Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2009, 15:54   #341
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
"Douchecontrole" bij kinderen?!!? ...nog nooit van gehoord

Waarschijnlijk uitgevonden door volwassenen die zich aangetrokken vinden tot kinderen!!! Totaal pervers! Een toezichter die MIJN kinderen naakt komt "bekijken" die zal wat beleven!

Mensen met gezond verstand gaan geen naakte kinderen "bekijken"!
Hiese, ons ongezond vlaanderen komt zich ook is moeien.
en dat gij daar nog nooit van gehoord hebt, wilt precies zeggen dat gij geen kinderen hebt?
Toen ik vroeger nog een klein duveltje was en voetbal speelde, stond de trainer ook de ganse tijd in de kleedcabine. Dit om te zien of er werd voortgedaan, en dat er niet te veel ambras werd gemaakt (met zeep smijten, kleren nat maken, ...)
Op zich is daar niets mis mee.
Oud 29 juni 2009, 16:00   #342
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

kijk; er zijn mannen die opgewonden raken van het kijken naar voeten en naar schoeisel
soms zijn dat gewoon foto's van schoenen of sokken; lang niet altijd expliciete beelden van seksuele handelingen
het kijken naar voeten en schoeisel is dus voor een aantal voetfetishisten al genoeg om hun fantasie te stimuleren.

ik vind dan ook dat de catalogus van de brantano alleen nog verkrijgbaar mag zijn voor meerderjarigen MET een bewijs van goed gedrag en zeden op zak.

(want daar krijg ik dan weer een kick van)

vrede,

redwasp
niet gedacht van in deze thread iets degelijks te lezen zo tussen de struisvogels door.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 16:51   #343
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Douchecontrole" bij kinderen?!!? ...nog nooit van gehoord

Waarschijnlijk uitgevonden door volwassenen die zich aangetrokken vinden tot kinderen!!! Totaal pervers! Een toezichter die MIJN kinderen naakt komt "bekijken" die zal wat beleven!

Mensen met gezond verstand gaan geen naakte kinderen "bekijken"!
Toen ik op 10/12 jaar naar jeugdbewegingen ging was er wel degelijk toezicht, ook in de douches. En néé, geen incidenten of "onoirbare feiten", gewoon tezicht.100% normaal.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 19:49   #344
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Vroeger is vroeger: nu is het totaal anders: kijk maar eens naar het enorm aantal pedo's in ons land! Het is een voorzorgsmaatregel dat volwassen vreemde personen niet het recht mogen hebben om naakte kinderen "aan te staren" onder de douche! Het kan natuurlijk voorkomen om een oogje in het zeil te houden maar dagelijks hetzelfde ritueel houden lijkt mij angstaanjagend en ruikt naar onraad... vergeet niet dat voorkomen beter dan genezen is! Daarom moeten leraars en personen die in aanraking komen met kinderen een speciaal aanwervingsattest hebben zodoende dat deze persoon een psychologisch onderzoek gehad heeft.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:28   #345
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Vroeger is vroeger: nu is het totaal anders: kijk maar eens naar het enorm aantal pedo's in ons land!
hoeveel zijn dat er dan? op welke studies baseer je je om dit te stellen? op welke studies baseer je je om te stellen dat er nu meer pedo's in ons land zijn?

en voor de goede orde, reken jij (want je avatar maakt dit niet zo duidelijk) ook het franstalige zuiden tot ons land (maw zijn de pedo's federale of regionale materie?)

Citaat:
Het is een voorzorgsmaatregel dat volwassen vreemde personen niet het recht mogen hebben om naakte kinderen "aan te staren" onder de douche!
het is een voorzorgsmaatregel dat er ten allen tijden toezicht is op de veiligheid van minderjarige kinderen. als mijn dochter ooit op een kamp meegaat waar men omwille van preutsheid weigert om toezicht te houden, dan zullen ze daar wat meemaken.

