Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2021, 17:37   #341
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De tijd is niet door God geschapen, maar door de logica.
En dit is reeds door de Griekse filosoof Heraclitus gevonden als zijnde de eenheid van Niets en Zijn als Worden.
Het Worden is het principe van de tijd.
Je hebt beweging nodig om tot de tijd te komen.
En de beweging berust op het begrip van het Worden, zoals ik al reeds heb uitgelegd.
Daar is geen God voor nodig, die overigens zelf door de Logica is geschapen.
Ook dit wordt door Hegel uitgelegd.
Hegel heeft de logica als eenheid der tegendelen van Heraclitus ontwikkeld tot een totaal systeem.
De derde is hier het concrete ding en wel de atomen, die uit ruimteschepen bestaan.
Dit zou je dan inderdaad zo kunnen beschouwen dat de microgoden daarmee de concrete tijd hebben geschapen in de beweging der atomen.
Maar het begrip daarvan ligt al reeds in de logica.
De Big Bang staat niet in de Bijbel, maar wel geïnspireerd door de Bijbel dat het heelal een begin zou moeten hebben.
Wat onzin is.
De Big Bang is een groeiproces van de microkosmos van een eindeloze reeks hogere culturen.
Voor iemand die beweert “de weg” te zijn, ben je wel heel kosmisch onwetend.
Ja wat is tijd? Beweging! Daarvoor heb je dus materie/aarde nodig en een hemel/ruimte om tot het continuüm te komen. Dat is gelijktijdig geschapen door het Woord. Geen hemel en geen aarde, geen 365 dagen van 24h om een jaartje rond de zon te gaan. Het model klopte en werd enkel tijdens Pasen gecorrigeerd.

Genesis weerlegt de creatie van deze aarde en het leven erop.
In den beginnen (de aarde kent wel een begin en einde) schiep God de hemel (ruimte) en aarde (materie). Als we Mars ooit zouden koloniseren zal het op een gelijkaardige manier als in Genesis 1 gaan. Het verhaal klopt perfect met het natuurmodel. Het enige waarover mensen struikelen is dat een God het doet en dat het op 6 dagen geklaard zou zijn. Maar dat de 7 dagen creatie een archetype voor onze huidige kalender is (tijd van dit zonnestelsel) is, hebben we reeds eerder besproken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 09:31   #342
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Voor iemand die beweert “de weg” te zijn, ben je wel heel kosmisch onwetend.
Veel beter dan jij.
Citaat:
Ja wat is tijd? Beweging! Daarvoor heb je dus materie/aarde nodig en een hemel/ruimte om tot het continuüm te komen. Dat is gelijktijdig geschapen door het Woord.
Niet door het woord, maar door de logica enerzijds en de microgoden anderzijds.
Niet eens in de tijd, maar in alle eeuwigheid.
Citaat:
Geen hemel en geen aarde, geen 365 dagen van 24h om een jaartje rond de zon te gaan. Het model klopte en werd enkel tijdens Pasen gecorrigeerd.
Wat wil je hier mee zeggen?
Dat God voor de schepping zonder hemel was?
En dat Jezus dat heeft veranderd door een ander genesis te schrijven, dus in de Bijbel van zijn vader te gaan zitten knoeien?.
Citaat:
Genesis weerlegt de creatie van deze aarde en het leven erop.
In den beginnen (de aarde kent wel een begin en einde) schiep God de hemel (ruimte) en aarde (materie).
De hemel is de innerlijke ruimte en de aarde is ook in de ruimte en wel uiterlijk in het heelal.
Maar de hemel van de Bijbel is het firmament, waar de hemel niet is te vinden.
Vandaar dat Jezus in het heelal is verdwenen en nooit meer terug gekomen.
Citaat:
Als we Mars ooit zouden koloniseren zal het op een gelijkaardige manier als in Genesis 1 gaan.
Dus jouw God gaat daar ook weer de Mens van stof maken en Eva uit zijn rib?
Citaat:
Het verhaal klopt perfect met het natuurmodel.
Ik heb in genesis nog niet gelezen dat de aarde rond is en om de zon heen draait.
En ook niks over Mars.
Citaat:
Het enige waarover mensen struikelen is dat een God het doet en dat het op 6 dagen geklaard zou zijn.
Onzin dus, want het heelal is eeuwig.
Citaat:
Maar dat de 7 dagen creatie een archetype voor onze huidige kalender is (tijd van dit zonnestelsel) is, hebben we reeds eerder besproken.
De week is een willekeurige aanname uit de joodse bijbel zonder enige universele grondslag.
Maar het jaar en de maand en de dag zijn wel in het heelal en wel in ons zonnestelsel te vinden.
Deze zijn een veel betere grondslag dan een verouderde archetype.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 09:33   #343
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen God is niet gebonden aan de tijd van Zijn creatie. Want God schiep de tijd.
Dus voor de schepping van de tijd was God zelf nog tijdloos, dus bewegingloos en dood.
Ook had Hij nog geen hemel.
Arme God, en ook nog helemaal alleen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 maart 2021 om 09:35.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 09:13   #344
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

De 7 dagen creatie is een heel archetype van onze omwenteling rond de zon.
7x52
77

Het moet er niet letterlijk instaan om tot een diepere moraal of werking te komen. Deze creatie kent een begin en een einde. God kent geen begin noch einde.

Hebreeën 11:3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods is toebereid, alzo dat de dingen, die men ziet, niet geworden zijn uit dingen, die gezien worden.

Through faith we understand that the worlds were framed by the word of God, so that things which are seen were not made of things which do appear.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 09:45   #345
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De 7 dagen creatie is een heel archetype van onze omwenteling rond de zon.
7x52
77
Met onze omwenteling rond de zon heeft het niks de maken.
Van de 365 dagen kun je willekeurig elke andere verdeling maken, bijvoorbeeld 73 x 5 dagen voor een week = 365.
En waar die 77 voor bedoeld is, is mij niet duidelijk.
Citaat:
Het moet er niet letterlijk instaan om tot een diepere moraal of werking te komen. Deze creatie kent een begin en een einde. God kent geen begin noch einde.
Niet alleen God is eeuwig, maar ook de tijd, ook deze heeft geen begin en einde.
Eeuwigheid en tijd behoren bij elkaar, anders is de eeuwigheid zonder tijd als tijdloos, zonder beweging dus.
Dan is jouw eeuwige God dood.
Citaat:
Hebreeën 11:3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods is toebereid, alzo dat de dingen, die men ziet, niet geworden zijn uit dingen, die gezien worden.
En waar komt dan die God vandaan?
Het wordt uitgelegd in de Logica.
Te beginnen met de eenheid van Niets en Zijn als Worden in: Niets IS.
God heeft dan ook de wereld uit NIETS geschapen, en wel door de Logica, die Zijn Geest is.
Maar in den "beginne" (als eeuwig beginsel), was God ook zelf nog helemaal NIETS om te worden tot ZIJN.

Citaat:
Through faith we understand that the worlds were framed by the word of God, so that things which are seen were not made of things which do appear.
Geloof doet niet begrijpen, maar het logische denken van de filosofie.
Dat is pas de heilige geest zoals ik hier boven heb uitgelegd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 21:24   #346
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

De week duurt geen 5 maar 7 dagen. Hoe absurd mensen de 7 dagen creatie ook vinden, hun hele leven draait daar letterlijk rond.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 maart 2021 om 21:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:09   #347
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De week duurt geen 5 maar 7 dagen.
Het zouden er net zo goed 5 of 6 of 8 of 9 kunnen zijn.
Je hebt er niks van begrepen.
Citaat:
Hoe absurd mensen de 7 dagen creatie ook vinden, hun hele leven draait daar letterlijk rond.
Die 7 dagen moeten eigenlijk 9 dagen zijn, want het is van de Babyloniërs afgekeken, die 8 scheppingsdagen kenden, waar de joden er 6 van gemaakt hebben plus 1 rustdag.
De derde en de zesde dag bestaan dan ook uit 2 scheppingsdaden.
En 8 scheppingsdagen plus 1 rustdag is 9 dagen voor de week.

Verder draait ons hele leven niet om de week, want vele mensen willen nu al die rustdag afschaffen, zodat de week verdwijnt.

De tijd wordt bepaald door de dag en het jaar.
De week van de joden is pure willekeur, waarschijnlijk omdat 7 een heilig getal was voor hen.
7 Is 4 + 3 als eenheid van vrouwelijkheid en manlijkheid als natuur en geest.
Maar 9 is ook heilig als 3 x 3, dat is de drie-eenheid in het kwadraat als symbolisch voor het systeem van Hegel: 3 x 3 x 3 x 3 enzovoort.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 maart 2021 om 10:11.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:16   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het zouden er net zo goed 5 of 6 of 8 of 9 kunnen zijn.
Je hebt er niks van begrepen.
Die 7 dagen moeten eigenlijk 9 dagen zijn, want het is van de Babyloniërs afgekeken, die 8 scheppingsdagen kenden, waar de joden er 6 van gemaakt hebben plus 1 rustdag.
De derde en de zesde dag bestaan dan ook uit 2 scheppingsdaden.
En 8 scheppingsdagen plus 1 rustdag is 9 dagen voor de week.

Verder draait ons hele leven niet om de week, want vele mensen willen nu al die rustdag afschaffen, zodat de week verdwijnt.

De tijd wordt bepaald door de dag en het jaar.
De week van de joden is pure willekeur, waarschijnlijk omdat 7 een heilig getal was voor hen.
7 Is 4 + 3 als eenheid van vrouwelijkheid en manlijkheid als natuur en geest.
Maar 9 is ook heilig als 3 x 3, dat is de drie-eenheid in het kwadraat als symbolisch voor het systeem van Hegel: 3 x 3 x 3 x 3 enzovoort.
Jij begrijpt het niet. Neem 1 dag weg, voeg er aan toe en je loopt niet meer synchroon met dit zonnestelsel. Men paste die maar 1x per jaar aan om terug op ritme te komen. Nu doen ze dat met een schrikkeljaar.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:25   #349
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Scheppen is scheiden.

Dan heet het dat God hemel en aarde schiep.
Maar scheppen is een verkeerde vertaling van bará, wat scheiden betekent.
Dus God heeft de hemel en de aarde niet geschapen, maar van elkaar gescheiden.
En die scheiding begint pas op de tweede dag, waar God de wateren boven en de wateren onder van elkander scheidde.
Dus het water de grondslag was en niet door God is geschapen.
Dan de scheiding van het water beneden in aarde en zee.
Dan de schepping (geen scheiding dit keer) van lichten boven de aarde, waardoor pas de scheiding (weer wel) van licht en duisternis mogelijk was in dag en nacht, wat dan zogenaamd op de eerste dag plaats zou hebben gevonden, maar een vooruitblik was evenals de "schepping " (scheiding) van hemel en aarde, en Gods Geest over de wateren zweefde.

Pas daarna is er ook sprake van de schepping van groen en vissen en vogels en dieren en mensen, die niet door een scheiden tot stand hebben kunnen komen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:32   #350
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Scheppen is scheiden.

Dan heet het dat God hemel en aarde schiep.
Maar scheppen is een verkeerde vertaling van bará, wat scheiden betekent.
Dus God heeft de hemel en de aarde niet geschapen, maar van elkaar gescheiden.
En die scheiding begint pas op de tweede dag, waar God de wateren boven en de wateren onder van elkander scheidde.
Dus het water de grondslag was en niet door God is geschapen.
Dan de scheiding van het water beneden in aarde en zee.
Dan de schepping (geen scheiding dit keer) van lichten boven de aarde, waardoor pas de scheiding (weer wel) van licht en duisternis mogelijk was in dag en nacht, wat dan zogenaamd op de eerste dag plaats zou hebben gevonden, maar een vooruitblik was evenals de "schepping " (scheiding) van hemel en aarde, en Gods Geest over de wateren zweefde.

Pas daarna is er ook sprake van de schepping van groen en vissen en vogels en dieren en mensen, die niet door een scheiden tot stand hebben kunnen komen.
Ik heb iets gelijkaardigs in “Bijbelse miniaturen” gelezen. Wat overigens een goed boek is, maar volgens mij vergat dat God absoluut is.
Wij vormen de Bijbel niet, de Bijbel vormt ons. Wij bekeren de wereld niet, de wereld bekeert ons. Dankzij Diego Raga leerde ik Jordan Peterson beter kennen en door het hogere te zoeken zie je Jordan helemaal transformeren.
Laatst zag ik een docu van Danni Zuko? die de doodstraf riskeerde. In de islolatiecel doet hij 1 belofte aan God. “Haal me hier aub uit en ik zal mijn leven toewijden aan anderen te helpen.” Wat volgde was een puur wonder.

Als hij en ik vrede met God kunnen vinden, kan iedereen dat. In de storm presteren we op ons beste, de kalmte is schijn; it is spiritual warfare maar in vrede met God.
https://m.youtube.com/watch?v=AtuTytgyqvo

Proud to be a creationist.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:41   #351
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jij begrijpt het niet. Neem 1 dag weg, voeg er aan toe
wegnemen en weer toevoegen blijft het zelfde: 7 -1 + 1 = 7
Citaat:
en je loopt niet meer synchroon met dit zonnestelsel.
De week heeft niks met het zonnestelsel te maken.
Citaat:
Men paste die maar 1x per jaar aan om terug op ritme te komen.
dus dan zou 5 dagen beter zijn, wat ik je al heb verteld, dan klopt het precies.
73 x 5 = 365
Citaat:
Nu doen ze dat met een schrikkeljaar.
Neen, het schrikkeljaar is iets anders en wel omdat het jaar niet op precies gehele dagen klopt.
Een jaar duurt namelijk 365 1/4 dag, wat dus om de 4 jaar met een extra dag in februari gecorrirgeerd moet worden.

En nog steeds doen wij er elke jaar één dag bij, dat wil zeggen dat de dag elke jaar een dag verder verschuift.
Bijvoorbeeld 1 januari 1994 is zaterdag en 1 januari 1995 is zondag, een dag verder dus.
Want 365 : 7 = 52 weken plus een dag.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 10:48   #352
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb iets gelijkaardigs in “Bijbelse miniaturen” gelezen. Wat overigens een goed boek is, maar volgens mij vergat dat God absoluut is.
Dat is uit de Bijbel niet op te maken.
Wat ik je al heb geschreven dat scheppen scheiden is.
En van dat hele scheppingsverhaaltje niet veel klopt.
Citaat:
Wij vormen de Bijbel niet, de Bijbel vormt ons.
Allang niet meer.
Citaat:
Wij bekeren de wereld niet, de wereld bekeert ons. Dankzij Diego Raga leerde ik Jordan Peterson beter kennen en door het hogere te zoeken zie je Jordan helemaal transformeren.
Laatst zag ik een docu van Danni Zuko? die de doodstraf riskeerde. In de islolatiecel doet hij 1 belofte aan God. “Haal me hier aub uit en ik zal mijn leven toewijden aan anderen te helpen.” Wat volgde was een puur wonder.

Als hij en ik vrede met God kunnen vinden, kan iedereen dat. In de storm presteren we op ons beste, de kalmte is schijn; it is spiritual warfare maar in vrede met God.
https://m.youtube.com/watch?v=AtuTytgyqvo

Proud to be a creationist.
Het is geen antwoord op wat ik heb geschreven.
De oude Bijbel is verdwenen uit het geloof der mensen en heeft plaats gemaakt voor de moderne wetenschap, die leert dat God hemel en aarde niet in 6 dagen heeft geschapen, maar al reeds vele miljarden jaren bestaat.
En nog beter dat het heelal eeuwig is.
Dat is pas de werkelijkheid van de absolute God.
Die van jou is daardoor in het NIETS verdwenen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 11:38   #353
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Vanaf je zulke willekeur gaat toepassen zal je horloge/kalender niet meer synchroon lopen met het zonnestelsel.
We weten perfect wanneer de zon zal opkomen. Zelfs vooruitblikkend in de tijd en dat loopt op naarmate het zomer wordt en loopt af naarmate het winter wordt. Fotosynthese.
De 7 dagen creatie is dus alles behalve willekeur geweest, maar een observatie van de hemellichamen in relatie tot de aarde.

