Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2010, 13:12   #3421
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Idd, op de Europese Commissie hebben ze heel wat minder air... Daar was het "ge moet u niet zo stijf kleden hoor, wacht daar maar mee tot een vergadering of zo"...

en geraak je daar niet terug binnen ?

lijkt mij interessanter werk ook vooral ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:17   #3422
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en geraak je daar niet terug binnen ?

lijkt mij interessanter werk ook vooral ...
Ja, ben gevraagd, maar als intérimaire... Zes maanden werken, één maand onbetaald thuis. Geen verlof, geen bescherming (niet betaald bij ziekte), geen onkostenvergoedingen.

Minder verdienen, veel onregelmatigere uren (ze beginnen pas tegen tien uur, tot zeven), geen doorgroeikansen. Dus ja.

Maar ik knap gewoon af op het beroep hoor, niet noodzakelijk op mijn werkgever.
Oud 3 september 2010, 13:50   #3423
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ben gevraagd, maar als intérimaire... Zes maanden werken, één maand onbetaald thuis. Geen verlof, geen bescherming (niet betaald bij ziekte), geen onkostenvergoedingen.

Minder verdienen, veel onregelmatigere uren (ze beginnen pas tegen tien uur, tot zeven), geen doorgroeikansen. Dus ja.

en wat doe je nu?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:57   #3424
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

interimair is mogelijk wel een periode om jezelf te bewijzen en te netwerken hé

als je daar de fut/capaciteiten/goesting niet voor hebt, moet je er idd niet aan beginnen

compleet afknappen op t beroep :s tja je bent wel te jong om in t verkeerde beroep te blijven hangen natuurlijk ...
Oud 3 september 2010, 14:43   #3425
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

knipptics's schermafbeelding

Standaard

Hoe jullie hierarchie verdragen is me een kompleet raadsel.
knipptics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 14:44   #3426
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
interimair is mogelijk wel een periode om jezelf te bewijzen en te netwerken hé

als je daar de fut/capaciteiten/goesting niet voor hebt, moet je er idd niet aan beginnen

compleet afknappen op t beroep :s tja je bent wel te jong om in t verkeerde beroep te blijven hangen natuurlijk ...
Ik ben negen maanden interimaire geweest en acht maanden stagiaire atypique bij de commissie... Er was een concours voor documentaliste contractuaire maar met een archivarisdiploma mocht je niet deelnemen.

En de algemene concours... 30.000 inschrijvingen, 150 plaatsen. Onder de inschrijvingen: mijn directe chef en een mede-adjunct. Tja...

Laatst gewijzigd door lombas : 3 september 2010 om 14:45.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 14:49   #3427
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
We zijn dan ook niet voor niks schapen, hé.
Oud 3 september 2010, 14:51   #3428
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben negen maanden interimaire geweest en acht maanden stagiaire atypique bij de commissie... Er was een concours voor documentaliste contractuaire maar met een archivarisdiploma mocht je niet deelnemen.

En de algemene concours... 30.000 inschrijvingen, 150 plaatsen. Onder de inschrijvingen: mijn directe chef en een mede-adjunct. Tja...
je doet daar ook wel ervaring in op in die examenronde's hoor ...

ni te rap opgeven, onderschat je (voor)opleiding niet.
Oud 3 september 2010, 14:52   #3429
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je moet je baasjes wel goed opvoeden hé
Oud 3 september 2010, 15:01   #3430
Anna List
Banneling

Standaard

weekend

maak er een leuk van iedereen !
Oud 3 september 2010, 15:04   #3431
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Is waar, ik overwoog ook deel te nemen na mijn stage, maar heb het toch maar niet gedaan (al bij al lijkt het me ook niet zo tof voor de EC te werken). Een vriend werkt al enkele jaren op contract basis voor DG TRADE; een slimme en uitermate bekwame kerel met een behoorlijk indrukwekkend CV voor z'n plusminus 30 jaar; hij geraakte niet eens door de eerste selectie (ik dacht een pure intelligentie- en/of taaltest?). Het personeelsbeleid van de EC is echt totaal krom. In mijn unit zat er eentje van in de 50, die deed, echt waar, NIKS; die zat nooit op zijn bureau. Ik heb die man in de 5 maanden dat ik er was misschien 3 keer gezien op het wekelijks overleg; en zo iemand zit dan op de stoel waarvoor er 100 gewillige, gemotiveerde en getalenteerde medewerkers staan te springen. Jammer (en demotiverend!)