Citaat:
Daarom moeten leraars en personen die in aanraking komen met kinderen een speciaal aanwervingsattest hebben zodoende dat deze persoon een psychologisch onderzoek gehad heeft.
hoe had je dit onderzoek graag georganiseerd? ik hoop dat je ervan op de hoogte bent dat er tot op heden geen diagnostische instrumenten bestaan om pedoseksualiteit met zekerheid vast te stellen. of heb je weet van een bestaande test die hier wel toe in staat is? laat je dan ook even weten dewelke?

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 29 juni 2009 om 22:29. Reden: 'u' veranderd in 'je' in laatste allinea
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:19   #346
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Ik vind dat ze voor aparte douches moeten zorgen. Het belangrijkste is immers hoe de kinderen zich voelen. Hoe gaat men ermee om als een kind absoluut niet in zo'n gemeenschappelijke douche wil douchen? Want ik weet dat het voor sommige kinderen wel degelijk een ramp is. Gaan ze die kinderen dan verplichten om uit de kleren te gaan? Weet nog van vroeger op school hoe het was als we ons in een gemeenschappelijke kleedkamer van het zwembad moesten uit en aankleden. Er waren altijd meisjes bij die zich uiterst ongemakkelijk voelden, zeker op de leeftijd van 12 - 13 jaar. De ene is dan al volop aan het puberen, de ander nog helemaal niet. Gelukkig mochten meisjes die het echt moeilijk ermee hadden in een apart kleedhokje gaan.

Er zijn altijd mogelijke redenen waarom kinderen en tieners het heel moeilijk kunnen vinden om uit de kleren te gaan temidden van alle andere kinderen of in het bijzijn van een begeleider. Denk maar eens aan kinderen die te maken hebben gehad met misbruik. Denk dan eens aan meisjes die net hun menstruatie hebben.... Vraag me dus af hoe kampen ermee om gaan als ze ondervinden dat een kind het een ramp vindt om daar naakt te staan???
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 08:41   #347
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

@ Debbie: Inderdaad, jij hebt gezond verstand Gemengde of gezamelijke douches (ik bedoel dan compleet naakt) vind ik geen goed idee: niet iedereen voelt zich op zijn gemak om naakt hun lichaam te vertonen aan anderen!

Een ervaring van bij mij op school: na het sporten moesten we allemaal samen douchen, TIJDENS het douchen kwam de sportleraar "kijken", tot een jongen tegen hem zei: "ziet u graag naakte jongens meneer?" ...De leerling kreeg meteen straf mee naar huis. Is dit gerechtigd? Als een leraar altijd komt "controleren" in de douches bij naakte jongens, is er een groot vermoeden van pedosexualiteit van de leerkracht! 20 jaar geleden durfde men niet tegen de leraar in te gaan, nu op dit moment zou dat heel anders zijn!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 09:20   #348
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een leraar altijd komt "controleren" in de douches bij naakte jongens, is er een groot vermoeden van pedosexualiteit van de leerkracht!
Sommige mensen zijn toch écht zwaar ziek in hun hoofd.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 20:34   #349
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger is vroeger: nu is het totaal anders: kijk maar eens naar het enorm aantal pedo's in ons land! Het is een voorzorgsmaatregel dat volwassen vreemde personen niet het recht mogen hebben om naakte kinderen "aan te staren" onder de douche!
Volgens mij is pedofilie van alle tijden en is het nu helemaal niet totaal anders. Het enige wat wel veranderd is dat pedofilie en seksueel misbruik enigszins uit de taboesfeer zijn gehaald en er veel gevallen gemeld worden. Bovendien vindt veruit het meeste seksueel misbruik niet zozeer plaats op kamp met de scouts of met de zwemleraar (hoewel dat natuurlijk wel voorkomt), maar binnen de familiale sfeer.

Toen ik als kind op kamp ging met de scouts of met Kindervreugd (waar is de tijd!) was er altijd toezicht bij het wassen. Niemand vond dat eigenaardig en in mijn herinnering stonden die begeleiders ook niet te loeren: ze waren gewoon aanwezig. Nooit verkracht, nooit ongepast aangeraakt, misschien heeft er wel eens een verdoken pedo gefantaseerd over mij 's avonds in zijn tent, maar het zou me verwonderen: ik was een nogal mollig jongetje met raar haar.

