Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
|
Discussietools |
5 januari 2018, 18:40 | #341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Betekent uw standpunt dat de overheid niets meer mag verbieden of bepaalde krijtlijnen uitstippelen van wat wel en niet kan? Ik heb de indruk dat u een vrij anarchistische opvatting hierover huldigt. Althans, als de democratie in een richting gaat die u niet echt zint. |
|
5 januari 2018, 18:44 | #342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel over de vrijheden die we iedere burger gunnen. Ongeacht of die nu atheïst, agnost, christen, hindoeïst, boeddhist, Getuige van Jehova, mormoon... of moslim is. U zit trouwens volledig verkeerd als u meent dat onze rechtstaat voorschrijft welke kledingcode we precies moeten dragen. Een vrouw mag gerust rondlopen in een Indische sari of een westers mantelpakje. Net zo mag een moslimvrouw met een hoofddoek rondlopen, net zoals een Grieks-orthodoxe priester in toog door onze straten mag lopen. Niemand hoeft zich naar "onze cultuur" te voegen. Enkel zich houden aan de wetten die de staat voorschrijft. |
|
5 januari 2018, 18:45 | #343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
5 januari 2018, 18:46 | #344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben benieuwd naar het antwoord van iemand die toch beweert Lemaître totaal niet te kennen. |
|
5 januari 2018, 18:59 | #345 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mannen mogen niet komen omdat ze man zijn en dat is en blijft discriminatie. Citaat:
|
||
5 januari 2018, 19:26 | #346 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Discriminatie betekent LETTERLIJK "het maken van onderscheid"!!!!! Kén je google? Doen.. En WIE onderscheidt zich in ONZE maatschappij? Zowél door handelingen als het gevolg van hun achterlijke overtuiging. Ziet iemánd aan een jehova getuige wélk geloof die heeft?? Ziet iemánd aan een atheïst, christen, protestant, bhoeddist, enz enz wélk geloof die hebben?? Néé maar de moslim moet en zal, ten teken van VEROVERING met kopvodden en moskees laten zien dat ZIJ hier de baas zijn en de boel overgenomen hebben! En NEE zich onderscheiden door morele principes te hanteren die tégen onze WETTEN indruisen zijn niet toegestaan, wat voor zever vertel jij hier? Moslims bewijzen elke dág dat ze niet over morele principes beschikken door hun wangedrag, gebrek aan opvoedingskunde, liegen (haha en dan nog blijven liegen bij betrapping op heterdaad ook nog zonder te beseffen hoe belachelijk ze zich maken) Dus nee, HOMOHAAT is NIET toegestaan, dat is STRAFBAAR! Een (bij)gelovige mág bijgevolg homoseksualiteit NIET openlijk afkeuren op zijn gebruikelijke manier want dan overtreedt ie de wét...euh, dat geldt ook voor de Jodenhaat...zoek antisemitisme ook eens op? Snap jij je eigen gewauwel wel? Ik denk dat je jezelf zo constant vastliegt met terminologie die je zelf niet eens begrijpt, gezien de vele keren dat ik al gemerkt heb dat er ellenlange bladzijden tekeningskes nodig zijn om simpele FEITEN aan je verstand te brengen.... Het verschil tussen een overtuiging en een handeling? Voor ons evident, blijkbaar niet duidelijk voor jou... Zoek jij dat maar eens op en meteen dan ook maar de definitie van democratie, van discriminatie, racisme en eerder wat moeilijkere woorden die je nog zou willen gebruiken in je steeds falende pogingen om je grote (on)gelijk te halen, dat bespaart andere reageerders heel veel tijd om niet telkens op niveau van de basisschool je te moeten uit te leggen waarover je het zelf hebt, amai
5 januari 2018, 19:46 | #347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het discriminatie wanneer een werkgever voor een uurtje of twee wekelijks alleen dan vrouwelijke redders in zet? |
|
5 januari 2018, 19:48 | #348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een Getuige van Jehova mag gerust menen dat de hele wereld buiten de Jehova's zondig en verderfelijk is. En hij mag gerust een levensstijl aannemen die hiermee overeenkomt. Alleen mag hij geen derden daartoe dwingen. |
|
