Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 23:23   #341
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Alsof er geen Walen op eigen benen staan, wat een achterlijke gedachte. De debiliteit slaat op het volk, het plebs, de dommerikken uit de lagere klasse, een negentiende eeuws project van stinkende luizen. Alsof WIJ met dat stront iets te maken zouden hebben.
Vanzelfsprekend weet ik ook wel dat er walen zijn die op eigen benen staan.

Voor het overige laat ik uw reactie en het niveau ervan voor uw rekening, AyneRand.

Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, zo blijkt.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 23:25   #342
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof er geen Walen op eigen benen staan, wat een achterlijke gedachte. De debiliteit slaat op het volk, het plebs, de dommerikken uit de lagere klasse, een negentiende eeuws project van stinkende luizen. Alsof WIJ met dat stront iets te maken zouden hebben.
Er zijn idd ook rijke Walen. Stinkend rijk zodat ze hun eigen stront niet eens meer ruiken.
En neen, die hebben jouw broedervolk, evenmin als jij trouwens, uit de stront geholpen.
Daar zorgen anderen 'strontboeren' al voor sinds 1830.

Hoe was het trouwens tussen als die stront waarmee jij de namiddagshift hebt doorgebracht?
Oud 11 januari 2008, 23:30   #343
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik heb dat vw'tje zelf betaald hoor.
Ik heb het hier vanzelfsprekend niet over u persoonlijk, Straatrue.

Het gaat erom dat niemand gelooft dat de Porsche-mens uitgemolken en bestolen wordt als hij met een Porsche kan rijden en de rest van de straat niet meer dan met een vw'tje.
Ik begrijp wel wat u bedoelt, hoor.
Om in uw eigen beeldspraak te blijven : mocht die Porsche-mens niet uitgemolken en bestolen worden, dan reed hij misschien zelfs met twéé Porsches.

Maar daar gaat het niet om.

Mijn stelling is : hoe kunnen onze waalse zuiderburen het in godsnaam normaal en aanvaardbaar vinden dat ze voor het voortbestaan van hun regio afhangen van de gulheid van hun vlaamse noorderburen ?
Hopelijk niet tegelijkertijd

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 23:38   #344
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hopelijk niet tegelijkertijd
Ik ken er die dat zouden proberen. Mochten ze er twee hebben, tenminste.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 00:32   #345
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zijn idd ook rijke Walen. Stinkend rijk zodat ze hun eigen stront niet eens meer ruiken.
En neen, die hebben jouw broedervolk, evenmin als jij trouwens, uit de stront geholpen.
Daar zorgen anderen 'strontboeren' al voor sinds 1830.

Hoe was het trouwens tussen als die stront waarmee jij de namiddagshift hebt doorgebracht?

De afgunst druipt er weer van af, van het plebs kan je niets anders verwachten ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 00:36   #346
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Vanzelfsprekend weet ik ook wel dat er walen zijn die op eigen benen staan.

Voor het overige laat ik uw reactie en het niveau ervan voor uw rekening, AyneRand.

Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, zo blijkt.
Ja, de rijken staan op eigen benen, iets waar luizen uit de lagere klasse, of volk voor de primaten, nog lang zullen naar kunnen fluiten, omdat ze het niet kunnen en volledig incompetent voor zijn ... je soortgenoten dus
Oud 12 januari 2008, 00:45   #347
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze zijn in elk geval bevoegd voor de wegen en slagen er niet in om ze behoorlijk te onderhouden.

De VL zouden kunnen zeggen: wat kan ons dat schelen? Toch zijn ze ook slachtoffer:

want hoeveel VL gaan er niet op vakantie naar de Ardennen, rijden door WL als ze naar het zuiden, enz.. op reis vertrekken / familie vrienden bezoeken / vliegtuig nemen in Charleroi/ met jeugdbeweging op kamp in Ardennen???
Hoeveel VL verdienen (gedeelte van hun) brood niet in of via WL als vrachtwafenchauffeur, vertegenwoordiger, bouwonderneming, enz...

Dus hebben de VL alle belang bij goed onderhouden WL wegen en zouden dat best federaal maken want blijkbaar slagen de WL er niet in om van regionale bevoegdheden een succesverhaal te maken.
Ah ja, dan wordt West-Vlaanderen de internationale transit-bekendheid die ze nu eenmaal verdient. Geen miserie.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 12 januari 2008 om 00:57.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 00:47   #348
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

(foutje)

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 12 januari 2008 om 00:48.
Oud 12 januari 2008, 00:50   #349
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, de rijken staan op eigen benen, iets waar luizen uit de lagere klasse, of volk voor de primaten, nog lang zullen naar kunnen fluiten, omdat ze het niet kunnen en volledig incompetent voor zijn ... je soortgenoten dus
Is het trollen hier nog steeds aan de gang of ben ik de enige die dat dingke nog niet in de ignore heeft. Nu ja, nu wel dus.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 12 januari 2008 om 00:52.
Oud 12 januari 2008, 00:57   #350
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.Nibelung Bekijk bericht
Is het trollen hier nog steeds aan de gang of ben ik de enige die dat dingke nog niet in de ignore heeft. Nu ja, nu wel dus.

