Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2019, 15:37   #341
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar diegenen met kinderen kan het precies nog een pak minder schelen. Gezien 98 % van de mensen kinderen heeft is de toestand van onze planeet het gevolg van de manier van leven van al die milieubewuste ouders en niet van die 2 % kinderlozen
Inderdaad, en dat is ook de reden waarom ik denk dat het een zinloze affaire is om proberen iets aan het klimaat te doen als dat offers vraagt. Het is de spel-theoretische onmogelijkheid die ook de "tragedy of the commons" genoemd wordt, maar deze keer met uw kinderen als inzet.

Ge wilt niet dat UW kinderen het minder goed hebben NU of LATER, opdat ANDEREN het beter zouden hebben. En dat is precies wat een klimaats"offer" zou doorvoeren.

Daarentegen, een technische oplossing aan het probleem, daar zal iedereen mee meegaan. Dat is zoals het gat in de ozonlaag. Dat kon technisch opgelost worden zonder uzelf zeer te doen, en hup, 't was in orde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 16:26   #342
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar t'ja ze willen allemaal een gezinnetje met 3 of 4 kindjes die elk hun eigen kamer hebben met bijhorend comfort en daar moeten dan pampers voor worden gekocht en heen en weer naar zee en naar de schoonouders mee worden gereden. Daar moet dan later taxi voor worden gespeeld want ja ze willen allemaal afgelegen in het groen wonen met een mooie tuin.
Want ja iemand die geen kindjes wil of geen groot huis op den buiten noch een auto of twee of een houtkachel dat is toch geen normale ??
Vreemd, want Anuna en Luka De Wever hebben nochtans beiden verklaard dat ze absoluut geen kinderen willen.

He kijk, daar vliegt je theorie door het raam.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 16:27   #343
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aan de andere kant, als je dan toch geen kinderen hebt, wat kan het U dan schelen dat "de planeet" omzeep zou zijn, he...
Alsof enkel mensen met kinderen het recht zouden hebben om actie te ondernemen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 17:32   #344
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemd, want Anuna en Luka De Wever hebben nochtans beiden verklaard dat ze absoluut geen kinderen willen.

He kijk, daar vliegt je theorie door het raam.
16/17 jarigen zeggen wel meer dingen op hun leeftijd die 10 jaar later volledig anders zijn.
Trouwens die Anuna weet zelfs niet of ze een jongen of een meisjes is, gaat daar mee naar den oorlog, pubers he.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 17:35   #345
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Deze jongeren kunnen nu plechtig beloven het beste te doen wat een mens kan doen voor deze planeet. Ze kunnen nu verklaren geen kinderen te zullen maken.
Maar t'ja ze willen allemaal een gezinnetje met 3 of 4 kindjes die elk hun eigen kamer hebben met bijhorend comfort en daar moeten dan pampers voor worden gekocht en heen en weer naar zee en naar de schoonouders mee worden gereden. Daar moet dan later taxi voor worden gespeeld want ja ze willen allemaal afgelegen in het groen wonen met een mooie tuin.
Want ja iemand die geen kindjes wil of geen groot huis op den buiten noch een auto of twee of een houtkachel dat is toch geen normale ??

Ik wacht wat ze zelf voor dat klimaat zullen overhebben. Maar ja wie zei ook weer ...we willen allemaal wel iets doen voor milieu en klimaat maar het mag ons niks kosten. Noch aan moeite noch aan geld.
Moet er nog zand zijn.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 17:59   #346
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemd, want Anuna en Luka De Wever hebben nochtans beiden verklaard dat ze absoluut geen kinderen willen.

He kijk, daar vliegt je theorie door het raam.
Allee gij ? Dus dat meisje is representatief voor de meeste jongeren.

Een enquete uit 2011 maar zoveel zal dat niet veranderd zijn denk ik. He kijk mijn theorie vliegt terug binnen.

Vlaamse jongeren blijven dromen van een huwelijk en van kinderen krijgen. Slechts 3 procent wil geen kinderen, 15 procent sluit een huwelijk uit.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...mal-24219.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2019 om 18:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:03   #347
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, en dat is ook de reden waarom ik denk dat het een zinloze affaire is om proberen iets aan het klimaat te doen als dat offers vraagt. Het is de spel-theoretische onmogelijkheid die ook de "tragedy of the commons" genoemd wordt, maar deze keer met uw kinderen als inzet.

Ge wilt niet dat UW kinderen het minder goed hebben NU of LATER, opdat ANDEREN het beter zouden hebben. En dat is precies wat een klimaats"offer" zou doorvoeren.

Daarentegen, een technische oplossing aan het probleem, daar zal iedereen mee meegaan. Dat is zoals het gat in de ozonlaag. Dat kon technisch opgelost worden zonder uzelf zeer te doen, en hup, 't was in orde.
Exact wat ik aan Tavek probeerde te verduidelijken. Maar ben er dan maar mee gestopt want een agressieveling begon dan maar weer met dat plaatje van dat ik maar paar Afrikanen moest adopteren
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:04   #348
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
16/17 jarigen zeggen wel meer dingen op hun leeftijd die 10 jaar later volledig anders zijn.
Trouwens die Anuna weet zelfs niet of ze een jongen of een meisjes is, gaat daar mee naar den oorlog, pubers he.
Wat ze willen is al redelijk duidelijk. Sinds mensen heugnis is dat niet veel veranderd.

Uit enquete Knack.


Vlaamse jongeren blijven dromen van een huwelijk en van kinderen krijgen. Slechts 3 procent wil geen kinderen, 15 procent sluit een huwelijk uit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:18   #349
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allee gij ? Dus dat meisje is representatief voor de meeste jongeren.