5 januari 2018, 19:54 | #349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welnu, die is nog altijd vrij. Een Indische vrouw uit het Antwerps diamantmilieu mag gerust in alle vrijheid een sari dragen, net zoals de orthodoxe Jood uit diezelfde buurt. Niets in onze wetgeving belet de Jood om zich in kleding te onderscheiden van de rest. Het is niet strafbaar of laakbaar dat hij een sjtreimel op zijn hoofd zet of dat hij dag in dag uit een talliet draagt. Als de Jood, de Indiër... of wie dan ook dat mag doen, waarom zou u de islamtische burger in dit land dat recht niet gunnen? Ooit gehoord over de gelijkheid voor de wet? U blijkt duidelijk een ondergraver te zijn van onze vrijheden, van onze rechtstaat, want u roept juist op om te discrimineren en mensen op basis van hun geloof anders te behandelen. |
|
5 januari 2018, 19:54 | #350 | ||
Europees Commissaris
|
Citaat:
Jij verdedigt hélemaal NIET onze vrijheden maar je steekt je struisvogelkop diep in het zand om de realiteit te ontkennen.... Blijkbaar kén je zelfs die dwaalleer niet want wat je allemaal maar uit je duim zuigt om islam te rechtvaardigen, getuigt tenminste van onwetendheid en geeft de indruk zelfs van kwaadaardigheid tov van je eigen notabene... Citaat:
En de grondwet schrijft GELIJKHEID voor, zich onderscheiden (door religieuze symbolen uit provocatie of gewaande superioriteit van één minderheidsgroep) is een schénding van de grondwet én discriminatie van álle vrouwen zonder hoofddoek. PUNT Bovendien schendt die religieuze uiting van hun (bij)geloof OOK nog eens de scheiding tussen kerk en staat, NOGMAALS!! Toch raar: moslims zijn altijd over de onnozelste en belachelijkste zaken 'beledigd' maar als zij de hélft van ONZE bevolking beledigen en discrimineren door hun kopvod te dragen (terwijl in islamitische landen dat 'gebruik' uitsterft en NIET meer gedragen wordt!) dan zouden wij dat maar moeten slikken? Wel, IK niet! Ik, en met mij véle vrouwen, zijn als vrouw belédigd over deze discriminatie door onderscheiding van religieuze, achterlijke seuten die menen dat ze superieur zijn en waarvoor de kopvod provocatie en de middelvinger naar de maatschappij is! En dat zou jij beter ook zijn ipv je kop in het zand te steken voor de politieke betekenis van die kopvod in aanloop naar islamitische overname van onze maatschappij.
5 januari 2018, 19:56 | #351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U hebt overduidelijk totaal geen kaas gegeten van onze wetgeving. Het lijkt er sterk op dat u juist het geheel van onze rechten en vrijheden juist wil inperken en afbouwen. |
|
5 januari 2018, 19:56 | #352 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Moet er een tekening bij of heb je tijd teveel?!
5 januari 2018, 19:59 | #353 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
En hou je onnozele veronderstellingen maar voor jezelf, daar heeft niemand behoefte aan!
5 januari 2018, 19:59 | #354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U wil ze afbouwen. En nogmaals - ik heb het al verduidelijkt - wens ik te onderstrepen dat ik de islam helemaal niet verdedig, laat staan rechtvaardig. Als christen beschouw ik de islam als een dwaalleer, maar zo kijk ik ook aan tegenover bijvoorbeeld het hindoeïsme. Alleen garandeert onze rechtstaat vrijheden voor alle burgers. Niet voor een specifieke groep. Het lijkt er juist op dat u juist een bepaalde groep die vrijheden niet gunt. En, mijn beste, dat is echte discriminatie. |
|
5 januari 2018, 20:01 | #355 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
5 januari 2018, 20:02 | #356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderen beschuldigen onverdraagzaam te zijn, maar zelf blijkbaar er een heel onverdraagzame gedachtegang op na houden. Op dit forum zijn we vrij. Ik mag mijn mening uiten, net als u. |
|
5 januari 2018, 20:02 | #357 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
5 januari 2018, 20:07 | #358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
5 januari 2018, 20:24 | #359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als hij dat doet op vraag van moslima' s of vrouwen wel. Zie artikel 18 van Unia. |
|
5 januari 2018, 20:27 | #360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor jou kunnen hun rechten de pot op als moslima's dat vragen. |
|