![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Terloops welk diploma dat ik bezit of zou krijgen, berust dit ook op koffiedik kijken zoals uw historische kennis. Zulke reactie is nogmaals het bewijs van hoe nauwkeurig u het neemt met feiten, waarheden en hoe u dingen ombuigt tot deze kunnen passen in uw denkvermogen.
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb niet gezegd dat dien 'Ollander' moest zwijgen heb alleen iets gevraagd voor in de toekomst zinnige praat te leveren (komt het toch op neer) en mogelijk te antwoorden op iets dat men vraagt. Is wel iets totaal anders nietwaar. Tevens wat betreft lompigheid, iemand niet serieus nemen maar er wel blijven op reageren in den hoop als intellectueel erkent te worden, hoe zou u zulks noemen?
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 15 februari 2008 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Nu, het is een moeilijke opgave voor hen, ik ben mij ervan bewust, maar soms moet 'ollanders' ook zwijgen. Maar lang niet altijd natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Als het nog grappig was geweest had dit voor een poging tot satire kunnen doorgaan, maar helaas mist u zelfs dat talent. Laatst gewijzigd door zorroaster : 18 februari 2008 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ik 'geen' diploma geschiedenis bezit, is zeer correct. Moest ik het bezitten stond ik er ook niet mee te zwaaien hoe noemt men zulks, juist bescheiden zijn en blijven. Dat u voor de 62 jarige partijdige geschiedenis ten voordele van bepaalde groepen en ten nadele van andere een diploma hebt moeten behalen om dit verder te kunnen zetten is triestig, uitermate triestig. Ik zie en hoor u altijd maar in de richting betreffende oorlogmisdaden wijzen naar een bepaald volk, bepaalde ideologie. Hoor en zie u maar verwijzen naar Polen in uw vorige postings (Warchau) maar hoor u niet over het geval Danzig en wat dit heeft bijgedragen tot de inval in Polen. Wat betreft misdaden om bij een stokpaardje te houden van u Polen, wat met 'Bromberg' misschien nooit door uw prof horen over spreken, past niet in de hedendaagse geschiedenis die men wil ophangen van begane misdaden? Kunt u misschien ook even toelichten met uw universitaire kennis hoe de Polen dachten over de joden en of Polen vielen/vallen onder de benaming 'antisemiet' en of joden daar geliefder waren dan in Duitsland? Het is niet omdat u zich hier zit te vernoemen als 'universitair' en met 'uw' diploma zit te zwaaien dat u de waarheid en de eerlijkheid in pacht hebt, verre vandaar. U bent wat mijn 'bescheiden' (mogelijk dat u dit woord al ooit hebt gehoord maar niet begrijpt) mening betreft gewoon een persoon die zuiver af ratelt wat hij voorgekauwd heeft gekregen/krijgt zonder zelf enige moeite te doen om zaken naast elkander te bekijken en het kunnen en niet kunnen te onderscheiden. Die voldoening heeft aan één kant van het verhaal maar waar een tweede kant te vermoeiend voor is. Dus, u hebt een diploma, uw was vast en zeker de eerste van de klas, de lieveling van de prof en na de studie mocht u op z'n knie. Hopelijk heb ik uw persoontje nu genoeg in de bloemen gezet en kunt u terug met de voetjes op de grond terecht.
![]() |
![]() |
#347 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat Danzig betreft stel ik alleen vast dat de grootste daad van Poolse agressie het installeren van een Pools postkantoor was in een stad die voor de Duitsers "zuiver" moest blijven. Een "corridor" zoals Hitler die eiste was een zware schending van de territoriale integriteit van Polen, wat mijns inziens een stuk zwaarder doorweegt dan een postkantoor van honderd vierkante meter... Wat Blomberg betreft, u mag van mij gerust eens kijken waar ik zou beweren dat er in Polen of de rest van Europa geen anti-semitisme zou bestaan hebben, of dat pogroms een exclusief Duits fenomeen waren. Alle Blombergs ten spijt waren het niet de Polen die Joden in ghetto's dwongen, uithongerden, deporteerden en tenslotte liquideerde. Dat was het Derde Rijk. Een geïsoleerd geval als Blomberg aanhalen om de Holocaust te relativeren getuigt vooral van kwaadwilligheid. Overigens, ook al was Polen net als elk Europees land niet vrij van anti-semitische tendenzen bij de bevolking, zelfs tijdens de oorlog was de Joods-Poolse solidariteit aanzienlijk. Het Poolse verzetsleger leverde wapens aan de opstand in het ghetto en een jaar later, wanneer het Armia Krajowna zelf in opstand kwam, was één van de eerste dingen die ze deden het bevrijden van de Joodse gevangenen in het Ganzenhof van Warschau. Maar da's allicht een stukje geschiedenis dat u ontgaan is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2008 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=system;3264759]
Citaat:
Het Armia Krajowna was dan wel Pools-nationalistisch en katholiek, anti-semitisch was het zeker niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds, wat heeft 'Bromberg' te maken met antisemitisme? Het geval Bromberg heeft in de verste verte niets vandoen met ani-semitisme mijn beste. In Bromberg zijn vrouwen, kinderen, mannen en bejaarden Volksduitsers door de Polen (militaire en burgers) bijeen gedreven en vermoord. Er is sprake van 58.000 maar dit getal wordt door de holocaust believers afgedaan als 'vervalsing' waarom, wie zal het zeggen u misschien wie weet. Zij brengen het dode getal terug tot een 5470 maar andere gaan in hun negasionisme nog verder en spreken van meer dan 1000. We weten, met meer dan 1000 kunnen we alle richtingen uit nietwaar maar is ook veel minder dan 58.000 en als 5470. (Moest men zo de holocaust benaderen zou dit dan niet strafbaar zijn?) Eén van de redenen die men aan deze 'massamoord' heeft gegeven was dat, men ervan vanuit ging dat het hier om een vijfde colone en Duitse geheim agenten ging. Wat betreft vrouwen zou kunnen, wat betreft de mannen zou kunnen, maar kinderen en bejaarden? Men vergeet er dan ook bij deze versie dat het hier ging/gaat om inwoners van Bromberg dus versie vijfde colone???? Dus uw kenis van Bromberg en deze koppelen aan antisemitisme getuigd van veel on-partijdig historisch inzicht of zeer weinig kenis van het geval Bromberg dit laat ik aan u over. Of kunt misschien gewoon stellen dat 'misdaden' begaan die men niet kan onderbrengen in 'Uw' holocaust verhaal van uw kant geen interesse genieten. Dus zover Bromberg. Wat betreft Danzig, wat met de al meerdere malen aangehaalde versie van en vrije doorgang voor Duitsland. Dit is tot vier maal toe gevraagd door Duitsland en dit is tot viermaal toe geweigerd door Polen. Dus uw versie als zou Duitsland Polen zijn binnengevallen zonder reden. Danzig evenals Bromberg was ooit Duits. Uw versie als zou Duitsland met deze inval hierdoor de oorlog hebben verklaard aan England en Frankrijk zou men even goed kunnen stellen, dat door het steunen van de Poolse weigering Frankrijk en England toen al de oorlog hebben verklaard aan Duitsland. Dit is zoiets in de trend als uw versie maar dan omgekeerd nietwaar m'n beste historicus! Wat betreft uw kamp verhalen daar ga ik u verder lekker van laten genieten, een mens mag iets hebben en zeker zaken waar men geen verweer kan tegen inbrengen zonder de vingers te verbranden. Dus wat deze betreft hebt u 'altijd' gelijk. Wat betreft het verzachten van het Pools anti-semitisme zullen sommige in uw historische kringen misschien niet graag horen.
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() [quote=zorroaster;3264951]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2008 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met Tjecho-Slowakije had toen toch niemand een probleem ofwel? Indien men hier wil over spreken moet men ook verder gaan en spreken over hetgeen de Sudeten-Duitsers te verduren kregen aangezien deze een aansluiting bij het Rijk wel zagen zitten. Is zoals sommige beweren de overompeling van Oostenrijk door Duitsland, hierbij vergeet men wel te vernoemen hoeveel van de Oostenrijkers deze aansluiting zagen zitten en toejuichde. Even terloops vermeld, in dit verband heeft Oostenrijk vandaag de dag minder problemen met z'n NS verleden dan Duitsland, simpel gesteld minder hypocriet. Wat betreft de vergelijking en zou deze de plank mis slaan, evenveel of evenweinig zoals de vergelijking gemaakt door de forum historicus en die u herhaald. Dus even logisch en even on-logisch.
![]() |
![]() |
#354 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Met Tsjecho-Slowakije hadden Frankrijk en Engeland absoluut een probleem: daarom is dat pact met Polen gesloten en hebben ze gezegd dat als Hitler-Duitsland Polen zou binnenvallen het oorlog was. De Sudetenduitsers verlangden inderdaad, aangespoord door Hitler, bij een aansluiting bij het 3e rijk, maar Hitler annexeerde ook de rest van Tsjecho-Slowakije, zeer tegen de wens van iedereen. 3) Nazi-Duitsland annexeerde Oostenrijk, VOORDAT een volkstelling had plaatsgevonden hoeveel voorstanders er waren. Hitler voerde gigantisch druk uit op de politieke leiders van Oostenrijk die uiteindelijk zwichtte. Er waren inderdaad wel voorstanders voor een Anschluss in Oostenrijk, maar die vormden geen meerderheid, meen ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Minister-President
|
![]() [quote=system;3264759]
Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hitler nam terug wat ooit Duits was geweest. Dat hij hierin te ver ging zal ik of niemand ontkennen. Dit heeft ook het einde betekent van het toenmalige NS en het Derde Rijk.
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() [quote=system;3265007]
Citaat:
Er wordt zelfs melding gemaakt dat de slachtingen in de KZ onverminderd verder-en zelfs nog in hevigheid toenamen tot mei '45. Waren er toen nog Duitsers in de Kz's in Polen in mei '45? Indien de historicus van dienst graag de bron verneemt, www.verzet.org. Of kan men deze ook over dezelfde kam scheren als wikipedia indien niet het antwoordt dat men verwacht. Zijn toch allemaal site's en personen die zich bezighouden met geschiedenis en hun versie verkondigen als waarheid. Dus was/is Polen antisemitisch? Er zijn er die verklaren dat Polen dit nog in het lijf hebben, alleen de vraag waarom?
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() [quote=ERLICH;3265407]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, ik wil niet zover gaan om alle Polen over één kam te scheren maar Polen is behoorlijk antisemitisch. Neem bijvoorbeeld Kielce.
Er is overigens niemand die dit bagatelliseert. Wat mij dwars zit in deze discussie is het volgende: U noemt Churchill, de Britten, de Russen, de Polen als veroorzakers van leed. Dat mag, dat is uw goed recht. Niemand zal misdaden vergoeilijken als ze zijn begaan, door wie dan ook. Bij u lijkt het er echter op dat u, door zoveel mogelijk misstanden van anderen te benoemen, het Nazi-regime wilt verexcuseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U, Hans1 en Erlich zijn de enigen, in drie jaar tijd, die vinden dat Óllanders moeten zwijgen. Prettig gezelschap....
|
![]() |
![]() |