Maar om dit alles toch nog een beetje on topic te houden; zou jij overwegen voor de EC te werken, Firestone?

Laatst gewijzigd door Voltian : 3 september 2010 om 15:05.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 16:09   #3432
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
We zijn dan ook niet voor niks schapen, hé.
:lonely wolf huilt naar de maan, affirmatief:
Oud 4 september 2010, 07:48   #3433
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jezus, bestaat dat nog, bedrijven met zo'n strikte dresscodes ??
Zie je wel.
Mij probeerde je eens wijs te maken dat ik zonder risico in badpak kon gaan werken!
Oud 4 september 2010, 08:00   #3434
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Maar om dit alles toch nog een beetje on topic te houden; zou jij overwegen voor de EC te werken, Firestone?
"on topic"

Als ik dit lees ...

Citaat:

... kriebelt het niet meteen.

Ik heb tot nu toe enkel in twee kleine bedrijven (toch wat aantal werknemers in België betreft) gewerkt.
Maar bij mijn vorig werk kwam ik in veel bedrijven, van kleine kmo's tot de grootste bedrijven en instellingen van het land (maar niet bij de EC). Al bij al vond ik het in de grote organisaties niet zo leuk werken. Het zal ook wel voordelen hebben, maar het trok me niet aan.

Een bijkomend punt is dat ik op mijn huidig werk verlost ben van uren woon-werk verkeer, en dat is een luxe die ik niet van plan ben op te geven.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 september 2010 om 08:16.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 08:10   #3435
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
:lonely wolf huilt naar de maan, affirmatief:
Niet alléén zijn we schapen, bovendien wegen we met mathematiek de belangen af en zijn onze grootste problemen de files, de circulatie van het geld, het aanvullend pensioen, en wat al niet meer ...

Gelukkig dat er toch nog mensen zijn die buiten de lijntjes durven kleuren, moedig de burgerij op haar plaats zetten en voor de de rest vrij van vooroordelen al fluitend door het leven gaan.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 september 2010 om 08:33.
Oud 4 september 2010, 08:36   #3436
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Goedemorgen Firestone,

Hoe moet het verder met de formatie in Belgie?
Hoe moet het verder met de formatie in Nederland?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:01   #3437
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goedemorgen Firestone,
Goede morgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hoe moet het verder met de formatie in Belgie?
Hoe moet het verder met de formatie in Nederland?
Daar noch de koning noch de koningin het nodig vonden mij te raadplegen zal ik mijn adviezen maar aan een hertog verstrekken.

België

Tja, ik kan enkel in herhaling vallen: eindelijk eens durven de taboe's doorbreken.

De Vlaamse partijen hebben gelijk in hun eis rond responsabilisering, duh. De franstaligen moeten dat eindelijk aanvaarden, punt.

In het laatste voorstel van Di Rupo staat oa dit over de financieringswet (ik heb enkel een PDF gevonden, vandaar deze afbeeldingen):

Lijkt me een uitstekende piste. Hoe doen andere, redelijk functionerende federale staten het?

De Vlamingen zullen ooit eens moeten aanvaarden dat Brussel geen Vlaamse stad (meer) is.
Ze doen het de facto ook wel, maar durven het niet luidop zeggen.
Dan krijg je dus dit soort gedrochten:

En Brussel mag niet uitbreiden, neen, over onze lijken. Wat tot dit soort onzin leidt:

Maar goed, ik weet dat ik met mijn ideeën in Vlaanderen nauwelijks beter zal scoren dan de BUB.