As above so below
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 12:29   #354
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vanaf je zulke willekeur gaat toepassen zal je horloge/kalender niet meer synchroon lopen met het zonnestelsel.
Onzin, die 7 dagen lopen niet synchroon, maar 5 dagen wel.
En de horloge heeft er al helemaal niks mee te maken.
Die is ingesteld op de minuten en de uren en niet op de weken.
Citaat:
We weten perfect wanneer de zon zal opkomen. Zelfs vooruitblikkend in de tijd en dat loopt op naarmate het zomer wordt en loopt af naarmate het winter wordt. Fotosynthese.
Mooi, en staat dus niet in jouw Bijbel vermeld. Ook heeft de week daar niks mee te maken.
Die zou zelfs best afgeschaft kunnen worden.
Citaat:
De 7 dagen creatie is dus alles behalve willekeur geweest, maar een observatie van de hemellichamen in relatie tot de aarde.

As above so below
Dan moet jij mij maar eens vertellen waar die week van 7 dagen in de hemellichamen is te vinden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 12:33   #355
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Ok dan
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2021, 20:07   #356
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard Floep

Romeinen 1:26-32
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 09:47   #357
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ok dan
Dus de week is niet in het heelal te vinden en is een willekeurige fantasie van de joden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 09:52   #358
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Romeinen 1:26-32
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Dit is de ouderwetse moraal van een zeer ouderwetse dictatoriale God.
Zelf heeft Hij zijn eigen vrouw geestelijk verkracht, door haar voor de hoer van Babylon uit te schelden.

Zoals het bekende spreekwoord zegt: aan de vruchten herkent men de boom, aan de zondige mensheid de zondige God.
Oftewel: laten we elkaar geen mietje noemen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 11:03   #359
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus de week is niet in het heelal te vinden en is een willekeurige fantasie van de joden.
Neen, jij bouwt op foute aannames terwijl de mensen vroeger er alles aan deden de creatie te begrijpen.

Uw horloge loopt in onze tijd van 0 naar 24. Waarom? Omdat de aarde in 24h rond haar eigen as draait. De maan doet daar ongeveer 4x1 week van 7 dagen over om rond de aarde te draaien. De aarde draait ongeveer in 365 dagen rond de aarde. De aarde kent 4 seizoenen en omdat die omloopbanen vrij consistent zijn kunt ge de seizoenen “voorspellen” op kennis. Morgen zonsopgang om 6h56, vorig jaar was dat 6h55. Vanaf je willekeur gaat toepassen ontregel je het model en is dat niet meer synchroon met de hemellichamen.
Dat zijn de hemellichamen waarop de tijd die we kennen georganiseerd is. Tijd is niet berekend op het hele heelal he.

Dat model wijkt wel enige factoren af, daarom werd het bijgesteld met de Pascha en later schrikkeljaren.
Dat je al struikelt over de kinderlijke eenvoud heeft me ertoe geleden “ok dan” te schrijven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 12:11   #360
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, jij bouwt op foute aannames terwijl de mensen vroeger er alles aan deden de creatie te begrijpen.

Uw horloge loopt in onze tijd van 0 naar 24. Waarom? Omdat de aarde in 24h rond haar eigen as draait. De maan doet daar ongeveer 4x1 week van 7 dagen over om rond de aarde te draaien. De aarde draait ongeveer in 365 dagen rond de aarde. De aarde kent 4 seizoenen en omdat die omloopbanen vrij consistent zijn kunt ge de seizoenen “voorspellen” op kennis. Morgen zonsopgang om 6h56, vorig jaar was dat 6h55. Vanaf je willekeur gaat toepassen ontregel je het model en is dat niet meer synchroon met de hemellichamen.
Dat zijn de hemellichamen waarop de tijd die we kennen georganiseerd is. Tijd is niet berekend op het hele heelal he.

Dat model wijkt wel enige factoren af, daarom werd het bijgesteld met de Pascha en later schrikkeljaren.
Dat je al struikelt over de kinderlijke eenvoud heeft me ertoe geleden “ok dan” te schrijven.
Ik bedoel natuurlijk dat ze rond de zon draait in 365 dagen.
DUS het 7 dagen model klopt en de enige die willekeur toepast ben jij Harrie. Mozes had veel kennis van de Egyptenaren meegenomen. Egyptenaren waren bezeten door voorspellingen maken door de hemel te observeren en wisten perfect wat wanneer te zaaien.
Hoe mensen vandaag zo idioot zijn geworden is omdat ze van het Absolute Woord afwijken en denken dat ze het Woord naar hen kunnen buigen met imitaties. Niet dus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be