Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2013, 00:06   #3461
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
what the hell?

En oh excuseer, mensen wiens leven ongevraagd werd oponthouden door medische problemen moeten daardoor de rest van hun leven laten hypothikeren en vrede nemen met een job achter de band en zich intellectueel niet ontwikkelen. En ik moet de univ gelijk geven natuurlijk en alles braafjes 37x doen omdat ik ongezond ben.

Ik zal het noteren, dat ik tenminste onthou met wie ik te doen heb.
Och je zou eens moeten optellen hoeveel er studie's aanvangen om in die periode niet "te" moeten gaan werken. Duizenden !
Kan je het ze kwalijk nemen iets te doen aan hun geestelijke ontwikkeling?
Je moet al een barbaar a la mambo zijn om het licht achter hun gordijn te zien eh?

De realiteit is dat ze "niets aan het nutten waren" voor hun studie's en dat verder zullen doen na hun studie's. Hoogstens zullen ze een nieuwe studie aanvangen.

Trouwens voor vele jobs is een medische keuring noodzakelijk. Wie met een verleden van "regelmatige " ziekten en zo afkomt moet niet teveel hoop stellen.
Bon werkgevers zijn uiteraard ongeschoolde wannabee's maar nu ook alleen maar omdat ze een tandje voor hebben op de rest hé.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 februari 2013 om 00:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 00:24   #3462
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Constant ziek zijn, oa ook van de stress en allicht door het minder kwalitatief voedsel dat je je kan permitteren. Fruit en groenten bv zitten er niet in, of iets dat iets of wat geld kost, moet je sowieso laten liggen...
Ik eet al bijna gans mijn leven geen fruit of groenten. Af en toe op eens wel. Zeker 4 appelsienen op een jaar en toch wel een tomaat of 5 denk ik.
Dit doet niks aan uw gestel. Geloof er maar geen bal van want alles zal het tegendeel uitwijzen natuurlijk, doch het is zo. Alle studies ten spijt ik heb zeer gezonde darmen.
Beetje extra vezels is wel aan te raden, kwestie van geen constipatie te kweken.

Stress is een andere zaak.
Dat heeft te maken met innerlijke rust. Je moet dat leren.
Oud 15 februari 2013, 00:41   #3463
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mambo, dat is inderdaad de reden waarom men mij niet wil steunen.
Men vreest ervoor dat ik een leeghangende trezemie ben die eigenlijk gewoon een uitvlucht zoekt om niet te werken. Moeilijk houdbaar gezien ik zelfs vlak na mijn operatie toen ik zelfs nog niet uit het ziekenbed mocht al aan het werk was. Dingen tillen zelfs, iets wat echt niét mocht.
Ik zei daarstraks nog: als ik deze studie heb afgerond en de manama hervat kan ik halftijds werken, dus dan stelt het probleem zich niet. Eender welke legale job zal ik dan aanvaarden, geloof me. (Al mag ik dat medisch gezien ook niet - ik mag geen job doen waarbij ik lang moet rechtstaan en of veel moet tillen).

Btw, ik heb tijdens de eerste jaren van mijn studie - toen die nog zeer regulier verliep - nooit steun gekregen van het ocmw of enig andere instantie terwijl ik daar toen wel recht op had ... ook in mijn medische kosten is er nooit tussenkomst geweest, ook recht op natuurlijk. Dat word je niet verondersteld ook nog te moeten betalen met je leefloon, ... maar als je er géén hebt vindt men het wel normaal dat je dat er nog even bij bekostigt.
En mijn interesse voor het beroep of iig om werk te verrichten is heel duidelijk denk ik, daar ik al tal van sollicitaties achter de rug heb en iedereen in mijn weidse vrienden-en kennissenkring weet heeft van mijn ambities en carriëreplannen.
En die medische keuring ... niet absoluut natuurlijk, hangt er maar vanaf hoe, wat en waar, en als je iedereen met chronische ziektes afschrijft, denk ik dat je heden ten dage al snel 1/5e van de actieve bevolking weg kan sturen ...

Wie gaat dat betalen?
De rva of het ocmw?

