Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 21:33   #341
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pierette;3929415]
Citaat:
Niemand verbaast het dan dat de economie om zeep gaat, de kassen leeg zijn, geen pensioen meer, sociale zekerheid om zeep.... we hebben het zelf gezocht ook he met ons pamperbeleid.
We hebben het niet zelf gezocht, het is de bevolking opgedrongen door corrupte laffe politici die ooit hebben gesmeekt voor een stem, toen ze die stem hebben gekregen hebben ze 'hun' volk de rug toegekeerd en hebben ze zich ingelaten met geestesgestoorden die hun afwijking de naam multicultureel hebben gegeven. Maar multicultureel is het zeker niet, aangezien er voor 'eigen volk' (noemen ze racistisch) en eigen cultuur weinig of geen plaats is voorzien in hun maatschappij.

Hetgeen er voor 'eigen volk' wel inzit, is dat ze er financieel mogen voor opdraaien. En zoals u het stelt, de kassen raken inderdaad leeg en aan het eigen volk (het zogenaamde racistische eigen volk) wordt gevraagd inplaats van op een deftige ouderdom van een verdiende rust te genieten nog enkele jaartjes langer op te draaien voor de wens (multicul) van enkele geestesgestoorden met in hun kielzog corrupte laffe politici.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 21:38   #342
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
U geeft de cijfers in aantallen en niet in procenten. Zo kan je onmogelijk conclusies trekken.
U wilt aantallen? Goed, dan krijgt u aantallen:

Citaat:
Nederland telt in 2007 ongeveer 367.000 allochtonen van Turkse afkomst. bron
Citaat:
Nederland telt in 2007 ongeveer 329.000 allochtonen van Marokkaanse afkomst. bron

Citaat:
Ik lees dat er 275 000 mensen in Nederland een Turks paspoort hebben. Hoeveel procent daarvan is van Turks origine (Niet iedereen met een Turks paspoort is van Turks origine).
U leest niet goed dan, want er staat héél erg duidelijk: "Niet-Nederlandse nationaliteit van Nederlanders met een dubbele nationaliteit"

Citaat:
En hoeveel procent mensen met een Turks origine in Nederland hebben nog een Turks paspoort.
Zoals u hierboven ziet zijn er 367.000 Turken in Nederland, waarvan 275.000 een dubbel paspoort hebben. De overige 92.000 Turken hebben dus ofwel enkel een Turks paspoort, ofwel enkel een Nederlands paspoort.

Uw eerdere bewering:
Citaat:
Slechts een kleine minderheid heeft een dubbele nationaliteit van het land van herkomst.
... klopt dus voor geen snars. Daar hoeft u niet eens de percentages voor te gaan berekenen.

Ik moet zeggen dat u uw forumnaam wel goed heeft gekozen, want de gevallen engel gaat hier dus nogmaals gruwelijk op zijn bakkes.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 21:45   #343
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is dat een probleem dat mensen nog geintresseerd zijn wat er in hun land van herkomst gebeurt.
Is het raar dat Belgen die geëmigreerd zijn toch nog een Belgische gazet lezen of naar Eén of VTM kijken?
Iedereen mag Belgische of Turkse gazetten lezen, ongeacht zijn herkomst en ongeacht om het even welk identiteitsgegeven. Zelfs bevoegde ambtenaren hebben absoluut nooit zaken met je identiteit, tenzij er ‘gegronde redenen’ zijn om je van een misdaad te verdenken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 21:51   #344
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U leest niet goed dan, want er staat héél erg duidelijk: "Niet-Nederlandse nationaliteit van Nederlanders met een dubbele nationaliteit"
Er zijn ook niet-nederlanders die een Turks paspoort hebben, maar toch niet Turks zijn.
De studie die ik gaf geeft trouwens een beter beeld:

Bij Marokkaanse mannen:
dubbele nationaliteit: 48 procent
nationaliteit land van herkomst: 26 procent
Bij Marokkaanse vrouwen:
dubbele nationaliteit: 40 procent

Bij Turkse mannen:
dubbele nationaliteit: 55 procent
nationaliteit land van herkomst: 33 procent
Bij Turkse vrouwen
dubbele nationaliteit: 50 procent
nationaliteit land van herkomst: 32 procent

Velen hebben een dubbele nationaliteit, maar niet van het land van herkomst.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:14   #345
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn ook niet-nederlanders die een Turks paspoort hebben, maar toch niet Turks zijn.
En wat mogen dat dan wel zijn? Als u daarmee wellicht Koerden bedoelt, dan kan ik u nu al vertellen dat die tot nader order gewoon tot de Turken gerekend worden (of Iraki's, Iraniërs en alle andere landen waar Koerden wonen), aangezien er geen onafhankelijk Koerdistan bestaat met bijhorend paspoort en nationaliteit.