Op zich vind ik het idee van een oortje ipv een oogje in het zeil te houden niet slecht, maar vraag me ook af of het praktisch haalbaar is: toen wij klein waren begonnen wij lawaai te maken en fratsen uit te halen van zodra de begeleiders hun rug keerden. Ik veronderstel dat dit nu nog steeds zo is. Hoe dient de begeleider daar dan op te reageren? Roept hij vanuit het aanpalend lokaal (als dat er al is, bijv. op scoutskampen is er dikwijls geen sprake van lokalen) dat het stil moet worden? Als de schuldigen weten dat de leider hen niet kan zien, zullen zij wellicht rustig verder amok maken. Moet hij dan naar binnen gaan, maar dan zonder te kijken? Als Gezond Vlaanderen zijn kinderen dan na afloop thuis komen vertellen dat 'leider Free Spirit alle dagen in de doucheruimte is geweest' (zonder erbij te zeggen dat ze alle dagen aan het vechten of roepen waren en dat hij wel moest ingrijpen), krijgt leider Free Spirit dan kletsen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat het al dan niet aanwezig zijn van begeleiders in de doucheruimte enige invloed heeft op het aantal gevallen van seksueel misbruik.

Anderzijds moet er wel streng opgetreden worden tegen wie wel overenthousiast is bij het douchetoezicht, maar ik denk dat nu ook wel het geval is: normale lui hebben immers terecht een enorme afkeer van pedo's en kunnen ze niet snel genoeg uit hun buurt hebben. Wie zich vergrijpt aan kinderen moet ofwel chemisch gecastreerd worden (voor zover dat helpt, ik weet daar niet genoeg over), ofwel uit de samenleving verwijderd worden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 12:25   #350
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik vind dat ze voor aparte douches moeten zorgen. Het belangrijkste is immers hoe de kinderen zich voelen.
Ik weet het toch niet, er zijn verschillende aspecten aan:

1) kinderen moeten leren dat niet iedereen gelijk is. Pest- en plaaggedrag komt voor of je nu wil of niet; het is aan de begeleiders om duidelijke grenzen te stellen, ook onder de douches. Dat er al eens gelachen wordt onder een douche is niet zo abnormaal, maar het is ook niet eigen aan die situatie (en trouwens kinderen vergelijken al eens)
2) hoe meer je naaktheid speciaal behandelt, hoe meer schaamte je gaat ontwikkelen. De meeste kinderen doen hier trouwens heel gewoon over tot ouders of begeleiders afkomen om te zeggen dat het niet mag of niet kan.

Ik kan het zelf illustreren met mijn eigen situatie: tot mijn 3e middelbaar hadden we in mijn eerste school aparte kleedkamers in het zwembad. Daar is ooit eens een foutje geweest met de deur en ik was verstard van schrik omdat anderen mij konden "zien". Het volgende jaar ging ik naar een tweede school, dat ook naar een ander zwembad ging en waar de kleedkamers gemeenschappelijk waren (per geslacht). Na een maand of 2 was alle gêne verdwenen. In fact de nieuwelingen die wat bedeesd met een handdoek om hun middel stonden, waren degene die werden uitgelachen en uitgedaagd.

OK, er was de vieze turnleraar maar op zich is dat ook niet shoquerend; als puber lach je die gewoon uit en zolang die niks meer doet moet ge er ook niks achter zoeken vind ik.

Citaat:
Hoe gaat men ermee om als een kind absoluut niet in zo'n gemeenschappelijke douche wil douchen?
Uitleggen dat er niks bijzonders is aan naakt zijn, dat alle mensen gelijk zijn en vooral dan als ze geen kleren aan hebben. Dat niet iedereen even snel groeit en alles in orde komt, dat hoe meer je je schaamt, hoe meer je de aandacht erop vestigt en dat u zwakker maakt. En ook, als het ECHT niet gaat, je nog steeds kan teruggrijpen naar de handdoek.

Citaat:
Want ik weet dat het voor sommige kinderen wel degelijk een ramp is.
Ligt aan de opvoeding. Gaat wel over.

Citaat:
Gaan ze die kinderen dan verplichten om uit de kleren te gaan? Weet nog van vroeger op school hoe het was als we ons in een gemeenschappelijke kleedkamer van het zwembad moesten uit en aankleden. Er waren altijd meisjes bij die zich uiterst ongemakkelijk voelden, zeker op de leeftijd van 12 - 13 jaar. De ene is dan al volop aan het puberen, de ander nog helemaal niet. Gelukkig mochten meisjes die het echt moeilijk ermee hadden in een apart kleedhokje gaan.
Ja, als het echt te moeilijk is kan je zoiets wel doen lijkt mij. Maar het mag imho niet te lang duren; het is beter ze aan te leren dat het veel heisa is rond iets wat compleet natuurlijk is.

Citaat:
Er zijn altijd mogelijke redenen waarom kinderen en tieners het heel moeilijk kunnen vinden om uit de kleren te gaan temidden van alle andere kinderen of in het bijzijn van een begeleider. Denk maar eens aan kinderen die te maken hebben gehad met misbruik. Denk dan eens aan meisjes die net hun menstruatie hebben.... Vraag me dus af hoe kampen ermee om gaan als ze ondervinden dat een kind het een ramp vindt om daar naakt te staan???
Die dingen zouden altijd met de begeleiders besproken moeten worden. Zoals je zegt, verplichten is nooit goed, maar verbieden ook niet
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 12:33   #351
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger is vroeger: nu is het totaal anders: kijk maar eens naar het enorm aantal pedo's in ons land! Het is een voorzorgsmaatregel dat volwassen vreemde personen niet het recht mogen hebben om naakte kinderen "aan te staren" onder de douche!
Die hebben ten eerste wel dat recht aangezien het niet verboden is. Kijken is bij mijn weten geen seksuele handeling. Ten tweede, er is gewoon veel meer aandacht voor pedofilie maar zoals anderen al zeiden ligt het probleem van pedofilie bijna volledig in de familiale sfeer. Ten derde, dat "enorme" aantal is helemaal niet enorm maar net heel klein. Het aantal vrouwenverkrachters dat met evenveel zwier in de pers uitgesmeerd wordt is daarentegen om van te wenen. Blijkbaar trappen er nog altijd massaal veel personen in.
EN tenslotte: als ik ga douchen in't sportkot dan staan er ook wel es kinderen en pubers onder. What the hell, is dat nu zo erg? Wat kan er nu gebeuren op zo'n publieke plaats?
Dat gezegd zijnde: ik weet niet echt wat ik van dat "toezicht" moet denken. Aan de ene kant maken ze het soms wel erg bont, aan de andere kant moeten ze ook leren verantwoordelijkheid hebben zonder een volwassene in de buurt. De prijs die je betaalt is dat ze soms kattekwaad uitsteken en zèlfs dat er dingen gebeuren die helemaal niet door de beugel kunnen, zoals pubers die elkaar verkrachten en van die dingen (wat ook gebeurt en even erg is). Dus ik steun wel uw opmerking als je zegt dat elke keer opnieuw toezicht houden niet hoeft, maar dan niet omdat het verdacht is maar om afwisseling te brengen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 18:30   #352
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

We kunnen het debat a.h.v. dit online artikel misschien terug wat nieuw leven inblazen, het is blijkbaar terug actueel. Normaal gezien is veel nuance ver zoek in een HLN artikel, maar dit lijkt me toch een uitzondering:

http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...derbroek.dhtml

On topic: Zoals ik vroeger reeds aangaf, ik bemerk deze tendens op jeugdkamp (dat ik mee begeleid) al enige tijd. Toen ik zelf nog kind was (pakweg jaren tachtig-begin jaren negentig) was douchen op kamp en het 'naakt zijn' eigenlijk geen issue, waarschijnlijk was het zo vanzelfsprekend en banaal dat er geen woorden aan werden vuilgemaakt. Ik herinner me zelfs nog dat er onder nog jonge kinderen geen onderscheid gemaakt werd tussen jongens en meisjes en dat ook monitoren van beide geslachten 'toezicht' hielden. Toen geen enkel probleem. Een jaar of tien geleden begon ik zelf als begeleider te merken dat kinderen zich plots begonnen te schamen voor zichzelf en elkaars naaktheid, ongetwijfeld een gevolg van de gehele Dutroux hetze in die periode, al zal de islamisering er ook wel het een en ander mee te maken hebben. Nu is het blijkbaar nog erger geworden en vinden vele mensen douchen in ondergoed blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik ben overigens gekant tegen dat compromis (dus wel samen douchen, maar met onderbroek of zwembroek aan als je dat wil), uiteraard niet omdat ik wil dat er iets te zien is (gelieve 'commentators' die in deze richting opnieuw willen gaan zich geheel te onthouden), maar omdat het van een natuurlijk gebeuren als naakt douchen juist iets abnormaal maakt. Als een deel van de kinderen wel naakt doucht en een deel juist niet, dan gaan die blote kinderen zich juist bekeken voelen door de anderen en ook een schaamtegevoel aankweken, dat kan niet gezond zijn !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 19:02   #353
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Volgens mij is pedofilie van alle tijden en is het nu helemaal niet totaal anders. Het enige wat wel veranderd is dat pedofilie en seksueel misbruik enigszins uit de taboesfeer zijn gehaald en er veel gevallen gemeld worden. Bovendien vindt veruit het meeste seksueel misbruik niet zozeer plaats op kamp met de scouts of met de zwemleraar (hoewel dat natuurlijk wel voorkomt), maar binnen de familiale sfeer.

Toen ik als kind op kamp ging met de scouts of met Kindervreugd (waar is de tijd!) was er altijd toezicht bij het wassen. Niemand vond dat eigenaardig en in mijn herinnering stonden die begeleiders ook niet te loeren: ze waren gewoon aanwezig. Nooit verkracht, nooit ongepast aangeraakt, misschien heeft er wel eens een verdoken pedo gefantaseerd over mij 's avonds in zijn tent, maar het zou me verwonderen: ik was een nogal mollig jongetje met raar haar.
Mee eens. Dit topic is in feite een non-discussie maar omdat tegenwoordig meer gevallen van misbruik openbaar worden gemaakt, worden ouders ook meer paranoïde.

Men moet al tamelijk pedofiel en seksueel gefrustreerd zijn om bij blote kindjes opgewonden te geraken. En het zou me ten stelligste verbazen dat elke toezichthouder een verdoken pedofiel is.

Laatst gewijzigd door Mam : 3 januari 2012 om 19:04.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:26   #354
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
We kunnen het debat a.h.v. dit online artikel misschien terug wat nieuw leven inblazen, het is blijkbaar terug actueel. Normaal gezien is veel nuance ver zoek in een HLN artikel, maar dit lijkt me toch een uitzondering:

http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...derbroek.dhtml

On topic: Zoals ik vroeger reeds aangaf, ik bemerk deze tendens op jeugdkamp (dat ik mee begeleid) al enige tijd. Toen ik zelf nog kind was (pakweg jaren tachtig-begin jaren negentig) was douchen op kamp en het 'naakt zijn' eigenlijk geen issue, waarschijnlijk was het zo vanzelfsprekend en banaal dat er geen woorden aan werden vuilgemaakt. Ik herinner me zelfs nog dat er onder nog jonge kinderen geen onderscheid gemaakt werd tussen jongens en meisjes en dat ook monitoren van beide geslachten 'toezicht' hielden. Toen geen enkel probleem. Een jaar of tien geleden begon ik zelf als begeleider te merken dat kinderen zich plots begonnen te schamen voor zichzelf en elkaars naaktheid, ongetwijfeld een gevolg van de gehele Dutroux hetze in die periode, al zal de islamisering er ook wel het een en ander mee te maken hebben. Nu is het blijkbaar nog erger geworden en vinden vele mensen douchen in ondergoed blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik ben overigens gekant tegen dat compromis (dus wel samen douchen, maar met onderbroek of zwembroek aan als je dat wil), uiteraard niet omdat ik wil dat er iets te zien is (gelieve 'commentators' die in deze richting opnieuw willen gaan zich geheel te onthouden), maar omdat het van een natuurlijk gebeuren als naakt douchen juist iets abnormaal maakt. Als een deel van de kinderen wel naakt doucht en een deel juist niet, dan gaan die blote kinderen zich juist bekeken voelen door de anderen en ook een schaamtegevoel aankweken, dat kan niet gezond zijn !
En is het dan wel gezond om kinderen die MET zwembroek/onderbroek willen douchen, te verplichten om -ONDER TOEZICHT!- naakt te douchen? Mocht ik als ouder te weten komen dat mijn kind naakt (onder toezicht!!) moest douchen, verplicht, dan laat ik het er zeker niet bij. Die "begeleider" zou nog de paus himself mogen zijn: mijn kind hoeft door niemand, echt niemand naakt bekeken te worden. Zelfs niet door de dokter zonder ik erbij ben.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 20:38   #355
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er ouders zijn die hun kinderen niet willen naakt laten douchen is dit hun goed recht, maar dan gaan de kinderen niet mee met ons op vakantiekamp. Wij weigeren op ons kamp dat kinderen zich hygiënisch, met toedoen van de ouders, gaan verwaarlozen.

Waarom zouden ouders hun kind naakt laten douchen indien ze weten dat er "douche-toezicht" gehouden wordt door een wildvreemde?
En wat de hygiëne betreft: ik ga ervan uit dat zo'n vakantiekamp 1 week tot 10 dagen duurt. Denk je echt dat die kinderen op zulke korte tijd de cholera of de pest oplopen? Na thuiskomst een goeie warme douche ZONDER toeschouwers en 't is in de sacoche.
Oud 7 april 2012, 21:33   #356
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het spijt me freespirit, maar hoe meer ik van u lees, hoe meer ik Anna List volg. U bent ofwel wereldvreemd, ofwel te kwader trouw. Laat ik maar uitgaan van het eerste.

Hoe haalt u het anno 2008 in uw hoofd om de bezorgdheid van ouders in dit soort zaken belachelijk te maken?

U denkt dat dit een hype is door de publiciteit rond de zaak Dutroux e.d.? Is het niet eerder andersom? Weten wij nu niet veel beter wat er met je kind kan gebeuren door de publiciteit die er is geweest over misbruik door jeugdtrainers, priesters, leraren en vooral leiders van jeugdkampen?

Ik voed mijn kinderen redelijk vrij op zonder onnodige schaamtegevoelens rond 'naaktheid' maar wat u aankaart is heel iets anders. Het gaat hier niet om 'preutsheid'. Het gaat hier om de oneindige domheid van een jeugdvakantiekampbegeleider die niet doorheeft dat we niet meer in de jaren 50 leven en nu veel meer weten dan toen.

Waarom geen douchecabines? Waar zijn die doucheruimtes voor nodig? En indien het geld ontbreekt, waarom controle? Het is potjandorie vakantie voor die kinderen. Waarom mogen ze hun onderbroek niet aanhouden als ze dit willen? Kan een kind op die plaatsen zó vervuilen binnen twee weken? En áls er dan toch gecontroleerd moet worden, waarom dan niet minimaal met zijn tweeën? En áls u dit al doet, waarom dan dit gezeur?

