![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3501 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vrees dat ons probleem net ligt in het feit dat wij van nature uit discrimineren en eigenlijk is daar weinig verkeerd mee. 't zou serieus triestig worden als wij geen voorkeuren meer mogen hebben over eender welk onderwerp. Onze voorkeuren worden echter problematisch wanneer onze angst niet onder controle is en wij andere voorkeuren als minderwaardig aan de onze gaan beschouwen uit een verdedigingsreflex tov wat niet begrepen wordt; terwijl elk gewoon zijn eigen voorkeuren volgt en deze zijn nergens minderwaardig aan andere voorkeuren (dan kunnen we gaan zeveren over seriemoordenaars bv. die een voorkeur nastreven die nogal nefast kan zijn voor de rest in de samenleving en daar wordt vanuit een algemene consensus dan tegen opgetreden). Ons huidig systeem toont, volgens mij, vnl. dankzij de corrupteerbaarheid van politici dat die algemene consensus niet langer algemeen is en vooral ten dienste staat van een kleine kring; dit levert uiteraard veel angst aan de rest van de bevolking; angst maakt mensen makkelijk leidbaar en laat toe om zondebokken te voorschijn te toveren; verdeel en heers komt niet uit het niks. ![]() Nu 't is tof om discriminatie aan te kaarten, doch dit eenzijdig doen kan enkel tot scheve conclusies leiden. Zolang discriminerende religies zomaar hun onverdraagzaamheid mogen uitspuwen zullen verdraagzame geesten niet veel plaats hebben.
![]() |
![]() |
#3502 | |
Minister
|
![]() Je vraagt je enkel af waarom "racistische" uitingen, volgens jou "racistisch" althans, en nooit door jou onderbouwd overigens, niet bestraft worden en mogen blijven staan. Dat is gewoon indirect om verbanning vragen hoor. Hoe je het verder ook wilt wenden of keren.
Citaat:
In dat geval is jouw mening in dit topic bitter weinig waard, want je hebt nog nergens onderbouwd en aangetoond wat er dan precies in de door jou aangehaalde voorbeelden van "racisme" in dit topic, "racisme" zou zijn, en waarom.
![]() |
![]() |
#3503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt echter ontkent dat er racistische uitspraken op dit forum voorkomen. Ik vraag me wel af waarom er niet opgetreden wordt tegen aanzetten tot racisme en haat zaaien. Ik vraag me ook af waarom er niet opgetreden wordt tegen schelden e.d.; maar dat is een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3491Dat is geen fantasietje, dat is je intentie. Je spreekt je dus totaal ongegrond uit over de intenties van anderen. Excuses zijn hier wel op zijn plaats vind ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3506 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen de wettelijke definitie telt. Al wat niet onder de wettelijke definitie valt is geen racisme. Want alle racisme is strafbaar en zoiets als niet strafbaar racisme bestaat niet , dan is het namelijk geen racisme. ![]() Dat u dat niet lijkt te begrijpen doet een mens twijfelen aan bepaalde van uw capaciteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3508 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3484 Jij mag dat gerust fantasietje noemen. Ik heb geen goesting om een zoveelste taalspelletje te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom vroeg ik die richtlijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3511 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3512 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt letterlijk: " ...het fictieve voorbeeld van vrouwen niet aanwerven is een fantasietje,...." En jij maakt daarvan: Daarmee zeg je indirect dat hij liegt en spreek jij je uit over zijn intentie.Dat is geen fantasietje, dat is je intentie. Citaat:
Ik lees gewoon wat daar staat Artisjok en dat is heel duidelijk. Jij spreekt je uit over de intenties van anderen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 september 2011 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit staat er Aangezien ik als werkgever geen contract mag aanbieden waar zwangerschappen op eigen kosten zijn, bied ik gewoon geen contract aan een vrouw die zwanger kan worden. En om regel 2 van maddox te handhaven, ga ik elk excuus gebruiken dat wettelijk is toegelaten om deze dames niet aan te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U wil dus de vrije meningsuiting aan banden leggen. U bent bijgevolg geen democraat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook iedereen weet die kan lezen is dat jij je uitspreekt over zijn intenties na dat hij heeft gezegd dat het een fantasietje was. U reageert daarop met de volgende woorden: Je spreekt je dus duidelijk uit over de intenties van anderen. Strafbare intenties dan nog, want sexime is bij wet verboden.Dat is geen fantasietje, dat is je intentie. Nu doen alsof het om een reactie ging op een andere posting, komt uw geloofwaardigheid echt niet ten goede. Zeker gezien de door u bijgeplaatse quotes. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3491 Excuses zijn hier op hun plaats. Iedereen met ietwat manieren begrijpt waarom. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3516 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3517 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg je waar je het vandaan haalt dat alle racisme strafbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga het geen 10 keer herhalen voor u. Ik noteer dat u niet wil of kan antwoorden. Het verbaast mij eigenlijk niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3519 |
Minister
|
![]() Ik denk dat je hier de vinger met chirurgische precisie op de etterende wonde legt.
![]() |
#3520 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier kan je nalezen waar ik het vandaan haal dat niet alle racisme strafbaar is. |
|
![]() |
![]() |