Een enquete uit 2011 maar zoveel zal dat niet veranderd zijn denk ik. He kijk mijn theorie vliegt terug binnen.

Vlaamse jongeren blijven dromen van een huwelijk en van kinderen krijgen. Slechts 3 procent wil geen kinderen, 15 procent sluit een huwelijk uit.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...mal-24219.html
Wel wel wel, daarstraks wilden de jongeren allemaal nog kinderen, nu is het al "de meeste" aldus een bijna 10 jaar oude enquete.

Je bent je staart al aan het terugtrekken.

Probeer trouwens eens een recenter onderzoek, en je zult merken dat de cijfers een stuk anders liggen.

http://vubtoday.be/nl/content/1-op-d...-geen-kinderen
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:18   #350
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ze willen is al redelijk duidelijk. Sinds mensen heugnis is dat niet veel veranderd.

Uit enquete Knack.


Vlaamse jongeren blijven dromen van een huwelijk en van kinderen krijgen. Slechts 3 procent wil geen kinderen, 15 procent sluit een huwelijk uit.
En ouders willen dat hun kinderen het beter hebben dan zijzelf.
Zijn die betogers dan akkoord met een achteruitgang?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:19   #351
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
16/17 jarigen zeggen wel meer dingen op hun leeftijd die 10 jaar later volledig anders zijn.
Dat geldt voor iedereen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 18:44   #352
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat geldt voor iedereen.
KLopt, ideeën en gedachten veranderen als eens met het ouder worden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 19:55   #353
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemd, want Anuna en Luka De Wever hebben nochtans beiden verklaard dat ze absoluut geen kinderen willen.
Tuurlijk. Wie wil er nu kinderen op die leeftijd, he. En een weet zelfs nog niet of ze een meisje of een jongen is.

Maar je kan je wel afvragen waarom ze zich dan druk maken voor de toekomst. Zij zullen het ergste van de klimaatswijzinging enkel maar meemaken als ze toch beter zelfmoord plegen aan het einde van het leuke deel van hun leven. Wat kan hen dat schelen dan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 19:57   #354
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Alsof enkel mensen met kinderen het recht zouden hebben om actie te ondernemen.
Recht, natuurlijk. Maar om welke reden ? Toch totaal idioot om uw eigen leven zuurder te maken, geen kinderen te hebben, en af te zien opdat kinderen van anderen het beter zouden hebben ? Goe zot ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 19:57   #355
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wel wel wel, daarstraks wilden de jongeren allemaal nog kinderen, nu is het al "de meeste" aldus een bijna 10 jaar oude enquete.

Je bent je staart al aan het terugtrekken.

Probeer trouwens eens een recenter onderzoek, en je zult merken dat de cijfers een stuk anders liggen.

http://vubtoday.be/nl/content/1-op-d...-geen-kinderen
Ik wilde ook geen kinderen. Ik wil er nog altijd geen. Maar ik heb er wel Zo is de natuur nu eenmaal he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2019 om 19:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:03   #356
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je kan je wel afvragen waarom ze zich dan druk maken voor de toekomst. Zij zullen het ergste van de klimaatswijzinging enkel maar meemaken als ze toch beter zelfmoord plegen aan het einde van het leuke deel van hun leven. Wat kan hen dat schelen dan ?
Niet iedereen is zoals jij. Sommige mensen gunnen latere generaties ook nog iets.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:04   #357
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet iedereen is zoals jij. Sommige mensen gunnen latere generaties ook nog iets.
Waar zij geen nakomelingen in hebben ? Zijn er zulke zotten ? Serieus ?

Allez, ik zal U zeggen: ik eigenlijk ook. Maar ik gun de "latere generaties" om de winnaars te zijn van het "levensspel". En volgens mij gaan dat machines zijn die het overnemen binnen dit en 200 jaar.

En dat zou fantastisch zijn, want dan kunnen die latere generaties (onze "nakomelingen", machines die ons uitgeroeid hebben omdat zij een verdere evolutie zijn) EINDELIJK het universum beginnen koloniseren, hebben de aarde niet meer nodig, en is het leven naar een hogere versnelling geschakeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2019 om 20:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:24   #358
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
1976 was -gemiddeld wereldglobaal- nog het laatste koude jaar...
(...)
Het ging over de zomer van 1976, en hier bij ons.
Gebaseerd op de daggegevens van het weerstation De Bilt in Nederland die vrij toegankelijk zijn. De metingen zijn gestart op 01/01/1901.
De zomer van 1976 staat na die van 2018, dan 1947, dan 2003, dan 2006 op de vierde plaats sinds het begin van de metingen.

Qua gemiddelde jaartemperatuur was 1976 inderdaad eerder gemiddeld: plaats 34 op 118 jaar.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:39   #359
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allez, ik zal U zeggen: ik eigenlijk ook. Maar ik gun de "latere generaties" om de winnaars te zijn van het "levensspel". En volgens mij gaan dat machines zijn die het overnemen binnen dit en 200 jaar.

En dat zou fantastisch zijn, want dan kunnen die latere generaties (onze "nakomelingen", machines die ons uitgeroeid hebben omdat zij een verdere evolutie zijn) EINDELIJK het universum beginnen koloniseren, hebben de aarde niet meer nodig, en is het leven naar een hogere versnelling geschakeld.
Je fantasie slaat op hol.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2019, 20:45   #360
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
1976 was het laatste blauwtje...
Als ik de schaal bekijk dan wordt er met een nauwkeurigheid kleiner dan één tiende van een graad uitspraak gedaan over de gemiddelde wereldtemperatuur vanaf 1880.
Dat lijkt mij onmogelijk. Daar hoort een betrouwbaarheidsband bij te worden aangegeven.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be