Bovendien, je moet eens denken, hoeveel mensen presteren er niets en krijgen daarvoor wel een leefloon?
Ook schrappingen van het rva krijgen dit ... ook gevangenen ...
Oud 15 februari 2013, 00:57   #3464
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, dat is inderdaad de reden waarom men mij niet wil steunen.
Men vreest ervoor dat ik een leeghangende trezemie ben die eigenlijk gewoon een uitvlucht zoekt om niet te werken. Moeilijk houdbaar gezien ik zelfs vlak na mijn operatie toen ik zelfs nog niet uit het ziekenbed mocht al aan het werk was. Dingen tillen zelfs, iets wat echt niét mocht.
Ik zei daarstraks nog: als ik deze studie heb afgerond en de manama hervat kan ik halftijds werken, dus dan stelt het probleem zich niet. Eender welke legale job zal ik dan aanvaarden, geloof me. (Al mag ik dat medisch gezien ook niet - ik mag geen job doen waarbij ik lang moet rechtstaan en of veel moet tillen).

Btw, ik heb tijdens de eerste jaren van mijn studie - toen die nog zeer regulier verliep - nooit steun gekregen van het ocmw of enig andere instantie terwijl ik daar toen wel recht op had ... ook in mijn medische kosten is er nooit tussenkomst geweest, ook recht op natuurlijk. Dat word je niet verondersteld ook nog te moeten betalen met je leefloon, ... maar als je er géén hebt vindt men het wel normaal dat je dat er nog even bij bekostigt.
En mijn interesse voor het beroep of iig om werk te verrichten is heel duidelijk denk ik, daar ik al tal van sollicitaties achter de rug heb en iedereen in mijn weidse vrienden-en kennissenkring weet heeft van mijn ambities en carriëreplannen.
En die medische keuring ... niet absoluut natuurlijk, hangt er maar vanaf hoe, wat en waar, en als je iedereen met chronische ziektes afschrijft, denk ik dat je heden ten dage al snel 1/5e van de actieve bevolking weg kan sturen ...

Wie gaat dat betalen?
De rva of het ocmw?

Bovendien, je moet eens denken, hoeveel mensen presteren er niets en krijgen daarvoor wel een leefloon?
Ook schrappingen van het rva krijgen dit ... ook gevangenen ...
Gevangenen krijgen dus geen leefloon van het ocmw, tenzij er de laatste jaren iets is geweest dat ik niet weet.

En persoonlijk vind ik niet dat het ocmw er is om mensen te laten studeren.
Dit is naar mijn mening er ver over.

Ik zie niet goed in waarom ik vroeg in het arbeidscircuit heb moeten staan terwijl anderen een loon mogen trekken om op hun gemakske te leren wat hun boeit?
Tenzij je gelooft in de ubermensch en zo?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 februari 2013 om 00:59.
Oud 16 februari 2013, 00:25   #3465
Groentje-18

Standaard

Er zijn meer dan tienduizend mensen die op deze manieren studeren. Mensen uit gezinnen met een lage S.E.S. hebben geen keuze. Zelfs als de band met mijn familie niet gebroken was, had ik er dus recht op.... mijn ouder kan niet als onderhoudsplichtig gezien worden daar ze zelf amper voldoende bestaansmiddelen heeft.

Omdat nu eenmaal niet iedereen fysiek hard kan werken en omdat er mensen zijn met verschillende capaciteiten en vaardigheden, en bv iemand de machines moet ontwikkelen waar jij aan werkt, of in mijn geval iemand moet instaan voor het welzijn van mensen die het niet meer zien zitten, voor de verzorging, voor het nemen van beslissingen omtrent beleid, ... en iemand moet massaal veel belastingen betalen.

Iig ik heb de samenleving niet georganiseerd. Ik weet niet of ik voorstander zou zijn van het idee mensen geld te geven zonder dat daar prestaties tegenover staan.
Je kan bv ook mensen met een leefloon het geld laten terugbetalen als ze hun studies niet benutten hé en later daardoor niet veel meer belastingen betalen...

Maar gezien de organisatie zo is vind ik een gelijke behandeling als een andere student wel een beetje wat je zou verwachten!!
Als het gelijkheidsbeginsel niet meer opgaat, of ik minder rechten krijg omdat ik ziek ben geweest of blank en Belgisch ben, vind ik dat niet meer of minder dan je reinste discriminatie ...
Oud 16 februari 2013, 21:01   #3466
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn meer dan tienduizend mensen die op deze manieren studeren. Mensen uit gezinnen met een lage S.E.S. hebben geen keuze. Zelfs als de band met mijn familie niet gebroken was, had ik er dus recht op.... mijn ouder kan niet als onderhoudsplichtig gezien worden daar ze zelf amper voldoende bestaansmiddelen heeft.

Omdat nu eenmaal niet iedereen fysiek hard kan werken en omdat er mensen zijn met verschillende capaciteiten en vaardigheden, en bv iemand de machines moet ontwikkelen waar jij aan werkt, of in mijn geval iemand moet instaan voor het welzijn van mensen die het niet meer zien zitten, voor de verzorging, voor het nemen van beslissingen omtrent beleid, ... en iemand moet massaal veel belastingen betalen.

Iig ik heb de samenleving niet georganiseerd. Ik weet niet of ik voorstander zou zijn van het idee mensen geld te geven zonder dat daar prestaties tegenover staan.
Je kan bv ook mensen met een leefloon het geld laten terugbetalen als ze hun studies niet benutten hé en later daardoor niet veel meer belastingen betalen...

Maar gezien de organisatie zo is vind ik een gelijke behandeling als een andere student wel een beetje wat je zou verwachten!!
Als het gelijkheidsbeginsel niet meer opgaat, of ik minder rechten krijg omdat ik ziek ben geweest of blank en Belgisch ben, vind ik dat niet meer of minder dan je reinste discriminatie ...
Je gaat om te beginnen al uit van uw ubermensch theorie dat mensen verschillend zijn. Wat al redelijk fout is.

Het onderwijs is geen opvangplaats voor mensen die "denken" ergens recht op te hebben. Het moet in de eerste plaats een omgeving zijn voor wie het zich kan bekostigen en wie het verdiend.
De rest valt af en dan klopt uw theorie van verschillen in mensen.

Het grote probleem dat het zo duur is komt mede omdat er gewoon veel te veel zitten die er niet mochten zitten. We hebben 1 leraar per 2 m².
En dat kost veel, veel te veel en kan zichzelf nooit terug betalen op die manier.

En daar ben jij dus uw eigen slachtoffer van.

Als uw ouders niet onderhoudsplichtig zijn of kunnen zijn, en je kan het zelf ook niet....dan vraag ik me af waarom je er maar vanuit gaat dat wij het dan voor jullie betalen?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2013 om 21:04.
Oud 17 februari 2013, 14:01   #3467
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik overdrijf niks als ze het er bijna op neer lieten komen dat ik een rijke bling bling girl was die de hele wereld haf afgereisd en iedere nacht in een hilton hotel bleef slapen en een erfgename was van de sjakosjenman die in België wil komen wonen, een nep-inschrijving had gedaan in de KUL om terloops nog 480 euro van het ocmw te krijgen (terwijl ik alleenstaande ben dus eigenlijk meer zou moeten krijgen) en mijn ontbijt bestond uit oesters met kaviaar en champagne terwijl ik voor het ocmw wegscheurde met een roze ferari waar prins Laurent nog jaloers op zou zijn (op het model dan), ik zou nooit gaan werken en eeuwig als een luis in de pels van de samenleving leven en op overheidskosten dure juwelen en make-up kopen, oppervlakkig omhooggevallen tutje dat ik ben zonder ooit enige maatschappelijke meerwaarde en parasiterend op de werkende kaste waar ik op neerkeek. En ahja, van medische problemen wisten ze niets. En dat ik wel geslaagd was op alles was ook volkomen vreemd (en daar ik niet wist dat ze met dit soort geschut zouden afkomen dacht ik dat het evidente niet bewezen moest worden, die papieren hadden zij trouwens al bij mijn aanvraag voor hulp...).

Daar kwam het zowat op neer.
Hoe komen ze tot zo'n oordeel? Zonder enige feitelijke onderbouwing?
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 21:25   #3468
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusie 3.0 Bekijk bericht
Hoe komen ze tot zo'n oordeel? Zonder enige feitelijke onderbouwing?
Blijkbaar is liegen in de rechtbank voor overheidsinstanties de grootste normaliteit ter wereld?

De argumenten moesten mij worden doorgegeven op voorhand normaal gezien dacht ik, maar dat gebeurde niet. Pro deo's reageren daar ook niet echt op.

Normaal zou de zaak reeds opnieuw (enfin de situatie is wel veranderd, lees: nog schrijnender geworden en nu hebben ze normaal gezien absoluut de plicht me te steunen) zijn voorgekomen maar inmiddels heb ik al twee maal gehoord dat hij werd uitgesteld. En nog niets van onze lieve overheidsinstantie zelf. Ik vrees dat ze het zolang zijn aan het trekken om het argument "ze heeft het toch overleefd zonder ons geld" te zeggen. Dat zou beestig zijn. Maar ik val van niets meer omver.

