![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals je zegt, zelf in een lesbische of homo relatie, zal diegene die het meest verdiend, of het meest aanwezig moet zijn op het werk, daar het langst doorbrengen terwijl de ander ondertussen op het kasteel let. Stel je partner werkt in ploegen bvb, dan ga je ook de momenten dat die er niet is het moeten redden en die partner zal dan ook die dingen doen die kunnen gedaan worden wanneer die thuis is. weer zo een onderzoek, dat nutteloos is, met nutteloze resultaten, dat gelijk wie met 5 gram gezond verstand ook wel had kunnen bedenken. Iemand die voor zijn werk heel de week op de baan is bvb, ja die is meer dan 40 uur weg he, die zal daar wel voor vergoed worden. En die zal zijn partner ook wel respecteren dat die ondertussen voor de kinders zorgt en het huis recht houd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlandse film krijgt geen subsidie omdat de cast 'te wit' is.
Het is stil over de wokekanker maar in de achtergrond, in de bovenbouw, woekert ze als nooit tevoren.
![]() |
#3463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#3464 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af ivm de slogan van Dash ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 januari 2025 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3467 |
Minister-President
|
![]() We zullen het toevoegen aan het lijstje van controverses bij de paralympische spelen. Elke keer is er wel discussie over de mate van handicap en onrechtmatig voordeel, in quasi elke discipline.
"identificeert zich als" is wel een interessante beschrijving ![]() Opvallend dat het werkwoord "zich identificeren" of gewoon "identiteit" zo'n beladen term is geworden. Als ge ne rechtste rakker op z'n paard wilt krijgen, het enige wat ge moet doen is zeggen: "ik identificeer me als man", ipv "ik ben man". 2 keer exact hetzelfde, maar als je het zegt als "ik identificeer me als..." dan is het bijna een politieke statement! grappig! ![]()
![]() |
#3468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met sekse en gender is dat hetzelfde maar gaan mensen er makkelijker een stuk in mee om niet te kwetsen, omdat het meer voorkomend is of omdat het moet van de overheid. Maar transmensen zijn wat ze zijn, trans, bvb een mannenlichaam dat zich vrouwelijk voelt is geen vrouw maar een man die zich vrouw voelt. Hoe hard men ook gaat opereren. Voor een linksextremist is het een vrouw, voor een rechtsextremist een man, en voor mij een man die zich vrouw voelt of waant. Ik zal doen alsof ze een vrouw is om niet te kwetsen maar in mijn hoofd zal ze nooit echt een vrouw zijn. Ik heb daar niets aan te willen of zeggen, kan daar niets aan doen of veranderen. Geloof is nooit mijn sterkste kant geweest. Ik kan me ook niets voorstellen bij het zich man of zich vrouw voelen. Het moet zijn dat ik op dat vlak goed in mijn vel zit. Ik ben een man want heb ballen, penis en schiet sperma maar of ik me man voel ? Ik zou niet weten hoe dat moet voelen of hoe het zou voelen mocht ik een vrouw zijn, al dan niet in een mannenlichaam. Misschien ben ik te nihilistisch, een man zonder eigenschappen.
![]() |
![]() |
#3469 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar, misschien is het alleen maar gevoelig als het gaat over geslacht of zo, en minder als het over meer interpreteerbare zaken gaat, zoals bvb.: "ik identificeer me als liberaal", of "ik identificeer me als Vlaming en minder als Belg" soit, het is echt een een "triggerwoord" geworden.
![]() |
![]() |
#3470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voorzetting van de regering Di Rupo. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 februari 2025 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3471 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik identificeer me niet als ruiter. Jij? ![]()
![]() |
![]() |
#3472 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik identificeer me als weerwolf. Nee, ik ben een weerwolf. Ach, toeme toch...
![]() |
![]() |
![]() |
#3473 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3474 |
Minister-President
|
![]() Identificeren: OK
Zijn: OK Zich identificeren: woke taalnazisme ![]()
![]() |
#3475 | |
|
![]() Absoluut. Een schrale troost: de ratio doet het woke taalnazisme en al haar/zijn/het adepten minstens even pijn. Er is dus tenminste wat wederkerigheid. Maar ja, zoals ik al opmerkte, de troost is schraal...
![]() |
![]() |
![]() |
#3476 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u zichzelf als een ruiter in plaats van een voetballer identificeert, heeft geen wettelijke gevolgen. Er zijn wel heel wat wettelijke gevolgen indien u man in plaats van vrouw bent of omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik echt open deuren intrappen?
Ik zal beginnen met eentje uit de politieke sector: Nr 1 op de verkiezingslijst is een man. Nr 2 moet dan verplicht een vrouw zijn (waanzinnig principe natuurlijk en enorm ondemocratisch). Wat neem je als criterium om te bepalen of die nr 2 echt een vrouw is? Is het voldoende dat die zich zo identificeert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die overtraden dus de kieswet. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 maart 2025 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |