Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe voelt u zich geografisch gezien
Gemeentenaar (vb. Antwerpenaar, Kortrijkenaar) 8 9,30%
Provincie-bewoner (vb. West-Vlaming, Limburger) 3 3,49%
Vlaming 34 39,53%
Belg 11 12,79%
Benelux-bewoner 1 1,16%
Groot-Nederlander 9 10,47%
Europeaan 7 8,14%
Wereldbewoner 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2008, 00:46   #341
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, maar er is wel een verschil tussen roerig, en saai. Er is best veel leuks te beleven. Het grappige is dat in Nederland ook het vooroordeel bestaat dat er in Duitsland niets te doen is. Het land is echter goedkoop en mensen ontdekken het als een waar vakantieland. Nederland heeft best wel wat te bieden, echt. Cultureel is het aanbod misschien niet zo groot als in Vlaanderen, maar we hebben bijvoorbeeld wel een grotere amusementssector (zoals pretparken, stranden, watersport, etc...). Maar zelfs op cultureel gebied heeft Amsterdam bijvoorbeeld véél meer te bieden dan Brussel.
Maar allé, Nederland kun je toch niet vergelijken met Duitsland?!? Duitsland is al zo veel groter en is gewoon zoo véél méér! Daar is gewoon van alles te zien, terwijl in Nederland (ik pleeg altijd Holland te zeggen) hélemaal niets! Tja, vele uitgestrekte saaie boerenlandschappen, saaie kneuterige dorpjes en stadjes. Mja, er is gewoon niets in Holland....

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 19 februari 2008 om 00:47.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 00:55   #342
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Tja, vele uitgestrekte saaie boerenlandschappen, saaie kneuterige dorpjes en stadjes. Mja, er is gewoon niets in Holland....
En hoeveel eeuwen geleden ben je in Nederland geweest?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:20   #343
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En hoeveel eeuwen geleden ben je in Nederland geweest?
Veel recenter als jij blijkbaar, want zo bezie ik nederland dus ook. Maar ja het vlaamse platteland is al niet veel beter.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:22   #344
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Utrecht, de Friese stadjes, Den Haag, Amsterdam, de Wadden, je kúnt het natuurlijk n�*ks en saai vinden.

Ík amuseer me er altijd best.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:46   #345
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Friesland en de wadden zal ie bedoelen, niet Holland, want dat is een metropool.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:56   #346
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hoe voelt u zich geografisch gezien?
Een bewegende DNA-constructie die teert op zuurstof en organische materialen.
Dit in tegenstelling tot de verankerde DNA-constructies: deze die CO² omzetten
in organisch materiaal. Planten.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 februari 2008 om 01:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:15   #347
luc broes

Standaard

Citaat:
Maar allé, Nederland kun je toch niet vergelijken met Duitsland?!? Duitsland is al zo veel groter en is gewoon zoo véél méér! Daar is gewoon van alles te zien, terwijl in Nederland (ik pleeg altijd Holland te zeggen) hélemaal niets! Tja, vele uitgestrekte saaie boerenlandschappen, saaie kneuterige dorpjes en stadjes. Mja, er is gewoon niets in Holland....
Hare majesteit MaGNiFiCaT voelt zich duidelijk superieur ivm 'Holland' met de tweede belangrijkste haven en de beste dijkenbouwers van de wereld;
Maar toegegeven Duitsland is groter.
Oud 19 februari 2008, 10:26   #348
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gaat er nou voor platteland op vakantie?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 13:24   #349
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ik wil hiermee zeggen dat die volksaard niet voor iedere Vlaming telt maar wel voor het grootste deel van de Vlamingen.
"De volksaard" bestaat niet man. Sorry maar da's echt zever, ge kunt het gedrag van de Vlamingen niet in stereotypes steken.
Ik ontken hier niet het bestaan van volkeren (integendeel), maar wel de extrapollatie naar het individu van eigenschappen die ge om éen of andere reden toeschrijft aan het hele volk. Als we deze techniek mogen gebruiken kunnen we ook zeggen dat "de gemiddelde vlaming" tegen een splitsing van belgië is.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 14:14   #350
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Nederland is sinds eind de jaren 90 supersaai geworden. Ik denk dat er sindsdien niet veel hoogtepunten meer zijn geweest. Alles in nederland is zo vlak geworden.
Als Nederland "supersaai" is, wat moet dan België zijn............."supermegasaai"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 14:17   #351
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
De vraag hier gaat erover hoe u zich bekijkt op een kaart. Zie poll voor mogelijke antwoorden

Voor de volledigheid en met het gevaar een muggenzifter genoemd te worden: het is Kortrijkzaan, geen Kortrijkenaar.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 14:20   #352
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, maar er is wel een verschil tussen roerig, en saai. Er is best veel leuks te beleven. Het grappige is dat in Nederland ook het vooroordeel bestaat dat er in Duitsland niets te doen is. Het land is echter goedkoop en mensen ontdekken het als een waar vakantieland. Nederland heeft best wel wat te bieden, echt. Cultureel is het aanbod misschien niet zo groot als in Vlaanderen, maar we hebben bijvoorbeeld wel een grotere amusementssector (zoals pretparken, stranden, watersport, etc...). Maar zelfs op cultureel gebied heeft Amsterdam bijvoorbeeld véél meer te bieden dan Brussel.
Nederlanders lijken me ook opener dan de Belgen in het algemeen.
Oud 19 februari 2008, 14:30   #353
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel recenter als jij blijkbaar, want zo bezie ik nederland dus ook. Maar ja het vlaamse platteland is al niet veel beter.
Wie interesse voor schilderij heeft, vindt al zijn/haar geluk in Amsterdam (om maar die stad te noemen). Van Van Gogh tot Mondriaan, heb je al een zeer vaste keuze. De stranden in Nederland zijn veel mooier dan die in Vlaanderen : geen afschuwelijke buildings zoals in Vlaanderen maar wel een bescherming van de natuur.
Als je 's avonds in Amsterdam buitenga, moet je niet panikeren : er zijn trams 's nachts. In België stoppen ze rond middernacht.

En dit zijn maar voorbeelden.
Oud 19 februari 2008, 14:35   #354
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Hare majesteit MaGNiFiCaT voelt zich duidelijk superieur ivm 'Holland' met de tweede belangrijkste haven en de beste dijkenbouwers van de wereld;
Maar toegegeven Duitsland is groter.
Niet alleen dit, maar Nederland is zoveel meer. Prachtige natuurgebieden, dorpen en steden en een cultuur om U tegen te zeggen. In Amsterdam het Rijksmuseum en het Van Goghmuseum, in Den Haag het Mauritiushuis met Vermeer-topwerken, in Rotterdam Boymans-Van Beuningen en noem maar op. Maar wat wil je van iemand die miss haarlak in zijn avatar draagt. Weet vermoedelijk niet eens wat het woord cultuur betekent.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 16:51   #355
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie interesse voor schilderij heeft, vindt al zijn/haar geluk in Amsterdam (om maar die stad te noemen). Van Van Gogh tot Mondriaan, heb je al een zeer vaste keuze. De stranden in Nederland zijn veel mooier dan die in Vlaanderen : geen afschuwelijke buildings zoals in Vlaanderen maar wel een bescherming van de natuur.
Als je 's avonds in Amsterdam buitenga, moet je niet panikeren : er zijn trams 's nachts. In België stoppen ze rond middernacht.

En dit zijn maar voorbeelden.
Mij moet je Amsterdam echt niet leren kennen. Ik ken het als een mijn broekzak. Maar ik woon in Antwerpen, een stad die de laatste decennia Amsterdam ver achter zich heft gelaten op alle vlakken. Antwerpen staat dan toeristisch veel hoger aangeschreven dan Amsterdam.
Oud 19 februari 2008, 17:20   #356
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij moet je Amsterdam echt niet leren kennen. Ik ken het als een mijn broekzak. Maar ik woon in Antwerpen, een stad die de laatste decennia Amsterdam ver achter zich heft gelaten op alle vlakken. Antwerpen staat dan toeristisch veel hoger aangeschreven dan Amsterdam.
Kom aan, Amsterdam is veiliger en schoner dan Antwerpen. Antwerpen vind ik een zeer lelijke stad, vergeleken met steden als Gent of Brugge.
Oud 19 februari 2008, 17:44   #357
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Kom aan, Amsterdam is veiliger en schoner dan Antwerpen. Antwerpen vind ik een zeer lelijke stad, vergeleken met steden als Gent of Brugge.
Vertel dat tegen de buitenlandse pers die jaar op jaar Antwerpen als één van europa's top steden aanduid.
Oud 19 februari 2008, 19:57   #358
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
ik mag nog niet stemmen. Dus voor wat het waard is: Ik voel me wereldbewoner. Gevraagd naar mijn nationaliteit zal ik altijd "Vlaming" antwoorden. Ik ben daar namelijk ECHT fier op. (En ECHT beschaamd om "Belg" te zeggen...)
En wat is je verdienste daarin?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 19:49   #359
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Zeg man, let wat op je gedrag éh.
Waarom? Als dat nu zijn mening is dat Belgie hem geen reet kan schelen? En hij de show in Laken als muppetshow bestempeld, is daar iets mis mee?
VRIJE MENINGSUITING M'N BESTE!!
Wanneer er zo'n Belgisch vod (en dit is mijn mening) wappert, hij er geen voeling mee, maar wanneer de vlag van vlaanderen of zijn provincie strak staat hij zich fier voelt. Wat is dáár mis mee?? Als dat nu zijn gedacht is?
Oud 20 februari 2008, 19:56   #360
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Duits bier is beter, voor de rest moet je écht in Nederland zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be