Ouders zijn nog lang niet voorzichtig genoeg. Onlangs weer schrijnende verhalen gehoord over een zeilkamp voor jongeren. Als u die bezorgdheid niet begrijpt dan ben ik blij dat mijn kinderen niet met u op stap gaan.
Ik ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met de visie van Spiritje...

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 7 april 2012 om 21:34.
Oud 7 april 2012, 23:27   #357
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
En is het dan wel gezond om kinderen die MET zwembroek/onderbroek willen douchen, te verplichten om -ONDER TOEZICHT!- naakt te douchen? Mocht ik als ouder te weten komen dat mijn kind naakt (onder toezicht!!) moest douchen, verplicht, dan laat ik het er zeker niet bij. Die "begeleider" zou nog de paus himself mogen zijn: mijn kind hoeft door niemand, echt niemand naakt bekeken te worden. Zelfs niet door de dokter zonder ik erbij ben.
Zorg dat je er geen obsessie aan over hou hé?
Dat lijkt me nogal ongezond zo naar de kinderen toe.

Een douche...meer dan dat is het niet.
Ik persoonlijk heb liever dat mijn kind toen hij nog een kind was natuurlijk, liever wel zijn regelmatige douche heeft met enig verantwoord toezicht dat denk ik toch wel nodig is als een ganse bende jongeren staan te douchen.
Hun zonder enig toezicht laten baden dat zou me wel zorgen baren. Jongeren kennende...is het beter een oogje in het zeil te houden en dat slaat heus niet alleen op enig sexueel gedrag.

Tenzij u zo'n moslim of zo een heel oude katholiek bent die moeder laat baden met een kleed aan en hun kinderen onderbroeken onder hun zwembroek laat aanhouden vind ik het ferm gezever hier allemaal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 00:01   #358
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik zat op een jongensschool en daar hield de turnjuffrouw toezicht. Paniek!
Toen ik 15 was had ik ook een turnjuf, en ik hoopte altijd dat die mij eens zou komen bekijken onder de douche ( wij hadden wel aparte douchecabine's ). Helaas kwam dit nooit voor...
Verder, als kinderen in hun onderbroek willen douchen moet een begelijder/ oppasser zich daar niet mee moeien, en die moet al zeker niet " komen kijken " of de kinderen zich wel goed wassen of zo...Eéntje die daar wat te veel op zit te staren, daar is iets niet pluis...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 00:07   #359
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Toen ik 15 was had ik ook een turnjuf, en ik hoopte altijd dat die mij eens zou komen bekijken onder de douche ( wij hadden wel aparte douchecabine's ). Helaas kwam dit nooit voor...
Verder, als kinderen in hun onderbroek willen douchen moet een begelijder/ oppasser zich daar niet mee moeien, en die moet al zeker niet " komen kijken " of de kinderen zich wel goed wassen of zo...Eéntje die daar wat te veel op zit te staren, daar is iets niet pluis...
Behalve als het de turnjuf zou geweest zijn zeker?
Komaan 15 jaar dan is het ganse dagen feest.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 00:10   #360
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij doucht thuis steeds met een onderbroek of zwembroek? Ik wil dat zaakje daar in het midden dan niet meeroverpeinzen, als jij nooit je 'intieme delen' wast. Douchetoezicht is bij die jongere leeftijdsgroep wel degelijk nodig, al is het op 'het gehoor', anders zou je wat kunnen meemaken ... zullen alle ervaren jeugdbegeleiders wel bevestigen.
Thuis is 1 ding, midden in een hele groep iets anders. En als er dan nog een volwassen begelijder op staat te gapen kan ik dat best begrijpen dat er kinderen zijn die niet graag helemaal naakt gaan.
Dat die begelijder in een nabijgelegen lokaal staat te luisteren of er geen verdacht kabaal is , afkomstig van bvb vechtpartijen of andere heibel, dat is normaal. En dat is genoeg. Kinderen die oud genoeg zijn om mee te gaan op vakantiekamp zijn oud genoeg om zichzelf alleen te wassen. Daar moet jij, of je collega's, je niet mee komen moeien.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be