Poco!!!!
Oud 12 januari 2008, 07:26   #351
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat voor die jongeren een hele schok moet zijn, zo te moeten vaststellen dat de meerderheid van de bevolking van hun eigen land een andere taal spreekt. Kunnen we in Belgique dan niet overal in het Frans terecht, verdorie? Hoe werd dat ook alweer genoemd? Cultureel autisme, of zoiets?
In de rest van West-Europa volstaat het voor de meeste jongeren om EN te leren.
In Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië zal de 1ste vreemde taal allicht EN zijn en de andere talen zullen op een verre afstand volgen.

Enkel in BE moeten we eerst een andere taal leren.
De VL kunnen zich nog troosten met de gedachte dat ze een grotere taal leren en dat ze die taal allicht ooit wel nodig zullen hebben op reis.
De WL leren dan nog een kleinere taal die negens elders ter wereld als 2de taal wordt geleerd.
Een beetje begrip voor deze unieke situatie aub.

Voor de rest is het geen probleem dat er 2 of 3 vreemde talen moeten geleerd worden.
De vader van Vincent Kompany zei, toen hem gevraagd werd waarom hij zijn zoon in het NL had laten studeren:
Ach, wat is het probleem?; in Congo spreken alle kinderen hun moedertaal, op school Frans en daarnaast nog 1 of 2 inheemse talen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 07:59   #352
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wel, beste Knuppel, ik heb geen zin in oorlog. Ik wil én juiste machtsverhoudingen én geen oorlog. Dat vergt nogal wat zoek- en probeerwerk, ik geef het toe.
Bang voor Franstalig geweld? En jij verwijt separatisten gebrek aan zelfvertrouwen en calimero gedrag.
Oud 12 januari 2008, 08:33   #353
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië zal de 1ste vreemde taal allicht EN zijn en de andere talen zullen op een verre afstand volgen.
België is in tegenstelling tot de bovengenoemde landen een land met verschillende officiële talen. Bovendien ligt het economische zwaartepunt hier in Vlaanderen, dus kennis van het Nederlands verhoogt de kansen op de arbeidsmarkt, zeker rond Brussel.

Citaat:
Zie hierboven.

Citaat:
De VL kunnen zich nog troosten met de gedachte dat ze een grotere taal leren en dat ze die taal allicht ooit wel nodig zullen hebben op reis. De WL leren dan nog een kleinere taal die negens elders ter wereld als 2de taal wordt geleerd.
Straatrue haalt zijn 'prestige'-argument nog maar eens boven.

Terloops, het Nederlands wordt algemeen aangenomen beschouwd als een middelgrote taal in Europa. Sloveens, Fins, Noors, de Baltische talen... dat zijn kleine talen.

Citaat:
Wat een ongelofelijke Calimero-houding, zeg. Het zijn enkel maar de Vlamingen die federale loyaliteit moeten betonen, of wat?

Citaat:
Voor de rest is het geen probleem dat er 2 of 3 vreemde talen moeten geleerd worden.
De vader van Vincent Kompany zei, toen hem gevraagd werd waarom hij zijn zoon in het NL had laten studeren:
Ach, wat is het probleem?; in Congo spreken alle kinderen hun moedertaal, op school Frans en daarnaast nog 1 of 2 inheemse talen.
Het anti-Vlaamse racisme ten top. Met een dergelijk argument ga je ons dus NIET overtuigen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 08:53   #354
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het anti-Vlaamse racisme ten top. Met een dergelijk argument ga je ons dus NIET overtuigen...
Begrijp ik niet. Er is een Afrikaan die zijn kinderen naar een VL school stuurt en en dat in Brussel verdedigt en dat is anti-Vlaams?????
Oud 12 januari 2008, 09:30   #355
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VL kunnen zich nog troosten met de gedachte dat ze een grotere taal leren en dat ze die taal allicht ooit wel nodig zullen hebben op reis.
De WL leren dan nog een kleinere taal die negens elders ter wereld als 2de taal wordt geleerd.