Realistisch verwacht ik dat de zeven partijen terug zullen onderhandelen, en op een variant van Di Rupo's voorstellen zullen landen.
Niet dramatisch, sommige goede punten, maar veel te complex en met de kiemen voor nieuwe communautaire strubbelingen in de toekomst.
Een zoveelste gemiste kans, want de verbetenheid in en rond Brussel wijst erop dat België niet snel zal verdwijnen.

We hebben dus allen belang bij een goed functionerende (con)federale staat, ook de Vlamingen.

Nederland

Zoals je weet volg ik de Nederlandse politiek maar van heel ver.
Ik gok nu op een coalitie VVD-PVDA-CDA, bij gebrek aan andere mogelijkheden.
De CDA heeft de VVD-CDA-(PVV) formule doen stranden, en kan nu niet de verantwoordelijkheid ontlopen mee een oplossing te zoeken.
De VVD kan na de illusie van een rechts kabinet niet gemakkelijk een Paars+ kabinet aan de achterban verkopen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 september 2010 om 10:24.
Oud 4 september 2010, 13:18   #3438
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bijkomend punt is dat ik op mijn huidig werk verlost ben van uren woon-werk verkeer, en dat is een luxe die ik niet van plan ben op te geven.
Koester ze. Donderdag: koperdiefstal Schaarbeek --> 1 uur later op werk.

s' Avonds: alle sneltreinen afgeschaft --> 1u20m op een "IR"-trein.

Totaal weg van huis: 7u30m --> 20u15m = 12u45m
Waarvan officieel gewerkt: 8u15m
Oud 4 september 2010, 23:11   #3439
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede morgen.

Daar noch de koning noch de koningin het nodig vonden mij te raadplegen zal ik mijn adviezen maar aan een hertog verstrekken.
Dank u. Als goed informateur zal ik uw adviezen aan de beide majesteiten overbrengen, alhoewel ik me er niet volledig in kan vinden.

Citaat:
België
Tja, ik kan enkel in herhaling vallen: eindelijk eens durven de taboe's doorbreken.
Ja.
Citaat:
De Vlaamse partijen hebben gelijk in hun eis rond responsabilisering, duh. De franstaligen moeten dat eindelijk aanvaarden, punt.
Lijkt me een juist standpunt.
Citaat:
In het laatste voorstel van Di Rupo staat oa dit over de financieringswet (ik heb enkel een PDF gevonden, vandaar deze afbeeldingen):

Lijkt me een uitstekende piste. Hoe doen andere, redelijk functionerende federale staten het?
Kan nooit kwaad maar ik verwacht er weinig heil van. Deze federale staten staten kennen niet de problemen die Belgie heeft. Ze hadden hun eigen problemen die ze op hun eigen manier hebben opgelost. Deze staten bestaan allemaal uit meer dan twee deelstaten/volken en/of kennen geen taalproblemen die zijn gerelateerd aan territoriumuitbreiding. Belgie zal toch eigen oplossingen moeten zoeken. Daarbij kun je elk systeem verzinnen wat je wilt, als de grondhouding niet meeverandert is élk systeem niet toereikend genoeg.
Citaat:
De Vlamingen zullen ooit eens moeten aanvaarden dat Brussel geen Vlaamse stad (meer) is.
Au! Dat zal niet gebeuren, voorspel ik. Ik aanvaard het zelfs niet en ik ben niet eens Vlaming of Belg. Afgezien daarvan is het wantrouwen van de twee grote gemeenschappen ten opzichte van elkaar te groot. Vlaanderen is terecht (gezien het verleden) bang voor gebiedsroof en de Franstaligen zijn bang voor verlies van rechten. Daarbij is juist Brussel de sleutel tot Belgie. Degene die Brussel ''oplost'' heeft het Belgische probleem opgelost.
Ik zou bijna zeggen dat het andersom moet: De Franstaligen moeten officieel erkennen dat Brussel een Vlaamse stad is en blijft. Tegelijkertijd mogen ze dan eisen dat hun (taal)rechten binnen Brussel gewaarborgd zijn en blijven. Op die manier is overal de angel uitgehaald en kan er constructief verder gekeken worden.
Citaat:
Ze doen het de facto ook wel, maar durven het niet luidop zeggen.
Dan krijg je dus dit soort gedrochten:

En Brussel mag niet uitbreiden, neen, over onze lijken. Wat tot dit soort onzin leidt:
Gedrochten inderdaad. Ik denk dat als Franstaligen Brussel officieel erkennen als Vlaamse stad een uitbreiding van Brussel zó geregeld is. Een hoofdstedelijk statuut waarin wordt gesteld dat zolang Brussel hoofdstad van Belgie is deze wordt bestuurd onder verantwoordelijkheid van de beide (misschien drie) gemeenschappen zou daarbij misschien kunnen helpen.
Citaat:
Maar goed, ik weet dat ik met mijn ideeën in Vlaanderen nauwelijks beter zal scoren dan de BUB.
Er zal in ieder geval beter naar geluisterd worden.
Citaat:
Realistisch verwacht ik dat de zeven partijen terug zullen onderhandelen, en op een variant van Di Rupo's voorstellen zullen landen.
Niet dramatisch, sommige goede punten, maar veel te complex en met de kiemen voor nieuwe communautaire strubbelingen in de toekomst.
Een zoveelste gemiste kans, want de verbetenheid in en rond Brussel wijst erop dat België niet snel zal verdwijnen.
Ik denk dat u hierin gelijk hebt en ik hoop dat vanaf nu de liberalen een grotere rol gaan spelen.
Citaat:
We hebben dus allen belang bij een goed functionerende (con)federale staat, ook de Vlamingen.
Ik denk dat juist de Vlamingen dit zouden toejuichen.

Misschien is het wel een goed idee als niet de partijen met elkaar gaan onderhandelen maar de Vlaamse en Waalse regering rechtstreeks met elkaar.

Citaat:
Nederland
Zoals je weet volg ik de Nederlandse politiek maar van heel ver.
Toch zit je er vaak niet zo ver naast in je analyses. Misschien is enige afstand juist wel goed.
Citaat:
Ik gok nu op een coalitie VVD-PVDA-CDA, bij gebrek aan andere mogelijkheden.
Hier zal het inderdaad wel op uitdraaien, de VVD voelt niet zo veel voor als enige ''rechtse'' partij een minderheid te vormen in een PaarsPlus combinatie. Toch heeft deze coalitie niet mijn voorkeur, zowel om inhoudelijk als strategische redenen. Het CDA is de grote verliezer van deze verkiezingen en is op dit moment tot op het bot verdeeld; De persoonlijke verhoudingen tussen PvdA en CDA zijn zwaar verstoord, als ze gaan meeregeren kan het bijna niet anders dan met andere ''poppetjes''; De drie grote middenpartijen bij elkaar in één kabinet is prijsschieten voor de populisten van links en rechts.
Citaat:
De CDA heeft de VVD-CDA-(PVV) formule doen stranden, en kan nu niet de verantwoordelijkheid ontlopen mee een oplossing te zoeken.
Ze zouden niets liever willen.
Citaat:
De VVD kan na de illusie van een rechts kabinet niet gemakkelijk een Paars+ kabinet aan de achterban verkopen.
Aan mij wel en ik ben toch echt deel van de achterban. De VVD moet het echter goed verkopen. Ik vond de gedoogcombinatie met de PVV de allerslechtste coalitie voor het land en ben blij dat deze gestrand is, middencoalitie kan ik mee leven maar PaarsPlus zou die brede steun in de samenleving opleveren die we nu net nodig hebben.

Sorry, ik wilde je draad niet kapen en zal 'm weer laten volstromen met vragen over je lunch. Maar ja, áls je eens een keer een vrouw met hersens tegenkomt wil je er ook weleens mee van gedachten wisselen..

Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 23:30   #3440
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Koester ze. Donderdag: koperdiefstal Schaarbeek --> 1 uur later op werk.

s' Avonds: alle sneltreinen afgeschaft --> 1u20m op een "IR"-trein.

Totaal weg van huis: 7u30m --> 20u15m = 12u45m
Waarvan officieel gewerkt: 8u15m
Mathematiek, mathematiek, mathematiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be