Misschien toch maar voor de zekerheid in mijn testament laten opnemen dat ik een bandopnemer met de werkelijke feiten op mee in de kist wil die op afstandsbediening moet afgespeeld worden als de zaak voorkomt.

In ieder geval, op basis van welk feit (inderdaad) ze tot dat oordeel kwamen, daar gebaarde de rechtbank niet na.
Mja ... is gewoon een kwestie geweest van een verhaal baren obv mijn studieresultaten, waarin je inderdaad ziet dat ik een aantal vakken niet heb afgelegd. Waarom of wat er precies gebeurde staat er niet bij ...
Als het ocmw dan zegt: volgens mij is ze niet geïnteresseerd in haar diploma, want ze was zes maanden in het buitenland (ik wist van niets en met welk geld is me al helemaal een raadsel maar bon), maar ze wil gewoon op kosten van belastingsgeld leven en zelf niets doen, dan sta je daar...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 februari 2013 om 21:28.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 14:37   #3469
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mja ... is gewoon een kwestie geweest van een verhaal baren obv mijn studieresultaten, waarin je inderdaad ziet dat ik een aantal vakken niet heb afgelegd. Waarom of wat er precies gebeurde staat er niet bij ...
Als het ocmw dan zegt: volgens mij is ze niet geïnteresseerd in haar diploma, want ze was zes maanden in het buitenland (ik wist van niets en met welk geld is me al helemaal een raadsel maar bon), maar ze wil gewoon op kosten van belastingsgeld leven en zelf niets doen, dan sta je daar...
Je wist niet dat je zes maanden in het buitenland bent geweest?
Je bent niet zes maanden in het buitenland geweest? Dan kun je dat toch bewijzen?
Je hebt hier verklaard dat je vakantie hebt genomen tijdens een tweede zittijd. Dat heb je hopelijk toch ook niet op facebook publiek gemaakt?
Kortom, ik begrijp niet hoe men tot dat oordeel, zoals door jou weergegeven, kan komen zonder feitelijke gegevens die dat oordeel onderbouwen.
Dat noem jij 'een verhaal baren', ik noem dat 'een beslissing nemen'.

Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 18 februari 2013 om 14:38.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 22:10   #3470
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusie 3.0 Bekijk bericht
Je wist niet dat je zes maanden in het buitenland bent geweest?
Je bent niet zes maanden in het buitenland geweest? Dan kun je dat toch bewijzen?
Je hebt hier verklaard dat je vakantie hebt genomen tijdens een tweede zittijd. Dat heb je hopelijk toch ook niet op facebook publiek gemaakt?
Kortom, ik begrijp niet hoe men tot dat oordeel, zoals door jou weergegeven, kan komen zonder feitelijke gegevens die dat oordeel onderbouwen.
Dat noem jij 'een verhaal baren', ik noem dat 'een beslissing nemen'.
Ja, dat zou ik kunnen bewijzen. Ware het niet dat het ocmw op de zitting zelf prompt met die story verscheen met als gevolg dat ik me daar natuurlijk niet op had voorbereid. Had ik dat vooraf geweten, had ik natuurlijk bewijzen kunnen verzamelen. Dat is niet zo moeilijk.
Dat is trouwens maar één deel van hun indianenverhaal.

Ik ben in juli naar mijn toenmalige vriend geweest voor een aantal weken inderdaad, op zijn kosten, idem dito met leven... cursus onder de arm, hij moest steeds werken dus ik had tijd genoeg om er te leren. En ik heb erop gehamerd dat er in zijn nieuwbouw een bureau, lamp en stoel zouden staan. Die zijn er ook gekomen en waren zowaar zijn eerste meubelstukken. En hij had ze niet nodig ... hij was geen student meer.
Dat examen was begin september. Ik zo ziek als een hond toen ik het moest afleggen... (maar al + een maand thuis).

Dat is een korte schets mbt dat stuk "zes maand in het buitenland"...
Oud 19 februari 2013, 21:57   #3471
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... een gewoonte

Commentaar: Je kan erover kibbelen of het een goeie gewoonte is of een slechte. Ik heb nu geld, maar nog niet de gewoonte het uit te geven
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 10:47   #3472
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... ontslagen worden op de dop

Commentaar:

Citaat:
De Morgen:
Van de zowat 100.000 mensen die momenteel van een werkloosheidsuitkering genieten, zullen er in 2015 35.000 van de lijst worden geschrapt wegens de vermindering van de uitkeringen. Dat staat vandaag te lezen in de kranten Sudpresse en Le Soir. Het leeuwendeel van die 35.000, 75 tot 80 procent, woont in Wallonië, zo berekende de FGTB, de Franstalige tegenhanger van het ABVV.
Oud 23 februari 2013, 21:51   #3473
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Constant ziek zijn, oa ook van de stress en allicht door het minder kwalitatief voedsel dat je je kan permitteren. Fruit en groenten bv zitten er niet in, of iets dat iets of wat geld kost, moet je sowieso laten liggen...
Nochtans kan je niet goedkoper koken dan met groenten,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 09:16   #3474
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Omdat er nogal wat verwarring blijkt te bestaan over wat echt arm zijn eigenlijk is, heb ik besloten daar wat opheldering over te verschaffen in de vorm van epigrammen en aforismen (omdat ik het kort en goed wil houden).

Je hebt namelijk diegenen die in de verste verte niet vertrouwd zijn met armoede, noch van afkomst noch van ervaring, maar toch het best willen weten wat er mee moet gedaan worden, en dat soms ook doen. En je hebt dan ook armen die vinden dat zij de enige echte armen zijn, met uitzondering van alle anderen, zoals die zwarten in Zuid Afrika nog armere armen en ongelukkigeren bij trosjes van kant maken.

Voor dat soort publiek wil k hier een met enige regelmaat paar puns plaatsen over armoede .

Maar allicht weten ze ook niet wat een pun is, of zullen ze het geen echte puns vinden?

Dan moeten ze zelf hun puns maar plaatsen...

Een eerste voorbeeld:

Echt arm zijn is:

Soeptomaten eten ipv klasse-1-tomaten.
Echt arm zijn is .. luizen hebben maar geen geld om luizenshampoo te kopen waardoor uw kinderen op school gestigmatiseerd en gepest worden, dat is dagdagelijkse realiteit!
Oud 24 februari 2013, 11:01   #3475
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Echt arm zijn is .. luizen hebben maar geen geld om luizenshampoo te kopen waardoor uw kinderen op school gestigmatiseerd en gepest worden, dat is dagdagelijkse realiteit!
Naar het OCMW stappen om luizenshampoo

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2013 om 11:05.
Oud 24 februari 2013, 17:24   #3476
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Naar het OCMW stappen om luizenshampoo
daarin zit'm juist de kneep; mensen die écht arm zijn kennen de weg naar die instanties niet! Bij het OCMW zitten de top van de armsten. Er is nog een lange weg naar beneden van daar...
Oud 24 februari 2013, 17:31   #3477
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
daarin zit'm juist de kneep; mensen die écht arm zijn kennen de weg naar die instanties niet! Bij het OCMW zitten de top van de armsten. Er is nog een lange weg naar beneden van daar...
Laat ons zeggen dat het OCMW de allerarmsten slecht of niet bedient...

Procentueel zullen dat er maar een beperkt aantal zijn, die door de mazen vallen...
Oud 24 februari 2013, 20:48   #3478
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat het OCMW de allerarmsten slecht of niet bedient...

Procentueel zullen dat er maar een beperkt aantal zijn, die door de mazen vallen...
De allerarmsten gooien een officieel uitziende brief al weg voordat ze hem openmaken want dat zijn toch allemaal rekeningen, de allerarmsten begrijpen een brief die van school wordt meegegeven niet want daar komen stadhuiswoorden in voor; Uit schaamte liegt de mama over haar opleidingsniveau want ze beseft niet dat haar kinderen daardoor op school een betere begeleiding zouden kunnen krijgen. De allerarmsten laten slechts weinigen toe om hun leefwereld te zien, uit schaamte....
Oud 24 februari 2013, 21:21   #3479
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De allerarmsten gooien een officieel uitziende brief al weg voordat ze hem openmaken want dat zijn toch allemaal rekeningen, de allerarmsten begrijpen een brief die van school wordt meegegeven niet want daar komen stadhuiswoorden in voor; Uit schaamte liegt de mama over haar opleidingsniveau want ze beseft niet dat haar kinderen daardoor op school een betere begeleiding zouden kunnen krijgen. De allerarmsten laten slechts weinigen toe om hun leefwereld te zien, uit schaamte....
Echte armoede kan je niet verborgen houden
Oud 25 februari 2013, 16:32   #3480
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Echte armoede kan je niet verborgen houden
Laten we zeggen dat sommigen verwoede pogingen doen. Ergens denk ik wel dat ze weten dat iedereen het weet, maar er is toch nog die trots die hun weerhoudt van openlijk bvb kleding aan te nemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be