Of hoe u weer aan het zeveren gaat, niet gehinderd door enige achtergrond. In nog andere Europese landen wordt een andere taal dan het Engels geleerd als eerste vreemde taal. Dat is vooreerst al het geval in Zwitserland waar men als eerste vreemde taal steeds een van de drie andere nationale talen hoort te leren. In de anderstalige regio's van Italië met een erkende regionale taal als Zuid-Tirol bijvoorbeeld of de Aostavallei leren de leerlingen eerst het Italiaans dan pas het Engels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 09:48   #356
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Familie van mij woont in die landen en ik kan je verzekeren dat Engels niet als eerste staat op de lijst van tweede taal keuze, maar het per regio gewoon totaal verschillend is naargelang het dichts bijzijnde buurland en de toeristische waarde van een taal.

Citaat:
Weer fout, want veel van de oude oostblok landen verplichten om eerst als tweede taal Duits te leren, dit omdat Duitsland hun buurland is en omdat Duitsland het grootste land van de EU is.
Even terzijde, buiten Duitsland is er geen enkel ander land dat die taal gebruikt.
Citaat:
Jongen, je hebt het hier over Vlamingen, zij gebruiken gewoon de talen van de mensen uit het gebied waar ze op reis zijn en dringen die mensen geen andere taal op.
Citaat:
Weer fout. Als wereldreiziger weet ik dat er verschillende landen zijn waar men Nederlands als tweede taal aanleert en dit zijn dan landen waar de keuze van de tweede taal vrij is.
In sommige landen bestaan er zelfs wachtlijsten om de cursussen Nederlands te kunnen gaan volgen.
Citaat:
Veel Congolezen spreken zelfs het Nederlands, ze zijn dus duidelijk veel beter en verder ontwikkeld dan de Walen, want zij begrijpen de waarde van de kennis van meerdere talen wel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 09:56   #357
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue
Begrijp ik niet. Er is een Afrikaan die zijn kinderen naar een VL school stuurt en en dat in Brussel verdedigt en dat is anti-Vlaams?????
Wil ik ook wel eens uitleg over, want ik vind het juist een voorbeeld voor de Franstaligen en een bewijs van intelligentie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 10:11   #358
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ooit al van Wallonië gehoord?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 10:27   #359
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Familie van mij woont in die landen en ik kan je verzekeren dat Engels niet als eerste staat op de lijst van tweede taal keuze, maar het per regio gewoon totaal verschillend is naargelang het dichts bijzijnde buurland en de toeristische waarde van een taal.

Weer fout, want veel van de oude oostblok landen verplichten om eerst als tweede taal Duits te leren, dit omdat Duitsland hun buurland is en omdat Duitsland het grootste land van de EU is.
Even terzijde, buiten Duitsland is er geen enkel ander land dat die taal gebruikt.

Jongen, je hebt het hier over Vlamingen, zij gebruiken gewoon de talen van de mensen uit het gebied waar ze op reis zijn en dringen die mensen geen andere taal op.

Weer fout. Als wereldreiziger weet ik dat er verschillende landen zijn waar men Nederlands als tweede taal aanleert en dit zijn dan landen waar de keuze van de tweede taal vrij is.
In sommige landen bestaan er zelfs wachtlijsten om de cursussen Nederlands te kunnen gaan volgen.

Veel Congolezen spreken zelfs het Nederlands, ze zijn dus duidelijk veel beter en verder ontwikkeld dan de Walen, want zij begrijpen de waarde van de kennis van meerdere talen wel.
Als ik Oost-Europeaanse jongeren ontmoet, ook uit Polen, dan is hun eerste 2de taal bijna altijd EN. Tot mijn eigen verbazing dus zelden Duits.

In inderdaad er zijn landen waar omwille van specifieke omstandigheden het EN geen 2de taal is; maar niet zeveren hé: ik denk dat 80% van West-Europa EN als 2de taal leert.

Het is niet omdat je 5 landen kunt opnoemen zoals Zwitserland, enz... dat dat veel Europeanen betekent. 5 keer iets meer dan nul is nog ongeveer nul.
Oud 12 januari 2008, 10:31   #360
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik Oost-Europeaanse jongeren ontmoet, ook uit Polen, dan is hun eerste 2de taal bijna altijd EN. Tot mijn eigen verbazing dus zelden Duits.
En jawel, hoor, daar is straatrue weer eens met zijn diepe argumentatie: "ik heb...", "mijn dochter heeft...", "ik was daar...", enz.

Laten we maar onmiddelijk het tegenovergestelde zeggen: toen ik in Polen was, ontmoette ik juist veel mensen die een woordje Duits spraken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be