Mijn excuses om je op deze manier aan te spreken en ik ken je volledige situatie natuurlijk niet maar ik ga ervan uit dat jij zou kunnen werken moest je willen; je mag dit altijd tegenspreken.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 11:54   #3403
eno2
Banneling

Standaard

Waarom leen je niet bij je moeder, Groentje -18, om je studies af te maken? Je kan ook wat bijwerken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 10:18   #3404
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... risicovol moeten leven, zonder verzekeringen.
Commentaar: bedankt voor de inspiratie, Pericles
Oud 2 december 2012, 13:50   #3405
MIP
Banneling

Standaard

onder een parijse koepel slapen
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 21:12   #3406
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is...nog armer worden

Commentaar:
http://www.vandaag.be/binnenland/111...ar-rijker.html

"Armen worden steeds armer en rijker alsmaar rijker"

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2012 om 21:13.
Oud 5 december 2012, 19:01   #3407
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... geen 15 m3 water gratis krijgen

commentaar: zoals diegenen die wél hun waterrekening kunnen betalen, en dus NIET afgesloten worden....
Oud 5 december 2012, 20:30   #3408
MIP
Banneling

Standaard

geen beekje in de buurt ?
Oud 6 december 2012, 11:12   #3409
MIP
Banneling

Standaard

Oud 18 december 2012, 12:37   #3410
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... dik in orde

Commentaar: zolang je maar je plan kan trekken
Oud 18 december 2012, 13:54   #3411
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vernieuwing Bekijk bericht
Echt arm zijn is geen warmte kennen (letterlijk en figuurlijk).
Echt arm zijn is... zelf warmte maken
Oud 19 december 2012, 14:12   #3412
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... vastzitten in een psychologie van de armoede

Commentaar: volgens Teodoro Obiang
Oud 1 januari 2013, 18:34   #3413
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is...nog het schandaligst in het rijk van de Saoedi's

Commentaar : In dat superrijke land zijn 25% van de bewoners arm

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 januari 2013 om 18:39.
Oud 1 januari 2013, 20:43   #3414
1984!
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is: laagopgeleide kleinburgers die denken dat het rijden in een sportwagen en een villa hebben de waarden van het menselijke leven zijn. Als ze op hun 70ste in een ziekenhuisbed liggen creperend van de kanker komen ze er jammer genoeg(telaat) achter dat dit niet zo is...
1984! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 22:44   #3415
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1984! Bekijk bericht
Echt arm zijn is: laagopgeleide kleinburgers die denken dat het rijden in een sportwagen en een villa hebben de waarden van het menselijke leven zijn. Als ze op hun 70ste in een ziekenhuisbed liggen creperend van de kanker komen ze er jammer genoeg(telaat) achter dat dit niet zo is...
Waarom geldt dit enkel voor 'laagopgeleide kleinburgers'?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:03   #3416
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1984! Bekijk bericht
Als ze een ziekenhuisbed tegen die tijd, als ze eenmaal 70 zijn, nog kunnen betalen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2013, 13:27   #3417
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... bezitloos zijn

Commentaar: Je moet dan jezelf verhuren om in leven te blijven. De kunst is dan, jezelf zo weinig mogelijk te verhuren en zo duur mogelijk.
Oud 3 januari 2013, 14:03   #3418
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is...niet noodzakelijk het laagste punt in een mensenleven
Oud 3 januari 2013, 14:18   #3419
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is...niet noodzakelijk het laagste punt in een mensenleven
Echt arm zijn is... dit jaar, het met een pak minder dan: € 1 miljoen, te moeten gaan stellen: Hoe zal ik zulks in allah's naam,kunnen overleven?

Didier Bellens (Belga kom)
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2013, 22:26   #3420
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja groentje, ik neem aan dat jij een soort jezus gevoel hebt om je alles te ontzeggen in functie van je hoger doel?

Ieder ander gaat gewoon gaan werken éh?

Maar jij geeft niet op.
Ik hoop voor u dat het de moeite waard zal geweest zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Pak je gat onder je arm en maak iets van je leven!! Je lijkt me verstandig genoeg maar je gebruikt je verstand liever om je gal te spuwen op een forum terwijl je ons wil laten geloven dat je hyperventileert bij het bekijken van je rekeningstand; bekijk je die dan op je gsm?

Mss je prioriteiten 's aanpassen?

Mijn excuses om je op deze manier aan te spreken en ik ken je volledige situatie natuurlijk niet maar ik ga ervan uit dat jij zou kunnen werken moest je willen; je mag dit altijd tegenspreken.

Niet to the point.

Het punt is dat ik mijn studies wil afmaken en dat in dit land iedereen recht heeft op een diploma. Waarlijk iedereen.
Ons onderwijsnet maakt ons land zo uniek, want het maakt opklimmen voor iedereen mogelijk, ook voor armen, en zelfs voor (chronisch) zieken of mindervaliden.
Ik zeg zelf, maar eigenlijk moet dit vanzelfsprekend zijn. Iedereen heeft recht op evenveel kansen.

Alleen ben ik dat recht ergens kwijtgespeeld blijkbaar.

Ik ben ziek, maar krijg geen tegemoetkomingen hiervoor van ene of gene instelling (eigenlijk vooral omdat de ziekte veel te laat ontdekt werd).
Ten tweede krijgt iedere student in mijn situatie leefloon... Idem hier: niet in mijn geval.

Rechten die je zogenaamd hebt als inwoner van dit land, gelden echt niet voor iedereen hoor.

Het spijt me niet dat ik vecht voor onrecht. Ik zou het doen voor ieder ander in een gelijkaardige situatie, dus ook voor mezelf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be