Citaat:
De studie die ik gaf geeft trouwens een beter beeld:

Bij Marokkaanse mannen:
dubbele nationaliteit: 48 procent
Bij Marokkaanse vrouwen:
dubbele nationaliteit: 40 procent

Bij Turkse mannen:
dubbele nationaliteit: 55 procent
nationaliteit land van herkomst: 33 procent
Bij Turkse vrouwen
dubbele nationaliteit: 50 procent
nationaliteit land van herkomst: 32 procent

Velen hebben een dubbele nationaliteit, maar niet van het land van herkomst.
De manier waarop u op alle mogelijke manieren uw gelijk probeert te halen, begint zo onderhand hilarische vormen aan te nemen. Ofwel snapt u niet wat er staat en heeft u grote moeite met het begrijpen en interpreteren van tabellen en statistieken, ofwel tracht u bewust de mensen een rad voor ogen te draaien (dat laatste lijkt me trouwens het meest waarschijnlijk).

Een dubbele nationaliteit hebben, is namelijk per definitie het tenminste hebben van de nationaliteit van het land van herkomst.
Oud 18 januari 2009, 22:17   #346
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat mogen dat dan wel zijn? Als u daarmee wellicht Koerden bedoelt, dan kan ik u nu al vertellen dat die tot nader order gewoon tot de Turken gerekend worden (of Iraki's, Iraniërs en alle andere landen waar Koerden wonen), aangezien er geen onafhankelijk Koerdistan bestaat met bijhorend paspoort en nationaliteit.

De manier waarop u op alle mogelijke manieren uw gelijk probeert te halen, begint zo onderhand hilarische vormen aan te nemen. Ofwel snapt u niet wat er staat en heeft u grote moeite met het begrijpen en interpreteren van tabellen en statistieken, ofwel tracht u bewust de mensen een rad voor ogen te draaien (dat laatste lijkt me trouwens het meest waarschijnlijk).

Een dubbele nationaliteit hebben, is namelijk per definitie het tenminste hebben van de nationaliteit van het land van herkomst.
De studie die ik gaf is nochtans klaar en duidelijk. De cijfers die ik gaf komen daar uit.
Dat ze niet aan uw waanbeeld voldoen is niet mijn probleem.

Hier is ze nogmaals:
http://www.scp.nl/publicaties/boeken...ionaliteit.pdf

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 22:19.
Oud 18 januari 2009, 22:30   #347
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Altijd hoor iedereen zeggen dat de Marokkanen hun nationaliteit niet kunnen kwijt raken. Maar wetten in Marocco veranderen en het kan wel. Ziehier (in het Frans) de betreffende tekst:

Ik destilleer uit dit ambtelijk-/juridisch Frans:
1. een volwassene mag bij verkrijging van een andere nationaliteit zijn Maroc opgeven
2. minderjarig en buiten Maroc geboren mag ook opgeven
3. vrouw getrouwd met niet-Maroc mag ook
Het is me niet duidelijk waarom iemand een nationaliteit zou willen kwijtraken? Omdat Belgen hun afkomst, hun eigen roots, moeten verloochenen als ze zich elders willen integreren? Ik zou eerder vinden dat onze wetgever daar het onmogelijke vraagt.
Oud 18 januari 2009, 22:32   #348
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Het is me niet duidelijk waarom iemand een nationaliteit zou willen kwijtraken? Omdat Belgen hun afkomst, hun eigen roots, moeten verloochenen als ze zich elders willen integreren? Ik zou eerder vinden dat onze wetgever daar het onmogelijke vraagt.
Als mensen hun roots willen behouden moeten ze dat consequent doortrekken, en terugkeren naar het land waar hun roots liggen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 18 januari 2009 om 22:32.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:33   #349
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet altijd zo eenvoudig
Jouw idee is dat het "land van herkomst" aan iemand en ook aan zijn nageslacht blijft kleven. Ik ken verschillende mensen, hier geboren, ouders Vlamingen, die volgens hun naam duidelijk niet "Vlaanderen of "Nederland" als "land van herkomst" kunnen hebben en die zélf niet weten uit welk land hun naam afkomstig zou kunnen zijn.
Hoe klasseer jij die mensen? Op de klank van hun naam? Op huidskleur? Op godsdienst?
We zijn allemaal wereldburgers en je nationaliteit is wat op je I.K. staat.
PS, ik neem aan dat jouw voorouders "Iratus" uit Rome komen, anders klopt je redenering niet

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2009 om 22:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:39   #350
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De studie die ik gaf is nochtans klaar en duidelijk. De cijfers die ik gaf komen daar uit.
Dat ze niet aan uw waanbeeld voldoen is niet mijn probleem.

Hier is ze nogmaals:
http://www.scp.nl/publicaties/boeken...ionaliteit.pdf
Die studie is duidelijk ja, maar uw interpretatie van die cijfers, of gewoon uw begrijpend lezen, is beneden alle peil.

Een Turk met een dubbele nationaliteit heeft namelijk altijd, en per definitie de Turkse nationaliteit naast de nationaliteit van het gastland (tweede vaderland zo u wilt), in dit geval dus Nederland.
Of wilde u soms beweren dat er in Nederland Turken woonachtig zijn met een dubbele nationaliteit -een dubbel paspoort dus- van bijvoorbeeld Fiji en Laos, maar niet van Turkije?

U snapt niet, of beter gezegd; u wilt gewoonweg niet snappen wat het hebben van een dubbele nationaliteit inhoudt.
De reden daarvoor lijkt me dan ook overduidelijk; het voldoet namelijk niet aan uw utopische visie van de maakbare multiculturele samenleving.
Oud 18 januari 2009, 22:40   #351
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als mensen hun roots willen behouden moeten ze dat consequent doortrekken, en terugkeren naar het land waar hun roots liggen.
Oud 18 januari 2009, 22:40   #352
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jouw idee is dat het "land van herkomst" aan iemand en ook aan zijn nageslacht blijft kleven. Ik ken verschillende mensen, hier geboren, ouders Vlamingen, die volgens hun naam duidelijk niet "Vlaanderen of "Nederland" als "land van herkomst" kunnen hebben en die zélf niet weten uit welk land hun naam afkomstig zou kunnen zijn.
Hebben die de dubbele nationaliteit? Daar ging Sus Iratus' opmerking namelijk over.
Oud 18 januari 2009, 22:41   #353
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga eens in Palestina, Tibet of Koerdistan verkondingen dat volkeren niet bestaan.
Oud 18 januari 2009, 22:45   #354
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga eens in Palestina, Tibet of Koerdistan verkondingen dat volkeren niet bestaan.
Jij haalt je ideëen dus uit Palestina, Tibet of Koerdistan ?
Goed om weten, maar niet verbazend.
Oud 18 januari 2009, 22:46   #355
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe klasseer jij die mensen? Op de klank van hun naam? Op huidskleur? Op godsdienst?
PS, ik neem aan dat jouw voorouders "Iratus" uit Rome komen, anders klopt je redenering niet
Ik hanteer de definitie die het Centraal Bureau voor de Statistiek in Nederland hanteert, te weten:

Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.

De rest van uw post beschouw ik als onnozel en niet terzakedoend gezever waarop reageren een verkwisting van tijd en bandbreedte zou zijn.
Oud 18 januari 2009, 22:46   #356
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nou, per defintie is toch een beetje overdreven. Dubbel is volgens mij meestal synoniem voor twee, zonder verder detail. "Dubbel" legt misschien iets meer de nadruk op de band tussen de twee.
Belgen van bijvoorbeeld Roemeense afkomst hebben ondertussen gewoon twee nationaliteiten, tenzij ze de moeite willen doen om zich ook nog eens te laten schrappen in dat verre land. Alsof ze nog niet genoeg papperassen te belopen hadden.
Oud 18 januari 2009, 22:47   #357
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben die de dubbele nationaliteit? Daar ging Sus Iratus' opmerking namelijk over.
Er zijn er bij met dubbele nationaliteit Frans-Belgisch. Vraag me niet hoe ze eraan kwamen. Hun naam klinkt ook niet Frans.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2009 om 22:49.
Oud 18 januari 2009, 22:47   #358
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die studie is duidelijk ja, maar uw interpretatie van die cijfers, of gewoon uw begrijpend lezen, is beneden alle peil.

Een Turk met een dubbele nationaliteit heeft namelijk altijd, en per definitie de Turkse nationaliteit naast de nationaliteit van het gastland (tweede vaderland zo u wilt), in dit geval dus Nederland.
Of wilde u soms beweren dat er in Nederland Turken woonachtig zijn met een dubbele nationaliteit -een dubbel paspoort dus- van bijvoorbeeld Fiji en Laos, maar niet van Turkije?

U snapt niet, of beter gezegd; u wilt gewoonweg niet snappen wat het hebben van een dubbele nationaliteit inhoudt.
De reden daarvoor lijkt me dan ook overduidelijk; het voldoet namelijk niet aan uw utopische visie van de maakbare multiculturele samenleving.
Fout.
Nogmaals. Ik heb gewoon copy-paste gedaan van de cijfers. Als dat niet strookt met uw vastgeroest beeld is dat uw probleem.

En ik zal zo vriendelijk zijn om die studie hier te uploaden.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Dubbele%20nationaliteit.pdf‎ (634,2 KB, 166x gelezen)

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 22:48.
Oud 18 januari 2009, 22:48   #359
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, Palestina, Tibet, Koerdistan... zijn dan wel landen die door de belgische linkse kerk, door dik en dun worden verdedigd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:48   #360
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, dat doe ik niet. Ik vermeld die gebieden om aan te tonen dat het onzin is te beweren dat er geen sprake is van culturen of volkeren.

Is het verdraaien van andermans woorden een nieuwe filosofische stroming ofzo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be